Zobacz temat - [R75] Cieknące paliwo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Cieknące paliwo

Miras31 - Pon Wrz 28, 2009 08:52
Temat postu: [R75] Cieknące paliwo
Witam.Mam następny problem.A mianowicie cieknie Mi paliwo i nie wiem skąd.Obejrzałem auto pod spodem i nic nie widać.Pompka paliwowa przy aku jest sucha.Paliwo cieknie przeważnie po nocy jak samochód postawię na dworze jak stoi w garażu tego nie ma.A wyciek nagromadzonego paliwa zlokalizowałem na łączeniu skrzyni biegów.Jak ścieknie jest ok w ciągu dnia podczas jazdy tego nie ma.Może ktoś coś podpowie.
kris-tofer - Pon Wrz 28, 2009 09:01

Z tego, co idzie wyczytać z Twojego posta ja bym stawiał na ten odstojnik przykręcony od dołu do filtra paliwa przy akumulatorze. Jeśli to rzeczywiście nie to to może przewód doprowadzający jest gdzieś przetarty.
Miras31 - Pon Wrz 28, 2009 09:05

Gdzie się znajduje ten odstojnik i czy trzeba wyjmować akumulator do tego "zabiegu".Czy komputer się nie rozkoduje.
kris-tofer - Pon Wrz 28, 2009 09:11

Nie, odkręcasz i odpinasz ze złączy tylko filtr paliwa, wyciągasz go do góry i od samego spodu nakręcona jest taka plastikowa śrubka z dużym łebkiem do odkręcenia palcami. Jak to odkręcisz to będzie tam mała uszczelka a gwint jest plastikowy, mógł się zerwać :) i dlatego paliwo może przepuszczać. Uważaj żeby się paliwem nie zalać. Po wsadzeniu filtra starego czy nowego odczekaj chwilę na zapłonie zanim odpalisz, żeby zdążył się odpowietrzyć.
Miras31 - Pon Wrz 28, 2009 09:15

To nie będzie filtr paliwa gdyż w piątek wymieniłem olej i wszystkie filtry a to się dzieje od sierpnia.
PHJOWI - Pon Wrz 28, 2009 09:24

NA OBUDOWIE AKU , masz taki zaworek zwrotny on się często przeciera i kapie ropa , między filtrem a pompką paliwa.
Miras31 - Pon Wrz 28, 2009 09:31

Tak tylko Ja tam żadnego zaworka nie widzę natomiast jest tam jakiś trojak do którego jest podłączony filtr paliwa od webasta a jest on pod skrzynką z aku więc żeby się dostać do niego muszę wyjąć akumulator i skrzynkę.
PHJOWI - Pon Wrz 28, 2009 09:47

musi być zaworek może komuś wpadł pod samą skrzynkę aku i dlatego nie widać , zaworek utrzymuje ciśnienie i musi być bo inaczej auto n\by nie paliło
Miras31 - Pon Wrz 28, 2009 09:58

PHJOWI a jak wyjmę akumulator to komputer się nierozprogramuje.
PHJOWI - Pon Wrz 28, 2009 10:00

nie , jedynie radio mu się rozkoduje.
Miras31 - Pon Wrz 28, 2009 10:03

Ok dzięki.Jutro się tym zajmę.
typek1983 - Pon Wrz 28, 2009 12:32

Uczulam na wyciek paliwa gdyż mi ciekło z tego zaworu spustowego na dole filtru paliwa, paliwo jakoś dostało się do sprzęgła i niestety czeka mnie spory wydatek bo przez to sprzęgło zaczęło się ślizgać :( Mechanik który wymieniał mi ten felerny filtr mówił że mam pojeździć jeszcze tak z nadzieją że z upływem czasu i km wszystko wróci do normy. Myślicie że dobrze radzi z tym czekaniem czy odrazu zmieniać tarcze i docisk sprzęgła??
kris-tofer - Pon Wrz 28, 2009 17:42

Ja myślę, że ropa na tarczy w końcu się wytrze
SeniorA - Pon Wrz 28, 2009 18:05

Miras31,
Przed odłączeniem aku:alarm wyłączony,centralny nie zablokowany, szyby elektryczne zamknięte,wszystkie inne odbiorniki wyłączone , kluczyki z pilotem w kieszeni, nie w stacyjce.
Trzeba wyjaśnić , że b. często ECM traci pamięć po odłączeniu aku , bo zależy w jakich warunkach doszło do rozłączenia i na jak długo.Często po pewnym czasie wraca do poprzednich nastaw, niemniej zaleca się wykonanie kilku czynności w celu szybkiego przywrócenia nastaw po odpięciu aku.
Odpiąć aku i podpiąć na zimnym silniku.Nie musisz podpinać się pod komputer , tylko żeby było od razu dobrze to ( chodzi o ECM ): po podpięciu aku uruchomić silnik na wolnych obrotach do osiągnięcia temperatury pracy ( wł. wentylatora ), potem na 2 minuty wejść na 1200obr/min.Zakończyć proces dostosowania jazdą około 10 km. w różnych warunkach ruchu ( start,zatrzymanie,przyspieszanie,wolna i szybka jazda itd. ).

henryk - Pon Wrz 28, 2009 22:29

SeniorA napisał/a:
uruchomić silnik na wolnych obrotach do osiągnięcia temperatury pracy ( wł. wentylatora )
w CDT, bez włączenia klimy, nie da się uruchomić silnika wentylatora. Reszta bez komentarza bo się nie znam.
Miras31 - Wto Wrz 29, 2009 13:13

Witam.W końcu doszedłem gdzie ucieka. Po odpięciu aku i wyjęciu wszystkiego na "wierzch" i dokładnym obejrzeniu pompki okazuje się,że jest dziurawa.Na obudowie jest bardzo mała dziurka.Widać,że ktoś już grzebał bo na pompkę nałożono kawałek rury gumowej i skręcono obejmami żeby nie leciało.I tu następne pytanie: Gdzie kupić nową ewentualnie czy może z jakiegoś szrotu.Byłem w InterCars powiedzieli że 1000zł trochę drogo.Pozdrawiam.
SeniorA - Wto Wrz 29, 2009 14:03

henryk napisał/a:
nie da się uruchomić silnika wentylatora.
chodzi nie tyle o uruchomienie wentylatora, co o osiągnięcie normalnej temperatury silnika , a włączenie się wentylatora, jest tylko oznaką zagrzania się silnika.
apples - Wto Wrz 29, 2009 15:39

Miras31 na Allegro 170zł. Pewnie jakość też idzie za ceną, ale widać że kupują.

http://www.allegro.pl/ite...land_rover.html
lub
http://www.allegro.pl/ite...passat_tdi.html

Miras31 - Wto Wrz 29, 2009 18:31

Apples Ok dzięki.Ta pierwsza chyba tak ale ta druga ma inne wejścia.Jutro podzwonię.Znalazłem jeszcze inne jak również do regeneracji ale nie wiem czy warto.