Zobacz temat - Zawór zpustowy do turbo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Zawór zpustowy do turbo

kamax_19 - Pon Paź 19, 2009 22:49
Temat postu: Zawór zpustowy do turbo
Witam wszystkich forumowiczów. Chciał bym założyć do swojego Diesla 220 SDi Blow Off na turbo. Moje pytanie brzmi czy wogóle są takie zawory zpustowe do Diesli (na allegro widziałem ale nie ma napisane czy to do benz. czy diesel). Licze na jakąś porade i jak ktoś wie gdzie taki zawór nie dużym kosztem można kupić to z góry dzięk. :smile:
Pływak - Pon Paź 19, 2009 22:52

Nie nie ma nagraj sobie ten świst na płytę bo rozumiem, że chodzi Ci tylko o efekt dźwiękowy...
kamax_19 - Pon Paź 19, 2009 22:55

do "Pływak" O nie kolego nie tylko o świst aleczytałem na ten temat troche i podobno jest to dobre dla turbiny gdyż upuszcza nadmiar ciśnienia i turbo nie dostaje po du***e
Pływak - Pon Paź 19, 2009 22:58

Nadmiar ciśnienia w tym SDI? Ile Ci to dmucha jak za dużo to od tego jest zawór na turbo. Na t. benzynach się nie znam ale z tego co wiem blow-off zapobiega nadmiernemu wzrostowi ciśnienia po puszczeniu gazu i bez przepustnicy nie zamontujesz...
kamax_19 - Pon Paź 19, 2009 23:00

Aha dzięki kolego dlatego też się na forum pytam czy jest coś takiego bo słyszałem o blow offie troche ale żadnych szczegułów. Jeszcze raz dzięki!!! :mrgreen:
Pływak - Pon Paź 19, 2009 23:04

W t.benzynie po puszczeniu gazu zamyka się przepustnica, a turbo spowodowane bezwładnością nadal pompuje powietrze i aby nie uszkodzić turbo montuje się zawór blow-off ale tak jak pisałem nie znam się za bardzo na tym może ktoś inny napisze więcej. W dieslu jest to niepotrzebne, a ciśnienie jak pisałem wyżej regulujesz na turbo jeśli masz zbyt wysokie...
Raptile - Wto Paź 20, 2009 05:59

Zamontowac mozesz ale nic cí to nie da oprucz swistu. A w 105 km silniku to że tak powiem wieś tańczy i śpiewa ;)
dobryziom - Wto Paź 20, 2009 08:43
Temat postu: Re: Zawór zpustowy do turbo
kamax_19 napisał/a:
Witam wszystkich forumowiczów. Chciał bym założyć do swojego Diesla 220 SDi Blow Off na turbo. Moje pytanie brzmi czy wogóle są takie zawory zpustowe do Diesli (na allegro widziałem ale nie ma napisane czy to do benz. czy diesel). Licze na jakąś porade i jak ktoś wie gdzie taki zawór nie dużym kosztem można kupić to z góry dzięk. :smile:


do silników TDi są dedykowane blow offy http://www.youtube.com/watch?v=jT809VeHCEU które dają znany i lubiany syk... w normalnym dieslu jak i benzynie nadmiar powietrza wypucza DV... blow off upuszcza nadmierne ciśnienie z dolotu i w ten sposób nie blokuje łopatek turbiny przy następnym doładowaniu po zmianie biegu. Żeby taki blow off mógł poprawnie działać musisz zaślepić seryjna DV i kupić blow off o bardzo miękkiej sprężynie najlepiej dwutłokowy... jednak nie wiem czy gra jest warta świeczki?

kamax_19 - Wto Paź 20, 2009 10:53

Dzięki raz jeszcze za oświecenie. Heh więc dam sobie spokuj z pierołami.
Pływak - Wto Paź 20, 2009 15:01

No jednak się myliłem widzę, ze ktoś wpadł na pomysł ładowania do zwykłego turbo diesla blow-off'a... kle kle kle kle psssyt... i jeszcze prawie 300USD za to chcą :rotfl:

kamax_19, a Ty lepiej wpisz się kiedyś na spotową listę może w końcu spot dojdzie do skutku :D

kamax_19 - Sro Paź 21, 2009 23:21

E wiesz co kolego pływak dam sobie spokuj z pierdołami myślałem o tym bolw- off ale jak by silniki turbiny w seryjnych TDI czy też SDi dostawały w d***e to montowali by to seryjnie wole zainwestować w alu felgi czy coś innego ale zednych wiejskich tuningów.

[ Dodano: Czw Paź 22, 2009 00:21 ]
Jak bym chciał żeby mi coś tylko robiło psssss........s to sobie położe na fotelu pasażera balon z dzióra i będę upuszczał powietrza:P:P:P

hvil - Sob Paź 31, 2009 21:47

Witam,
Stałem się posiadaczem Roverka 75 1.8 T z 2003 roku. Wozik jest w stanie bardzo mało eksploatowanym, a ja sam zamierzam go ostawić sobie na dłużej. Jako że dużo jeżdżę na trasach chciałem założyć zawór upustowy drugiej generacji jednak nie mam zielonego pojęcia gdzie można by się z tym wpiąć w roverze. Może ma ktoś już doświadczenie gdzie można by to wpiąć w tym wozie. przesiadłem się z mazd do roverka i szczerze powiedziawszy technologie sa całkiem inne i jeszcze zielony jestem w budowie silników rovera. Bardzo dziękuję za pomoc.

P.s. nasuwa mi się jeszcze jedna wątpliwość. Nie wiem czy w tym silniku jest przewód odprowadzający nadmiar powietrza z powrotem do dolotowego układu i czy komp nie będzie głupiał po założeniu atmosferycznego blow off'a.

dobryziom - Nie Lis 01, 2009 18:33

wklej fotkę komory silnika to powiem ci co i jak... chociaż do R75 pssytt nie wiem czy przystoi :)
hvil - Nie Lis 01, 2009 19:01

ok jak tylko będę mógł to zrobię bo wozik stoi na wymianie płynów. Ja dużo jeżdżę po polskich drogach a tu wiadomo przy wyprzedzaniu do spodu i znowu wolniej i takie częste zmiany obrotów po prostu zamontuje dwusprezynkowy by odprężyć ciśnienie na turbo, a powiedz jak to jest z kompem nie zgłupieje? bo ja na prawdę nie znam jeszcze budowy tego silnika, w niektórych to się zdarza, nie widza upustu powietrza i za dużo mieszanki dają.
dobryziom - Pon Lis 02, 2009 08:51

tak jak wcześniej pisałem standardowo powietrze jest wypuszczane przez seryjna DV na sprężarce wiec o to nie masz się co martwic. Oczywiście jeśli chcesz żeby zaworek działał w 100% powinieneś ta DV zaślepić.
hvil - Pon Lis 02, 2009 09:39

a wiesz jakie ciśnienie daje turbina w 1.8 T 2003 rok w roverkach? bo nigdzie tego znaleźć nie moge i jeśli można jakie jest oznaczenie tego silnika. no ale jak zaślepię to komp nie zgłupieje?
piotrekcrash - Sro Lis 11, 2009 19:10

było kiedyś na forum coś na temat ciśnienia i podobno jest to seryjne soft-turbo i
ciśnie tylko jakieś 0,4bara