Zobacz temat - [R 25 ]oklejanie szyb tylnich jak ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [R 25 ]oklejanie szyb tylnich jak ?

koleszko1988 - Nie Paź 04, 2009 15:56
Temat postu: [R 25 ]oklejanie szyb tylnich jak ?
jak najlepiej przyciemnic sobie szyby te tylne samemu ?? kupilem folie lecz nie wiem za bardzo jak sie zabrac zeby bylo dobrze... sciagac szybe ?? jak tak to jak ją sciagnac ? czy tez na normalnie zamontowanej ??
staf - Nie Paź 04, 2009 16:33

koleszko1988,
Przed podjęciem decyzji o samodzielnym oklejaniu szyb warto się dobrze zastanowić. Po pierwsze - trzeba wiedzieć, gdzie kupić folię przyzwoitej jakości, która nie zacznie odklejać się już po kilku tygodniach czy po dłuższym postoju na słońcu. Po drugie - oklejanie wymaga dużej precyzji i cierpliwości, jeśli chce się osiągnąć dobry efekt wizualny. Jeśli nie ma się wprawy, to należy liczyć się z tym, że trzeba będzie okleić kilkakrotnie. Na zakrzywionych powierzchniach (płaskich szyb dziś już właściwie nie ma) brzydkie zagniecenia folii pojawiają się bowiem po każdym drobnym błędzie oklejającego.
Dlatego też polecam fachowców,nie będzie dużo drozej a efekt lepszy.

azer - Nie Paź 04, 2009 16:37

tutaj sporo o temacie
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=35415

hellboy_d - Nie Paź 04, 2009 16:53

A po za tym warto miec "papiren" ;] z atestem foli i danymi zakladu ktory to robil . Jesli sie jezdzi do Niemiec na przyklad ....
SeevS - Nie Paź 04, 2009 19:40

staf napisał/a:
koleszko1988,
Przed podjęciem decyzji o samodzielnym oklejaniu szyb warto się dobrze zastanowić. Po pierwsze - trzeba wiedzieć, gdzie kupić folię przyzwoitej jakości, która nie zacznie odklejać się już po kilku tygodniach czy po dłuższym postoju na słońcu. Po drugie - oklejanie wymaga dużej precyzji i cierpliwości, jeśli chce się osiągnąć dobry efekt wizualny. Jeśli nie ma się wprawy, to należy liczyć się z tym, że trzeba będzie okleić kilkakrotnie. Na zakrzywionych powierzchniach (płaskich szyb dziś już właściwie nie ma) brzydkie zagniecenia folii pojawiają się bowiem po każdym drobnym błędzie oklejającego.
Dlatego też polecam fachowców,nie będzie dużo drozej a efekt lepszy.


Jak pobierasz tekst z jakiejś strony to chociaż pisz źródło

dudus87 - Nie Paź 04, 2009 19:56

hellboy_d napisał/a:
A po za tym warto miec "papiren" ;] z atestem foli i danymi zakladu ktory to robil . Jesli sie jezdzi do Niemiec na przyklad ....


na tylne szyby nie musisz mieć żadnych atestów w całej Europie...możesz je nawet zaspawać albo zamalować farbą

memphisto - Nie Paź 04, 2009 22:18

ja ogólnie przyciemniałem już nie jedno auto i jak mogę coś poradzić to tylną szybę podziel na 3 pasy ale tnij pionowo a nie jak większość pisze poziomo

oczywiście to co robie to 100% amarotszczyzna i jedyne co za to mam to piwko podczas pracy : > żaden ze mnie szpec (u siebie np tylną na klapie robiła mi firma : ) <ale to nim miałem patent>

i co polecam - nie rób tego na wodzie tylko niech Ci nie będzie hajsu szkoda kup ludwika odlej połowe i uzupełnij woda bedziesz mial idealny roztwor nim spryskaj szyby i duzo duzo latwiej idzie : >

des - Nie Paź 04, 2009 23:37

Nie baw się w żadne cięcie folii na pasy tylko kup porządną folię termokurczliwą i zrobisz to w jednym kawałku. Wpisz na youtube.pl "windows tinting" pooglądaj trochę i będziesz wiedział co i jak. Dzisiaj przyciemniałem z bratem A4 Avant i wyszło OK. Oczywiście nie obyło się bez przekleństw ale daliśmy radę.
hellboy_d - Nie Paź 04, 2009 23:49

dudus87 napisał/a:

na tylne szyby nie musisz mieć żadnych atestów w całej Europie
hmm poczytalem i masz racje , swoja droga Niemcy to dziwny kraj w ktorym musiasz miec TUV doslownie na wszystko prawie co zmienisz , felgi filtry nawet brewki do reflektorow . A tu wklejam takie podsumowanie ktore znalazlem na jakims forum




Zgodnie z obowiązującymi normami przepuszczalność szyb pojazdów powinna wynosić:
ˇ dla szyby przedniej (czołowej) minimum 75 %,
ˇ dla szyb nie będących szybami przednimi (szyby przednie boczne lewa i prawa) minimum 70 %,
ˇ dla szyb nie mających wpływu na pole widzenia kierowcy (szyby tylne boczne lewa i prawa, szyba tylna ogrzewana) dopuszcza się wartość przepuszczalności poniżej 70 %.


1.Art. 66 ust. 1 pkt 5 prawa o ruchu drogowym " (...) pojazd musi być tak zbudowany, utrzymany i wyposażony, aby korzystanie z niego (...) zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy (...)";

2.Polska norma branżowa nr BN-76/3626-07 określa wymagania dla samochodów osobowych w zakresie widoczności z miejsca kierowcy. Norma ta mówi, że niedopuszczalne jest ograniczenie pola widzenia kierowcy w obrębie kąta widzenia 180 stopni.

3.Przepisy Regulaminu nr 43 EKG ONZ, w których dopuszcza się stosowanie oszklenia o przepuszczalności światła poniżej 70% dla szyb innych niż przednie i nie mające wpływu na pole widzenia kierowcy;

4.Przepisy Regulaminu nr 46 EKG ONZ, dotyczące wymogu wyposażenia samochodu w lusterko wsteczne po prawej stronie, o ile lusterko wewnętrzne nie zapewnia dostatecznej widoczności, co oznacza tyle, że przyciemnienie tylnej szyby wiąże się z obowiązkiem posiadania prawego lusterka wstecznego.

5.Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej od 1998 roku wydało stanowisko, że nie ma przeciwwskazań do przyciemniania szyb, z wyjątkiem szyb z przodu pojazdu mających wpływ na pole widzenia kierowcy (czyli szyba przednia i boczne szyby przednie).Czyli zawsze jest opcja montazu folii na szybach przednich.Jest do tego folia o danej przepuszczalności światła,do każdego modelu auta,



Ważne!

Musimy pamiętać że, trakcie okresowego badania technicznego pojazd może mieć wykonaną kontrolę przejrzystości (przepuszczalności) szyb.

Metoda pomiarowa powinna być zgodna z metodą opisaną w Regulaminie Nr 43 Organizacji Narodów Zjednoczonych z dnia 20.03.1958 r. Metoda ta polega na wyznaczeniu stosunku strumienia światła padającego na powierzchnię wejściową szyby do strumienia światła, przechodzącego przez tę szybę. Stosunek tych strumienii powinien być określony w procentach.

Aparatura pomiarowa przeznaczona do badania przejrzystości szyb powinna składać się z oświetlacza wyposażonego w źródło światła o temperaturze barwy 2856 K, co odpowiada światłu dziennemu oraz detektora promieniowania o czułości widmowej odpowiadającej względnej wrażliwości oka ludzkiego dla widzenia dziennego.
Przedstawione założenia są podstawowymi parametrami, jakie musi spełniać przyrząd dokonujący badania.

koleszko1988 - Pon Paź 05, 2009 21:58

dzieki za odpowiedz powoli na spokojnie cos wybiore z tych porad i pochwale sie jak mi poszlo napewno bedzie wyzywania jak tu juz bylo mowione ale to normalne... :)
dudus87 - Wto Paź 06, 2009 06:13

oj będzie :) i pewnie tak jak kazdy powiesz ze to p!@#$!@sz i pojdziesz do zakladu niech obkleją :mrgreen:

a jak już to wymnij szybę, naszykuj opalarkę i cieplutki garaż

radek100nx - Sro Paź 07, 2009 18:30

Najlepiej jest wyjąć szybę i przyklejać folię w wannie. Myjesz i odtłuszczasz dokładnie szybę i kładziesz ją pod wodą. Przycinasz odpowiedni kawałek folii, odklejasz zabezpieszenie i kładziesz klejem do dołu na powierzchni wody. Delikatnie unosisz szybę i miękkim rakielkiem wyciskasz wodę (najlepiej z dodatkiem płynu do mycia naczyń). Wyciskanie zaczynasz od środka i poruszasz się na zewnątrz. Ewentualne pęcherze, kturzych nie możesz wypchnąć przepijasz bardzo cienką igłą. Folia nie jest droga, tak więc najlepiej kupić więcej i popróbować najpierw na jakiś kawałkach szyb.
kaaaziuu - Sro Paź 07, 2009 22:18

Szyba nie jest wklejona??
radek100nx - Czw Paź 08, 2009 08:57

tylna nie.