|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160 / R25] druga sonda lambda lub pierwsza
spider666 - Czw Paź 29, 2009 21:04 Temat postu: [MG ZR 160 / R25] druga sonda lambda lub pierwsza Jakie powinny być wskazanie drugiej sondy lambda (tej za katem)?
Jakie napięcia(średnie, amplituda), jaka częstotliwość zmian?
Jakie są numery oryginału i zamienników?
Czy można wstawić jakąś uniwersalną 1V?
PTE - Czw Paź 29, 2009 21:51
Tutaj znajdziesz interesujące Cie zamienniki.
marcinmarcin - Czw Paź 29, 2009 23:43
Pogadaj z Tomim - wiem że w większości katalogów są pomieszane przednie z tylnymi (taki czeski błąd )
Tomek1212 - Pią Paź 30, 2009 09:45
Druga sonda po rozgrzaniu (co najmniej 30sekund od uruchomienia silnika) powinna wskazywać stałe napięcie w przedziale 400-500mV. Jeżeli jej wskazania pływają w większym zakresie (podobnie co sonda przed katem) to oznacza to za niską skuteczność katalizatora.
spider666 - Pią Paź 30, 2009 20:37
PTE napisał/a: | Tutaj znajdziesz interesujące Cie zamienniki. |
jakos nic sie nie wyswietla
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 10:42 ]
Tomek1212 napisał/a: | Druga sonda po rozgrzaniu (co najmniej 30sekund od uruchomienia silnika) powinna wskazywać stałe napięcie w przedziale 400-500mV. Jeżeli jej wskazania pływają w większym zakresie (podobnie co sonda przed katem) to oznacza to za niską skuteczność katalizatora. |
Czy jak wskazania plywaja ale w niewielkim zakresie, tyle ze w wyzszym niz podany
np. Pb98: na wolnych obr. 500-600mV i przy 3000obr 500mV
LPG: na wolnych obr. 450-500mv i przy 3000obr 500-550mV
przy czym na początku jak sie silnik nagrzewa, i kilka minut po nagrzaniu sa
bardzo nierowne wskazania, skacza czasem do zera, i utrzymuja sie ogolnie,
powyzej 600mV a nawet do 800mV
to tez oznacza niesprawny kat?
Czy moze to byc wina niesprawnej sondy?
Bo przy okazji jest error: P0159 Oxygen Sensor Circuit Slow Response
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 10:53 ]
ostatnio zalatalem uklad wydechowy, ale po wykasowaniu bledow znow wskakuje.
czujnik temp plynu i powietrza jest OK.
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 20:30 ]
Pb98 kila min. po nagrzaniu silnika
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 20:33 ]
Pb98 kilkanascie min po nagrzaniu silnika
[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 20:37 ]
czy z kolei pierwsza sonda nie ma za malej czestotliwosci ?
Tomek1212 - Pią Paź 30, 2009 22:06
Zaświeca ci się czek na desce ?
W tym modelu zapewne masz sondy z czterema przewodami ?
Komp wywala błąd od sondy, ale nie wiadomo od której. Może być uwalony obwód grzania sondy, co by tłumaczyło długi czas rozgrzewania sondy, no ale nie aż tyle co u ciebie. Sądzę, że ona ma już słabą skuteczność przez co ma długi czas reakcji i przez to komp wywala błąd. Oczywiście mówie o pierwszej sondzie bo one częściej padają.
Generalnie jeżeli nie zaświeca się czek i silnik pracuje prawidłowo to najlepiej nic nie rób, natomiast jeżeli masz jakieś problemy to proponuje zamontować uniwersalną sondę firmy BOSCH.
spider666 - Sro Lis 04, 2009 09:16
Tomek1212, no właśnie wywala mi CHECK ENGINE i po wykasowaniu ten sam wskakuje. Nie za bardzo wiem jaki powinien być prawidłowy wykres, ale wydaje mi się że ten wykres od pierwszej (czerwona linia) przebiega zbyt wolno, chyba powinien bardziej oscylować i równiej. Na wykresach ująłem dosyć długie okresy, na pewno powyżej 30s. i po wyrównaniu temp. silnika.
Teoretycznie sondy padają po 100kkm, a ja mam jeszcze sporo do tego przebiegu, ale w praktyce różnie pewnie to bywa. hmm...
Chodzi o to że nie chcę niepotrzebnie narażać się na koszta.
Czyli proponujesz na początek uniwersalną sondę cztero-przewodową (też mi się wydaje że tyle kabelków) Boscha zamiast pierwszej?
Czy może też być do wina drugiej sondy? Drugą też można zastąpić uniwersalną?
PTE - Sro Lis 04, 2009 09:25
spider666 napisał/a: | PTE napisał/a: | Tutaj znajdziesz interesujące Cie zamienniki. |
jakos nic sie nie wyswietla |
Poprawiłem link. Możesz zajrzeć też tutaj.
spider666 - Sro Lis 04, 2009 09:53
PTE, dzięki.
koledzy i kolezanki
czekam tez na odp. na pyt wyżej.
marcinmarcin - Sro Lis 04, 2009 19:22
Wydaje mi się że to może być pierwsza sonda. W MG nigdy nie sprawdzałem wskazań sondy, ale w poprzednim aucie wskazania oscylowały od 0-1V w amplitudzie może 2 sek. Co do zawyżonych wskazań na zimnym silniku - 160 ma bogate ssanie, więc to pewnie z tego wynika. Wiem też że są jaja z zamiennikami sond dla MG, niby można znaleźć w katalogu Boscha zamiennik (różni się tylko brakiem wtyczki) ale ZTCP jest pomylona sonda przednia i tylna.
[ Dodano: Sro Lis 04, 2009 19:22 ]
BTW. Napisz dokładnie jaki masz interfejs na ELMie - najlepiej podeślij link do sprzedawcy/sklepu. Jak kupię to możemy porównać wskazania.
Tomek1212 - Sro Lis 04, 2009 22:40
Zacznij od wymiany pierwszej sondy, drugą prawde mówiąc można zastąpić prostym układem generującym napięcie 400mV, bo ona służy tylko po to, aby komp widział czy kat żyje czy nie, ale to tak na marginesie.
Jak masz czas i chęci to możesz nawet podmienić sondy przednia z tylną (o ile wiązki są wystarczająco długie i kostki takie same) i powinno pomóc.
spider666 - Pią Lis 06, 2009 09:38
Tomek1212, czyli na tył też może iść uniwersalna 1V?
Czyli kupić jedną i próbować tył lub przód?
tylko jakie powinny być uniwersalne?
-bo wg katalogów Boscha to LS615 na przod, na tyl nie podaje.
-przegladajac forum, to z kolei widze ze instaluja czesto LS 06
-z kolei na allegro czesto jako zamiennik LS 05
nie jest to chyba bez znaczenia ponieważ ważna jest moc grzałki (jaka winna być?)
jeśli chodzi o układ generujący 400mV - mówisz o czymś takim?
http://www.ptp-ltd.co.uk/...gine_light).htm
czy można to gdzieś w Polsce dostać, albo ma ktoś schemat?
[ Dodano: Pią Lis 06, 2009 09:38 ]
marcinmarcin napisał/a: | Napisz dokładnie jaki masz interfejs na ELMie |
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36842
Tomek1212 - Pią Lis 06, 2009 10:17
Podaj mi dokładne dane samochodu to sprawdzę w katalogach InterCars, Fota i Dakol jakie oni przewidują zamienniki.
spider666 - Pią Lis 06, 2009 13:14
MG ZR 160 1.8K4K VVC
Tomek1212 - Pią Lis 06, 2009 13:36
Jeszcze jakbyś podał rok produkcji to by nie było źle.
marcinmarcin - Pią Lis 06, 2009 20:41
Niestety MIL Eliminator tylko delikatnie oszukuje komputer zaniżając podwyższone przez wycięcie katalizatora wskazania sondy. Zobacz na schemat podłączenia na wskazanym przez Ciebie linku. Pozatym wskazania 2 sondy nie są takie złe...
[ Dodano: Pią Lis 06, 2009 20:41 ]
Tomek1212 napisał/a: | Jeszcze jakbyś podał rok produkcji to by nie było źle. |
A raczej numer nadwozia w katalogach sa dwie wersje sond - jedna do jakiegoś numeru, druga od
spider666 - Sob Lis 07, 2009 17:03
marcinmarcin,
właśnie przy dłuższej pracy silnika te wykresy się stabilizują, aczkolwiek chyba też można mieć zastrzeżenia co do częstotliwości pierwszej sondy na wolnych obr. (trochę wolno co kilka sek., a raczej co 2s. powinno)
ale na początku zaraz po nagrzaniu silnika trochę wariują sondy:
może zwarcie na grzałkach?
prócz błędu który powoduje zapalenie lampki (P0159)
[zamrożona ramka przy 55km/h, 2153U/min, temp.chłodziwa 82]
później występują inne (ale one mogą być następstwem tego błędu)
które albo są producenckie, albo źle mi czyta symbole bo znaczenia nie mogłem
odnaleźć: P031A, P030B, P0168
[ Dodano: Sob Lis 07, 2009 17:03 ]
Tomek1212 napisał/a: | Jak masz czas i chęci to możesz nawet podmienić sondy przednia z tylną |
to chyba nie jest dobry pomysł bo z tego co się dowiedziałem, to druga sonda jest
szerokopasmowa, więc działa inaczej (nie na tlen, tylko związki szkodliwe)
marcinmarcin - Sob Lis 07, 2009 22:33
spider666 wiem że masz ELM327 v1.3. - widziałem wcześniej ten post - tylko nie wiem który masz dokładnie, albo od kogo - z tego co słyszałem z tymi interfejsami jest loteria - niektóre działają (jednego producenta) inne nie - jak już znalazłeś taki co działa ze 160 to nie będe ryzykował tylko kupię identyczny
[ Dodano: Sob Lis 07, 2009 22:33 ]
A co do wykresu, to nie dość że wolno oscyluje, to wydaje mi się jeszcze dośc ubogo... ale to by trzeba porównać z innym VVC
Tomek1212 - Nie Lis 08, 2009 16:27
spider666 napisał/a: |
[ Dodano: Sob Lis 07, 2009 17:03 ]
Tomek1212 napisał/a: | Jak masz czas i chęci to możesz nawet podmienić sondy przednia z tylną |
to chyba nie jest dobry pomysł bo z tego co się dowiedziałem, to druga sonda jest
szerokopasmowa, więc działa inaczej (nie na tlen, tylko związki szkodliwe) |
Nie wiem jak to jest w tym modelu, ale w "normalnych" samochodach zarówno sonda przed jak i za katem działa tak samo.
P.S. Na jutro postaram się sprawdzić te zamienniki z katalogów.
spider666 - Pon Lis 09, 2009 09:10
marcinmarcin napisał/a: | Niestety MIL Eliminator tylko delikatnie oszukuje komputer zaniżając podwyższone przez wycięcie katalizatora wskazania sondy |
to moze wstawic cos co podaje caly czas napiecie 400mV, tylko jaki prad?
i co z grzalkami (one tez jakas opornosc musza dawac tylko jaka) czy one tez sa podlaczone to systemu sprawdzania bledow?
Tomek1212 - Pon Lis 09, 2009 10:56
Tak, grzałki też są podpięte pod system samodiagnostyki.
marcinmarcin - Pon Lis 09, 2009 20:55
spider666 napisał/a: | to moze wstawic cos co podaje caly czas napiecie 400mV, tylko jaki prad?
i co z grzalkami (one tez jakas opornosc musza dawac tylko jaka) czy one tez sa podlaczone to systemu sprawdzania bledow? |
A nie lepiej sondę zastąpić sondą zresztą ja bym jednak obstawiał najpierw I
spider666 - Wto Lis 10, 2009 08:51
Cytat: |
A nie lepiej sondę zastąpić sondą |
ale ta druga jest droga, poza tym niczemu przydatnemu nie służy
Tomek1212 - Wto Lis 10, 2009 16:13
Sprawdzałem dzisiaj co mówią katalogi. Wg InterCars wogóle nie istnieją samochody firmy MG bo nie mają takiej zakładki w spisie (pod Rover patrzyłem i nie ma modeli MG ZR). Natomiast w katalogu Fota znalazłem dokładnie ten sam model i jest rozpiska dotycząca pierwszej sondy. Dla tego konkretnego egzemplarza z tym numerem silnika są dwie wersje, jedna dedykowana i jedna uniwersalna.
1. Dedykowana
LS 6127
LSF-4-23
0 258 986 615
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] 160000
Ilość rdzeni: 4
Długość całkowita [mm] 568
Sonda lambda: sonda regulacyjna
Układ wydechowy: przed katalizatorem
od numeru nadwozia: YD 522573
2. Uniwersalna
LS 615
LSF-4-23
LS615
Zalecany okres międzyprzęglądowy [km] 160000
Ilość rdzeni: 4
Sonda lambda: sonda regulacyjna
Układ wydechowy: przed katalizatorem
od numeru nadwozia: YD 522573
Dedykowana od uniwersalnej różnią się najprawdopodobniej wtyczką. Dedykowana pasuje od fabrycznej wtyczki, a uniwersalna ma specjalne skręcane złączki tak, żeby dało się ją podpasować do fabrycznej wiązki.
Katalog podaje jeszcze numery sond dla wersji z numerem nadwozia przed YD 522573, ale ich nie wypisuje bo nie ma potrzeby.
marcinmarcin - Wto Lis 10, 2009 20:25
spider666 napisał/a: | ale ta druga jest droga, poza tym niczemu przydatnemu nie służy |
To nie jest takie do końca pewne... po wycięciu kata kilka znanych mi 160 zaliczyło momentalny HGF - co sugerowałoby że sonda może mieć jednak wpływ na skład (zubożenie) mieszanki. MIL Eliminator ma własnie temu zapopiegać (i wyświetlaniu checka)
Tomek1212 - Sro Lis 11, 2009 03:59
MIL Eliminator jak samam nazwa wskazuje eliminuje tylko samego checka.
spider666 - Sob Lis 14, 2009 12:18
ponoc z uniwersalnymi sondami do MG ZR 160 sa jaja, ze silnik pozniej faluje itp. ze lepiej kupic nawet uzywke ale oryginal.
Czy ktos potwierdzi?
A co z dedykowanymi innych firm niz bosch?
Tomek1212 - Sob Lis 14, 2009 14:00
Bosch jest najlepszy i nie kombinowałbym z innymi firmami.
Spider, przeciez nie musisz kupować uniwersalnej. Masz dedykowaną sondę do konkretnego modelu, ale cena jest dość wysoka (z tego co pamietam to w granicach 300-400zł).
spider666 - Nie Lis 15, 2009 17:35
No wlasnie jeden z uzytkownikow MG ZR 160 mowil mi o tym ze instalowal uniwersalna boscha i byla lipa. dopiero jak wstawil uzywke oryginal to bylo dobrze.
dlatego wyglada na to ze musi byc dedykowana sonda, a nie uniwersalna.
pytam wiec uzytkownikow MG czy ktos probowal innej firmy dedykowana
(bo boscha dosc droga z drugiej strony szkoda kasy na proby)
lub wogole inne rozwiazenie.
Zukowaty - Pon Lis 16, 2009 10:41
Rovery nie bardzo lubią sondy uniwersalne. Większość pojedzie tylko na dedykowanej. Z reszta dużo aut tak ma.: BMW, Mercedes.
spider666 - Pon Lis 16, 2009 13:25
no właśnie,
tu też ciekawe informacje:
http://wiki.seloc.org/a/Lambda_sensor
marcinmarcin - Sro Lis 18, 2009 22:39
Czasowo cienko u mnie, ale postaram się zamówić wreszcie ten interfejs - to będzie można się porównać
|
|