Zobacz temat - [R400*SDI*2.0*98'] Pompa wody pada?! Jakie objawy?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400*SDI*2.0*98'] Pompa wody pada?! Jakie objawy?

JeRRy3D - Sob Paź 31, 2009 18:54
Temat postu: [R400*SDI*2.0*98'] Pompa wody pada?! Jakie objawy?
Czy prawdą jest, że pompa wody wytrzymuje mniej więcej czas eksploatacji rozrządu?
Podobno należy ją wymienić przy wymianie rozrządu (?)

Ostatnio wymieniałem na nowy przewód chłodnicy. Płyn nówka - wymieniony.
Na skrzyżowaniu czuję, że zrobił mi się chłodny nawiew. Parking. Zerkam pod maskę - zero płynu. Co jest? Dolałem. Rozgrzałem auto na obrotach. Nawiew ciepły. Noga z gazu. 30 sek i znów robi się gorzej niż letni. Po dniu zerkam w zbiornik - znów mało - dolałem.

Dziś wymieniałem gumy na zimowe. Podnośnik - w górę i widzę, że na pokrywie silnika wiszą zielone krople płynu. Myślałem (ucieszyłem się), że poszedł jakiś przewód / obejma. Pokrywa w dół i zero! Przewody szczelne, obejmy cacy. Jednak na silniku na dole pochlapane płynem. Pompa wody przesłonięta jest przez inną pompę i nie mogę dojrzeć, gdzie leci, jednak wszędzie gdzie oko i lampa sięga - sucho, a pod silnikiem jednak mokro.

Efekt jest taki, że zalałem płynu zdecydowanie więcej niż max. Gdy cisnę na obrotach (4 i 5 bieg) dmuchawy dosyć ciepłe. Wystarczy stanąć na światłach albo kulnąć się na luzie i zaraz robią się zimne.

Czy tak wygląda pad pompy?
Mogę z tym jeździć?
Ile kosztuje pompa a ile robocizna?

pozdrawiam

NEOSSS - Sob Paź 31, 2009 19:04

JeRRy3D, sprawdz najpierw termostat. Pisalem dosc niedawno co i jak a wiec szukajka sie klania
JeRRy3D - Nie Lis 01, 2009 15:16

Termostat?

Dla mnie termostat to sprawa zero-jedynkowa (no prawie).
Albo nie otwiera (i gotuje płyn, bo śmiga na małym obiegu)
Albo nie zamyka (silnik niedogrzany, bo cały czas idzie na dużym obiegu)
Albo nie domyka i auto jest cały czas letnie.

U mnie temperaturę łapie ok (wskazówka na pół skali).
Chłodnica ciepła u góry, przewód ciepły, nadmiar ciepły, płyn w zbiorniku ciepły.
Jajo polega, że na wolnych obrotach dmuchawy są zimne, po przegazówce lub jeździe na obrotach robią się ok, przy zejściu z obrotów na skrzyżowaniu albo jeździe na luzie w 30 sek znów robią się zimne.

To nie wygląda na termostat.
Wyprowadźcie mnie z błędu.

Vesper416 - Nie Lis 01, 2009 15:27

a czy ty aby napewno masz wewnetrzny obieg ustwiony? Może nagrzewnica padła albo przecieka czy coś?
szoso - Nie Lis 01, 2009 19:18

JeRRy3D jakby ci padła pompa wody to nie miałbyś prawidłowego obiegu płynu co wiąże się z brakiem odpowiedniego chłodzenia silnika i wskazówka poszła by na czerwone pole
może po prostu z niej cieknie

JeRRy3D - Pon Lis 02, 2009 09:12

No odnoszę wrażenie, że cieknie delikatnie, ale czy te objawy (zimne dmuchawy na wolnych i gorące na obrotach) mogą być powodem cieknącej delikatnie pompy? Ubytki nie mogą być zbyt wielkie, bo od czwartku do dziś nie widzę, żeby w zbiorniczku ubyło. Niemniej jednak z dnia na dzień dmuchawy przestały grzać, tak jak kiedyś.
darek_wp - Pon Lis 02, 2009 09:52

bardziej poszedłbym w kierunku sprawdzenia czy nagrzewnica się nie zapowietrzyła ew czy na pewno działa poprawnie zawór nagrzewnicy i otwiera się na max oraz czy pokrętła od obiegów powietrza w kabinie są poprawnie poustawiane
JeRRy3D - Pon Lis 02, 2009 10:32

darek_wp napisał/a:
bardziej poszedłbym w kierunku sprawdzenia czy nagrzewnica się nie zapowietrzyła ew czy na pewno działa poprawnie zawór nagrzewnicy i otwiera się na max oraz czy pokrętła od obiegów powietrza w kabinie są poprawnie poustawiane


Wiesz. Też o tym myślałem, ale to kiedy nie grzeje wcale, albo fisiuje szukamy tego typu rozwiązań IMO. Żeby to wykluczyć celowo "nie tykam" żadnego pokrętła, linek, zakresów. Włączone na max na ciepłe w tych samych pozycjach. Bez dotykania czegokolwiek. Duże obroty - ciepło (ale nie za gorąco), wolne obroty / jazda "na luzie" - od razu zimne powietrze.

Na marginesie - jak sprawdzić zapowietrzenie samej dmuchawy?

darek_wp - Pon Lis 02, 2009 10:40

ale warto w tym przypadku jeśli nie chcesz ruszać pokręteł przynajmniej sprawdzić czy zawór nagrzewnicy jest na pewno otwarty na max bo może nie być pomimo przekręconego pokrętła
co do zapowietrzenia dmuchawy - nie ma czegoś takiego - możemy mówić o zapowietrzeniu nagrzewnicy ale sprawdzić można tylko rozpinając przewody z płynem (robiąć niewielką szczelinę) i np uciskając główny wąż przy chłodnicy przy czym obserwujemy czy wypływa płyn

JeRRy3D - Pon Lis 02, 2009 10:48

darek_wp napisał/a:
co do zapowietrzenia dmuchawy - nie ma czegoś takiego


Nie no.
Jasne.
Chodziło oczywiście o nagrzewnicę.

OK.
Dziękuje - póki co.