|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [omega B 2.0 16v gaz 97r.]
marcze83 - Pią Paź 23, 2009 11:48 Temat postu: [omega B 2.0 16v gaz 97r.] kolega poprosił mnie o pomoc więc zapytam, chodzi o to że ma problem z falującymi obrotami zarówno na gazie jak i na benzynie i odpalaniem, wygląda to tak:
na benzynie odpala auto i po chwili silnik gaśnie nie trzyma obrotów, a za 4 czy tam 5 razem odpali i zachowuje się normalnie obroty w normie i równo pracuje, natomiast przy odpalaniu na gazie auto odpala zawsze, nie gaśnie ale obroty trzyma tak na 2500-3000tyś, dodam że jak benzyna odpali dobrze czyli nie zgaśnie to i po przełączeniu na gaz obroty też nie wzrastają (jest ok), w aucie wymieniona została sonda lambda(paliła się kontrolka silnika)na nową, silnik krokowy benzyny na nowy, przepływomierz powietrza też na nowy, panowie co o tym myślicie, co to może być lub co można sprawdzić
szoso - Pią Paź 23, 2009 12:50
to jest silnik ECOTEC i on lubi tylko sekwencję a na zwykłej instalacji są właśnie problemy
marcze83 - Pią Paź 23, 2009 14:52
to wiemy, i nie chodzi tyle o problemy z gazem co z benzyną właśnie żeby gaz działał prawidłowo to silnik na benzynie musi chodzić idealnie, a on gaśnie po odpaleniu
szoso - Pią Paź 23, 2009 14:55
sprawdzaliście czy komp nie ma błędów?
marcze83 - Pią Paź 23, 2009 15:06
pewnie pokazywał sondę, później przepływomierz i krokowca, a teraz nic nie pokazuje
KRYS - Pią Paź 23, 2009 17:51
A ja bym obstawiał że to wina eletryki
świeczki kable
marcze83 - Pią Paź 23, 2009 22:57
jak sprawdzić kable to wiadomo popsikamy i zobaczymy czy iskierki skaczą a świece jak sprawdzić
szoso - Sob Paź 24, 2009 08:44
marcze83 napisał/a: | a świece jak sprawdzić |
zobacz tutaj:
http://www.diaaut.home.pl/r1341c1x.htm
Tomek1212 - Sob Paź 24, 2009 18:00
To nie jest wina świec ani kabli. Jeżeli komp nie wywala błędów to zobacz na przepustnicę, tzn czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza. Po zdjęciu przepustnicy radze popatrzeć na przesłonki od zmiennej pojemności kolektora dolotowego.
Sama wymiana silnika krokowego nic nie da, jeżeli nie wyczyścimy dokładnie przepustnicy w środku, tzn głównie miejsca osadzenia silnika krokowego.
Aha, no i koniecznie zobaczyć czy nie przyciera się EGR.
marcze83 - Sob Paź 24, 2009 20:21
Cytat: | To nie jest wina świec ani kabli. |
świece i kable pożyczyliśmy dzisiaj z innej omegi i nic nie pomogło więc masz rację, a co do przepustnicy: tam jest przepływomierz i założony jest nowy stary miał popalony środek
Tomek1212 napisał/a: | zobaczyć czy nie przyciera się EGR | -jak to sprawdzić
Ukasz - Sob Paź 24, 2009 22:43
Ja jeździłem na gazie nie sekwencyjnym taką omegą i nigdy takie rzeczy się nie działy.
Polecam może nim trochę dłużej pojeździć na benzynie. W kilku autach którymi jeździłem kiedy falowały obroty właśnie dłuższa jazda na benzynie pomagała.
marcze83 - Nie Paź 25, 2009 08:16
no niestety w tym przypadku to nie pomaga, nawet jak dobrze odpali i trzyma obroty to po przekroczeniu 100km/h gaśnie na jałowym zupełnie jakby się coś przestawiało. dodam że wszystkie węże i łączenia zostały sprawdzone na okoliczność lewego powietrza i wyglądają dobrze
Tomek1212 - Nie Paź 25, 2009 10:51
Dłuższa jazda na benzynie służy poprawie mapy zapłonu silnika benzynowego (co dużo łatwiej można zrobić za pomocą specjalistycznego komputera diagnostycznego np OpelTech, DeltaTech, BOSCH KTS, cdif2 itp), jednak przy zwykłej instalacji gazowej nie ma to większego sensu.
EGR trzeba wykręcić i zobaczyć czy się nie przyciera ta przesuwka w środku, innej opcji nie ma. Jednak przy przytartym EGR komp powinien wywalić błęda.
Radzę tak jak mówiłem wcześniej wykręcić cały moduł przepustnicy (nie mylić z przepływomierzem bo to całkiem co innego) i bardzo dokładnie umyć go w środku rozpuszczalnikiem nitro.
marcze83 - Pon Paź 26, 2009 19:35
Tomek1212 napisał/a: | Radzę tak jak mówiłem wcześniej wykręcić cały moduł przepustnicy (nie mylić z przepływomierzem bo to całkiem co innego) i bardzo dokładnie umyć go w środku rozpuszczalnikiem nitro |
cały moduł wymyty i wyczyszczony, węże i wężyki przedmuchane i nic zero poprawy
Tomek1212 napisał/a: | EGR trzeba wykręcić i zobaczyć czy się nie przyciera ta przesuwka w środku |
nie widać żeby się przycierała, raczej wszystko ok
dodam że problem z obrotami i gaśnięciem występuje głównie na zimnym silniku, jak jest ciepły to nawet 3,4 razy z rzędu odpali i wszystko jest ok(na postoju), ale jak się przejedziemy kawałek to nagle się coś pie...., i znowu gaśnie na jałowym
|
|