|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 800 - [R820] STRASZNIE TELEPIE , BRAK MOCY ,ZALEWA 1 I 4 ŚWIECE
KOSCIAK8 - Czw Paź 22, 2009 22:09 Temat postu: [R820] STRASZNIE TELEPIE , BRAK MOCY ,ZALEWA 1 I 4 ŚWIECE SILNIK PRZED KUPNEM SPRAWDZIŁEM BYŁ OK W 620 CHODZIŁ BEZ ŻADNEGO PROBLEMU . PO WSTAWIENIU DO SWOJEJ 820 JEST PROBLEM NA MOIM STEROWNIKU ZAPALA OD STRZAŁU ALE BARDZO DUŻO PALI ,TELEPIE NIM , I NIE MA MOCY .JAK PODŁĄCZĘ STEROWNIK Z 620 TO NIE CHCE PALIĆ A JAK ZŁAPIE TO TYLKO NA 2,3 SEKUNDY I GAŚNIE STEROWNIKI RÓŻNIĄ SIĘ NUMERAMI A SILNIKI MOCĄ MÓJ JEST Z 94 R(183KM) A 620 Z 96 R(200KM) CZY KTOŚ UMIE MI POMÓC
kasjopea - Czw Paź 22, 2009 22:20
KOSCIAK8, bardzo proszę przeedytować post na małe litery.
blue827 - Pią Paź 23, 2009 07:19
Nie znam tego silnika, ale widocznie są jeszcze jakieś inne elementy które się różnią.
Najlepiej porównać schematy elektryczne 'engine management' (pewnie w rave) obu modeli aby wyłapać gdzie tkwi różnica.
I napisz coś więcej o tej przekładce, co było popsute w starym silniku?
KOSCIAK8 - Pią Paź 23, 2009 08:11
Witam wszystkich .Stary silnik zastał przegrzany ,po rozebraniu okazało się że jest pęknięta głowica więc zdecydowałem się na wymianę całego . silnik został wstawiony z wtryskami ,czujnikami i t d wiązka została od starego .Wszystko niby pasuje a jest problem .
vwjacek - Pią Paź 23, 2009 13:17
nie znam zupełnie tego silnika ale pierwsze co przyszło mi na myśl to niewłaściwa kolejność zapłonu.
Może przewody WN zamienione?
blue827 - Pią Paź 23, 2009 18:49
To może być kwestia różnych czujników, np inne są w 600 i 800, i może komp (MEMS) myśli że silnik jest cały czas zimny dlatego dużo pali. Np ja do swojego kupiłem nowy czujnik temperatury wg katalogu Intercarsu i po zamontowaniu wskazówka zaczęła wariować, później zmierzyłem rezystancje i była zupełnie inna od starego czujnika.
Ostatecznym ratunkiem może być 1 generacja lpg, wtedy omijamy zupełnie kompa benzynowego a spalanie zależy tylko od naszej regulacji, żadnych sond lambda czy czujników.
leo496 - Pią Paź 23, 2009 19:54
mam 620 ti 96 i robiłem przekładke z 97 troche było problemów,bo 97 był elektronik,ale dałem rady.Podtaswowa sprawa czujniki z 620 nie podejdą do sternika z 820. Sprawdz czy czujniki mają te same rozmiary i je zamień.
KOSCIAK8 - Pią Paź 23, 2009 22:25
Dzięki wszystkim za pomoc ,jutro będę walczył dalej , spróbuję zmienić kompa na tego z 620 i założę stacyjkę też z niego być może gaśnie przez fabryczny imobilajzer .
blue827 - Pią Paź 23, 2009 22:35
co ma stacyjka do immobilizera? deaktywacja immo jest z pilota, wiec musialbys dodatkowo przelozyc odbioniki i kompy CCU. Nie wiem jakt to jest w 600tce.
Ale skoro odpala i dobrze pracuje na starym kompie od 800 to wystarczy znaleść przyczynę zadużego spalania, najprawdopodobniej komp otrzymuje złe sygnały, może sonda lambda, albo czujnik temperatury, jeszcze jest jakiś podciśnienia w kolektorze.
leo496 - Sob Paź 24, 2009 08:15
A zapłon jest elektroniczny czy tradycyjny?
KOSCIAK8 - Nie Paź 25, 2009 18:53
Zapłon jest zwykły , teraz po przekładce kompa nie ma iskry i pompa nie podaje paliwa
blue827 - Nie Paź 25, 2009 19:58
Nie wiem co poradzić, może przyda się ten dokument: RoverMEMS.pdf
Matius - Nie Paź 25, 2009 20:47
miałem to samo!!! Dokładnie to samo miałem!!! Proszę Cię tutaj masz link do mojego tematu:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=43395
poczytaj cały dokładnie to dowiesz się wszystkiego...
Pozdro
Marrkus - Pon Paź 26, 2009 21:27
Sterownik od 600 nie powinien działać - powód ? immobilizer - komp MEMS powinien dostać odpowiedni kod by mógł odpalić silnik. W starszych wersjach (pilot z diodą IR a silnik z kopułką) sygnał ten pochodził z sterownika alarmu, w nowszych (Pilot radiowy, zapłon bezrozdzielaczowy) immo było rozbrajane chipem zaszytym w kluczyku.
Jeśli bez problemu podłączasz komp i od 600 i 800 to zapewne zakupiłeś silnik 600 z kopułką (były tam dwie wtyczki w nowszych tylko jedna). Radził bym zostawić komp od 800, a posprawdzać czujniki, jeśli masz gdzieś w okolicy testbooka to warto podjechać i się podłączyć
KOSCIAK8 - Wto Paź 27, 2009 23:26
Witam wszystkich roverek już na chodzie ,działa na kompie od 800 i wszystko było by ok żeby nie szarpania które pojawiają się przy ostrym bucie .są one takie jakby coś go odcinało, odcięcie zapłonu lub za mała dawka paliwa albo coś z turbiną. Następny problem to to że w zbiorniku robi się podciśnienie tak jakby nie miał odpowietrzenia . jak delikatnie daję gaz wszystko jest ok. Pomocy
Markzo - Wto Paź 27, 2009 23:39
a pompa paliwa się nie rozszczelniła czy coś? Stanley200 miał tekie coś po swapie 2.0T, że pompa nie wyrabiała i auto przerywało przy pełnym bucie
leo496 - Sro Paź 28, 2009 09:56
Sprawdz palec i kopułke może palec jest troche przytarty .
marcus - Pią Paź 30, 2009 17:57
Możliwe, .ze temat już nieaktualny ale wstawie swoje 3 grosze. Sam też zmieniałem silnik od 600 tki - komp. zostawiłem mój i wszystko gra. Sprawdz może zawór sterowania podciśnienia, możliwe że zamontowałeś źle.
|
|