Zobacz temat - [R45iTD] Kasowanie usterki sterownika pompy paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45iTD] Kasowanie usterki sterownika pompy paliwa

Immq - Wto Paź 27, 2009 11:15
Temat postu: [R45iTD] Kasowanie usterki sterownika pompy paliwa
Witam,

mam pytanie odnośnie kasowania błędów, otóż, KTS 650 nie wykrywa żadnych błędów, wszystko niby ok ale kontrolka dziennika błędów się świeci. Zadzwoniłem do stacji boscha w Rzeszowie ( ponoć są ogarnięci w temacie ) i tam panowie stwierdzili że: by skasować błąd sterownika pompy vp30 trzeba się pod ową pompe podpiąć, złącze OBD może zdiagnozować silnik ale nie pompę.
Mój błąd tkwi w pompie gdyż kiedyś mechanior przy odpiętej wtyce od pompy nakazał próbe odpalenia silnika, i tak właśnie owy błąd powstał. Auto mam z deka mułowate a wymiana przepływki po raz 3 nie naniosła żadnych zmian. Nie dymi, jeździ w miarę ok, max 4k obr/min.

Czy owy błąd pompy vp30 może powodować przejście auta w tryb awaryjny ?

Jak to teraz jest z Testbookiem że sprawdzi wszystko a kts nie potrafi przez obd pompy dprawdzić ? Jak ktoś potrafi niech raz na zawsze jasno to wyjaśni.

pozdrawiam,

PHJOWI - Wto Paź 27, 2009 11:26

ci panowie z boscha nie się rozpędzą i w ścianę uderzą :) , nie trzeba się wpinac w samą pompę bo pompa nie zapisanego błędu tylko sterownik silnika , testbook to zrobi z tego względu że rover zastrzegł sobie pewne błędy których uniwersalne testery nie mają w bazach danych , to jest taki zarobek dla serwisów :)
Immq - Wto Paź 27, 2009 11:44

Czyli błąd jaki u siebie posiadam jest "ukryty" i do wykasowania tylko przez oryginalny komputer Testbook?

Dodatkowo ten błąd moze powodować tryb awaryjny jaki opisywałem wczesniej ?

Jugol - Wto Paź 27, 2009 13:43

Immq napisał/a:
Czyli błąd jaki u siebie posiadam jest "ukryty" i do wykasowania tylko przez oryginalny komputer Testbook?

...dokładnie tak, a co do trybu awaryjnego- to pewnie PHJOWI Ci odpowie :ok:

[ Dodano: Wto Paź 27, 2009 13:43 ]
Immq napisał/a:
Zadzwoniłem do stacji boscha w Rzeszowie ( ponoć są ogarnięci w temacie ) i tam panowie stwierdzili że: by skasować błąd sterownika pompy vp30 trzeba się pod ową pompe podpiąć

-bzdura :załamka: , po podpięciu samej pompy jedynie serwisant będzie wiedział co z samą pompą jest, lub nie jest w porządku, a wykasowanie samego błędu, to jak wyżej napisał PHJOWI :taa: , także panowie są zdecydowanie nieogarnięci :niee:

PHJOWI - Wto Paź 27, 2009 17:48

ten błąd nie powoduje mulenia auta , raczej bym obstawiał kąt ew. filtry do sprawdzenia.
Immq - Wto Paź 27, 2009 18:41

W takim razie teraz to już nie wiem nic. Użytkuje auto od 2 lat, wczesniej po zamontowaniu nowej przepływki wszystko smigało, nagle się popsuło wiec diagnoza - przepływka. Kolejna nowa nic nie dała... Phjowi naprawde z chęcią bym Cię odwiedził i zakonczył temat raz na zawsze ale dzieli nas około 500 km :) stąd szukam pomocy gdzie się da ale warsztaty w moim i pobliskich miastach nie są w stanie się podłączyć pod kompa i coś mądrego przy okazji wymyślić.

Dziwne jest to dla mnie że przy źle działającej przepływce max obr wynosiły 4200 obr/min a teraz przy dobrej na 100 % przepływce wynoszą 3950 obr/min. ( nie chodzi o katowanie auta, jest to "pewien" wyznacznik ).

Oto co moge zrobić w najlepszym warsztacie w miescie wraz z cenami jesli komuś się przyda, sieć bosch jest przeciez wszedzie :)

http://www.boschservicepawlik.pl/uslugi

Chciałbym jeszcze dodać że elektrozawór EGR jest popsuty, tzn z czasem bzęczał coraz dłużej aż przestał :D myslalem ze cały czas otwarty egr powoduje duszenie silnika spalinami więc go zatkałem.. efekt ? bleah... dalej to samo.

pozdrawiam, R user.