Zobacz temat - [R620] Jak wyłączyć system skandynawski?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Jak wyłączyć system skandynawski?

Phillippe - Sro Paź 14, 2009 22:10
Temat postu: [R620] Jak wyłączyć system skandynawski?
Witam, jak w temacie- jak całkowicie odłączyć światła mijania po przekręceniu na zapłon przy ustawieniu świateł OFF?
faecd - Sro Paź 14, 2009 22:23

o co pytasz? jak masz swiatla w OFF to przeciez nie swieca/...???????
TomC - Sro Paź 14, 2009 23:49

faecd napisał/a:
jak masz swiatla w OFF to przeciez nie swieca

Właśnie w skandynawskim świecą. ZTCP polega to na tym że mijania zapalają się samoczynnie po uruchomieniu silnika a nie po przekręceniu przełącznika.

mcteusz - Czw Paź 15, 2009 05:46

Też tak mam w Volvo. Od razu po przekręceniu na zapłon świecą się światła, mimo że przełącznik jest ustawiony na off. Wydaje mi się, że trzeba by grzebać w samym włączniku.
TomC - Czw Paź 15, 2009 21:59

mcteusz napisał/a:
że trzeba by grzebać w samym włączniku.

Wyłącznik nie ma nic do rzeczy..... Jest to osobna instalacja z przekaźnikiem i bezpiecznikiem.
Zobacz czy w skrzynce bezpiecznikowej masz bezpiecznik o oznaczeniu świateł i dodatkowo z literką "S"
Jak masz to wyciąg i po sprawie tylko szczerze... po co?? Moim zdaniem to bardzo wygodne rozwiązanie.

Phillippe - Pią Paź 16, 2009 00:07

Przy odpalaniu rozrusznik pobiera bardzo duży prąd, z włączonymi światłami nie raz dostaje zadyszki więc jest mi to zbędne. Co to jest bezpiecznik S, gdzie to jest? syszalem gdzies, ze mozliwa jest ingerncja w komputer. Co o tym sądzicie?
TomC - Pią Paź 16, 2009 09:26

Phillippe napisał/a:
Co to jest bezpiecznik S, gdzie to jest?

Pytasz poważnie czy żartujesz?? Nie wiesz gdzie masz bezpieczniki??
Jak wiesz to tam poszukaj bezpiecznika, który jest wsadzony pod oznaczeniem (S) i z symbolem lamp.
Co do samego systemu skandynawskiego... Prawidłowo wykonana instalacja powinna zapalać lampy samoczynnie dopiero po uruchomieniu silnika a nie już przy włączeniu zapłonu.
Jeżeli światła uruchamiają się przy zapłonie to faktycznie troszkę lipa. :/

Phillippe - Pią Paź 16, 2009 17:04

Bezpieczniki wiem gdzie są, nie rozumiem tego S:) Poza tym przed chwilą wyjmowałem bezpiecznik lamp i... no i świecą wciąz na OFF'ie.

[ Dodano: Pią Paź 16, 2009 18:04 ]
Jeśli chcesz moge zrobić zdjecie bezpieczników, ale raczej na nic się nie zda. Moze gdzies jest wiecej bezpieczników?- nie uwzględniam tych pod kierownicą, bo tamte zbadałem też.

TomC - Pią Paź 16, 2009 19:07

Phillippe napisał/a:
nie rozumiem tego S

Tu jest foto Opla i jak powiększysz to widać symbole bezpieczników. Zobacz pozycję 8. Może masz podobny symbol....
http://img73.imageshack.us/img73/43/5eu2.jpg
Opis na foto służył do uruchomienia funkcji skandynawskiej w Oplu Omedze. Analogicznie jeżeli chcemy się tego pozbyć musimy bezpiecznik wyciągnąć (jeżeli mamy).

Phillippe - Pią Paź 16, 2009 20:39

Widziałem to zdjęcie juz kilka tyg temu i szukałem tego zagadnienia wcześniej, wciąż odpada ten sposób z Ską. Prosiłbym o dalsze sugestie z tym związane, będę wdzięczny, a raczej moj akumulator :)

Dodam, że ja nie mam symboli- mam opisy w języku angielskim.

flapjck1 - Pią Paź 16, 2009 22:33

poszukaj bezpiecznika o opisie "daylight running unit" 15A
wg schematu wisi chyba gdzies na kablach :D

Phillippe - Sro Lis 25, 2009 20:30

Gdzie można to znaleść? pokaż mi ten schemat. z góry dzieki za odp.
zuber84cool - Czw Lis 26, 2009 21:29

Cytat:
poszukaj bezpiecznika o opisie "daylight running unit" 15A
wg schematu wisi chyba gdzies na kablach :D
Phillippe napisał/a:
Gdzie można to znaleść? pokaż mi ten schemat. z góry dzieki za odp.


j/w pokaż ten schemat gdzie jest ten bezpiecznik

Phillippe - Nie Lis 29, 2009 23:39

Nie chcemy wciąż offtop'u, chcemy odpowiedzi :wink:
darek_wp - Pon Lis 30, 2009 13:35

Schemat jest w Rave :wink:
i poniżej :razz:
Po lewej prawie na dole jest opisywany bezpiecznik - 942 daylight ..........

Phillippe - Nie Sty 03, 2010 13:42

Czy jest tutaj ktoś na tyle kompetentny, żeby wskazać to małe ustrojstwo? :wink:
Perez - Nie Sty 03, 2010 15:44

zaznaczone masz na czerwono, wydaje mi sie, ze musisz sie polozyc na podlodze po kierownica i kolo pedalu sprzegla masz skrzynke z bezpiecznikami, jezeli tam tego nie ma to szukaj wyzej na kablach. U mnie tez na kablu jest bezpiecznik od dmuchawy.
Phillippe - Nie Sty 03, 2010 18:22

Perez, nie miałem na myśli schematu, tylko lokalizację bezpiecznika w aucie. Wszystkie skrzyneczki z bezpiecznikami przetrzepałem, nic związanego z Daylight tam nie ma. Zobaczę jeszcze przewody powyżej pedałami. Chciałbym, żeby obeszło się bez rozkładania całego pulpitu...
darek_wp - Pon Sty 04, 2010 11:00

Myślę, że skoro nie możesz namierzyć bezpieczników to prościej będzie zlokalizować kabelki od wyłącznika świateł i przełącznika halogenów i zrobić obejście modułu. Na schemacie masz oznaczony cyfrą 2 przełącznik świateł - jego końcówkę nr 11 w złączu C264 (kolor czerwony z czarnym paskiem) trzeba połączyć z końcówką 9 złącza C240 przełacznika halogenów oznaczonego nr 709 (również kolor czerwony z czarnym paskiem). I to załatwi sprawę. Oczywiście odcięte końcówki od modułu trzeba zaizolować.
Phillippe - Sob Kwi 17, 2010 12:20

darek_wp, niestety ten zabieg nie załatwił sprawy. Wciąż surfuje po sieci szukajac czegos co mi pomoze..