|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 iDT 02'] Odbijanie kierownicy
PopaY - Pon Paź 05, 2009 15:21 Temat postu: [R45 iDT 02'] Odbijanie kierownicy Czy u Was też tak beznadziejnie odbija kierownica? U mnie, można by napisać, prawie wcale Sam muszę ją odkręcać Wspomaganie niby jest choć dużo gorsze niż w R600. Czy to przypadłość R45 z kierą czy coś jest nie tak?
SeniorA - Pon Paź 05, 2009 15:26
sprawdż geometrię ukł. kierowniczego i jezdnego, ciśnienie w oponach.
PopaY - Pon Paź 05, 2009 15:28
Zbieżność wszystkich czterech kół robiłem w piątek, jest idealna, ciśnienie ogumienia odpowiednie, a problem jest odkąd go kupiłem. Po prostu kierownica odbija jakby była niepełnosprawna
greg-si - Pon Paź 05, 2009 16:25
ten i poprzedni temat o kierownicy może mieć te same podłoże
rozbierz kolumnę i zobacz czy coś tam się nie wysypało. Kierownica lekko się kręci?
PopaY - Pon Paź 05, 2009 16:43
Lekko to za wiele napisane, ale tragedii nie ma, jedną ręką spokojnie da się kręcić, wspomaganie działać działa choć sporo gorzej niż w R600.
grembi - Pon Paź 05, 2009 19:51
Hej
Muszę Cię zmartwić. Miałem to samo i nie jest to tani problem. Na 99% masz luzy na przekładni kierowniczej. NIe polecam Ci jeździć autem w takim stanie. Przy wiekszych prędkościach i małej koleinie bardzo łatwo stracić panowanie nad autem.
Pozdrawiam
PopaY - Pon Paź 05, 2009 20:04
Heh, luzów nie czuć, kierownica nie "przeskakuje". Jeśli faktycznie jest tak jak piszesz to jak to sprawdzić zanim oddam do mechanika? Od razu napiszę, że na mechanice nie znam się wcale
greg-si - Pon Paź 05, 2009 20:31
stacja diagnostyczna prawdę powie
PopaY - Pon Paź 05, 2009 20:54
No właśnie powiedziała, że wszystko jest ok
apples - Pon Paź 05, 2009 21:12
Czy czasami nie była regenerowana przekładnia przez poprzedniego właściciela? Jak tak to może za bardzo skasowali luzy albo za ciasne dorobili tuleje.
Drugą rzeczą mogą być zapieczone łożyska na McPersonie i dlatego nie odbija dobrze.
Coś wiem na ten temat bo oba przypadki przerabiałem. Po regeneracji przekładni też mi nie wracała do pozycji O. Co do łożyska to miałem zapieczone/zatarte z prawej strony i też musiałem kierownice ciągnąc aby wróciła. Po wymianie łożysk wszystko już było OK, a po regeneracji po kilkunastu kilometrach też się dotarło.
keczu - Pon Paź 05, 2009 21:31
PopaY napisał/a: | No właśnie powiedziała, że wszystko jest ok |
I pewnie jest. Wspomaganie w 45-tce jest twade, zaraz ktos napisze ze ma cudownie miekkie, ale porownujac z innymi autkami to kierownica obraca sie ciezej. A z tym powracaniem kierownicy to proponuje porownac z inna 45-tka zanim wymienisz caly ukl.kierowniczy.pozdr.
sTERYD - Pon Paź 05, 2009 21:59
jeśli jest trochę gorzej niż w R600 to coś jest nie tak.. (z tego co zauważyłem w tych samochodach kierownica chodzi dość podobnie) moze na początek warto wymienić olej, może też warto przeczyścić chłodniczkę (tą rurę U biegnącą przed chłodnicą) tam się troszkę błota potrafi zebrać...
PopaY - Wto Paź 06, 2009 06:42
No to nie ma bata, trzeba oddać auto do mechanika
sobrus - Wto Paź 06, 2009 06:57
w R45 nie ma McPersona
blue827 - Wto Paź 06, 2009 08:21
Ktoś mi kiedyś powiedział że jak kierownica nie wraca to mogą być luzy na dolnych sworzniach, więc warto je też sprawdzić.
|
|