Zobacz temat - [R620] Skoki obrotów na wolnych...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Skoki obrotów na wolnych...

RoBBoD - Wto Paź 20, 2009 17:12
Temat postu: [R620] Skoki obrotów na wolnych...
Witam!

W dobie beznadziejnych mechaników zostałem postawiony przed musem zabrania się za naprawdę auta samemu.

Problem polega na:
- odpalam silnik obroty ok
- dodaję gazu do ok 3tys
- wskazówka opada do ok 800 i podskakuje do ok 1tys (i tak do upadłego)
- sposobem na uspokojenie obrotów jest wciśniecie biegu i na pół sprzęgle ruszenie auta
- obroty falują identyczne jadąc już na drodze gdy wcisnę sprzęgło bez gazu

Dziś zauważyłem że gdy obroty spadają pojękuje coś chyba przepływomierz jakiś będący na lewo od zbiorniczka z płynem chłodniczym. Odchodzą od niego 2 maleńkie wężyki, jeden wchodzi w silnik u mnie czerwony a czarny w jakiś wężyk po lewej stronie.

Cóż może być powodem ?? HELP!

:( :( :(:(:(:(:(:(:(:(:(

tomyx - Wto Paź 20, 2009 17:24

a czy obroty stabilizują się jak wciskasz hamulec?
Remigiusz - Wto Paź 20, 2009 17:32

Nie był to problem z wiązka do pompy wtryskowej ? :wink:

Bylo o tym problemie już parę razy na forum przynajmniej kojarzę taki problem :wink: Poszukaj o "falujących obrotach" :wink:

RoBBoD - Wto Paź 20, 2009 17:53

tomyx, Nie, stabilizuje się jedynie jak na pół sprzęgle podjadę ciut. Wystarczy drgnąć autem.

Remi55, Jeśli chodzi o wiązkę kabli przy pompie były robione, przed i po tak samo.

filo - Wto Paź 20, 2009 18:31

RoBBoD napisał/a:
Dziś zauważyłem że gdy obroty spadają pojękuje coś chyba przepływomierz jakiś będący na lewo od zbiorniczka z płynem chłodniczym. Odchodzą od niego 2 maleńkie wężyki, jeden wchodzi w silnik u mnie czerwony a czarny w jakiś wężyk po lewej stronie.


Podciśnieniowy sterownik zaworu EGR.
Poczytaj sobie o nim

Zawór EGR

A to jak byś chciał go zaślepić
Zaślepka EGR

Brt - Wto Paź 20, 2009 18:35

Z zaślepionym EGR diesel dłużej się rozgrzewa .. na zimę nie polecam ;)
filo - Wto Paź 20, 2009 18:42

Brt napisał/a:
Z zaślepionym EGR diesel dłużej się rozgrzewa


Nawet jak sam zawór jest nie sprawny?

Brt - Wto Paź 20, 2009 18:50

No zakładam, że jest sprawny ;) ... można zaślepić, żeby sprawdzić czy falowanie ma związek z EGRem, ale jeśli nie, to bym odślepił. Sprawny EGR nie ma wpływu na dynamikę auta, więc nie widzę powodu aby go zaślepiać ;)
Bernii - Wto Paź 20, 2009 21:33

Witam
Jestem tutaj nowy. Zwracam się do tomyx-a. Mam objawy takie jak zostały opisane w poście z tym ze właśnie gdy naciskam hamulec obroty stabilizują się. Czym jest spowodowane to zachowanie samochodu? Mam Honde Accord z silnikiem diesla rovera. Dziekuję za pomoc.

thef - Wto Paź 20, 2009 22:07

Bernii napisał/a:
Mam objawy takie jak zostały opisane w poście z tym ze właśnie gdy naciskam hamulec obroty stabilizują się. Czym jest spowodowane to zachowanie samochodu?
Prawdopodobnie uszkodzony czujnik pedału hamulca.
Deamian - Wto Paź 20, 2009 22:25

Ja bym sprawdził przewody paliwowe od zbiornika paliwa pod samochodem. U mnie była jak by mała dziurka i samochód łapał powietrza, obroty skakały i szarpał.
RoBBoD - Sro Paź 21, 2009 15:10

Deamian, Ale mój nie szarpie, jeździ normalnie. Tylko na wolnych ma czkawkę.

[ Dodano: Sro Paź 21, 2009 07:51 ]
Dziś postaram się zatkać ERG. Rozumiem że wężyk może latać luzem a zatykamy tylko ERG na wejściu?

[ Dodano: Sro Paź 21, 2009 08:47 ]
Przy okazji na prawo od ERG jest coś na wężu dość grubym podobne kształtem do zbiorniczka koło płynu hamulcowego. Takie okrągłe czarne, pytam bo mam tam wycieki lekkie pytanie co tam płynie?? Paliwo, olej?

[ Dodano: Sro Paź 21, 2009 16:10 ]
Tak więc po testach:

z odpiętym czerwonym podłączonym czarnym faluje
z odpiętym czerwonym i zatkanym palcem otworem po nim faluje
z odpiętym czarnym a podłączonym czerwonym faluje
z odpiętym zasilaniem od Elektrozaworu tez faluje

Czy ja robię coś nie tak ?? :(

:(

Deamian - Sro Paź 21, 2009 15:56

RoBBoD napisał/a:
Deamian, Ale mój nie szarpie, jeździ normalnie. Tylko na wolnych ma czkawkę.


Ale na wolnych właśnie obroty skakały. Jadąc po wciśnięciu sprzęgła też falowały. Sprawdź czy ta gruszka przed filtrem paliwa jest miękka czy raczej twardawa i ciężko się pompuje.

RoBBoD - Sro Paź 21, 2009 16:15

Deamian, Heh gruszkę wymieniłem dosłownie wczoraj ale gruszka to sprawiała problemy przy odpalaniu auta bo ssał i ssał aż po 10 sek odpalał. Mam w planie wymianę całego wężyka paliwa pod maską. Jak na razie szukam. Potrzebuje 8mm śr wew.

Wracając do tematu z lekka się zdenerwowałem, dzierżąc w dłoni spinacz udałem się na parking. Co się naszukałem to się naszukałem ale znalazłem gniazdo do podłączenia kompa i przy okazji skasowałem błąd SRS po braku zasilania.

Tak więc:

17 Czujnik temperatury paliwa – wysokie napięcie

czyli:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=490

Szukałem na stronie IC ale chyba brak. Zna ktoś oznaczenie ?/

[ Dodano: Sro Paź 21, 2009 17:15 ]
P.S. Jak można kliknąć pomógł samemu sobie? :twisted:

thef - Sro Paź 21, 2009 19:18

http://sklep.intercars.com.pl/

Wejdź w pełną ofertę, potem wyszukiwanie zaawansowane i w polu indeks wpisz 2 464 509 015

RoBBoD - Sro Paź 21, 2009 20:06

thef, THX
hakuba1 - Sro Paź 21, 2009 20:20

Sprawdź wtrysk prowadzący! Może ci się wieszać! Ja tak miałem.
RoBBoD - Sro Paź 21, 2009 22:20

hakuba1, Gdzie to i jak to mogę spr ??
filo - Sro Paź 21, 2009 23:51

RoBBoD napisał/a:
Gdzie to i jak to mogę spr ??


Pierwszy od lewej,ten z kabelkiem.
Może on nie łączy...

bogdan24 - Nie Lut 28, 2010 10:23

Witam
Mam podobny problem , mam rover 45 2.0 IDT 2000 r. zaczęły mi skakać obroty gdy sie zatrzymywałem i hamowałem miedzy 900 a 2000 pojechałem podpoiłem sie pod kompa i pokazał że jest uszkodzony czujnik temperatury tj. przepływomierz . To go wymieniłem i teraz podczas hamowania dalej obroty skaczą miedzy 900 a 1200 a komputer nie widzi żadnego błędu . Proszę o pomoc