|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 800 - [R827] Góra silnika, wymiana uszczelki pod głowicami.
soprano - Pon Paź 05, 2009 22:03 Temat postu: [R827] Góra silnika, wymiana uszczelki pod głowicami. Witam serdecznie, nabylem 'nowe' autko oczywiscie tez ROVER , liczylem sie ze bedzie cos do zrobienia i chcialbym miec swiety spokoj i zrobic w nim obie glowice. Poniewaz cieknie spod nich po bloku silnika. Orientujecie sie w cenach moze? Slinik to 2,7 V6 24V . Chodzi mi raczej o kompleksową robote, uszczelka, planowanie, uszczelniacze zaworowe itd.
Pozdrawiam fanów Rovera i nie tylko
sTERYD - Pon Paź 05, 2009 22:11
piękny samochód
silnik to w 100% honda więc większość szanujących się serwisów tej marki nie będzie robić problemów.
Ponadto pod warszawą masz Aso u Mariana
http://www.roverki.pl/gar...0Stanis%B3awski
Który na pewno też nie odmówi współpracy, jednakowoż z racji rzetelności i fachowej wiedzy jest oblegany, ale warto
soprano - Pon Paź 05, 2009 22:21
Ok dzieki za adres, a przyblizone koszty? Ten rover to mozna powiedziec jeden z ostatnich wypustów bo 96, czyli ta mocniejsza "177km" honda
blue827 - Wto Paź 06, 2009 09:41
co raz więcej 800setek się pojawia , a ja myślałem że kupuje kolekcjonerki egzotyczny model który z czasem będzie rósł w cenie, he he.
Po pierwsze primo trzeba ustalić skąd cieknie? Ściągać głowice tylko dlatego że silnik się trochę poci? Właśnie po to się kupuje trwały 2.7 hondy aby nie robić w nim jakichś generalnych remontów. Mój też jest od spodu cały zaolejony, akurat dobra konsweracja na zimę.
W tym silniku są podwójne pokrywy zaworowe.
górna (N44016) od zaworów wlotowych:
dolne (N44017) (a włąściwie są z boku) od pokryw zaworów wydechowych:
U siebie wymieniałem tylko te dolne bo dosyć mocno ciekło, po tym jak regulowałem zawory wydechowe, mój temat: >>click. Od tamtej pory nie cieknie.
Natomiast trochę mi się poci spod górnych, ale nic strasznego, nie muszę dolewać oleju, może na wiosnę się za to zajmę.
soprano - Wto Paź 06, 2009 21:04
dzieki za imponujacy wyklad szkoda tylko ze mam dwie lewe rece i nie znam sie kompletnie na mechanice
blue827 - Sro Paź 07, 2009 06:19
To musisz poszukać jakiegoś zaufanego mechanika. Chyba mylisz głowicę z pokrywą zaworową. Wielokrotnie przegrzewałem ten silnik (wycieki z chłodnicy i zbiorniczka) i jakoś nic się nie stało. Gdybyś miał HGF to widać by było po kolorze oleju, albo w borygu.
A ja piszę o wyciekach z pod pokryw zaworowych, wystarczy wymienić gumową uszczelkę i po sprawie.
Wystarczy że umyjesz te miejsca, np sprayem do czyszczenia hamulcy, i wtedy zaobserwuj spod której pokrywy dokładnie cieknie.
soprano - Sro Paź 07, 2009 19:50
hej! dzieki za doedukowanie mnie jutro sprawdze ale chyba masz racje ze to jednak dolna pokrywa tak mi sie wydaje Nie rozumiem o co chodzi tylko z przedmuchami tzn pojecia. Wiem ze kawy z mlekiem pod korkiem nie ma, jest ladny kolor oleju nawet nie czarny tylko taki olejowy
blue827 - Sro Paź 07, 2009 20:34
Odkręcasz korek wlewu oleju i sprawdzasz ręką czy nie dmucha ze środka. Przy sprawnym zaworze PCV nie powinno. A gdy dmucha to właśnie to jest powód wysadzania uszczelek. Natomiast jeśli oleju nie ubywa jakoś strasznie dużo, to nie jest nic niebezpiecznego.
Jeśli już odkręcać dolne pokrywy i wymieniać uszczelki to warto najpierw skasować luzy zaworowe wg opisu co podałem. Może to wyeliminować stukanie zawórów na zimnym silniku.
Odnośnie wymiany oleju to polecam 5W30 lotos, i filtr od dilera hondy 15400-PL2-004. A temat podkładek i śrub spustowych >>tutaj.
soprano - Sro Paź 07, 2009 22:04
dzieki za szczegolowe odpowiedzi, mechanikiem nie jestem, nie czuje sie na silach, zeby to robic samemu wiec zlece to warsztatowi, ale juz wiem co mam mowic ile cena takiej operacji "na oko? "
blue827 - Sro Paź 07, 2009 22:18
Nie wiem jakie są koszty robocizny. Może inni użytkownicy polecą jakiś serwis?
|
|