Zobacz temat - [R75] Hamulec ręczny
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Hamulec ręczny

piotr1972 - Pon Paź 19, 2009 15:09
Temat postu: [R75] Hamulec ręczny
witam . Wymienilem tarcze hamulcowe. Szczeki nowe sa a hamulec reczny nieciekawy czym moge podregulowac albo co jeszcze wymienic?
sTERYD - Pon Paź 19, 2009 18:09

poszukaj trochę, na pewno znajdziesz informacje o możliwości podregulowania ręcznego przez otwór szpilki koła poprzez przekręcenie widoczną przez ten otwór zębatką za pomocą cienkiego śrubokręta, po ustawieniu otworu szpilki w okolicach pionu u góry.
poza tym po zmontowaniu warto zawsze kilkanaście razy zaciągnąć i spuścić ręczny, żeby się poukładał i napiął samoregulator :cool:

apples - Pon Paź 19, 2009 21:26

Jak wymieniłeś bębnotarcze, klocki i szczęki to z pewnością zapomniałeś podregulować rozpieracza od szczęk - bolec z gwintem i śrubą wchodzący w rurkę.
Możesz trochę podciągnąć na śrubie pod dźwignia ręcznego w kabinie, lub podregulować rozpieracz przez otwór od śruby mocującej koło. Poszukaj na forum było opisane. Ja na Twoim miejscu zwaliłbym jeszcze raz bębnotarcze, ustawił rozpieracz tak aby szczęki delikatnie szorowały po bębnotarczy i skręcił. Przejechał kawałek na ręcznym, aby dotrzeć i ewentualnie teraz dopiero podciągnął na śrubie pod dźwignią ręcznego.

wiesiek63 - Czw Lis 12, 2009 14:47

Witam Ja dzisiaj zabrałem się za podciągnięcie ręcznego ,zrobiłem dokładnie tak jak pisze na forum .Poluzowałem linkę przy rączce i przy kołach podkręciłem zębatkę tak że zaczynały łapać szczęki ,dokręciłem śrubę pod rączką i hamulec ręczny jest ale dopiero na ostatnim ząbku DLACZEGO
kris-tofer - Czw Lis 12, 2009 15:49

apples napisał/a:
Możesz trochę podciągnąć na śrubie pod dźwignia ręcznego w kabinie

Ja właśnie tak u siebie podciągnąłem ręczny. Kilka obrotów śruby znajdującej się pod mieszkiem ochronnym na ręcznym i teraz można kółka kręcić:) ręczny trzyma i nie musiałem w tarczobębnach nic przestawiać.

wiesiek63 - Czw Lis 12, 2009 19:47

Ja tu pod ręcznym podkręcone mam do oporu i tu jest problem nie wiem co dalej robić.
SeniorA - Czw Lis 12, 2009 21:40

nakrętka regulacyjna pod ręcznym, nie powinna być wkręcona bardziej niż na 25mm ( wolnego gwintu max 25 mm).

[ Dodano: Czw Lis 12, 2009 21:40 ]
wiesiek63 napisał/a:
Ja tu pod ręcznym podkręcone mam do oporu i tu jest problem nie wiem co dalej robić
może trzeba ściągnąć tarczobębny,wyczyścić je i szczęki, a całość oglądnąć czy nie jest zużute.Trzeba tak regulować, by na drugim ząbku szczęki już dość dobrze hamowały, ale jeszcze nie blokowały koła. Blokada na trzecim.
wiesiek63 - Pią Lis 13, 2009 19:12

Wszystko się zgadza ściągnąłem bębny i tam jest wszystko ok a hamulec łapie dopiero na ostatnim ząbku.
Dziadek - Pią Lis 13, 2009 20:59

Coś nie tak.Powinno zadziałać po tym zabiegu.U mnie tarcze i szczęki były nieszczególne ale jeszcze nie wymienialem.Poprzedni właściciel nie dbał o te rzeczy,więc ręczny łapał"pod sufitem.Podciągnąłem na zębatce,wyregulowałem śrubą i jest brzytwa.
SeniorA - Pią Lis 13, 2009 21:00

wiesiek63 napisał/a:
a hamulec łapie dopiero na ostatnim ząbku.
jak nie można lepiej wyregulować , to może linki są naciągnięte + szczęki wytarte + bęben rozjechany.Można jeszcze sprawdzić czy jest wszystko dobrze w tzw. kompensatorze ręcznego ( łączenie wszystkich linek przy dźwigni).
wiesiek63 - Nie Lis 15, 2009 13:44

Szczęki jeszcze mają z 3mm więc chyba jeszcze dobre,na bębnach nie ma rantu tez są ok.
Jutro sprawdze jeszcze tą linkę.

SeniorA - Nie Lis 15, 2009 14:39

wiesiek63 napisał/a:
Szczęki jeszcze mają z 3mm więc chyba jeszcze dobre
minimum to 1.5 mm .