|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 D '99]układ chlodzenia w dieslu serii L
exit_x - Sob Paź 24, 2009 20:42 Temat postu: [R420 D '99]układ chlodzenia w dieslu serii L Witam.
Nowy jestem i mam problem (chyba) z moim świeżo kupionym r420 d '99. Wszystko na pierwszy rzut oka jest ok, odpala ładnie, chodzi też, ale wskaźnik temp. silnika dość szybko wspina się na połowę skali i niby normalnie tam zostaje. Zaglądam pod maskę, a tam ukrop, znaczy silnik gorący, przewody do chłodnicy również, a sama chłodnica letnia z zimnym wężem wychodzącym?! dziwnym jest też że po odpaleniu włącza się na krótką chwilę wentylator, kilka razy, aż silnik rozgrzeje się do normalnej temp.Czytałem że to wina czujnika temp. przy termostacie... wymienię. Dodam że nie udało mi się przegrzać silnika(czerwone pole na skali)... Nie wymieniałem rozrządu po kupnie bo nie było takiej potrzeby.Jeździć można(póki co), ale może jest coś na rzeczy.
Teraz moje:
Czy to normalne aby chłodnica była w miarę chłodna po normalnej jeździe przez ok 30 min. i zimnym przewodzie wychodzącym, a w zbiorniku wyrównawczym panowała dość duża temp.???
Zastanawiam się czy w ogóle mam cyrkulacje w układzie(czy jest to możliwe), ale jak to sprawdzić. Czy winna jest tu pompa wody???
POMOCY!!!
Mazak - Sob Paź 24, 2009 22:36
moim zdaniem nie otwiera ci się termostat seria L jest dość odporna na przegrzanie ale lepiej uważać ,to nie jest normalne że chłodnica letnia a reszta w ukropie...
exit_x - Sob Paź 24, 2009 23:02
Też tak myślałem, że to termostat, ale z tego co się orientuje to jest on zaraz przy bloku silnika i z niego wychodzi wąż do chłodnicy, który też nagrzewa się bardzo, to sama chłodnica jest letnia z wężem wychodzącym na dole(jakby była zapowietrzona, a nie widzę tam żadnego odpowietrznika). Z drugiej strony mało prawdopodobne jest aby coś stało się z wirnikiem pompy skoro na pasku jest,a z rozrządem wszystko gra... W każdym razie wskazówka czujki temp.dociera do połowy skali(wliczając czerwone pole) i nie drgnie wyżej. Pojęcia nie mam co to może być, to mój 1 diesel, więc doświadczenie zero!Szukam dalej....
Mazak - Sob Paź 24, 2009 23:15
exit_x napisał/a: | Z drugiej strony mało prawdopodobne jest aby coś stało się z wirnikiem pompy skoro na pasku jest,a z rozrządem wszystko gra... W każdym razie wskazówka czujki temp.dociera do połowy skali(wliczając czerwone pole) i nie drgnie wyżej. Pojęcia nie mam co to może być, to mój 1 diesel, więc doświadczenie zero!Szukam dalej.... | w seri L pompę wody napędza pompa wspomagania czyli temp w normie ,trudny orzech do zgryzienia...
szoso - Nie Paź 25, 2009 14:06
exit_x napisał/a: | Czy to normalne aby chłodnica była w miarę chłodna po normalnej jeździe przez ok 30 min |
ja mam tak samo,pęd powietrza wychładza chłodnicę bo na postoju robi się gorąca
exit_x napisał/a: | Zastanawiam się czy w ogóle mam cyrkulacje w układzie(czy jest to możliwe), |
nie miałbyś wtedy wskazówki na połowie skali tylko większą i by się gotował
exit_x napisał/a: | ale wskaźnik temp. silnika dość szybko wspina się na połowę skali |
w jakich warunkach? bo ogólnie seria L długo się nagrzewa
exit_x - Nie Paź 25, 2009 17:45
Z tą chłodnicą jest tak że ona dopiero po ok 30min robi się ciepła(powiedział bym letnia)w górnej części, gdzie wąż wchodzi i to mnie zastanawia bo patrząc z perspektywy kabiny po 5min jazdy z max. obrotami nie przekraczającymi 3000 mam połowę skali na temp. i potem już nie rośnie. Może chodzi o to by w miarę szybkim czasie nagrzać silnik do właściwej temp. i dlatego termostat daje wrażenie, że nie otwiera się lub robi to wolno. Nie wiem jak powinno wyglądać chłodzenie w dieslu.
Nie chce ingerować w ukł.bo nie wiem czy z termostatem jest jakaś uszczelka do bloku silnika, czy tylko na uszczelniacz i jaki oraz gdzie znajduje się odpowietrzenie w tym ukł. Nigdzie nie mogę dostać żadnej literatury w tym temacie.
Wygląda na to,że muszę go porządnie sprawdzić i albo jest ok albo coś się sp......y!
Dalej czekam na rady i pozdrawiam miłośników tych aut.
szoso - Nie Paź 25, 2009 20:07
exit_x napisał/a: | bo nie wiem czy z termostatem jest jakaś uszczelka do bloku silnika |
nie ma żadnej uszczelki, termostat jest wpięty w przewody układu chłodzenia, szukaj go przy wentylatorze chłodnicy, tak wygląda:
http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=869
exit_x napisał/a: | gdzie znajduje się odpowietrzenie w tym ukł |
nie ma żadnego odpowietrznika
exit_x - Nie Lis 08, 2009 22:24
1 Wielkie dzięki bo myślałem, że termostat jest w kolanku tam gdzie czujki temp.Choć teraz to już w ogóle nie mogę pojąć istoty działania tego ukł.
2 Rozumiem, że po napełnieniu ukł. nowym płynem nie muszę go odpowietrzać???np po wymianie termostatu...
Ale nie zmienia to faktu ze mój grzeje się dość szybko,a chłodnica nadal jest chłodna...
[ Dodano: Nie Paź 25, 2009 22:42 ]
Dobra jak działa już chyba wiem i na mój gust to termostat, zobaczymy po wymianie... cdn
[ Dodano: Nie Lis 08, 2009 22:24 ]
Witam po sprawdzeniu i przejechaniu kilkudziesięciu km okazało sie że wszystko gra i obejdzie sie bez wymiany termostatu jedynie wymieniłem tylko czujnik temp.płynu chłodzącego i wiatrak również przestał wariować. Dziękuje Wszystkim za pomoc
|
|