|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Po przekładce nadmuch
amik - Nie Paź 18, 2009 18:54 Temat postu: [Freelander] Po przekładce nadmuch witam jestem posiadaczem takiego freelandera od 3 miesięcy i niestety nadeszła jesień i pojawił się problem z zaparowanymi szybami poszperałem na forum i dość dużo poczytałem i wiem ze ten samochód ma taka wadę ze nadmuch jest cieniutki , do tego mój jest po przekładce i jak dobrze się przyjrzałem to nadmuch jest przełożony dość niestarannie . Mam pytanie dotyczące nadmuchu natomiast na zimnym nadmuch jest lepszy to znaczy mocniej wieje jak dam na ciepło to dmucha o polowe słabiej co może zatrzymywać powietrze ? Jeśli ktoś może niech sprawdzi czy tak jest czy u mnie jest coś przytkane ,a może przy przesuwaniu pokrętła coś przymyka nawiew na przednie kratki zanim zacznę rozbierać wole się upewnić ,może niepotrzebnie będę rozbierał . Dodam ze zdjąłem harmonijkę od puszki z klimatyzacja wiec powietrze zasysa bezpośrednio do wiatraka za wszelkie informacje z góry dziękuje Pozdrawiam
horbi - Nie Paź 18, 2009 19:48
Witam
Na ciepłym wieje słabiej bo powietrze musi przejść przez nagrzewnicę, to jest normalne w tym aucie.
hehe - Nie Paź 18, 2009 22:10
skoro wyciągnąłeś harmonijkę to ci pobiera powietrze z wewnątrz wiec daje ci będzie parować, żeby zatrzymać parowanie to musisz puścić nadmuch powietrzem z zewnątrz.
może ktoś poprostu odwrócił tylko dmuchawę na drugą stronę i nie zmieniło koła z łopatkami, najprościej to sprawdzić:
dmuchawa jest od strony polskiego kierowcy,
wykręcasz 3 śrubki
ją wyciągasz i patrz na dmuchawę (nie od strony silnika) i jak masz łopatki na kole dmuchawy?? (porównaj sobie z obrazkiem z załącznika)
jak masz angielski kierunek to musisz wymienić tą plastikową turbinę, pasuje z renault (przekładasz poprostu samą turbinke) i o ile dobrze pamiętam to zmienić kierunek kręcenia się silnika (zamienić kabelki)
benola - Pon Paź 19, 2009 07:08
"hehe" masz może jakieś zdjęcia demontażu tej dmuchawy?
i od jakiej renówki pasuje turbina nawiewu?
pozdrawiam
hehe - Pon Paź 19, 2009 07:29
mam tą angielską zdjętą to mogę ci pstryknąć fotke
a z renówki ta turbina jest identyczna (tylko że tam też są angielskie i europejskie), różni się tylko silniczkiem ale nie problem to przełożyć, ja na szrocie za swoją dałem 50zł
zrobię ci foto to sobie porównasz jakiej wazie coś nie kupować o ile w twoim jest inna, ale raczej u ciebie tylko całość przełożyli na drugą strone bo taniej i szybciej.
amik - Pon Paź 19, 2009 11:39
witam co do dmuchawy to przewody sa uciete zamienione i polutowane wiec to zostalo zrobione harmonijke zdjelem tylko na chwile zeby sprawdzic czy zasysa powietrze jesli chodzi o turbine to wuglada tak http://www.fotosik.pl/pok...e8e0722e34.html jest to zdjecie wstawione przez kolege @Legion1349 ale muj wyglada tak samo . Byc moze jakby lopatki byly inaczej uformowane to by dmuchalo lepiej .Dzisiaj bylem w karpaczu u lekarza z dzieckiem z samego rana i jazda z zaparowanymi szybami to tragedia mimo ze wczoraj kupilem anty-pare ale jakies dziadowo bo po kilkunastu kilometrach zaczely parowac szyby. Temperatura z rana byla 0 stopni i na cieplym nieodparowuja szyby na zimnym dmucha lekko lepiej ale idzie zamarznąć tem samochod pod tym wzgledem to porazka musze cos z tym zrobic albo sprzedac samochod , ale moja zona nawet niechce sluchac o pozbyciu sie landka a ja niejezdze nim za czesto tylko moja zona i niechce robic jej przykrosci wiec bede kombinowal . Kolego jak mozesz napisz od jakiej renowki te lopatki pasuja spróbuje zobaczyymy co z tego bedzie Pozdrawiamps. zadzwonilem dzisiaj do goscia ktory mi sprzedal freelka i powiedzial mi zebym spróbował zastosowac wirnik z Opla Vektry B powiedzial ze pasuje
hehe - Pon Paź 19, 2009 17:33
w załączniku masz fotke turbiny angielskiej i zdaje mi się taka samą masz u siebie...
co do tej z opla to nawet nie podobna, mam dostęp do części oplowskich i nic podobnego nie znalazłem... z tego co się orientuje to cały nawiew jest z francuskich aut zapożyczony...
wiec jak gostek taki mądry to czemu sam tego nie zrobił jak przekładał??
mój był z renault laguna anglik (ale chyba bo już nie pamiętam dokładnie) także albo wyciągnij swój i szukaj odwrotnego albo druknij sobie zdjęcie. zaraz popatrzę po allegro to może coś znajdę to ci podrzucę
przełożenie turbiny zajmuje z 10min wiec niema z tym problemu
EDIT:
tu masz np taka turbinke:
http://moto.allegro.pl/it...r_dmuchawa.html
http://moto.allegro.pl/it..._ii_98_01r.html
http://moto.allegro.pl/it...t_laguna_i.html
radze poszukać na miejscu, może akurat maja z uszkodzonym silnikiem to w sam raz na przekładkę i taniej bo za swój płaciłem 50zł
amik - Pon Paź 19, 2009 18:03
dziekuje kolego @hehe tak sie sklada ze mam znajomego ktory pracuje w serwisie Renówki zadzwonie i pogadam z nim napewno mi pomoże jeszcze raz dzieki o rezultatach napisze Pozdrawiam
drax - Pon Paź 19, 2009 19:07
Jeżeli nie będzie dostępu powietrza z zewnątrz to zawsze szyby będą zaparowane i nic tego nie zmieni .Zamień wtyczkę przy wentylatorze ona jest wyjmowana i nie trzeba obcinać kabli bo niby po co skoro wtyczkę można wyjąć i włożyć inaczej bo pasuje ,właściwie to robiąc przekładkę nie zamienia się tych kabli tylko przekłada wentylator na drugą stronę i jeszcze trzeba dobrze uszczelnić te wszystkie plastikowe kanały na łączeniach którymi rozprowadzane jest powietrze ,oryginalnie tam są uszczelki z gąbki ale przy rozbieraniu najczęściej się psują.Zamień wtyczkę i napisz co z tego wyszło.A jeśli chodzi o brak nawiewu na przód to może to być wina źle założonych drutów które idą od pokręteł do nagrzewnicy i sterują otwieraniem i zamykaniem kanałów.
cactooz - Wto Paź 20, 2009 14:57
Witam. Mam ten sam problem w moim ferdku. W sobotę będę z tym szperał. Jak coś się poprawi to się odezwę. Pozdrawiam.
amik - Wto Paź 20, 2009 17:39
no ja niestety z pracy wracam okolo 19 i niestety nie mam garażu moge pokombinowac tylko w sobote jeżeli niebedzie padalo , a co do tych turbin to gdzie bym nie zapytal pytaja mnie jaki model jaki rocznik jak wytlumaczylem gosciowi ze chce podmienic stwierdzil ze niekazdy moze pasowac i chyba zdemontuje z auta i dopiero bede szukal majac w reku na wzór a co do wtyczki kolego @drax wyjmuje sie ja z wentylatora ? czy gdzies indziej . Zasilanie powietrza z zewnatrz mam bo sprawdzalem rozebralem podszybie i sa podlaczone dwie rury które ida do nadmuchu odlaczylem jedna i zasusa powietrze wiec jest ok Pozdrawiam
drax - Sro Paź 21, 2009 12:52
Tak z wentylatora ,wygląda to na nierozbieralne jak gdyby te przewody wchodziły do środka ale tam jest wtyczka
cactooz - Pią Paź 30, 2009 11:45
No i troszkę się u mnie poprawiło.
Pierwsza sprawa to aby angielska dmuchawa "wiała" wystarczy obrócić wtyczkę. Powoduje to zmianę obrotów silniczka a co za tym idzie nadmuch. U mnie różnica diametralna.
Poza tym rura, którą pobierane jest powietrze z zewnątrz znajduje się pod zewnętrzną osłoną podszybia. Wykręciłem wycieraczki ściągnąłem osłonę i okazało się że nad wlotem rury jest jeszcze mniejsza osłona (oryginalna), która prawdopodobnie ma zapobiegać dostaniu się wody do wentylacji. Ściągnąłem też i ją.
Efekt taki, że wcześniej przy jeździe w cztery osoby szyby praktycznie cały czas parowały, a teraz po około 5 minutach jazdy szyby czyste. Bez używania klimatyzacji.
Dla mnie zadowalające.
Pozdrawiam.
hehe - Nie Lis 01, 2009 09:57
no nie bardzo odwrócenie wtyczki ci pomoże, jak już to nie znacznie.
jak angielską turbinę kręcisz w drugą stronę (zamienisz przewody) to turbina nie ssie powietrza środkiem i rozbija na boki a odwrotnie, zbiera dookoła i tłoczy w środek wiec zabiera spod szyb i wypycha na zewnątrz...
jak z angielską turbiną nic nie zrobisz po przekładce (nie zmieniasz przewodów i turbiny) to jedyny nadmuch masz z podciśnienia jakie wytwarza się gdzie masz zainstalowaną turbinkę bo ona dalej zasysa z wewnątrz i wyrzuca na boki z tym że kierunek wyrzucanego powietrza jest przeciwny niż układ kanałów w nadmuchu.
marsel - Wto Gru 29, 2009 15:00
mam takie pytanie, szukam tej turbinki od laguny na allegro ale wszystkie wygladają identycznie jak ta we frelku, albo sprzedawcy tak robią fotki żeby nie można było zobaczyć układu łopatek, a piszą że europejczyk a czasem widać że łopatki jak w angliku
może ktoś mi pomoże w szukaniu takiej turbinki i podrzuci przykładową aukcje z europejską?
no i jeszcze jak założe tą turbinke europejską to czy wtyczke też zamieniać? teraz wtyczka jest zamieniona na angileskiej, ale czy na auropie zostawić jak w orginale czy też bieguny mają byc zmienione?
teraz rozgryzłem, po tych rysunkach wyżej i przeglądnięciu kilkunastu aukcji doszedłem do wniosku że musze szukać turbinki z laguny ale angielskiej... dobrze myśle?
tutaj aukcja http://moto.allegro.pl/it...una_2000_r.html to jest z laguny angielskiej a wirnik wyglada tak jak ma być we frelku europejskim?
dobrze kombinuje? byłoby fajnie bo z laguny angielskiej takie cudo grosze kosztuje
|
|