Zobacz temat - Bezpieczenstwo w naszych Roverkach
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Bezpieczenstwo w naszych Roverkach

pajda - Nie Wrz 27, 2009 11:30
Temat postu: Bezpieczenstwo w naszych Roverkach
dzisiaj wpadłem na pomysł, ażeby poszukać trochę informacji na temat mojego samochodu MG ZTT (R75) oczywiscie zaczalem od NCAP
Zrobiłem małe zestawienie:
R75
http://www.euroncap.com/t...75_2001/91.aspx

R25
http://www.euroncap.com/t...25_2001/99.aspx

R600
http://www.euroncap.com/t...600_1997/1.aspx

R100
http://www.euroncap.com/t...00_1997/11.aspx

mozna obejrzec dokladne zdjecia jak i filmy z crash testow...

Szczerze R100-śmierć na drodze, spojrzcie na obrazki ilustrujące ochrone kierowcy
R600- dosc slabo...co mnie wrecz zdzwilo. Widac, ze duzy nie oznacza bezpieczny
R25-Srednio zadowalacjacy wynik
R75- mozna powiedziec dobrze 4*, a jezeli bylby poduszki boczne w standardzie byloby 5*

PopaY - Nie Wrz 27, 2009 12:04

A gdzie R45? :P
pajda - Nie Wrz 27, 2009 12:34

PopaY, niestety nie ma go w rozstawieniu na stronie NCAP, czyli testy nie byly przeprowadzone
PopaY - Nie Wrz 27, 2009 12:42

Te testy są nieadekwatne do rzeczywistości. Brany pod uwagę jest tylko jeden model wyposażeniowy przy każdym aucie. Np. R600 sprawdzane tylko z jedną poduszką itd. Ja bym tego na serio nie brał...
Yog-Sothoth - Nie Wrz 27, 2009 12:44

Niestety 800 też brakuje.. teraz to ciekaw jestem jakie wyniki będzie miał Roewe w Europie.
sarkunx - Pon Wrz 28, 2009 15:05

pajda napisał/a:
Te testy są nieadekwatne do rzeczywistości. Brany pod uwagę jest tylko jeden model wyposażeniowy przy każdym aucie. Np. R600 sprawdzane tylko z jedną poduszką itd. Ja bym tego na serio nie brał...


I oceniane na tej podstawie - nie ma nic o pasażerze (rany, jak to się pisze? ;) )
Rover 600 nie należy do bezpiecznych samochodów - ale oglądałem inne testy podobnych aut z tamtego okresu (mondeo, bmw) i wypadały bardzo podobnie... jak się chce bezpiecznie, to trzeba nowsze i tyle.

emes - Pon Wrz 28, 2009 15:33

PopaY napisał/a:
Te testy są nieadekwatne do rzeczywistości. Brany pod uwagę jest tylko jeden model wyposażeniowy przy każdym aucie


Ale czy fakt, że do testów został wzięty tylko jeden wariant wyposażenia sprawia, że te testy są od razu nieadekwatne do rzeczywistości? Jeżeli tak, oznaczałoby to, że w rzeczywistości wszystkie auta (z przetestowanych modeli) jeżdżące po drogach mają lepsze wyposażenie (chodzi o wyposażenie związane z bezpieczeństwem).

Pewnie, że przetestowane mogłyby być też pozostałe wersje wyposażenia. Mielibyśmy wtedy kompletny przekrój. Ale z drugiej strony, mając do dyspozycji wyniki tylko "wariantu pesymistycznego" (w którym mamy do dyspozycji tylko 1 poduszkę), możemy domniemać, że z drugą poduszką może być tylko lepiej ;)

sarkunx napisał/a:
nie ma nic o pasażerze


Np. nie ma nic na temat (bezpieczeństwa) pasażera ;)

Perez - Pon Wrz 28, 2009 16:09

sarkunx, PopaY, ja przy 20 wpadlem na plame oleju i udezylem w sciane. W momencie udezenia pomyslalem k...wa bedzie zderzak do malowania. Potem wysiadlem z auta, a tu SZOK: maska blotnik zderzak, lampa, pas przedni, jednym slowem masakra. Poza tym 600 ma ta wade, ze ludziki siedzace z przodu kolanami wpadaja w deche
PopaY - Pon Wrz 28, 2009 16:36

Perez, nie było mi dane brać udziału w wypadku jadąc R600 i mam nadzieję, że nigdy się nie dowiem jak to jest w rzeczywistości ;)
Perez - Pon Wrz 28, 2009 19:22

Nie zycze
Yog-Sothoth - Pon Wrz 28, 2009 23:11

A wiadomo coś o serii 800, jak tu z bezpieczeństwem?
Marcinus - Wto Wrz 29, 2009 07:56

jak dla mnie to testy Eur - NCAP to jedna wielka ściema... Kilku gości wpadło na pomysł, żeby potrzaskać trochę samochodów o betonowy klac i jeszcze im za to płacągrubą kasę... Obecnie wszyscy producenci robią zamochody tak, żeby dostawały jak najwięcej gwiazdek w teście. Weźmy np Citroena C5 (roczniki od 2008) cokolwiek źle zrobisz od razy pika, wysje i się wytrzymać nie da. Podjeżdżając pod dom odpinam pas, żeby szybciej wyskoczyć i otworzyć barmę. Natychmiast włącza się dzwonek i zmusza mnie do ponownego zapięcia pasa. Tak podsumowująć możę i nowe samochody są bezpieczne, ale przyjemniej jeździ mi się moim R niż jakimkolwiek nowym samochodem.