Zobacz temat - [R 420 SDi] czyżby HGF ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 420 SDi] czyżby HGF ?

medika - Sro Paź 07, 2009 11:06

Witam wszystkich , posiadaczy rovera:)Jestem powiedzmy ze szczesliwa posiadaczka rovera 420 tdi .Moje autko chodzilo jak marzenie , nie mialam jakis powarznych problemow do narzekan az do pewnego mometu. Nie znam sie na mechanice samochodowej.Mam pytanie , bo odnosze wrazenie ze moj mechanik albo mnie sciemnia i probuje wyciagnac kase albo sam cos zpie......ył.Problem polega na tym ,ze po przejechani jakis 100 km , jadoc okolo100 km/h wybija mi wode z hlodnicy , Ja osobiscie mysle ze głowice powinno sie oddac do prawdzenia lub planowania , Jednak mechanik nie jest tego samego zdania co ja. Juz 3 miesiac trzyma moje auto. a za pogrzebanie w nim rzyczy sobie 500zł. Moze ktos mi cos poradzi . ?? ? Z gory dziekuje.
borsi - Sro Paź 07, 2009 11:21

takie rzeczy w forum technicznym usterki i porady techniczne.
PopaY - Sro Paź 07, 2009 11:24

medika napisał/a:
rovera 420 tdi
Po raz nie wiem który na forum :P Nie ma takiego Rovera! :P

[ Dodano: Sro Paź 07, 2009 11:24 ]
medika napisał/a:
jadoc okolo100 km/h wybija mi wode z hlodnicy
"Jadąc", "chłodnicy"! To po pierwsze. A po drugie to jeśli ktoś ma wodę w układzie chłodzenia to tylko świadczy niestety o głupocie.
Paul - Sro Paź 07, 2009 12:45

PopaY napisał/a:
A po drugie to jeśli ktoś ma wodę w układzie chłodzenia to tylko świadczy niestety o głupocie.

Wyhamuj trochę :/
Jakbyś nie wiedział, że wielu ludzi upraszcza sobie i zamiast "płyn chłodniczy" mówi "woda" (sam tak mam) a to wcale nie musi świadczyć o tym, co tam jest wlane.

Przenoszę wątek do właściwego działu :)

szoso - Sro Paź 07, 2009 12:57

medika napisał/a:
jadoc okolo100 km/h wybija mi wode z hlodnicy

ze zbiorniczka znaczy się bo chłodnica nie ma korka :wink:
"seria L" nie jest podatna na HGF no chyba że ktoś ostro przegrzeje ten silnik choć i tak ciężko jest to zrobić bo prawie wcale wentyl się w nim nie włącza

Mix - Sro Paź 07, 2009 13:04

medika, obstawiał bym raczej stary płyn chłodniczy (należy wymieniać go co 5 lat) lub uszkodzony, nieotwierający się termostat. Tak jak pisał szosownik, w silnikach serii L (dieslach) HGF to rzadkość. Zasugeruj mechanikowi w/w usterki. Termostat to koszt ZTCP 30-40pln, płyn chłodzący (warto odrazu wymienić) ok.30 (np. Prestone). Przy wymianie płynu warto przepłukać chłodnicę wodą destylowaną z niewielkim dodatkiem octu.
szoso - Sro Paź 07, 2009 13:11

Mixtated napisał/a:
Termostat to koszt ZTCP 30-40pln

ale chyba bez obudowy czyli sam wkład bo na pewno nie taki:
http://www.allegro.pl/ite...freelander.html

Mix - Sro Paź 07, 2009 13:18

szosownik napisał/a:
ale chyba bez obudowy czyli sam wkład bo na pewno nie taki:

Sam wkład oczywiście :mrgreen: Sprawdzałem kiedyś orientacyjnie i w Intercarsie taki mieli (zniżka 20%).
Dla pewności (żeby niepotrzebnie nie kupować) można termostat wymontować, sam wkład wrzucić do garnka z wodą i zagotować :mrgreen: Jak się otworzy to wszystko ok :wink:

rudy250 - Sro Paź 07, 2009 13:28

Termostat w tym silniku jest nierozbieralny. Przynajmniej ja nie znalazłem na to sposobu.Rozciałem go, z mysla ze wymienie sam wklad.Ale poniewaz wkład ktory kupiłem nie nadawał sie,to kupiłem cała puszke.Zreszta klejenie tej puszki to według mnie ryzykowna sprawa,i mozna miec pozniej problem.
szoso - Sro Paź 07, 2009 13:34

rudy250 napisał/a:
Zreszta klejenie tej puszki to według mnie ryzykowna sprawa,i mozna miec pozniej problem.

też tak słyszałem i nie zdecydował bym się na taki zabieg :wink:

PopaY - Sro Paź 07, 2009 13:37

Paul napisał/a:
Jakbyś nie wiedział, że wielu ludzi upraszcza sobie i zamiast "płyn chłodniczy" mówi "woda" (sam tak mam) a to wcale nie musi świadczyć o tym, co tam jest wlane.
Z całym szacunkiem, ale dla mnie woda to woda, a płyn to płyn. Upraszczać to sobie można drogę do spożywczaka ;P
Mix - Sro Paź 07, 2009 14:00

Sam wkład w IC kosztuje 14,41 pln, kompletny termostat z obudowa 66,77pln. Obie ceny brutto, producent Vernet. Ale nie ma co uprzedzać faktów. Poczekajmy aż medika napisze, czy coś z wcześniejszych sugestii się sprawdziło...
szoso - Sro Paź 07, 2009 14:11

Mixtated napisał/a:
producent Vernet

a dziękuję bardzo za Verneta,w VW padają jak muchy i nie są polecane co innego Wahler
Vernet ma taką opinię jak łożyska CX:
"Przed założeniem wyrzucić"

SeevS - Sro Paź 07, 2009 14:32

Termostat musi być wymieniony cały z obudową, zamów najlepiej zamiennik hondy za 119,00
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=869

często przyczyną takiego zachowania może być może błachostka ale to korek zbiornika wyrównawczego nie trzyma ciśnienia i wywala. koszt 30

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=524

od tych 2 rzeczy bym zaczął szczególnie że są w miare tanie i łatwo wymienialne.

Tak aporopo zmień mechanika...

Jak nie termostat i korek to wydaję mi się że może być to pompa wody. 145zł

http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=808

uszczelkę pod głowicą uszkdodzić w tym silniku to trzeba być zdolnym podobno :)

aha... niech Twóje mechanik rozbierze chłodnice i sprawdzi jak pracuje. Może w środku ktoś włożył np. karton ha :D

szoso - Sro Paź 07, 2009 14:43

SeevS napisał/a:
często przyczyną takiego zachowania może być może błachostka ale to korek zbiornika wyrównawczego nie trzyma ciśnienia i wywala

jestem świeżo po wymianie tego korka bo stary nie trzymał ciśnienia i syczało z niego,płyn się podnosił jakieś 2cm za max ale go nie wywalało
teraz korek trzyma i stan płynu się nie podnosi i jest cały czas na max

Remigiusz - Sro Paź 07, 2009 16:12

Ja to raczej rozumiem tak ze chłodnica jest dziurawa u koleżanki. Bo jak wybija z wodę z chłodnicy :razz: Jeżeli tak to chłodnica do wymiany oraz pompa bo nie ma cyrkulacji i przy okazji bym juz tez wymienił termostat. Masz spokój na kolejne 100.000km. Po tym zabiegu oczywiście nowy płyn chłodnicy i jest ok. :wink:

A 500zl za chlodnice + pompe + termostat + plyn chłodnicy to dobra cenna :razz:

[ Dodano: Sro Paź 07, 2009 16:12 ]
PopaY napisał/a:
A po drugie to jeśli ktoś ma wodę w układzie chłodzenia to tylko świadczy niestety o głupocie

A co do tego nie sadze żeby to było głupota. Jak sie nie chce kupować płynu i sie dolewa wódę to mozna tak robić do ok 50:50 :wink: Sam tak jechałem jak mi plyn uciekał bo waz mi z kolanka od głowicy się poluzował :wink: I jakos 600km tak przejechalem, oczywiscie troche wysza temp jest ale da sie jechac. Byl to wyjatek bo akurat mialem mineralke pod reka. :mrgreen:

Mix - Sro Paź 07, 2009 16:22

szosownik napisał/a:
a dziękuję bardzo za Verneta,w VW padają jak muchy i nie są polecane co innego Wahler

Miałem taki termostat w Civicu 6 gen. i ZTCW działa jak trzeba do dziś :mrgreen: Pozatym bardziej chodziło mi o podanie przykładowych cen, a niżeli wskazywanie konkretnej firmy. Możliwe, że mechanik koleżanki medika zaproponuje jej coś innego (czytać lepszego) w dobrej cenie? Wiadomo nie od dziś, że przeważnie warsztaty mają spore upusty w hurtowniach motoryzacyjnych.
Jak narazie to straszymy koleżankę "zbiorowymi" kosztami możliwych usterek. Panowie, po malutku, bo bardzo łatwo się zagalopować :wink: Niech medika, przekaże część sugestii mechanikowi, a ten niech sprawdza po kolei, wykluczając, bądź potwierdzając możliwe usterki...

szoso - Sro Paź 07, 2009 19:11

Mixtated napisał/a:
Pozatym bardziej chodziło mi o podanie przykładowych cen, a niżeli wskazywanie konkretnej firmy

spoko Mixtadek ;))