Zobacz temat - [Rover 400 1.4 ] temp. silnika spadła podczas jazdy do zera
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 400 1.4 ] temp. silnika spadła podczas jazdy do zera

makupl - Pią Paź 30, 2009 15:50
Temat postu: [Rover 400 1.4 ] temp. silnika spadła podczas jazdy do zera
Witam!!!
Wczoraj wracałem roverkiem z rodzicami z trasy w sumie przejechałem ponad 220km, więc nie dużo. W Lublinie na światłach wspomniałem ,że nawet gorąco się zrobiło w lecie płukałem nagrzewnice (bo zawsze w tym samochodzie jest zimno) ,ale i tak to nic praktycznie nie dało. I za Lublinem około 20 km przed metą temp silnika spadła na wskaźniku praktycznie do zera co mogło się stać ?? ? a potych 20 km znowu jak by zaczęła rosnąć??? Więc mam pytanie coś mogło nawalić????

Ps. Oczywiście jak temp spadła z dmuchawy zaczęło lecieć zimnie powietrze.

Brt - Pią Paź 30, 2009 15:55

JAKI SILNIK ?? spadek temp może świadczyć o usterce termostatu .. ale narazie jeździj i obserwuj.
luqar - Pią Paź 30, 2009 16:03

Winnym może być termostat. Miałem podobne objawy i po wymianie termostatu oraz odpowietrzeniu wszystko jest ok. Okazało się, że trzpień termostatu, jakimś cudem, był skrzywiony.
karolkos - Pią Paź 30, 2009 17:22

U mnie po wymianie termostatu na nówkę,po jakimś czasie też wskazówka opadała na dół i po jakimś czasie się podnosiła.Okazało się że wtyczka od czujnika temperatury była luźna.Myślę że warto sprawdzić połączenie tego czujnika.Wydaje mi się że jeśli wskazówka opadnie,a z nawiewu leci nadal gorące powietrze,to wskazania czujnika są niewłaściwe.
NEOSSS - Sob Paź 31, 2009 01:10

makupl, termostat sie podwiesza lub czujnik temperatury jest do wywalenia(byc moze kostka mogla zasniedziec)
makupl - Nie Lis 01, 2009 20:28

Ok dzięki za odpowiedzi.

Tylko Panowie :mrgreen: gdzie jest ten termostat, czujnik temperatury i ta ewentualna kostka zaśniedziała???

Pozdrawiam.

Ksysio - Nie Lis 01, 2009 21:26

Tutaj jest opisany cały układ chłodzenia :)

http://www.roverki.pl/article.php?sid=410

szoso - Nie Lis 01, 2009 21:32

makupl napisał/a:
gdzie jest ten termostat, czujnik temperatury i ta ewentualna kostka zaśniedziała???

bądź łaskaw podać jaki masz silnik bo nie zrobiłeś tego do tej pory, wtedy powiemy ci gdzie co jest :wink:
popraw również temat bo tam też należy napisać jaki masz silnik

[ Dodano: Nie Lis 01, 2009 21:32 ]
Ksysio skąd masz pewność że o benzynę chodzi? :wink:

kasjopea - Nie Lis 01, 2009 21:36

makupl, uzupełnij dane auta w nawiasie zgodnie z zasadami kącika.
Wtedy koledzy łatwiej będą mogli odpowiedzieć na Twoje pytania :roll:

Ksysio - Nie Lis 01, 2009 23:02

jestem jasnowidzem... :)
makupl - Nie Lis 01, 2009 23:20

Uzupełnione silnik benzyniak 1.4 103KM
Ksysio - Nie Lis 01, 2009 23:22

i co trafiłem... :)
kasjopea - Nie Lis 01, 2009 23:24

Zdarza się. Po to jednak są zasady zakładania tematów z wyraźnym opisem jakie informacje mają być zawarte w tytule, żeby nie trzeba było zgadywać :roll:
Ksysio - Nie Lis 01, 2009 23:30

a tak dokładnie jak staniesz przodem do Roverka to po lewej stronie z tylu silnika masz własnie termostat (obudowę termostatu). Czujnik (tz. 2: jeden do kompa drugi na deskę rozdzielcza) znajduje się z przodu silnika po prawej stronie na metalanowym kolanku. :)

[ Dodano: Nie Lis 01, 2009 23:30 ]
kasjopea, dokładnie, porządek to podstawa... :)

makupl - Nie Lis 01, 2009 23:31

Nie odchodząc od tematu termostat znajduje się przy 4 punkcie w schemacie co mi podał Ksysio ,czy tam gdzie jest punkt 10???
Ksysio - Nie Lis 01, 2009 23:33

10 :) a przy 9 masz czujnik temp... :cool:
sTERYD - Pon Lis 02, 2009 00:32

sory, ale 10 to jest wąż do nagrzewnicy, a termostat to 13... chyba, że mi się jakiś inny schemat wyświetla
makupl, po pierwsze Twój silnik to nawet z wyjętym termostarem po 220km będzie buchał gorącym powietrzem z nagrzewnicy, więc mimo niewątpliwie wadliwego termostatu zajałbym się odpowietrzeniem
http://www.roverki.pl/article.php?sid=467
tutaj jest, ale wlewanie powoli znaczy baaaardzo powli... inaczej będziesz musiał kombinować...

makupl - Pon Lis 02, 2009 12:53

Układu nie mam zapowietrzonego, ale zauważyłem ,że nie włącza się mi wentylator, nawet po zagrzaniu silnika. To mógł paść czujnik temperatury?? jak to sprawdzić??

Pozdrawiam.

darek_wp - Pon Lis 02, 2009 13:25

makupl napisał/a:
To mógł paść czujnik temperatury?? jak to sprawdzić??


odłączyć wtyczkę od tego czujnika przy włączonym zapłonie - wentylator ma się wtedy włączyć i pracować, jeśli tak się stanie można jeszcze sprawdzić oporność czujnika - dane oporu w zależności od temperatury są dostępne na forum, będzie wiadomo czy czujnik sprawny czy nie

makupl - Pon Lis 02, 2009 17:48

darek_wp napisał/a:
makupl napisał/a:
To mógł paść czujnik temperatury?? jak to sprawdzić??


odłączyć wtyczkę od tego czujnika przy włączonym zapłonie - wentylator ma się wtedy włączyć i pracować, jeśli tak się stanie można jeszcze sprawdzić oporność czujnika - dane oporu w zależności od temperatury są dostępne na forum, będzie wiadomo czy czujnik sprawny czy nie


Zrobiłem tak i wentylator się załączył. Czy ewentualna usterka tego czujnika może mieć wpływ na słabe ogrzewanie??? nagrzewnice płukałem wcześniej i prawie nic nie dało.

darek_wp - Wto Lis 03, 2009 12:06

odnośnie pytania
makupl napisał/a:
zauważyłem ,że nie włącza się mi wentylator, nawet po zagrzaniu silnika. To mógł paść czujnik temperatury?? jak to sprawdzić??

makupl napisał/a:
Zrobiłem tak i wentylator się załączył.
odpowiedź sugeruje że układ wentylatora jest ok

sam czujnik można sprawdzić podgrzewając go i mierząc opór

makupl napisał/a:
Czy ewentualna usterka tego czujnika może mieć wpływ na słabe ogrzewanie???


nie, winy braku ogrzewania trzeba szukać w elementach przez które przepływa płyn chłodniczy - najbardziej zawór nagrzewnicy, nagrzewnica, termostat ew.pompa choć mało prawdopodobne

najlepiej włączyć silnik, pozwolić mu sie trochę zagrzać i sprawdzać ręką które elementy są ciepłe a które się nie grzeją - wtedy patrząc na schemat ogrzewania można szybko zdiagnozować usterkę

makupl - Sro Lis 18, 2009 18:27

darek_wp napisał/a:
sam czujnik można sprawdzić podgrzewając go i mierząc opór


Podgrzać w jaki sposób??? muszę go najpierw odkręcić?? bo mam z tym kłopot. Nie mogę jej odkręcić bo jest zapieczona i główka śróbki jest plastikowa :shock: a nie metalowa i przy próbie okręcenia się coraz bardziej ukręca. Możecie mi doradzić jak ten czujnik potraktować (wykręcić) :mrgreen:

darek_wp - Sro Lis 18, 2009 21:02

możesz zrobić fotkę - jeszcze nie spotkałem czujnika z plastikowym mocowaniem na klucz - fakt końcówka jest z tworzywa (ta z pinem do wtyczki) ale reszta czujnika jest metalowa - także miejsce na klucz, jak jest zapieczony to dobrze jest próbować odkręcać po zagrzaniu
przykładowa fotka zapożyczona od Tomiego (mam nadzieję, że się nie obrazi :lol: )

makupl - Czw Lis 19, 2009 19:06

darek_wp napisał/a:
możesz zrobić fotkę - jeszcze nie spotkałem czujnika z plastikowym mocowaniem na klucz - fakt końcówka jest z tworzywa (ta z pinem do wtyczki) ale reszta czujnika jest metalowa - także miejsce na klucz, jak jest zapieczony to dobrze jest próbować odkręcać po zagrzaniu
przykładowa fotka zapożyczona od Tomiego (mam nadzieję, że się nie obrazi :lol: )


Ok. Jutro na wieczór zrobię fotkę, u mnie jest właśnie plastikowe mocowanie na klucz sam jestem zdziwiony.

[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 19:06 ]
Proszę foto jak widać plastik :mrgreen:

AndrewS - Pią Lis 27, 2009 22:01

a moze to jest metal, ale oblany plastikiem
makupl - Sob Gru 12, 2009 22:29

To plastik był i jest podaję wam link żebyście zobaczyli jak mi wskazuje temp, nawet po przejechaniu 200 km. Na początku jest na połowie potem spada nawet do zera, i nie wiem co jest grane z auta leci wtedy lodowate powietrze. Ja myślę ,że jest walnięty termostat.

http://img13.imageshack.u...zdjcia0032c.jpg

Możecie panowie na tych fotach zaznaczyć termostat
http://img.gratka.pl/uplo.../55/336_A_M.jpg


http://img502.imageshack.us/img502/4004/331a.jpg


Ps. koło tego czujnika co nie mogłem odkręcić jest drugi tylko ,że od spodu do czego on służy???


Pozdrawiam.

sknerko - Sob Gru 12, 2009 22:41

tam są dwa czujniki jeden do kompa silnika a drugi na zegary
AndrewS - Nie Gru 13, 2009 15:24

makupl napisał/a:
Możecie panowie na tych fotach zaznaczyć termostat


po miarce od oleju idz na dol silnika, pod kolektorem ssacym blisko bloku silnika tam jest termostat
http://www.roverki.pl/article.php?sid=410