Zobacz temat - [R400 1.6] Cieknie olej znad kolektora wydechowego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 1.6] Cieknie olej znad kolektora wydechowego

Squid - Pon Paź 19, 2009 17:55
Temat postu: [R400 1.6] Cieknie olej znad kolektora wydechowego
Witam. Jako że jestem kompletnym laikiem zwracam się do Was o diagnozę ;) Olej zaczął wyciekać z tego miejsca (nad kolektorem wydechowym), które zaznaczyłem na obrazku. Co to za uszczelka? I ile może kosztować naprawa? Czy to sławny HGF ?
Lechos - Pon Paź 19, 2009 18:06

Jest to wyciek z rozpolowienia glowicy (spod gornej skrzynki walkow rozrzadu). Nie wystepuje tam uszczelka a jest to sklejane na specyfik o nazwie LOCTITE 510 (plynna uszczelka).


Squid napisał/a:
Czy to sławny HGF ?
na szczescie nie ;)
Squid - Pon Paź 19, 2009 18:25

:roll: A jak z naprawą tego ? Da radę jakoś domowymi sposobami temu zaradzić, zakleić ? Wynalazki typu "płynny metal" (Permatex) zdadzą egzamin? Czy oddać do mechaniora (bo i tak w ciągu miesiąca będę rozrząd robił ) i niech jakoś to uleczy? I ile może kosztować taka naprawa ?
Lechos - Pon Paź 19, 2009 18:32

oddaj do mechanika skoro bedzie Ci robil rozrzad (do zlikwidowania wycieku i tak trzeba zwalic pasek)
Squid - Wto Lis 03, 2009 13:36

Sączy się najprawdopodobniej śrubą którą przykręcony jest wspornik alternatora :shock: . Teraz moje pytanie: czy dokręcenie śruby coś da? Ewentualnie czy da się ją wykręcić (jak tak to w jaki sposób ;)) i jakoś uszczelnić (czym)?
darek_wp - Wto Lis 03, 2009 13:50

jeśli jak pisałeś planujesz dać auto do mechanika to nie przejmuj się tym wyciekiem, zwróć tylko uwagę mechanikowi żeby się przyjrzał i uszczelnił
dokręcenie śruby nic nie da a jak przedobrzysz możesz ją zerwać i to już będzie problem

jak poprzednio pisał już Lechos żeby uszczelnić trzeba zdjąć pokrywę i nałożyć od nowa uszczelkę w płynie

Squid - Wto Lis 03, 2009 14:47

O to chodzi, że auto było u mechanika :neutral: Rozrząd zrobili, olej i filtr wymienili (mój filtr i olej) wymyli miejsce zacieku i zrobiło się czysto. Wymienili uszczelkę pod pokrywą zaworów i pasek co na alternator jest założony bo był popękany. Skasowali 700 pln. Pokrywa wałków nie była ruszana bo nie byli pewni (może za dużo roboty :/ ) czy to tamtędy cieknie. Przez 100 km było sucho więc :ok: . Wczoraj znów pojawił się wyciek :evil: Dzwoniłem ponownie do mechanika z ww problemem. Stwierdził, że uszczelnią pokrywę wałków za 150 pln. Czekam do soboty na wymianę bo znając moje szczęście to sączący się olej unieruchomi mi alternator.
darek_wp - Wto Lis 03, 2009 14:54

cena w miarę przyzwoita biorąc pod uwagę koszt kupienia tubki uszczelniacza (70-100 zł na allegro), nie przejmował bym się i spokojnie jeździł do soboty, alternatorowi nic nie będzie, olej musiałby lać się ciurkiem na niego albo na pasek a tu cieknie niewiele i w dodatku na kolektor a nie alternator
Squid - Wto Lis 03, 2009 16:26

darek_wp napisał/a:
a tu cieknie niewiele i w dodatku na kolektor a nie alternator


Na alternator sączy się dołem po wsporniku alternatora :mrgreen:

darek_wp - Wto Lis 03, 2009 18:07

mimo wszystko alternatorowi nie powinno to zaszkodzić, ale jak chcesz to dla spokoju ducha możesz osłonić alternator np kawałkiem grubszej tektury na czas zanim nie dotrzesz do mechanika tak żeby olej spływał obok alternatora
NEOSSS - Wto Lis 03, 2009 18:38

Squid, trzeba uszczelnic pokrywe zaworow, i wymienic uszczelke...
Squid - Wto Lis 03, 2009 19:04

NEOSSS napisał/a:
i wymienic uszczelke...


Jaką uszczelkę ? ;>

Uszczelka pod pokrywą zaworów była wymieniana ...

NEOSSS - Wto Lis 03, 2009 19:42

Uszczelke dodatkowo trzeba posmarowac Loctite...
Jak nie to zostaje sciaganie pokrywy zaworow, zablokowac walki, odkrecic nasadke i oczyscic obydwie strony, posmarowac Loctite i zlozyc...
Przed zlozeniem wyciagnac szklanki i wycisnac z nich stary olej...

sTERYD - Sro Lis 04, 2009 00:13

NEOSSS napisał/a:
Uszczelke dodatkowo trzeba posmarowac Loctite...

o czym Ty mówisz?
tam ewidentnie cieknie z rozpołowienia glowicy... i to owszem sie uszczelnia na loctite, a uszczelkę pokrywy się kładzie na sucho bez żadnego smarowania i nie ma prawa ciec :cool:

NEOSSS - Sro Lis 04, 2009 10:57

sTERYD, Ja robiac smaruje zawsze nasadke z obydwu stron i wargi uszczelki wtedy napewno ciec nigdy nie bedzie...