|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 & R25 Disel] Płyta pod silnik polietylen czy ABS?
Raptile - Sob Paź 10, 2009 21:48 Temat postu: [R200 & R25 Disel] Płyta pod silnik polietylen czy ABS? Tak jak w temacie niestety orginał mi się rozleciał w lesie i mam zamiar kupić zamiennik. Teraz pytanie na alledrogo są 2 wersje z ABS-u i polietylenu czy jakoś tak które z nich będzie trwalsze i bardziej wytrzymałe ? Pozdrawiam
Damianin - Sob Paź 10, 2009 22:19
Mam z ABS od jakichś 3-4 lat i jest w porządku. Dosyć pancerna i twarda, w ogóle nie podatna na odkształcenia, natomiast z racji twardości możliwe jest pęknięcie - szczególnie przy otworach tylnych, blisko krawędzi. Ja zauważyłem jedno takie niedawno od zdejmowania osłony (zmiany oleju itd.), ale większa podkładka załatwia sprawę w 100%. Nawiercasz 4 otwory, przykręcasz i tyle. Ja jeszcze przełożyłem kiedyś oryginalną "kołderkę".
A w dodatku jak widzę - ta z ABS jest tańsza...
xtek - Nie Paź 11, 2009 15:22
A po co taka oslona? Zeby nie bylo widac wyciekow?
szoso - Nie Paź 11, 2009 15:54
xtek napisał/a: | A po co taka oslona? Zeby nie bylo widac wyciekow? |
a po to żeby nie było wycieków z czego niestety słynie diesel,brudów z nawierzchni (silnik upaprany brudną wodą z kałuż) a i w zimę raczej lepiej ją mieć(sól itp.)
nie od parady montuje się osłony
xtek - Nie Paź 11, 2009 15:56
no ale jak masz oslone to nie zawazysz wycieku na czas i autko sie zepsuje
Raptile - Nie Paź 11, 2009 16:03
xtek, a jak zobaczysz plame pod autem to odrazu musi być twoja ? tyle trupów jezdzi po polskich drogach i o każdą plame byś sprawdzał ?
Krzysi3k - Nie Paź 11, 2009 16:11
xtek napisał/a: | no ale jak masz oslone to nie zawazysz wycieku na czas i autko sie zepsuje |
Dlatego trzeba zaglądać pod maskę i samochód co parę dni
Też mam zamiar kupić.
To co lepsze?
I jak z mocowaniem tego? Ja nigdy nie miałem takiej (przynajmniej nic nie wiem o tym).
Jakieś zaczepy są? Śrubki w zestawie żeby nie dobierać?
xtek - Nie Paź 11, 2009 16:14
Raptile napisał/a: | xtek, a jak zobaczysz plame pod autem to odrazu musi być twoja ? tyle trupów jezdzi po polskich drogach i o każdą plame byś sprawdzał ? |
wiesz... ja mam w parkingu podziemnym swoje miejsce, na ktorym nikt inny nie staje, wiec szansa na zauwazenie wlasnego wycieku bez plyty jest duza
szoso - Nie Paź 11, 2009 16:16
mój teść ma Peugeota diesla i nie ma osłony pod silnikiem ale jego miejsce parkingowe bez problemu poznam bo widoczne są na nim plamy po oleju
Damianin - Nie Paź 11, 2009 16:26
xtek napisał/a: | no ale jak masz oslone to nie zawazysz wycieku na czas i autko sie zepsuje |
Osłona po coś została wymyślona i nie wnikam w to, po co. Jeżeli nie byłaby potrzebna to producent nie podnosiłby kosztów produkcji niepotrzebnie... A to, że większość dwusetek w dieselu jeździ bez tego elementu, to już inna sprawa. Bardziej spowodowana nieświadomością ich obecnych właścicieli oraz słabym stanem technicznym autek niż faktyczną chęcią "monitorowania plam pod samochodem". Jest to podobna część do plastikowego nadkola czy pseudo-skórzanego mieszka lewarka skrzyni biegów, jeździć bez tego się da, ale raczej nie powinno...
[ Dodano: Nie Paź 11, 2009 17:26 ]
Krzysi3k5 napisał/a: | xtek napisał/a: | no ale jak masz oslone to nie zawazysz wycieku na czas i autko sie zepsuje |
Dlatego trzeba zaglądać pod maskę i samochód co parę dni
Też mam zamiar kupić.
To co lepsze?
I jak z mocowaniem tego? Ja nigdy nie miałem takiej (przynajmniej nic nie wiem o tym).
Jakieś zaczepy są? Śrubki w zestawie żeby nie dobierać? |
Mocuje się tak, że nawiercasz dziury dwie z tyłu dwie w 1/5 długości podkładki, jedziesz np. do Castoramy, kupujesz podkładki, nakrętki i przykręcasz. W praktyce nie jest to takie proste , szczególnie bez starej podkładki, z której możesz wziąć rozstawy otworów.
Ale jak studiujesz na polibudzie, to dasz radę, nie bój żaby...
Co do wycieków, to (nie)stety jest diesel, gdzie wszystko się trzęsie i ciężko go utrzymać bez prostych rozszczelnień. Szczególnie daje się we znaki prawa strona tuż przy filtrze oleju. Jest to opisana w Rave wada fabryczna.
szoso - Nie Paź 11, 2009 16:26
ja tylko dodam że jeśli jest brak osłony pod silnikiem to są dwa istotne tego powody:
albo auto miało dzwona a mało kto ten co klepie kupuje drugą i zakłada albo po prostu ktoś ją połamał najeżdżając na coś
broń Panie Boże nie twierdzę i nie wnikam że akurat wasze autka zaliczają się do tego pierwszego powodu
ja bynajmniej osłonę mam oryginalną a jeśli bym nie miał to na pewno bym ją kupił i założył
thef - Nie Paź 11, 2009 16:28
Oprócz zabezpieczenia przed wodą i brudem z jezdni spełnia swoje zadania także jako osłona akustyczna i zabezpieczenie przed większymi zwierzątkami lubiącymi pomieszkiwać pod maską od czasu do czasu.
Damianin - Nie Paź 11, 2009 16:37
thef napisał/a: | Oprócz zabezpieczenia przed wodą i brudem z jezdni spełnia swoje zadania także jako osłona akustyczna i zabezpieczenie przed większymi zwierzątkami lubiącymi pomieszkiwać pod maską od czasu do czasu. |
To jeszcze dodam, że może ułatwiać przepływ i kształtować wiązkę powietrza pod podwoziem w trakcie szybszej jazdy. Tym samym zmniejsza zużycie paliwa Oprócz tego ułatwia "złapanie" temperatury przez silnik w trakcie niższych temperatur. Coś co odzwierciedla się szczególnie w kiepskim ogrzewaniu przez pierwsze kilometry jazdy. Bez podkładki może być jeszcze gorzej
Raptile - Nie Paź 11, 2009 16:40
Ja miałem osłone ( dalej mam jej część ) W lesie sie połamała a przy 130 sie starła od asfaltu i wisi na zipach z jednej strony Chyba zamówie tą z ABS-u
Kefir_85 - Pon Paź 12, 2009 21:28
Oslona jest dobra przed kamieniami i roznymi innymi rzeczami Dosc latwo zalatwic oslone bo auto jest niskie... Ostatnio mi mechanik zakladal po wypadku oslone.... Po wypadku bo jak mi gosc ciagnol na lawet moje auto to poszla oslona w strzepy... Wracajac do tematu z zywicy powinna byc okej bardziej wytrzymala od ABs i polietylenu z tego co sie orientuje to gdzies w granicach 120 zl kosztuje. Bez oslony nie jezdzij bo miske olejowa mozesz stracic
Brt - Pon Paź 12, 2009 21:44
piszcie jeszcze a może i ja się przekonam
Kefir_85 - Wto Paź 13, 2009 17:12
Brt gdybym nie mial oslony to teraz pewnie albo bym mial pewnie nowa miske kupowal albo mocowanie od filtra oleju by poszlo bo ten spod auta jak tak popatrzysz ta miska troszke odstaje, a taka pokrywa moze nieraz uratowac zycie autku Ja juz z 3 - 4 szorowalem spodem auta odkad go kupilem jedynie sie to odbilo na pokrywie Koszt miski, a pokrywy jest dosc spory. Jeszcze istnieje taka szansa ze bez pokryw ugnie Ci w jednym miejscu np od kamienia miske olejowa i zaswieci Ci sie lampka kontrolna od oleju. Juz taki jeden przypadek widzialem u mechanika jak to gosc zestresowany przyjechal do mechanika bo mu sie kontrolka zaswiecila. A byla prosta przyczyna ugiela sie miska w miejscu gdzie jest jakos tak ustawiony czujnik nom, a goscu oslony nie mial wiec sila uderzenia poszla na miske Na pokrywie sila rozchodzi sie po calej oslonie no ewentualnie bedziesz mial szanse, ze Ci pompeka w miejscach mocowania ale to jest mala strata z porownaniem do miski... Sadze, ze powody podalem wystarczajace... Oslona nie jest dla estetyki przypominam i przestrzegam przed oszczedzaniem na tym elemencie ABS nie kupujcie jest dosc sztywny i peka znacznie szybciej ! Jak cos to szukajcie z zywicy albo kupujcie orginal(ktory troche sobie kosztuje ; ])
Raptile - Sro Paź 14, 2009 07:37
Kupiłem tą z polietylenu zdodatkami ta z abs-u była bardzo niskiej jakości i była cienka niedługo wymiana
Kefir_85 - Sro Paź 14, 2009 12:26
Szukaj z zywicy albo uzwyke pokrywy Rovera(orginalna pokrywa tez jest dosc wytrzymala )
szoso - Sro Paź 14, 2009 12:34
Kefir_85 napisał/a: | Szukaj z zywicy albo uzwyke pokrywy Rovera(orginalna pokrywa tez jest dosc wytrzymala ) |
przecież on już kupił
Kefir_85 - Sro Paź 14, 2009 12:45
szosownik napisał/a: | Kefir_85 napisał/a: | Szukaj z zywicy albo uzwyke pokrywy Rovera(orginalna pokrywa tez jest dosc wytrzymala ) |
przecież on już kupił | Sorka masz racje zle zrozumialem Tak to jest jak sie po nocach pracuje i malo sie spi
Legion1349 - Sro Paź 14, 2009 13:48
Kefir_85 napisał/a: | Bez oslony nie jezdzij bo miske olejowa mozesz stracic | dobre, myślisz że byle polimetakrylan metylu (ABS) polietylen (PMMA) czy poliwęglan (MAKROLON) ochroni Ci miskę? nie wymyślaj na siłę zalet osłony bo akurat ta Ci nie wyszła.
Kefir_85 - Sro Paź 14, 2009 18:47
Legion1349 napisał/a: | Kefir_85 napisał/a: | Bez oslony nie jezdzij bo miske olejowa mozesz stracic | dobre, myślisz że byle polimetakrylan metylu (ABS) polietylen (PMMA) czy poliwęglan (MAKROLON) ochroni Ci miskę? nie wymyślaj na siłę zalet osłony bo akurat ta Ci nie wyszła. |
Napisalem mozesz stracic, a nie ze stracisz. Bez oslony miska jest bardziej podatna na urazy miejscowe wgniecenia. Ta pokrywa ma przeciwdziałać temu no, ale przeciez nie da Ci 100% ochrony przed uderzeniami chyba nikt na tyle nie jest naiwny...
Legion1349 - Czw Paź 15, 2009 17:08
nie bądź naiwny taka osłona w żaden sposób Ci nie ochroni miski, akurat tak się składa że dość dobrze znam się na wspomnianych tworzywach sztucznych i gwarantuję Ci że miski Ci nie ochronią
Mix - Czw Paź 15, 2009 18:15
szosownik napisał/a: | ja bynajmniej osłonę mam oryginalną a jeśli bym nie miał to na pewno bym ją kupił i założył |
A masz "okienko" w miejscu, gdzie znajduje się filtr oleju i korek spustowy? Czy przy wymianie oleju trzeba demontować całą osłonę? Jak to jest w przypadku osłony oryginalnej, jak w przypadku tych z Allegro (niby pasują te od Civic'a, ale okienko jest w innym miejscu)? Jest różnica jeśli chodzi o rodzaj nadwozia?
Damianin - Czw Paź 15, 2009 18:27
Legion1349 napisał/a: | nie bądź naiwny taka osłona w żaden sposób Ci nie ochroni miski, akurat tak się składa że dość dobrze znam się na wspomnianych tworzywach sztucznych i gwarantuję Ci że miski Ci nie ochronią |
Ale tu trza jeszcze się znać na miskach
szoso - Czw Paź 15, 2009 18:36
Mixtated napisał/a: | A masz "okienko" w miejscu, gdzie znajduje się filtr oleju i korek spustowy? |
a mam
Mixtated napisał/a: | Czy przy wymianie oleju trzeba demontować całą osłonę? |
nie
Legion1349 - Czw Paź 15, 2009 19:07
Damianin napisał/a: |
Ale tu trza jeszcze się znać na miskach | żeby wiedzieć ze kawałek plastiku nie ochroni stali? co jak co osłona dobra rzecz ale nie przesadzajcie z tymi walorami ochronnymi, przed wodą, błotem, solą itd na pewno chroni, przed jakimś uderzeniem niewielkiego "ciała obcego" (nie mylić z ufo ) pewnie też ale w momencie gdy jedziesz po jakiejś nieasfaltowej nie równej drodze i zahaczysz miską to gwarantuję, że osłona nie zminimalizuje skutków takiego kontaktu.
Raptile - Czw Paź 15, 2009 19:15
w R200 niema "okienka" i trzeba ściągać osłonę
Damianin - Czw Paź 15, 2009 19:32
Legion1349 napisał/a: | Damianin napisał/a: |
Ale tu trza jeszcze się znać na miskach | żeby wiedzieć ze kawałek plastiku nie ochroni stali? co jak co osłona dobra rzecz ale nie przesadzajcie z tymi walorami ochronnymi, przed wodą, błotem, solą itd na pewno chroni, przed jakimś uderzeniem niewielkiego "ciała obcego" (nie mylić z ufo ) pewnie też ale w momencie gdy jedziesz po jakiejś nieasfaltowej nie równej drodze i zahaczysz miską to gwarantuję, że osłona nie zminimalizuje skutków takiego kontaktu. |
Jakiej stali... to może być nawet w 90 % przypadków aluminium. A to już robi "delikatną" różnicę. Pewnie, że nie rozmawiamy tu o off-roadowym wykorzystaniu roverka tylko w miarę normalnym użytkowaniu.
Brt - Czw Paź 15, 2009 19:42
Rapt .. zamontowałeś już osłonę jak wrażenia pasowała bez problemu Czy osłania też pasek wieloklinowy od strony koła prawego
Raptile - Czw Paź 15, 2009 20:43
Brt, w chwili obecnej śnieg po pachy i plucha straszna pewno w weekend wymienię to dam znać / zrobię fotki jak to wygląda
Matius - Czw Paź 15, 2009 20:58
to pasuje do benzyniaka?
SeniorA - Pią Paź 16, 2009 07:53
Raptile napisał/a: | w R200 niema "okienka" i trzeba ściągać osłonę | można sobie zrobić okienko, coby nie ściągać osłony. Ale ściąganie osłony co jakiś czas, też ma swoje zalety, bo można zobaczyć co się dzieje pod silnikiem. Stosowanie osłon ma zapobiec niekorzystnym zawirowaniom powietrza i obniżeniu współczynnika Cx.
szoso - Pią Paź 16, 2009 08:03
przez te okienko jest ciężko odkręcić filtr oleju bo jest po prostu za małe ale jak ktoś ma cierpliwość i sposób to odkręci
Brt - Pią Paź 16, 2009 08:18
SeniorA napisał/a: | Ale ściąganie osłony co jakiś czas, też ma swoje zalety, bo można zobaczyć co się dzieje pod silnikiem. |
Dokładnie to samo chciałem napisać ... raz na 10kkm warto spojrzeć, jak silnik od spodu wygląda i czy wszystko jest ok
Cytat: | przez te okienko jest ciężko odkręcić filtr oleju bo jest po prostu za małe ale jak ktoś ma cierpliwość i sposób to odkręci |
W R600 to samo ...
Kefir_85 - Pią Paź 16, 2009 12:26
Legion1349 napisał/a: | Damianin napisał/a: |
Ale tu trza jeszcze się znać na miskach | żeby wiedzieć ze kawałek plastiku nie ochroni stali? co jak co osłona dobra rzecz ale nie przesadzajcie z tymi walorami ochronnymi, przed wodą, błotem, solą itd na pewno chroni, przed jakimś uderzeniem niewielkiego "ciała obcego" (nie mylić z ufo ) pewnie też ale w momencie gdy jedziesz po jakiejś nieasfaltowej nie równej drodze i zahaczysz miską to gwarantuję, że osłona nie zminimalizuje skutków takiego kontaktu. |
Osłona ma bardziej zdeka oplywowy ksztal i nie jest kanciasta wrazie jakiegos kamienia, kanalu i innych taki zwieksza szanse na przetrwanie miski... Ja juz mialem raz taka wpadke w nocy najechalem na wystajacy kanal jak mi pierd... uderzyk w spod auta to myslalem, ze wydarlo mi miske... Skonczylo sie na szczescie na tym ze oslona pekla w jednym miejscu przy mocowaniu i przetarciu oslony. Sprawdzalem stan miski odziwo byl cala Wiec nie mow mi ze oslona sie nie przydaje bo juz 4 krotnie uratowala mi miske w moim aucie...
Mix - Pią Paź 16, 2009 13:43
szosownik, dzięki za odp.
Mam jeszcze jedno pytanie, głównie do posiadaczy R400/45. Ktoś może mi wskazać gdzie znajdują się otwory montażowe? Może być krótki opis lub wskazanie nr-u strony w Rave.
szoso - Pią Paź 16, 2009 14:00
Mixtated napisał/a: | lub wskazanie nr-u strony w Rave. |
zakładka Body strona 9
Mix - Pią Paź 16, 2009 14:14
szosownik napisał/a: | zakładka Body strona 9 |
Niewiele się pomyliłeś, str. 13
Tak patrzę na ten schemat i na zdjęcie osłon na Allegro i wydaje mi się, że okienko jest w niepotrzebnym miejscu. Poniżej zdjęcie, na którym zaznaczyłem, gdzie znajduje się filtr oleju. W takim razie do czego to okienko?
szoso - Pią Paź 16, 2009 14:23
filtr jest dalej od zderzaka niż zaznaczyłeś
Mix - Pią Paź 16, 2009 15:22
Czyli co? Łapie się pod to okienko bo już sam nie wiem?
szoso - Sob Paź 17, 2009 21:48
Mixtated napisał/a: | Czyli co? Łapie się pod to okienko bo już sam nie wiem? |
pokaż mi jak wygląda ten zamiennik osłony to ci powiem czy w dobrym miejscu jest to okienko
Mix - Nie Paź 18, 2009 11:31
Osłona wygląda tak LINK
Ale chodziło mi o coś innego. Po co jest to okienko w osłonie oryginalnej, bo do lepszego dostępu do filtra oleju napewno nie jest - filtr jest w zupełnie innym miejscu.
szoso - Nie Paź 18, 2009 12:41
Mixtated napisał/a: | Osłona wygląda tak LINK |
hmm wygląda jakby te okienko było w dobrym miejscu w tej osłonie z linka
filtr jest przed kołem po lewej stojąc przed autem więc moim zdaniem ta osłona z linka jest dobra bynajmniej do mojej 400-tki
Mixtated napisał/a: | Po co jest to okienko w osłonie oryginalnej, bo do lepszego dostępu do filtra oleju napewno nie jest - filtr jest w zupełnie innym miejscu. |
ja mogę u siebie przez to okienko spuścić olej i odkręcić filtr ale jest trochę ciężko
Krzysi3k - Pią Lis 20, 2009 17:50
Osłona założona. Ta z ABSu wydaje się być solidna.
Jedyny minus to otwory z przodu wywiercone w złych miejscach.
|
|