Zobacz temat - [r400] Modernizacja silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [r400] Modernizacja silnika

50Juro - Wto Wrz 29, 2009 14:48
Temat postu: [r400] Modernizacja silnika
Witam w sumie powoli koncze tuning wizualny mojego r400. Teraz pozostaje mechanika. NIe znam sie na tym a widze ze jest tu wiele tematow na ten temat. Ale pomyslalem ze prosciej by bylo jak by kazdy napisal cos od siebie o tym co przerobil w swojej 4-setce;) Dzieki temu powstanie swego rodzaju instrukcja jak przerobic kompletnie silnik zeby polaczyc dobre osiagi z mniejszym spalaniem;) no i oczywiscie przydaly by sie zdjecia i opisy jak co zamontowac ;D . :cool:

ja mam silnik 1,6 benzyniaka 105koni.

tommyyogi - Wto Wrz 29, 2009 15:09

50Juro, Czy według Ciebie istnieje możliwość zwiększyć osiągi i jednocześnie zmniejszyć spalanie???.

Wg mnie ciężko to osiągnąć.


Na początek proponował bym:
- wyciąć katalizator
- przerobić układ wydechowy na przelotowy oczywiście z kwasu ;) ~ 2000 zl
- i zrobić odpowiedni dolot powietrza czerpany z dołu samochodu

Te modyfikacje powinny Cię zadowolić na jakiś czas.

Pozdrawiam

Pływak - Wto Wrz 29, 2009 15:26

50Juro, jakiś rekord pobijasz? Na 17 napisanych postów masz 7 założonych tematów. Może użyj czasem wyszukiwarki? Na temat modyfikacji silnika znajdziesz dość sporo. Piszesz, ze jest wiele tematów to po co zakładasz kolejny? Aby znowu były 2, 3 odpowiedzi? Później burdel się robi im więcej takich tematów tym bardziej utrudnione wyszukiwanie aby aby znaleźć konkrety trzeba się przebijać przez masę tematów. Chcesz wszystko w jednym miejscu? Wykaż się odrobiną chęci i zbierz wszystkie informacje do kupy i zamieść w jednym miejscu... EOT
camaro17 - Wto Wrz 29, 2009 16:06

hehehe, [b]tommyyogi, [/b] napisał "powinno Cię zadowolić na pewien czas" dobre, dobre tak trzymaj.....

50Juro, to albo masz 105 Km albo 1,6 pojemności, bo 103 ma 1,4 litra także coś ci się pomyliło. :mrgreen:

50Juro - Wto Wrz 29, 2009 19:01

camaro nic mi sie nie pomylilo wszedzie mam tak to opisane wiec moze ty popelniles blad
greg-si - Wto Wrz 29, 2009 21:11

tommyyogi napisał/a:
- przerobić układ wydechowy na przelotowy oczywiście z kwasu ;) ~ 2000 zl

przy takiej mocy silnika taka zmiana da 1km czy 0,5km?

tommyyogi napisał/a:
- i zrobić odpowiedni dolot powietrza czerpany z dołu samochodu

zachłepczesz wodę czy śnieg w zimę i co? Do tego taka zmiana na pewno nie wychodzi na zdrowie silnikowi z tego względu że mieszanka jest zbyt bogata.

Jedyna rozsądna zmiana to wymiana silnika na inny.

camaro17 - Wto Wrz 29, 2009 21:27

50Juro, nie żebym się czepiał http://roverki.pl/article.php?sid=86 1,6l ma 111 kucy
tommyyogi - Wto Wrz 29, 2009 22:24

greg-si napisał/a:
Jedyna rozsądna zmiana to wymiana silnika na inny.


50Juro napisał/a:
jak przerobic kompletnie silnik zeby polaczyc dobre osiagi z mniejszym spalaniem;) no i oczywiscie przydaly by sie zdjecia i opisy jak co zamontowac ;D . :cool:


Jak widać koledze bardziej zależy na kompletnym przerobieniu silnika a nie jego wymianie.



greg-si napisał/a:
przy takiej mocy silnika taka zmiana da 1km czy 0,5km?

Napisalem że to pierwsza z modyfikacji jaką może przeprowadzić bo od tego nalazalo by zacząć.

greg-si, czy Ty znasz tylko takie pojęcie jak KM (konie mechaniczne) a co z momentem obrotowym???

Brt - Wto Wrz 29, 2009 22:26

50Juro napisał/a:
jak przerobic kompletnie silnik zeby polaczyc dobre osiagi z mniejszym spalaniem ;)

zrób z niego turbodiesla :rotfl:

des - Wto Wrz 29, 2009 22:33

Ja wiem, że autor tematu chce modyfikować silnik, co uważam za bezsens ale może taniej i lepiej będzie wsadzić silnik 2.0T? Miejsce na ten silnik na pewno jest bo w serii były 2.0 litrowe silniki z tym że bez turbo ale skoro w R45 siedzi 2.5 V6 to na małe turbo na pewno znajdzie się miejsce.
Pływak - Wto Wrz 29, 2009 23:01

Brt, :lol: :ok:

aiwer, tylko, że 50Juro chce mieć i lepsze osiągi i mniejsze spalanie, a takie rzeczy tylko w erze :rotfl: Po za tym co Wy macie z tym 2.0T wszędzie tylko wsadź 2.0T poczytaj lepiej temat o swapie na 2.0T... Taaa na pewno taniej wyjdzie o ile w ogóle coś z tego wyjdzie :lol:

greg-si napisał/a:

przy takiej mocy silnika taka zmiana da 1km czy 0,5km?


Poczytaj ile może dać kompletny wydech zrobiony np. w el-tecu na pewno więcej niż 1km :]

sTERYD - Wto Wrz 29, 2009 23:08

Pływak napisał/a:
tylko, że 50Juro chce mieć i lepsze osiągi i mniejsze spalanie, a takie rzeczy tylko w erze

gadasz... na allegru za 50 juro to i ze 100 koni dokupisz a i spalanie spadnie poniżej zera ;)

camaro17 - Sro Wrz 30, 2009 07:39

50Juro, poczytaj sobie to http://www.mg-rover.org/h...t.php?ArtID=338 może Ci się uda zejść z spalaniem i może coś ci przybędzie na mocy :mrgreen:
greg-si - Sro Wrz 30, 2009 09:10

Pływak, tommyyogi, taka zmiana układu wydechowego w tak małym silniku jest jak wsadzanie patyka w gówno i twierdzenie że na tym można powiesić bilbord...

sorry za dosadność ale za 2-3x kwotę zrobienia układu wydechowego można kupić silnik z hanki B18C4 i mieć czym jeździć. Robienie cokolwiek w tym silniku jest niewspółmierne do efektu.

Pływak, podaj mi jakiś przykład kto zrobił kompleksowy układ wydechowy w silniku wolnossącym 1,4 bądź 1,6 w których moc oscyluje około tej w R. Bardzo ciekaw jestem ile tych Nm przybyło i czy w ogóle ktoś się taki znalazł.

paff - Sro Wrz 30, 2009 09:11

nie straszcie kolegi.. :-)

prawda jest taka..z silnika 1.4 nic nie wydusisz i tyle...chyba ze 5km ktorych nie poczujesz. i zadne tam wydechy i doloty, to jaest najmniejszy silnik na te bude i to czuc, kazdy pasazer zabiera 10KM ;-)

co mozna zrobic...
- wymienic silnik 1.4Si i skrzynie z polosiami R65 na 1.8Si ze skrzynia PG1 i w dalyszm czasie to turbić.....
- wymienic silnik 1.4Si i skrzynie z polosiami R65 na 2.0Si ze skrzynia PG1 i w dalszym ciagu turbic..., albo od razu wsadzic 2.0turbo

przkeladka na 1.8 wydaje sie latwiejsza bo 1.4 i 1.8 to silniki tej samej rodziny, silnik 2.0 musi przyjsc z nowym kompem etc.. bo to inna rodzina silnikow ...

jakiekolwiek zmiany w obrebie 1.4 nie maja sensu bo to absolutna strata kasy, to juz lepiej na pałe przelozyc sam silnik 1.8 i liczyc na to ze ta skrzynia co jest nie padnie

nie wiem czy jakiekolwiek dalsze ciagniecie tematu ma sens......a spalania to sie nie da zminiejszyc nawet zmniejszajac moc:P mocne samochody nie sa dla oszczednych. bo albo drogo kupujesz mocnego oszczednego diesla, albo tanio kupujesz bardziej paliwozerna benzyne (ew. opcja LPG)

Ciufa - Sro Wrz 30, 2009 13:52

paff napisał/a:
- wymienic silnik 1.4Si i skrzynie z polosiami R65 na 2.0Si ze skrzynia PG1 i w dalszym ciagu turbic..., albo od razu wsadzic 2.0turbo

przy takiej modyfikacji to już trzeba robić zawias i hamulce żeby się tym nie zabić :)

Pływak - Sro Wrz 30, 2009 14:36

greg-si napisał/a:
Pływak, tommyyogi, taka zmiana układu wydechowego w tak małym silniku jest jak wsadzanie patyka w gówno i twierdzenie że na tym można powiesić bilbord...

sorry za dosadność ale za 2-3x kwotę zrobienia układu wydechowego można kupić silnik z hanki B18C4 i mieć czym jeździć. Robienie cokolwiek w tym silniku jest niewspółmierne do efektu.


Nie obchodzi mnie czy to się opłaca i czy jest sens, zrobienie wydechu w profesjonalnej firmie da o wiele więcej niż wyżej napisałeś. Tak samo mogę napisać jaki jest sens pakowania innego silnika? Jak się ma taką kwote na swap to trzeba pogonić tą padakę dołożyć tą kase i kupić auto które w serii ma dostateczną moc...

Cytat:
Pływak, podaj mi jakiś przykład kto zrobił kompleksowy układ wydechowy w silniku wolnossącym 1,4 bądź 1,6 w których moc oscyluje około tej w R. Bardzo ciekaw jestem ile tych Nm przybyło i czy w ogóle ktoś się taki znalazł.


Nie mam zamiaru Ci podawać przykładu bo to, że na tym forum nikt takich rzeczy nie robi nie znaczy że się nie da. Poczytaj forum Hondy albo jeszcze lepiej JDM zobaczysz co można z silników wolnossących o pojemnościach 1.6 i mniej wycisnąć bez turbo :]

Ciufa - Sro Wrz 30, 2009 15:01

Pływak napisał/a:
Poczytaj forum Hondy albo jeszcze lepiej JDM zobaczysz co można z silników wolnossących o pojemnościach 1.6 i mniej wycisnąć bez turbo :]

dokładnie, na wyścigach na 1/4 mili objechało mnie 1.4 :P

dobryziom - Sro Wrz 30, 2009 15:11

Ciufcia napisał/a:
paff napisał/a:
- wymienic silnik 1.4Si i skrzynie z polosiami R65 na 2.0Si ze skrzynia PG1 i w dalszym ciagu turbic..., albo od razu wsadzic 2.0turbo

przy takiej modyfikacji to już trzeba robić zawias i hamulce żeby się tym nie zabić :)


i to są właśnie polskie realia gdzie 90% projektów odbywa się od dupy strony...

tak wczoraj przeglądałem allegro to trochę takich pokemonów jest którymi ciężko wcelować w 2 pasmową drogę...

marcin316 - Sro Wrz 30, 2009 18:28

Znajomemu w Civic'u 1.4 wymiana wydechu (od silnika do pierwszej puszki, łącznie z kolektorem wydechowym) i dolotu dała całkiem sporo, o ile pamiętam to kilkanaście koników potwierdzonych na hamowni i dodatkowo poprawę przebiegu momentu.

W jego przypadku prace nad silnikiem szły w parze z modyfikacją zawieszenia i hamulców.

Wydaje mi się, że prawidłowo przeprowadzona modyfikacja dolotu powinna zwiększyć przyjemność z jazdy poprzez poprawę "zbierania się" autka przy niższych obrotach. Ważną sprawą jest zapewnić dopływ zimnego powietrza do cylindrów, jak najmniej ogrzanego przez silnik, jednak należy to zrobić z głową, aby wyeliminować możliwość zassania wody.

greg-si - Sro Wrz 30, 2009 18:52

Pływak tak to sobie możesz pisać. Nie ma przykładów nie ma rozmowy.

A to co wykręcają na 1.6 VTI to inna bajka. A robić wydech tylko po to żeby zamienić miedziaki na blachę kwasową jest głupie.
Szczerze to nie słyszałem żeby ktoś robił przelot w silniku benzynowym o tak małej mocy i pojemności.

Pływak napisał/a:
Nie mam zamiaru Ci podawać przykładu bo to, że na tym forum nikt takich rzeczy nie robi nie znaczy że się nie da. Poczytaj forum Hondy albo jeszcze lepiej JDM zobaczysz co można z silników wolnossących o pojemnościach 1.6 i mniej wycisnąć bez turbo :]

Na samej zmianie wydechu?

Markzo - Sro Wrz 30, 2009 19:02

greg_si to mało jeszcze słyszałeś ;) Honda CRX 1.6 DOHC 125KM w serii, dolot ze stożkiem, kolektor 4-2-1, zmieniony regulator paliwa + listwa, zmieniony wydech (nie pamiętam dokładnie jak) i na hamowni +19KM :) to tak mało :>
Pływak - Sro Wrz 30, 2009 19:20

greg-si napisał/a:
Pływak tak to sobie możesz pisać. Nie ma przykładów nie ma nie ma rozmowy.

Nie ma i nie będzie, podałem gdzie możesz sobie poczytać na temat modyfikacji wolnossących benzyniaków z mała pojemnością...

Cytat:
A to co wykręcają na 1.6 VTI to inna bajka. A robić wydech tylko po to żeby zamienić miedziaki na blachę kwasową jest głupie.
Szczerze to nie słyszałem żeby ktoś robił przelot w silniku benzynowym o tak małej mocy i pojemności.

Nie tyczy się to tylko VTI i V-tec'ów ale to ja Ci będę pisał Ty nie słyszałeś więc nikt nie może takich rzeczy robić :lol:

Cytat:
Na samej zmianie wydechu?

Nie, nie na samej ale zmiana wydechu, modyfikacja wydechu to jedna z kilku podstawowych modyfikacji i jeśli by nic nie dawała nikt by sobie tym głowy nie zawracał...

Cytat:

A robić wydech tylko po to żeby zamienić miedziaki na blachę kwasową jest głupie.

Dla niektórych głupia jest wymiana wydechu dla kilku KM dla innch wymiana lusterek na chromowane :]

greg-si - Sro Wrz 30, 2009 19:31

Pływak napisał/a:
Cytat:
Na samej zmianie wydechu?

Nie, nie na samej ale zmiana wydechu, modyfikacja wydechu to jedna z kilku podstawowych modyfikacji i jeśli by nic nie dawała nikt by sobie tym głowy nie zawracał...

I tym sposobem w końcu napisałeś to co trzeba.
Na samym początku była wzmianka o zmianie na przelot BEZ innych zmian idących w parze o których właśnie Markzo wspomniał.
Cały czas była mowa o SAMYM wydechu a nie innych gratach bo takich modyfikacji można poczynić bardzo dużo że ostatecznie zostanie sam blok a reszta będzie konkretnie zmodyfikowana.
Nie stwierdziłem że w ogóle zmiana wydechu jest bezzasadna ale ustawiłbym taką modyfikację nie na początku a na końcu przed strojeniem.

Pływak - Sro Wrz 30, 2009 19:45

Nie, nie tommyyogi, zaproponował...


Na początek proponował bym:
- wyciąć katalizator
- przerobić układ wydechowy na przelotowy oczywiście z kwasu ;) ~ 2000 zl
- i zrobić odpowiedni dolot powietrza czerpany z dołu samochodu


To ty zacytowałeś tylko zmianę wydechu i się przyczepiłeś... Co prawda nie są to wszystkie modyfikacje jakie można by przeprowadzić ale te akurat nie mają dużego wpływu na spalanie i na dobry początek wystarczą. Więcej zmian moim zdaniem nie ma sensu bo już będą się zaczynały poważne koszty jak już ktoś ma kasę to lepiej kupić coś z większym potencjałem ponieważ jak ja to mówię z gów$@ bata nie ukręcisz ;)

greg-si - Sro Wrz 30, 2009 20:49

Pływak napisał/a:
ponieważ jak ja to mówię z gów$@ bata nie ukręcisz ;)

Właśnie cały czas w okół tego chodzę :)

Zobacz na to co skopiowałeś.
Pływak napisał/a:
Na początek proponował bym:

Dlatego przyczepiłem się do wydechu. Bo według mnie tak powinno się kończyć.

Reasumując mój wywód. Co byś nie zrobił i tak nie będzie tak jak byś chciał. Pozostaje Ci zaproponowany wcześniej swap na diesla jeśli chcesz jeździć taniej lub zmiana na większą benzynę ale na oszczędności nie licz.

Pływak dzięki za polemikę :)

Pływak - Sro Wrz 30, 2009 21:21

greg-si napisał/a:

Pływak dzięki za polemikę :)


Proszę ;) od tego jest przecież forum :D

Podsumowując, 50Juro nie ma sensu tanim kosztem nic nie zdziałasz, a twoje kryteria może spełnić jedynie jakiś turboklekot (wtedy zawsze można coś tanim kosztem podłubać) ale nie swap bo to mało opłacane lepiej sprzedać co masz i szukać czegoś w dieslu....

tommyyogi - Sro Wrz 30, 2009 21:39

greg-si napisał/a:
Dlatego przyczepiłem się do wydechu. Bo według mnie tak powinno się kończyć.


greg-si, jeżeli dla Ciebie wszystkie modyfikacje powinno się zakończyć wydechem to widzę ze masz dość małe pojęcie o zwiększaniu mocy.

Cala zasada polega na tym aby jak najszybciej opróżnić komory ze spalin aby mogły się wypełnić nową mieszanką paliwo-powietrze.

Po wykonaniu odpowiedniego wydechy można zając sie modyfikacjami silnika ktore przeważnie są równoznaczne ze zwiększonym apetytem na paliwko.

Niestety nie ma nic za darmo.



Pozdatym zamiast dyskutować o wydechach może lepiej zaproponujcie koledze
np. zamontowanie 5 wtrysku na kolektorze ssącym ktory po wgraniu odpowiedniej mapy będzie sie zalączal po przekroczeniu 2,5 tys obrotów
cos niby ala turbina ale za mniejszą cene ;) okolo 1900 zl z montarzem i strojeniem.


Pozdro

paff - Sro Wrz 30, 2009 21:48

ale ja nie mowie zeby nie modyfikowac reszty, tylkoten temat dotyczy silnika a nie kompleksowej modyfikacji auta, zatem wspomnialem o silniku a nie o reszcie :-)

w tych autach to albo swap na cos innego albo turbienie serii K, bo jesli powiedzmy z 1.6 111km z marnym momentem uzyskamy 125km z marnym momentem +10Nm i damy za to pewnie z 2000pln lub wiecej to lepiej nic nie robic ;-)

my tu sie przekomarzamy, a widze że autor watku wrzucil temat a teraz zwial i siedzi cicho, a my sie wymienilismy tym co juz od dawna wiemy ;-)

dobryziom - Sro Wrz 30, 2009 21:52

tommyyogi napisał/a:
greg-si napisał/a:
Dlatego przyczepiłem się do wydechu. Bo według mnie tak powinno się kończyć.


greg-si, jeżeli dla Ciebie wszystkie modyfikacje powinno się zakończyć wydechem to widzę ze masz dość małe pojęcie o zwiększaniu mocy.


i tu akurat sie myslisz bo wydech powinien byc oblizczony pod moc w jaka dolecowo celujemy... wiec na dobra sprawe powinien konczyc modyfikacje.


tommyyogi napisał/a:

Pozdatym zamiast dyskutować o wydechach może lepiej zaproponujcie koledze
np. zamontowanie 5 wtrysku na kolektorze ssącym ktory po wgraniu odpowiedniej mapy będzie sie zalączal po przekroczeniu 2,5 tys obrotów
cos niby ala turbina ale za mniejszą cene ;) okolo 1900 zl z montarzem i strojeniem.


ciekawa teoria jak na to wpadles?

co to ma byc za wtrysk? ile CC?

czym chcesz sterowac jego wlaczanie?

cos niby ala turbina? yyyy od kiedy turbina tloczy paliwo? zawsze myslalem ze powietrze?

dodatkowe wtryski na ssacym to buzetowa metoda macka grabowskiego przy soft turbo gdy nie mamy kasy na nowe wydajne wtryski o wysokiej wydajnosci...

tommyyogi - Sro Wrz 30, 2009 21:57

dobryziom napisał/a:
cos niby ala turbina? yyyy od kiedy turbina tloczy paliwo? zawsze myslalem ze powietrze?


W tym sensie ze załączy się od około 2,5 tyś obrotów a nie ze tłoczy paliwo.
dobryziom, wystarczy czytać ze zrozumieniem.

dobryziom napisał/a:
ciekawa teoria jak na to wpadles?

to nie teoria tylko praktyka którą opracowali kolesie z Krakowa.

Postaram sie poszukać stronki www z ich ogloszeniem i podam na forum

greg-si - Sro Wrz 30, 2009 22:01

tommyyogi napisał/a:
Cala zasada polega na tym aby jak najszybciej opróżnić komory ze spalin aby mogły się wypełnić nową mieszanką paliwo-powietrze.

To po co układ wydechowy :D Wykręć kolektor i masz luz.

Wiesz że im więcej spalin się wydostaje tym większa musi być średnica układu? Według Ciebie lepiej zrobić wydech za 1,5 koła pod serię a dalej modować zwiększasz spalanie a co za tym idzie większa emisja spalin i wydech musi być o większej średnicy niż do serii. Kolejne 1,5 tys z kieszeni.

No chyba że wyznajesz zasadę że do każdego silnika 2,5 cala wydech. Jeśli tak zwracam honor.

tommyyogi - Sro Wrz 30, 2009 22:13

Nie miałem na myśli robienia wydechu pod serie tylko zaproponowałem pierwszą z modyfikacji czyli zrobienie układu wydechowego pod kolejne modyfikacje w silniku. W tym wypadku 2,5 " jeżeli kolega bedzie planowal dalsze poważne modyfikacje.


Pozatym ta dyskusja staje się bez sensu. Właściciel tematu zawinął ogon i nawet nie raczy się przyłączyć do rozmowy. Wiec po co tu coś pisac skoro sami to czytamy.

dobryziom - Sro Wrz 30, 2009 22:17

tommyyogi napisał/a:
dobryziom napisał/a:
cos niby ala turbina? yyyy od kiedy turbina tloczy paliwo? zawsze myslalem ze powietrze?


W tym sensie ze załączy się od około 2,5 tyś obrotów a nie ze tłoczy paliwo.
dobryziom, wystarczy czytać ze zrozumieniem.

dobryziom napisał/a:
ciekawa teoria jak na to wpadles?

to nie teoria tylko praktyka którą opracowali kolesie z Krakowa.

Postaram sie poszukać stronki www z ich ogloszeniem i podam na forum



nadal nie rozumiem... ale po co ma sie wlaczyc po tych 2,5tys. ? i czym chcesz to niby wysterowac?

jak chcesz wiecej paliwa to podkrec listwe i juz zwykle wtryski chodza na 70-80% wydajnosci pierdyknij na 90% albo zmien wtryski na wieksze wedle twojej teori. Tylko wiesz co tym osiagniesz? nic zalejesz silnik mieszanka nie bedzie w stanie sie spalic bo bedzie za malo powietrza i bedzie wielka kupa... :)

[ Dodano: Sro Wrz 30, 2009 23:17 ]
tommyyogi napisał/a:
W tym wypadku 2,5 " jeżeli kolega bedzie planowal dalsze poważne modyfikacje.


2,5 cala pod 1,6? zartujesz?

50Juro - Sro Wrz 30, 2009 22:27

ja nie zaginalem tylko nie mam obecnie za duzo czasu spedzac na forum...
Ciufa - Czw Paź 01, 2009 07:44

50Juro, a ile chcesz wydac na modyfikacje silnika ?
colin1983 - Pią Lis 13, 2009 22:27

Przeglądając ebay znalazłem to http://cgi.ebay.com/ebaym...eQ5fCarQ5fParts jak sądzicie czy to możliwe
faecd - Pią Lis 13, 2009 22:59

colin1983, takie samo gowno jakie mozesz kupic na allegro ze za 40zl plus 10 koni:D pfff

Jezeli juz brac sie za podkrecanie silnika, lepiej na poczatek zrobic calkowity remont, wygladzajac wszelkie nierownosci w dolocie, porzadny dolot powietrza zrobic, do tego Hondziarze zakladaja lekkie kolo zamachowe, lekkie walki rozrzadu, odchudzone sprezynki do zaworow bla bla bla

Jak bym byl mechanikiem i przyjechalby do mnie kolega 50Juro, z koncepcja krecenia silnika wyczyscil bym mu dolot, krokowy przepustnice, wymienil kabla wn, swiece, palec kopulke, do tego filtr powietrza i paliwa nowy i napewno by poczul roznice:)

greg-si - Pią Lis 13, 2009 23:01

colin1983, możliwe ale...
silnik dostaje tak po dupie że szkoda gadać. Kumpel który stroi auta dostał kiedyś samochód z jakimś tego typu 'diwajsem' :)
efekt był taki że samochód chodził cały czas na ssaniu :)