|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 97']Po wymianie HGF wchodzi tylko 2,5l chlodziwa
dziadekc1 - Nie Paź 11, 2009 12:16 Temat postu: [R214 97']Po wymianie HGF wchodzi tylko 2,5l chlodziwa witam,
zalozylem kiedys temat zwiazany z tym ze uklad nie chcial mi sie napelnic do prawie 5l podawanych przez producenta... pisalem o substancji zblizonej do mleka w zbiorniczku i uciekajacym oleju...
samochod oddalem do mechanika ktory wymienil mi wszystkie uszczelki w silniku (glowicy, kolektora ssacego i wydechowa) powiedzial ze przez pierwsze 15ookm mam go nie przegrzewac i dobrze przeciscic uklad chlodzenia zalewajac do woda destylowana z plynem do mycia naczyn by ten tluszcz puscil...
jak mechanik powiedzial tak tez zrobilem... potem przeplukalem uklad chlodzacy i zalalem go ciecza chlodzaca... ktorej weszlo 2,5l... i zbiorniczek wskazuje poziom max... uklad odpowietrzniony i autko chodzilo do momentu wlaczenia wentylatora, nagrzewnica na max... troche zeszlo dolalem ale to i tak o ponad 2l za malo w porownaniu do dnych technicznych...
razem z tym pojawil sie inny problemik... autko zaczelo palic duzo wiecej gazu niz zazwyczaj... bardzo ciezko zamknac mu sie w 14-15l w miescie i to przy spokojnej jezdzie (nie przekraczanie 3tys) i nie zebym stal non stop w korkach... wlasnie trasy mam tak dobrze wybrane ze korki zostawiam z boku kosztem nadrobienia kilku km... wczesniej nawet jak czasami mu sie przydusilo to miescil sie w 11l
wiec drodzy forumowicze, powstaja 2 pytania:
1. dlaczego wchodzi tak malo plynu do chlodnicy?? czy mu to nie zazkodzi??
2. co ze spalaniem?? nie obejdzie sie bez wizyty u gazownika??
Vesper416 - Nie Paź 11, 2009 12:24
byc moze chłodnica sie zapchała sprawdzałeś czy równo sie nagrzewa??????
Co do spalania to nie mam pojecia bo gazu nie mam!
darek_wp - Nie Paź 11, 2009 12:46
odnośnie chłodzenia to jak napisał Vesper416 przyczyny mogą być min 2 - zatkana chłodnica lub uszkodzony termostat (nie otwiera się)
a problemy z gazem są najprawdopodobniej wynikiem braku obiegu chłodziwa - parownik nie grzeje się odpowiednio i samochód spala gaz w stanie ciekłym zamiast gazowym (przy slabo zagrzanym parowniku gaz nie zdąży sie rozprężyć i częściowo podawany jest w stanie ciekłym do silnika co powoduje zwiększone zużycie)
pierwsze to sprawdzic czy termostat się otwiera i czy chłodnica równo sie grzeje a dopiero jak tam będzie ok sprawdzić temp parownika - jeśli będzie ok i dalej będzie zwiększone zużycie gazu to do regulacji
(a na marginesie czy przypadkiem nie czuć mocno gazu po zastartowaniu auta?)
dziadekc1 - Nie Paź 11, 2009 12:58
chlodnicy jeszcze nie sprawdzalem... nagrzewanie autka dzialalo i temperatura utrzymywala sie na polowie skali wiec myslalem ze wszystko jest ok...
ale dobra sprawdze to i napisze...
a co do termostatu to powiedzcie dokladnie gdzie on jest... cos czytalem ze mozna go znalesc przy kolektorze ssacym z tylu silnika
i jak sprawdzic czy napewno termostat jest zepsuty??
azor77 - Nie Paź 11, 2009 14:33
dziadekc1 napisał/a: | 1. dlaczego wchodzi tak malo plynu do chlodnicy?? czy mu to nie zazkodzi?? |
Podstawowa zasada, że jeśli wymienia się płyn poprzez odkręcenie dolnego węża od chłodnicy, zresztą tak jak tu na forum jest opisane.
Nigdy nie spuścisz całego płynu, bo zostaje pewna ilość w bloku silnika a dokładnie na poziomie łączenia się głowicy z blokiem Drugą sprawą jest dobre odpowietrzenie układu chłodzenia bo z tym też są problemy poniekąd.
dziadekc1 napisał/a: | 2. co ze spalaniem?? nie obejdzie sie bez wizyty u gazownika?? |
Wizyta u gaziarza wszystko ci powie. Ale nic nie piszesz co masz za instalacje.
oprawca_1978 - Pon Paź 12, 2009 06:31
Prowda. Kto by się bawił w okręcanie tych magicznych "kraników" na chłodnicy.. Delikatne to i jak się ruszy, to i szczelność potrafi stracić. A sam wąż jak się odejmie, wszak to tylko jedna opaska, to borygo leje się pięknie i w parę sekund, co ma wylecieć, to wyleci. Całości nigdy się nie da usunąć, no chybaże ktoś by wziął samochód w ręce i wytrząsł, trzymając do góry nogami..
Układ chłodzenia w tych silnikach jest zupełnie niezrozumiale powidziwiany i czasami się to mści. Jeśli nie chce wejść więcej boryga, jak 2.5 litra, to oznacza, że termostat nie pozwala napełnić chłodnicy, a weszło tylko w blok i przewody. Trzeba zapalić silnik i na otwartym zbiorniczku czekać, aż zacznie się odpowietrzać i otwierać powoli termostat, albo zalać go borygiem wcześniej już zagrzanym, choć jak silnik jest zimny, to i tak to ciepło zaraz zabierze.
Na spokojnie zapal silnik, otwórz korek zbiorniczka, przygotuj lejek i borygo i czekaj, aż to, co jest nalane, zniknie, tzn. popłynie w "duży" obieg, do chłodnicy.
Czasami, przy odpowietrzaniu, potrafi wejść "worek powietrzny" w przewód gumowy i blokować napełnianie borygiem układu (pompa wody to w zasadzie odrzutnik cieczy a nie pompa, ma małą wyporność). Pomaga profilaktyczne pouciskanie węży paluchami, w sposób prawie że taki sam, jak dokonuje się masażu bezpośredniego serca.
Acha - przy napełnianiu układu otwórz nagrzewnicę na max. grzanie.
dziadekc1 - Pon Paź 12, 2009 12:23
azor77 napisał/a: | Wizyta u gaziarza wszystko ci powie. Ale nic nie piszesz co masz za instalacje. | instalacja normalna wielopunktowa ze sterownikiem RAZMUS...
to ponad 2litry moglo zostac w ukladzie?? nie ma grzies pod blokiem jakiejs srobki "kranika" dzieki ktoremu sposcil bym wszystko??
to co jechac do gazownika czy odposcic?? bo szkoda wydac 100zl jezeli to nie bedzie w tym problem
[ Dodano: Pon Paź 12, 2009 13:23 ]
i jak sprawdzic ta chlodnice czy grzeje rowno?? co reka przyklada w poszczegolne miejsca i patrze??
Lechos - Pon Paź 12, 2009 12:35
Cytat: | i jak sprawdzic ta chlodnice czy grzeje rowno?? co reka przyklada w poszczegolne miejsca i patrze?? | zgadles.
azor77 - Pon Paź 12, 2009 14:30
Cytat: | to ponad 2litry moglo zostac w ukladzie?? nie ma grzies pod blokiem jakiejs srobki "kranika" dzieki ktoremu sposcil bym wszystko??
|
Brak kraników itp.
oprawca_1978 napisał/a: | Układ chłodzenia w tych silnikach jest zupełnie niezrozumiale powidziwiany i czasami się to mści. Jeśli nie chce wejść więcej boryga, jak 2.5 litra, to oznacza, że termostat nie pozwala napełnić chłodnicy, a weszło tylko w blok i przewody. |
Zgadzam się z kolegą ale raczej nie w blok bo pozostał stary, tylko głowice i przewody. Zauważcie na zdjęciu że, nigdy nie spuścisz całego płynu z bloku, czy termostat jest otwarty czy zamknięty, bo płyn nie popłynie pod górkę przez tą metalową rurkę z odpowietrznikiem zaznaczoną na czerwono.
Jest akurat ten przewód tak poprowadzony, nie inaczej.
Ja przy wymianie zrobiłem tak że, raz spuściłem to co zleciało. Zalałem świeżym płynem, pojeździłem i drugi raz spuściłem i zalałem świeżym. Suma summarum weszło 5L.
Co do gazowni to może masz do wymiany membranę w parowniku. Skoro takie ilości gazu ci wsiąka.
dziadekc1 - Wto Paź 13, 2009 11:33
moze ktos mi powiedziec gdzie dokladnie znajduje sie termostat?? jakies zdjecie pogladowe... wiem jak on wyglada ale go nie widze nigdzie...
Lechos - Wto Paź 13, 2009 11:39
dziadekc1 napisał/a: | gdzie dokladnie znajduje sie termostat?? | Na schemacie powyzej zaznaczona jest 3 obudowa termostatu, a w niej termostat.
Na fotce wyglada to tak:
dziadekc1 - Wto Paź 13, 2009 17:49
nie dziwie sie ze nie moglem go znalesc... niezle schowany... teraz powiedzcie mi jak tam najlemiej dojsc?? czy sciagnac przednie kolo?? i na lewarek?? bo jakos od gory nie wydaje mi sie abym do niego doszedl... a i jak jest on mocowany?? na sroby??
sTERYD - Wto Paź 13, 2009 19:13
najlepiej to się położyć na silniku
od spodu to za bardzo nie dojdziesz
dziadekc1 - Wto Paź 13, 2009 20:53
to jutro bede kombinowal
Desper - Sro Paź 14, 2009 07:39
dziadekc1 napisał/a: | moze ktos mi powiedziec gdzie dokladnie znajduje sie termostat?? jakies zdjecie pogladowe... wiem jak on wyglada ale go nie widze nigdzie... |
Jak spojrzysz od góry poprzez kolektor dolotowy pomiędzy kanałem 1 i 2 cylindra, to nie ma bata musisz go zobaczyć. Wchodzi do niego gumowy wąż prostopadle do bloku (na schemacie Azora77 - na przedłużeniu zaznaczonego na czerwono kanału tuż przed pompą)
Jak ściągniesz ten wąż z termostatu, zleci Ci reszta brakującego płynu
Może nie brakujące 2L, ale prawie.
|
|