Zobacz temat - [rover 45 1,4 - gaz]
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [rover 45 1,4 - gaz]

Edwardosks - Pią Paź 23, 2009 18:30
Temat postu: [rover 45 1,4 - gaz]
Witam mam dwa problemy
1. dmuchawa mi nie działa na biegach 1,2,3 znalazłem , ze chodzi o rezystor dmuchawy i , ze trzeba go wymienić tylko problem jest następujący
ktoś kiedyś w moim roverku już ten problem przerabiał zauważyłem to gdyż są tam wsadzone jakieś rezystorki zatem kupiłem w elektroniku 0,25W i zamontowałem jednak po tygodniu użytkowania skopciły się no i troszkę uszkodziła się wtyczka. moje pytanie jest następujące - znalazłem na allegro kilka rezystorów wraz z wtyczką niechcę kasy wtopić wiec czy ktoś kupował już taki rezystor do modelu 45 bo w opisach aukcji nie znalazłem nic , ze do modelu 45 pasują jednak wyglądowo są identyczne
Prosiłbym o poradę

ponizej podaje linki do aukcji

http://www.allegro.pl/ite...wy.html#gallery


http://www.allegro.pl/ite...er.html#gallery


http://www.allegro.pl/ite...civic_nowy.html




Problem nr 2

mam dość duże ubytki płynu z chłodnicy podczas jazdy raz na tydzień muszę wlać 0,5litr lub raz na 2,3 tygodnie 2 litry. Byłem z tym problemem u mechanika stwierdził , ze wszystko jest ok z chłodnicą ze nie widzi gdzie może znikać płyn. Po jakimś czasie zauważyłem , że auto gdy jedzie na gazie najczęściej na światłach gazuje pojechałem do specjalisty od instalacji gazowej stwierdził , ze mam za mało płynu w chłodnicy i dlatego mi gazuje i , ze instalacja gazowa powoduje większe zużywanie się płynu chłodniczego i powinienem mieć to na uwadze
. czy ktos już spotkał sie kiedyś z takim problemem?? czy da coś kupienie środka do uszczelnienia chłodnicy??

dodam iż na benzynie problem nie występuje, a instalacja gazowa została sprawdzona przez mechanika-gazownika oraz podłączona do komputera i wyszło , ze jest sprawna wiec w czym może tkwić problem

Z góry dziękuje za odpowiedzi do moich pytań

Pozdrawiam Krzysiek z czarnego Rovera 45

BoloSr - Pią Paź 23, 2009 18:32
Temat postu: Re: [rover 45 1,4 - gaz]
co do drugiego to czos nei tak ale ja mam prawie rok LPG i nic nie dolalem wiec cos u ciebie nie jest tak jak trza moze ci przepuszcza gdzies na trojnikach ?? ? obieg wodny z parownikiem
Lechos - Pią Paź 23, 2009 18:40

Edwardosks napisał/a:
kupiłem w elektroniku 0,25W i zamontowałem jednak po tygodniu użytkowania skopciły się
I sie dziwisz, ze sie zjaraly? Rezystory powinny miec wartosc 1ohm/10W.
Edwardosks napisał/a:
ze do modelu 45 pasują jednak wyglądowo są identyczne
Pasuja :ok: . Zreszta w ostatniej aukcji jest podany roverek 45.
Edwardosks napisał/a:
ze instalacja gazowa powoduje większe zużywanie się płynu chłodniczego
:shock: pierwsze slysze
Edwardosks napisał/a:
czy da coś kupienie środka do uszczelnienia chłodnicy??
Da ;) do reszty zapcha Ci nagrzewnice, chlodnice i kanaliki wodne.
Edwardosks - Pią Paź 23, 2009 18:48

Czyli można zainwestować i kupić taki rezystor?
albo poszukać o szrotach :)

A problem z płynem chłodniczym najlepiej rozwiązać wizytą u mechanika pod katem chłodnicy czy można jakos samemu na to zaradzić.
Rozumiem , ze odradzacie środki uszczelniające chłodnice.

A tak poza tym kupiłem ostatnio taki środek firmy STp Formuła do silników zasilanych LPG - niby ma utrzymywać w czystości system paliwowy i ułatwiać rozruch był tani 10 zł więc kupiłem - czy ktoś juz coś takiego uzywał zdaje to egzamin??

Lechos - Pią Paź 23, 2009 18:52

Uzywalem raz srodek tej firmy do czyszczenie wtryskiwaczy. Nie zauwazylem poprawy ani pogorszenia (wychodzina to, ze srodek ma dzialanie obojetne ;) )
szoso - Pią Paź 23, 2009 19:42

Edwardosks napisał/a:
Rozumiem , ze odradzacie środki uszczelniające chłodnice.

jak nie chcesz mieć problemów z ogrzewaniem to odradzam wszelkie takie wynalazki uszczelniające bo się zdziwisz jak ja kiedyś

Legion1349 - Sob Paź 24, 2009 08:58

Rozumiem, że na 4tym biegu dmuchawa Ci działa (siłą rzeczy powinna bo 4ty bieg nie ma rezystora). Rezystor dobry wcześniej kupiłeś tylko że pewnie miał za mały amperaż. Orientacyjnie podam, że wartośc rezystorów wynosi:
najmniejszy - 1,6 om,
średni - 1,4 om,
największy ( gruby drut ) - 0,5 om.

Każdy z nich odpowiada za jeden bieg wentylatora, 4 bieg jest bez rezystora. Jeżeli nie działa ci jeden z biegów wentylatora to oznacza że padniety jest jeden z tych oporników.
Wg mnie możesz użyć rezystora o oporności 1om (obojetnie który masz uszkodzony) ale ważne aby miał odpowiednia tzw odporność prądowa.
Prąd płynący do wentylatora osiąga duża wartość więc z prawa Ohma można wyliczyć I=U/R przy zastosowaniu rezystora 1om wartośc prądu który będzie przez niego przepływał wynosi I=12/1 czyli 12A Więc aby nie spalić nowego rezystora proponuje kupić i wlutowac taki o Parametrach R=1om I=20A do kupienia w każdym sklepie elektronicznym. Moim zdaniem to lepszy sposób niż kupowanie rezystora za 85zł :O za taki rezystor mocy wydasz max kilka zł a efekt będzie taki sam jak byś dał te 85zł. CO do STP ja używam formułę do czyszczenia wtryskiwaczy, a czy to pomaga nie wiem, jakoś specjalnie nie zauważyłem żeby mi mniej palił.

drlubicz - Sob Paź 24, 2009 10:28

szybciej ubywać będzie płynu w silniku na gazie bo temeratura spalania gazu jest wyższa niż benzyny i układ chlodzenia odbierze więcej ciepła i przez to szybciej paruje a dwa że czymś trzeba ten gaz skroplić i też płyn na to idzie , ale napewno nie będzie to dwa litry na miesiąc
szoso - Sob Paź 24, 2009 10:43

drlubicz ciekawa teoria nie powiem :wink:
miałem dwa auta z grupy VAG na gazie i płynu nic nie ubywało, co ty na to?
drlubicz napisał/a:
czymś trzeba ten gaz skroplić i też płyn na to idzie

płyn podgrzewa reduktor i tylko tyle i nie ma prawa gdzieś tam sobie wsiąkać

darek_wp - Sob Paź 24, 2009 12:35

Edwardosks napisał/a:
ze instalacja gazowa powoduje większe zużywanie się płynu chłodniczego i powinienem mieć to na uwadze


szczerze mówiąc nie spotkałem się jeszcze z tak głupim tłumaczeniem
zrobiłem już sporo km na gazie ale nie mogę pojąć co autor tych słów miał na myśli
instalacja gazowa jest połączona z chłodzeniem samochodu tylko w celu podgrzania parownika i jest to szczelny obieg zamknięty - nie ma prawa ubywać płynu chyba że gdzieś jest nieszczelność (np w parowniku, na trójnikach itp) więc tłumaczenie gaziarza jest idiotyczne
żeby na 100% sprawdzić czy przyczyną jest parownik czy "stałe" wyposażenie samochodu można odpiąć układ chłodzenia od parownika i pojeździć jakiś czas na benzynie - będzie wtedy wiadomo gdzie szukać usterki

drlubicz - bez obrazy ale Twoja teoria jest błędna - z układu chłodzenia może i odparowuje trochę płynu i ze względu na panujące nadciśnienie korek w zbiorniku wyrównawczym czasem upuszcza jego nadmiar ale to może spowodować co najwyżej ubytek powiedzmy 100ml/rok, a zasilanie chłodziwem parownika nie powoduje jego zużywania tylko potrzebę dolania większej ilości płynu zaraz po montażu instalacji LPG

szoso - Sob Paź 24, 2009 12:49

darek_wp a spotkałeś się może ze stwierdzeniem że na gazie auto bierze olej?
praktis - Sob Paź 24, 2009 13:14

szosownik napisał/a:
darek_wp a spotkałeś się może ze stwierdzeniem że na gazie auto bierze olej?


Ja słyszałem. Ale słyszałem też, że w Klewkach lądowało UFO i talibowie :lol:

szoso - Sob Paź 24, 2009 14:15

praktis napisał/a:
że w Klewkach lądowało UFO i talibowie :lol:

nie ufo tylko samolot z talibami :haha: