|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 1.6i 00r] Wałek rozrządu
mars - Pon Paź 26, 2009 22:43 Temat postu: [R45 1.6i 00r] Wałek rozrządu Mam pytanie. Czy wymiana wałka rozrządu to bardzo skomplikowana rzecz? I czy potrzebne są specjalistyczne narzędzia? I czy w ogóle Waszym zdanie można skrzywić wałek "niechcący", to znaczy dokręcając głowicę klucz się "zesmyknął" i kolega rozwalił krawędź głowicy. Po sklejeniu wszystko wygląda ok, ale silnik nie chodzi ok i boję się że wałek może ucierpiał. Proszę o Waszą opinię. Mam nadzieję że dobrze to wyjaśniłem i wiecie o co mi chodzi. Pozdrawiam
oprawca_1978 - Wto Paź 27, 2009 05:43
Do wymiany wałka rozrządu potrzeba będzie klucza nasadowego nr 8 - do odkręcenia górnego dekla silnika, tegoż samego do odkręcenia górnej skrzynki wałków rozrządu oraz klucza nr 17 do odkręcenia koła pasowego wałka, a także klucza nr 10 i też nr 8 - do odkręcenia pokrywki rozrządu oraz imbus nr też 8 - do odkręcenia śruby napinacza paska rozrządu.
Jeśli silnik ma zapłon z kopułką - to też trzeba ją odkręcić (klucz nr 8 czy 7), bo z jednej strony przykręcona ona jest do górnej skrzynki wałków, a z dołu do głowicy.
Ale wydaje mi się, że nie trzeba będzie wymieniać wałka. W tych silnikach wykonane są one z na prawdę porządnie twardego żeliwa, żeby go skrzywić to trzeba by chyba całym samochodem na niego stanąć, ich nawet nie da się zarysować. Wg mnie, to byłoby zupełnie nieprawdopodobne, żeby przy dokręcaniu śrub silnika (głowicy) urazić wałek.
Może przy tym coś się odłupało ale od aluminiowych elementów silnika (ww. górna skrzynka), poszło pomiędzy krzywkę wałka i popychacz i coś uszkodziło?
Proponowałbym gorąco dokładnie przejrzeć wszystkie popychacze zaworów (szklanki) pod względem uszkodzeń i defektów.
mars - Wto Paź 27, 2009 19:37
czy to problem wszystko rozebrać, choć wiele już robiłem to nigdy nie rozbierałem wałków, szklanek itp. Jestem jednak otwarty na podpowiedzi jak do tego się zabrać. Rozumiem że wałek zdjąć to nie problem ale dalej?
Lechos - Wto Paź 27, 2009 19:41
podstawowe pytanie: czy poradzisz sobie z ustawieniem rozrzadu?
mars - Wto Paź 27, 2009 19:46
to akurat mam opanowane
Lechos - Wto Paź 27, 2009 20:00
mars napisał/a: | Jestem jednak otwarty na podpowiedzi jak do tego się zabrać |
Pamietac o kolejnosci i sile odkrecania i dokrecania srubek od dekla zaworow i gornej skrzynki walkow. Zaopatrzyc sie przed robota w 4 uszczelniacze na walki rozrzadu, klej Loctite 510 do sklejenia rozpolowienia glowicy (gornej skrzynki walkow) i dobry magnes do wyciagania szklanek.
mars - Wto Paź 27, 2009 21:14
no dobra, ale dlaczego potrzebny jest klej. Do wyjęcia szklanek trzeba zdjąć wałek rozrządu, tak? wtedy będę mógł dobrze wszystkie obejrzeć. A tak przy okazji jaka powinna być kompresja. Bo może to jest sposób sprawdzenia czy aby wszystko ok z zaworami.
Lechos - Wto Paź 27, 2009 21:35
mars napisał/a: | no dobra, ale dlaczego potrzebny jest klej. | Poniewaz nie wystepuje tam uszczelka. Loctite 510 nie jest to typowy klej lecz tak zwana plynna uszczelka.
mars napisał/a: | Do wyjęcia szklanek trzeba zdjąć wałek rozrządu, tak? | Zgadza sie.
|
|