|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214 SI 1997, 1,4 16V] akumulator, immo czy moze zdechl?
kwadrat - Pon Paź 19, 2009 23:28 Temat postu: [214 SI 1997, 1,4 16V] akumulator, immo czy moze zdechl? hejka
potrzebuje pomocy od zaraz
wsiadam sobie do mojego rowerka po pracy (jakies 2 godziny temu) przekrecam kluczyk i echo..... nic sie nie dzieje, nawet kontrolki nie zaczely swiecic, robie to drugi i trzeci raz i cos zaczyna banglac... zaczynaja mrugac (jakby spadek napiecia) ale samochod po przekreceniu kluczyka do konca nawet nie probuje zapalic...
probowalismy z Panami ze strozowki na klemy odpalic ale nie moglem potem wylaczyc immo ostatnio wymienialem baterie i nie za kazdym razem teraz lapie idealnie, z otwieraniem nie ma problemu ale zamykam zazwyczaj kluczykiem
w czasie holowania do domu immobilajzer wyl jak szalony, raz pikal, raz przerywal potem znowu pikal, swiecily sie chyba wszyskie mozliwe kontrolki ..... szyby elektryczne dzialaly jakby 5 razy wolniej i ociezale
po przyjezdzie do domu chcialem podlaczuc aku do prostownika ale po otwarciu ... smierdzialo jakby zgnilymi jajkami i nie chcial brac wogole pradu
potrzebuje szybkiej odpowiedzi co to moze byc
[ Dodano: Wto Paź 20, 2009 00:28 ]
aha dodam jeszcze ze jak chcialem go w czasie proby odpalanie z klem zamknac kluczykiem to zaczal wyc alarm (doslownie 2 sek) po czym przestal a centralny kilka razy przeskoczyl z pozycji otwarty do zakniety i na odwrot po czym .... mowiac krotko cuda na kiju
Matius - Wto Paź 20, 2009 00:04
czasem nie zasponsorowałeś sobie aku 24v ?
darek_wp - Wto Paź 20, 2009 06:17
sprawdź podłączenie masy do nadwozia - jej słaby styk lub jego brak daje taką dyskotekę, jeśli masa będzie ok to do sprawdzenia aku - ostatnio daje się zauważyć ich zwiększoną awaryjność
sTERYD - Wto Paź 20, 2009 09:27
kwadrat napisał/a: | smierdzialo jakby zgnilymi jajkami i nie chcial brac wogole pradu |
podnieś akumulator ostrożnie i wyjmij go z samochodu. najprawdopodobniej gdzieś wycieka kwas
kwadrat - Wto Paź 20, 2009 09:41
hejka
nie wglada mi to na wyciek kwasu
ps - przy przekreconej stacyjce 9V a przy probie zapalenia spada na 3V i strzela alternator....
mamy wiec chyba 2 rozwiazania ... albo aku padl i trzeba nowy albo alternator nie laduje, tylko wtedy podpiety do prostownika aku by sie ladowal,
za chwile ostateczna proba, tata przyjedzie i biore jego aku z samochodu i zobaczymy
darek_wp - Wto Paź 20, 2009 10:40
jak aku spada do 3V to już nie ma czego szukać - wymienić aku i pro forma sprawdzić wtedy ładowanie
Paul - Wto Paź 20, 2009 10:43
kwadrat napisał/a: | przy przekreconej stacyjce 9V a przy probie zapalenia spada na 3V | Wymień szrota, będzie spokój Po wymianie KONIECZNIE sprawdzenie ładowania alternatora.
Wszystkie objawy potwierdzają - padnięty aku
kwadrat - Wto Paź 20, 2009 11:43
aku wymieniony....... wszystkie parametry wrocily do normy i pali
ps - czy aku 12V 62 540 bedzie ok? poprzednio mialem 12V 55 i 600
dzieki wszystkim za porade
Paul - Wto Paź 20, 2009 11:57
kwadrat napisał/a: | czy aku 12V 62 540 bedzie ok? | Wg fabrycznych zaleceń MIAŁEŚ ok, teraz jest trochę większy, ale powinien dać radę. Jeżeli jeździsz na krótkich odcinkach (<10-15 km), to od czasu do czasu go podładuj profilaktycznie
|
|