Zobacz temat - [R45 iDT 02'] Odbijanie kierownicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 iDT 02'] Odbijanie kierownicy

PopaY - Pon Paź 05, 2009 15:21
Temat postu: [R45 iDT 02'] Odbijanie kierownicy
Czy u Was też tak beznadziejnie odbija kierownica? U mnie, można by napisać, prawie wcale :/ Sam muszę ją odkręcać :/ Wspomaganie niby jest choć dużo gorsze niż w R600. Czy to przypadłość R45 z kierą czy coś jest nie tak?
SeniorA - Pon Paź 05, 2009 15:26

sprawdż geometrię ukł. kierowniczego i jezdnego, ciśnienie w oponach.
PopaY - Pon Paź 05, 2009 15:28

Zbieżność wszystkich czterech kół robiłem w piątek, jest idealna, ciśnienie ogumienia odpowiednie, a problem jest odkąd go kupiłem. Po prostu kierownica odbija jakby była niepełnosprawna :/
greg-si - Pon Paź 05, 2009 16:25

ten i poprzedni temat o kierownicy może mieć te same podłoże

rozbierz kolumnę i zobacz czy coś tam się nie wysypało. Kierownica lekko się kręci?

PopaY - Pon Paź 05, 2009 16:43

Lekko to za wiele napisane, ale tragedii nie ma, jedną ręką spokojnie da się kręcić, wspomaganie działać działa choć sporo gorzej niż w R600.
grembi - Pon Paź 05, 2009 19:51

Hej

Muszę Cię zmartwić. Miałem to samo i nie jest to tani problem. Na 99% masz luzy na przekładni kierowniczej. NIe polecam Ci jeździć autem w takim stanie. Przy wiekszych prędkościach i małej koleinie bardzo łatwo stracić panowanie nad autem.

Pozdrawiam

PopaY - Pon Paź 05, 2009 20:04

Heh, luzów nie czuć, kierownica nie "przeskakuje". Jeśli faktycznie jest tak jak piszesz to jak to sprawdzić zanim oddam do mechanika? Od razu napiszę, że na mechanice nie znam się wcale :/
greg-si - Pon Paź 05, 2009 20:31

stacja diagnostyczna prawdę powie
PopaY - Pon Paź 05, 2009 20:54

No właśnie powiedziała, że wszystko jest ok :(
apples - Pon Paź 05, 2009 21:12

Czy czasami nie była regenerowana przekładnia przez poprzedniego właściciela? Jak tak to może za bardzo skasowali luzy albo za ciasne dorobili tuleje.
Drugą rzeczą mogą być zapieczone łożyska na McPersonie i dlatego nie odbija dobrze.

Coś wiem na ten temat bo oba przypadki przerabiałem. Po regeneracji przekładni też mi nie wracała do pozycji O. Co do łożyska to miałem zapieczone/zatarte z prawej strony i też musiałem kierownice ciągnąc aby wróciła. Po wymianie łożysk wszystko już było OK, a po regeneracji po kilkunastu kilometrach też się dotarło.

keczu - Pon Paź 05, 2009 21:31

PopaY napisał/a:
No właśnie powiedziała, że wszystko jest ok

I pewnie jest. Wspomaganie w 45-tce jest twade, zaraz ktos napisze ze ma cudownie miekkie, ale porownujac z innymi autkami to kierownica obraca sie ciezej. A z tym powracaniem kierownicy to proponuje porownac z inna 45-tka zanim wymienisz caly ukl.kierowniczy.pozdr.

sTERYD - Pon Paź 05, 2009 21:59

jeśli jest trochę gorzej niż w R600 to coś jest nie tak.. (z tego co zauważyłem w tych samochodach kierownica chodzi dość podobnie) moze na początek warto wymienić olej, może też warto przeczyścić chłodniczkę (tą rurę U biegnącą przed chłodnicą) tam się troszkę błota potrafi zebrać... :hm:
PopaY - Wto Paź 06, 2009 06:42

No to nie ma bata, trzeba oddać auto do mechanika :/
sobrus - Wto Paź 06, 2009 06:57

w R45 nie ma McPersona
blue827 - Wto Paź 06, 2009 08:21

Ktoś mi kiedyś powiedział że jak kierownica nie wraca to mogą być luzy na dolnych sworzniach, więc warto je też sprawdzić.