Zobacz temat - Klocki hamulcowe do sportowych tarcz.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Klocki hamulcowe do sportowych tarcz.

Tomi - Wto Paź 27, 2009 10:36
Temat postu: Klocki hamulcowe do sportowych tarcz.
Chciałem podpytać o doświadczenia innych w w.w. temacie. Hamulce już popiskują... od jakiegoś czasu a fabryczne felgi mają już niemały rant. Dojechał do mnie już komplet tarcz (przód i tył) i trochę się zastanawiam, z jakimi klocki je złożyć. Może macie jakieś doświadczenia. Czekam na sugestie...

Od razu mówię, że nie mam zaufania do Ferodo i EBC, do tego nikt mnie nie przekona.

dobryziom - Wto Paź 27, 2009 10:52

chyba tarcze maja już ranty :)

Rozumiem ze będziesz zakładał te nowe tarcze national performans więc raczej bym nie pakował twardego klocka wiec ATE, textar, Lucas(TRW) raczej odpada... możesz spróbować Ferodo DS performans bo u mnie na wierconej tarczy sie sprawdza ale ty nie masz zaufania wiec pozostaje z miękkich mintex...

Tomi - Wto Paź 27, 2009 11:13

Nie znalazłem Mintex'a do ZS'a
ceremony - Wto Paź 27, 2009 12:16

Tomek, na tej stronie maja Mintexy do ZS180. http://www.motorsportworld.co.uk/
A moze Tarox Fast Road, tez chyba niezle klocki? :roll:

dobryziom - Wto Paź 27, 2009 13:34

Tomi napisał/a:
Nie znalazłem Mintex'a do ZS'a


ostatnio badałem temat i użytkownik ople-gsi na allegro sprzedaje klocki Mintexa poniżej ceny do ZS180/ZR160

Mintex:

klocki przód: 143PLN/kpl
klocki tył: 89PLN/kpl

spider666 - Wto Paź 27, 2009 21:44

EBC Greenstafy sie sprawdzaja w ostrej jezdzie; szybko schodza, wiec chyba miekkie, ale pyla. pracuja dobrze juz od niskich temperatur.
a Jurid? mial ktos do czynienia?

ceremony - Sro Paź 28, 2009 10:30

spider666 napisał/a:
EBC Greenstafy sie sprawdzaja w ostrej jezdzie; szybko schodza, wiec chyba miekkie, ale mocno pyla. pracuja dobrze juz od niskich temperatur.
a Jurid? mial ktos do czynienia?

Szczerze mowiac to mam dokladnie odwrotne doswiadczenia z greenstuffami :shock:
Po pierwsze malo pyla jak na sportowe klocki, z reszta tak jest na ich stronie napisane ze niskie pylenie i to sie u mnie sprawdza, bo czesto tylne felgi po ostrej jezdzie mam bardziej szare niz przednie. Nie twierdze ze nie pyla, ale w porownaniu np. do Ferodo to bardzo malo.
Po drugie jak dla mnie to kilka hamowan z 200-0 i praktycznie po zabawie. Hamuja oczywiscie nadal, ale to juz nie to samo i potem mozna smigac ale bardzo ostroznie. Mialem kiedys Ferodo w Nissanie i powiem szczerze ze tamte klocki byly duzo lepsze, bo nigdy nie udalo mi sie ich zagrzac, a tu.. widze ze raczej redstuffy sa bardziej wskazane.

To ze greeny hamuja od niskich temperatur to sie zgodze i ze szybko schodza tez niestety :mrgreen:

Najlepiej hamuja tak po lekkim rozgrzaniu jak sie przejedzie ostro pare kilometrow. Wtedy sa jak brzytwa, ale niestety tylko do pierwszych dwoch dlugotrwalych hamowan, potem to juz tylko hamuja, bez rewelacji. :roll:

Brt - Sro Paź 28, 2009 10:34

docent w tomcacie też zeszklił greenstuffy ... póxniej przesiadł się na redstuffy, ale te potrzebowały sie rozgrzać, zeby w ogóle hamowały ;) ...

PS. Tomi i tak pisał, że w EBC niebałdzo chce kupić ;)

dobryziom - Sro Paź 28, 2009 11:14

Brt napisał/a:
docent w tomcacie też zeszklił greenstuffy ... póxniej przesiadł się na redstuffy, ale te potrzebowały sie rozgrzać, zeby w ogóle hamowały ;) ...

PS. Tomi i tak pisał, że w EBC niebałdzo chce kupić ;)


no cóż jest to średnia firma która zrobiła sobie dobra reklamie i popłynęła na fali Tuningu który nie tak dawno do nas przypłynął z zachodu... na szczęście ludki szybko rozkminiły temat. Nazwa mówi sama za siebie Ekstremalnie Badziewne Części :)

optymalne rozwiązanie na którym skończyłem badać temat to tarcza Brembo MAX lub Lucas(TRW) z klockiem Mintex. Dla poprawy pracy zacisków dobry płyn plus węże w oplocie i nic więcej w tym temacie raczej się nie zwojuje.

mlodyjp - Czw Paź 29, 2009 20:21

mam pytanie trochę z innej beczki..
moj r200 ma tarcze niewentylowane i zastanawiam sie czy zacisk różni sie od tego przy tarczach wentylowanych..
czeka mnie zmiana tarczy ale wentylowane są o około 9 mm szersze i stąd moje obawy czy wejdą do zacisków

Brt - Czw Paź 29, 2009 20:52

Zmiana rodzaju tarcz wiaże się ze zmianą jarzm i zacisków. Poszukaj na forum ... tematy zwiazane ze zmianą hamulców były nieraz poruszane .... tutaj nie róbmy bałaganu :ok:
spider666 - Sro Lis 04, 2009 09:31

ceremony napisał/a:
raczej redstuffy sa bardziej wskazane


one z kolei na zimno prawie hamowania nie maja, nadaja sie owszem do ostrej jazdy ale trzeba je dlugo rozgrzewac. takze chyba raczej rozwiazanie na minimum klika okrazen na torze w jednym przejezdzie :)


ceremony napisał/a:
Mialem kiedys Ferodo w Nissanie i powiem szczerze ze tamte klocki byly duzo lepsze


To sie zgodze bo mialem dlugo F premier w innym aucie i nie miale do nich zadnych zastrzezen, dlugo wytrzymywaly, mocno hamowaly od zimnych do goracych. Mialem w zestawie z tarczami Ferrodo i bylo rewela.

zuber84cool - Sro Lis 04, 2009 11:26

A używał ktoś klocków ZIMMERMANN? jak się one spisują?
iktorn73 - Pią Lis 13, 2009 12:08

Miałem klocki i tarcze tej firmy(Zimmermann) i były bardzo dobre. Ale ja i tak gustuję w Textar :) .