|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Nie chce palić po dłuższym postoju???
karino - Czw Paź 22, 2009 10:28 Temat postu: [R620] Nie chce palić po dłuższym postoju??? Witam wszystkich jest to mój 1 post na tym forum. Mam koledzy do Was pytanko. Autko po dłuższym postoju nie chce zapalić. muszę kręcić ok 20-30 sek aby załapał. później jak załapie to już normalnie pali. postoi godzinke tez normalnie pali. ale jak postoi z 5 godzin albo cała noc to już cyrki sie dzieja. boje się co to się stało gdyz jak bedzie zimniej to na takim kreceniu może mi bateria paść. Prosze o ewentualne podanie uterki albo jakies porady. Pozdrawiam
RoBBoD - Czw Paź 22, 2009 10:40
Rano zanim odpalisz zobacz czy gruszka jest twarda czy miękka. Jeśli miękka pod pompuj paliwko zobacz jak odpali jeśli OK to polecam zaopatrzyć się w zaworek zwrotny i zamontować przed pompką, gruszką jak kto woli znajduje się ona przed filtrem paliwa.
Jeśli nic to nie da to poczytaj to:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#49
karino - Czw Paź 22, 2009 13:19
a w jaki sposób podpompować paliwo?
szoso - Czw Paź 22, 2009 13:20
karino napisał/a: | a w jaki sposób podpompować paliwo? |
za filtrem paliwa jest gruszka do pompowania
karino - Pią Paź 23, 2009 13:59
po wstepnej analizie wniosskuje e potrzebny bedzie jednak ten zaworek zwrotny. auto stało ponad 3 h sprawdziłem gruszke i była miekka, podpompowałem pare razy az była twarda i zapalił bezproblemowo. zobacze jak bedzie po nocce i dam znac
[ Dodano: Pią Paź 23, 2009 14:59 ]
no i minęła noc... pod pompowałem gruszkę i była poprawa. auto kręciło ok 5 sek ale to wraz nie jest dobrze... patrzyłem w ksiązce kiedy były świece wymieniane, okazało się ze przeszło ok 5 lat temu i dla pewności wymienię je jutro wraz z zaworkiem. czy ngk będą dobre dla tego silnika?
kinek - Pią Paź 23, 2009 17:26
będą pasowały
karino - Sob Paź 24, 2009 20:59
kupiłem dzisiaj 4 szt ngk po 50zł każda. w poniedziałek wymienie. kupiłem także zawór zwrotny ale nie montowałem go. w poniedzialek jestem umówiony na wizyte u magika od pomp i ma sprawdzic czy wszystko gra
RoBBoD - Nie Paź 25, 2009 11:14
karino, Daj znać czy jakaś widoczna poprawa po świeczkach.
karino - Czw Paź 29, 2009 17:38
spoko napisze we wtorek pewnie
[ Dodano: Pon Paź 26, 2009 16:24 ]
doszedłem do wniosku że nie ma co montować tego zaworku gdyż zauważyłem wyciek ropy na pompie. nie wiem skąd dokładnie cieknie. dziś auto zostawiłem u magika jak odbiorę zdam relację skąd ten wyciek
[ Dodano: Czw Paź 29, 2009 17:38 ]
witam ponownie. auto odebrałem wczoraj od magika. została wymieniona gruszka na nową i została zalożona nowa uszczelka (uszczelniacz) w pompie. świec zapomniel wymienic w przyszłym tygodniu to zrobię. samochód z rana jak i po dłuższym postoju pali lepiej. po nocy kreci ok 2/3sek. zobaczymy jak w zimie bedzie. pry okazji sprawdzili mi cisnienie na cylindrach. co o tym śądzicie bo nie wiem nawet jakie powinno być.
http://www.fotosik.pl/pok...6c3367cf62.html
thef - Czw Paź 29, 2009 17:42
Ciśnienie idealne.
karino - Czw Paź 29, 2009 17:46
czyli mówisz że jest ok? a jakie było cisnienie w nowych autach z tym silnikiem?
[ Dodano: Czw Paź 29, 2009 17:46 ]
a zapomniałem dodać ze to na czym jeżdzę to chyba jest ropa ale z niepewnego zrodła bo puszczane bezposrednio z cięzarówek od naszych wschodnich sasiadów wiec i to moze sie przyczynic do gorszej dynamiki
thef - Czw Paź 29, 2009 18:05
Z tego co pamiętam około 30 bar +/- jakaś tolerancja.
RoBBoD - Pią Paź 30, 2009 00:29
karino napisał/a: | to na czym jeżdzę to chyba jest ropa ale z niepewnego zrodła bo puszczane bezposrednio z cięzarówek od naszych wschodnich sasiadów |
Powiem Ci że u mnie była duża różnica jak lałem ropę z przy marketowych stacji i potem jak wlałem BP ULTIMATE, na plus oczywiście, miało to wpływ na falowanie obrotów troche i poranne odpalanie. Apropo zaworków to mam nową gruszkę i dodatkowe 2 zaworki efekt mizerny.
Gonia - Pią Paź 30, 2009 09:16
RoBBoD napisał/a: | karino napisał/a: | to na czym jeżdzę to chyba jest ropa ale z niepewnego zrodła bo puszczane bezposrednio z cięzarówek od naszych wschodnich sasiadów |
Powiem Ci że u mnie była duża różnica jak lałem ropę z przy marketowych stacji i potem jak wlałem BP ULTIMATE, na plus oczywiście, miało to wpływ na falowanie obrotów troche i poranne odpalanie. Apropo zaworków to mam nową gruszkę i dodatkowe 2 zaworki efekt mizerny. |
Proponuję sprawdzić najczęściej ignorowaną część, a mianowicie przekaźnik świec żarowych. Nawet dobre świece nie zagrzeją, gdy przekaźnik po przekręceniu kluczyka nie poda napięcia na świece. Można sprawdzić w bardzo łatwy sposób. Przed porannym uruchomieniem, można podać napięcie na świece bezpośrednio z akumulatora. Jeśli odpali normalnie będzie wszystko jasne.
karino - Pią Paź 30, 2009 13:07
spróbuje zatankować kiedyś cały bak na jakiejś lepszej stacji i zobaczę czy coś to da bo falowanie obrotów to i ja mam u siebie i czasem jak stoi na biegu jałowym to dziwnie pracuje silnik chodzi chodzi nagle cos takiego jakby za mała dawkę dostał (objaw spadku obrotów na poniżej 800)i w ułamku sekundy podskakują obroty do góry na ok 850 chyba.nie sadze aby to był silniczek krokowy bo wtedy inaczej by się auto zachowywało. ja odpalam auto dopiero po pstryknięciu spod maski
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 13:07 ]
robbod zoacz czy Ci nie cieknie gdzieś koło pompy paliwowej. albo jak poppujesz gruszka czy nie słychac gdzieś syczenia bo może przewód masz peknięty
thef - Pią Paź 30, 2009 13:59
W dieslu nie ma silniczka krokowego. Przyczyną falowania obrotów może być uszkodzona instalacja elektryczna (wiązka i kostki w okolicach pompy wtryskowej) lub zabrudzony nastawnik dawki paliwa pompy wtryskowej, a także nieszczelności w układzie paliwowym.
karino - Pią Paź 30, 2009 19:14
a gdzie znajduje się nastawnik?
SviRu - Pią Paź 30, 2009 21:59
Ja mialem to samo /mam - auto szarpie na wolnych skacze z 800-850 - 750. Winna jest instalacja elektryczna - przy pomie masz wiązki - poruszaj nimi i zobaczysz czy przechodzi. U mnie gmeranie wiązkami pomaga i już nie szarpie. Nie mam niestety czasu sprawdzac ich teraz przed zimą. W lecie się tym zajmę
NEOSSS - Sob Paź 31, 2009 00:40
Tak jak Gonia, napisala radze sprawdzi przekaznik i jego gniazdo dokladnie a potem kazda swiece zarowa, dodatkowo sprawdzic gruszke i odpowietrzyc filtr, sprawdzic takze korek wlewu paliwa i wiazke...
karino - Sob Paź 31, 2009 08:04
sprawdzic korek wlewu paliwa?? a z nim może byc nie tak?? zauważyłem że przy tankowaniu gdy odkręcam kurek to zawsze syczy... mam vectre b dti i tam nie mam takich objaw
szoso - Sob Paź 31, 2009 09:37
karino napisał/a: | zauważyłem że przy tankowaniu gdy odkręcam kurek to zawsze syczy... |
jak miałem dziurę w przewodzie paliwowym to też syczało z korka paliwa a jak wymieniłem przewód to przestało
kinek - Pon Lis 02, 2009 10:30
ale to nie logiczne jesli była dziura to syczało a jak wymieniłes i był szczelny przewod to nie syczało nie kumam,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Vesper416 - Pon Lis 02, 2009 11:23
a czy w silniku beznzynowym 16k4f po otwarciu wlewu paliwa powinien syczeć??? Mi sie zawsze syczy i myślałem że po prostu bak zaciaga powietrze skoro skoro pustoszeje a jest szczelny to wydaje sie ze powienien zaciagnac powietrze zeby wyrownac cisnienie....
RoBBoD - Sro Lis 11, 2009 15:11
karino, Miałeś racje tyle ze na powrocie z pompy mi zaczeło sie lać ostro, wczoraj to zrobiłem zobaczymy jak teraz...
karino - Sro Lis 11, 2009 15:36
powiem Wam że jest duża różnica w odpalaniu auta jeśli jest zalana ropa lepszej jakości. obroty przestały mi falowac po wyczyszczenbiu styków. ale po przejechaniu ok 100km zaczęło sie to samo... świeczek nie miałem jeszzce okazji wymienić chociaż mam je
kinek - Czw Lis 12, 2009 16:42
spruboj wd 40 popsiukac styki i kilka razy włozyc i wyłozyc
szoso - Czw Lis 12, 2009 18:40
kinek napisał/a: | spruboj wd 40 popsiukac styki i kilka razy włozyc i wyłozyc |
w którymś temacie koledzy odradzali wd40 i polecali preparat do czyszczenia styków
wd40 podobno nie nadaje się do takich rzeczy
ale niech się sami wypowiedzą
Mayson - Czw Lis 12, 2009 18:59
Prawdopodobnie musisz zmienić diesel na benzynę, ale to tylko moja obserwacja
thef - Czw Lis 12, 2009 19:20
WD służy do czego innego, jest poza tym tłusty i przyciąga brud. Lepiej użyć spray'u do styków.
kasjopea - Czw Lis 12, 2009 19:34
Mayson, proszę się powstrzymać od niemerytorycznych wypowiedzi w temacie.
Chcesz polemizować nt. diesli zapraszam do offtopicu
Mayson - Czw Lis 12, 2009 22:58
kasjopea napisał/a: | Mayson, proszę się powstrzymać od niemerytorycznych wypowiedzi w temacie. |
Tym razem zaniemogłem
[ Dodano: Czw Lis 12, 2009 22:58 ]
Ale oczywiście; ubolewam
Kefir_85 - Czw Lis 26, 2009 14:00
Mam takie pytanie bo mi nie odpala na zimnym silniku:P
Co moze dolegac mojemu diselkowi jesli nie dawno mechanik wyminiel mi 4 swiece i sprawdzil przekazn ,komputer , kat jest ustawiony na 4 stopnie.... Gruszka podpompuje tak zeby byla twarda (przed odpaleniem) potem mieknie odrazu po odpaleniu auta... Co moze byc przyczyna tego wszystkiego ?
richmond - Czw Lis 26, 2009 18:31
Kefir_85 a sprawdzales czy po chwili po podpompowaniu paliwa gruszką nie masz plamy ropy pod autem? bo na moje oko to masz nieszczelną pompe paliwa; odkręć plastikową osłonę na silniku i bedziesz widzial pompę no i co wazniejsze czy cieknie...
jeszcze druga opcja to ze paliwo się cofa do baku i wtedy bedzie gruszka miekka no i bedzie długo kręcił po postoju...
karino - Pią Lis 27, 2009 19:57
jest duża różnia gdy zmieniłem świece na nowe i jak dolewam uszlachetniacza do paliwa
Kefir_85 - Wto Gru 01, 2009 22:54
richmond napisał/a: | Kefir_85 a sprawdzales czy po chwili po podpompowaniu paliwa gruszką nie masz plamy ropy pod autem? bo na moje oko to masz nieszczelną pompe paliwa; odkręć plastikową osłonę na silniku i bedziesz widzial pompę no i co wazniejsze czy cieknie...
jeszcze druga opcja to ze paliwo się cofa do baku i wtedy bedzie gruszka miekka no i bedzie długo kręcił po postoju... |
Testowana byla gruszka, na dwa akumlatory i tez nic...
Dzis rano pewnie dlatego ze bylo cieplo u mechanika auto odpalilo na "strzal" wiec pompa paliwowa prawdopodbnie tez odpada:/
Kurde nic nie wyjasnilo sie
Legion1349 - Sro Gru 02, 2009 10:39
Kefir_85 sprawdź ciśnienie w pompie, u mnie w było za niskie (rozregulowana głębokość szpilki w zaworku) i musiałem długo kręcić zanim poda odpowiednią ilość paliwa.
karino - Czw Gru 03, 2009 10:28
w jaki sposób regulowałes głebokosc szpilki aby było ok?
Kefir_85 - Czw Gru 03, 2009 22:38
Tu kolejna ciekawostka ostatnie dwa dni byly cieplejsze i auto praktycznie na dotyk palilo u mechanika auto bylo akuratnie przez ten okres to mowil ze odpalal na "strzal" wiec dalej sprawa nie jest jasna... Teraz spowrotem sie robi zimniej i auto coraz gorzej pali...
Legion1349 - Czw Gru 03, 2009 23:12
color="red"] karino napisał/a: | w jaki sposób regulowałes głebokosc szpilki aby było ok? | ją się reguluje odpowiednio do kompresji, samemu na oko to nic nie da. Muszę podjechać do pompiarza bo dziś jak mrozik złapał to musiałem kręcić dobre 30 sekund
supermario3012 - Wto Sty 05, 2010 21:58
Witam, wie ktoś w którym miejscu znajduje się przekaźnik świec żarowych???
kasjopea - Wto Sty 05, 2010 22:06
supermario3012, na forum jest funkcja "szukaj". Użyj jej, a na pewno znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie.
thef - Sro Sty 06, 2010 09:46
supermario3012 napisał/a: | Witam, wie ktoś w którym miejscu znajduje się przekaźnik świec żarowych??? | Nr 9 na rysunku.
Mix - Sro Sty 06, 2010 11:24
Legion1349 napisał/a: | Kefir_85 sprawdź ciśnienie w pompie, u mnie w było za niskie (rozregulowana głębokość szpilki w zaworku) i musiałem długo kręcić zanim poda odpowiednią ilość paliwa. |
Możesz napisać coś więcej o tej usterce? Jaki koszt, co zostało wymienione itp.? W poniedziałek moja pompa idzie na stół, bo wszystkie inne możliwości (kąt wtrysku, świece, przekaźnik, cofające się paliwo) zawiodły.
|
|