|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 416] sonda lambda
Kot - Pon Lis 02, 2009 21:37 Temat postu: [R 416] sonda lambda Witam ... mam problem mianowicie szykuje mi sie wymiana sondy lambda... i kolega polecil mi uniwersalna songe NGK 4 przewodowa .. jak myslicie nada sie czy musze szukac ORYGINALNEJ MG ROVER
Vesper416 - Pon Lis 02, 2009 21:41
Z tymi uniwersalnymi różnie bywa. To gwint nie pasuje a to że sie nie komunikuje. Jeden plus ze NGK a nie Bosch. Radze wydac pare zloty wiecej i kupic oryginał! Albo szukaj na allegro jakiegos mlodego rozbitka i bierz z niego bedzie taniej.
Ajesli moge to po czym sugerujesz ze pada Ci lambda?
kasjopea - Pon Lis 02, 2009 21:43
Nie musi być oryginalna. U Tomiego też są zamienniki.
Kot - Pon Lis 02, 2009 21:44
Vesper416, podwyzszonym spalaniem i pomiarami napiecia na niej .... falowaniem obrotow ... nizsza kultura pracy przy zimnym silniku...
Vesper416 - Pon Lis 02, 2009 21:47
No to fakt do wymiany tyle ze lambda nie ma nic do zimnego silnika. Działa dopiero jak sie rozgrzeje chyba ze ma grzałke ale w Roverkach chybą są bez grzałek
Kot - Pon Lis 02, 2009 21:49
wiem ale osttanio na ozgrzanym tez mi zaczely obroty falowac... i coraz wiecej pali ... takze wina swiec to raczej nie to ... ale ...dziisaj robilem pomiary napiecie nie spada do 0 przy gwaltownym zejsciu z obrotow...
Vesper416 - Pon Lis 02, 2009 21:50
a z tym falowaniem to tez nie jestem pewien czy lambda ma jakikolwiek wpływ na nie. Sprawdź przepustnice i silnik krokowy! Jak bedzie z nimi ok a problem bedzie dalej to sprawdzilbym czujnik temperatury ten od ECU.
flapjck1 - Pon Lis 02, 2009 21:53
sonda idealnie pasuje z poldorovera ( tylko trzeba ciachnac wiazke - krotszy kabel w jest do poldka ) koszt na allegro ok 100
Kot - Pon Lis 02, 2009 21:57
Ja mam silnik 1.6 i w sumie to to samo, ale mam znajomych i znizki w sklepach i nowa NGK uniwersalna 4 przewodowa moge miec za 78 zlotch, jeszcze jutro przejade sie do INTER CARSU i zobacze co i za ile mi oferuja
kpt - Pon Lis 02, 2009 23:02
78zl to faktycznie bardzo malo jak za sonde.
flapjck1 dobrze mowi, byly na allegro sondy ngk do poldorovera, acz sprzedawca nie byl pewien czy beda pasowac do roverow. i faktycznie, pasuja, ale jakby nie do konca, bo kabel za krotki ale to akurat nie problem.
mi jak padla sonda, to roznicy w spalaniu ani kulturze pracy za bardzo nie odczulem, jedynie spaliny byly troszke brudne
Kot - Pon Lis 02, 2009 23:26
kpt, roznie sie to objawia a ile Ci pali teraz w miescie
[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 23:26 ]
Vesper416, silnik i przeputnica chyba ok ... ale posluchaj.. sprawdzalem sonde zgodnie z instrukcja na stronei niby na obrotach ma te 0.2-0.8 ale ... przy gwaltownym zamknieciu przepustnicy nie pokazuje i 0 i w ogole uto duzo pali ... nie schodzi odrazu z obrotow tylko zbija je powoli .... oczywiscie na luzie bo w czasie jazdy jak wcisne sprzeglo dosc szybko z nich zbija ...
kpt - Pon Lis 02, 2009 23:26
srednio wychodzi mi ok 8l jak jezdze tylko po sz-nie, z tym ze do pracy mam taka trase, ze z 15 km polowa to warunki praktycznie pozamiejskie- stala predkosc przelotowa ok 90km/h.
w trasie (bez autostrad) niewiele ponad 6l, jak jade sam i mocno nie depcze. acz nie jest to kapelusznicza jazda, co moze potwierdzic fotka z ost trasy wykonana przez dzielna straz miejska
Kot - Pon Lis 02, 2009 23:30
kpt, kurcze ciekawi mnie czemu moj pali 12 czy to akurat wina sondy;/
kpt - Pon Lis 02, 2009 23:42
te 12 to w tylko w miescie, w korkach? mysle ze jakbym przez samo centrum sz-na jezdzil dzien w dzien w szczycie, to 10 by mi palil.
hmmm, a łącznik miedzy pedalami a kierownica nie jest jakis zbyt wyrywny?
Kot - Pon Lis 02, 2009 23:44
kpt, Nie no wlasnie teraz staram sie ograniczac 2.5 3 tysiaki to jest max ... bardzo rzadko zdarza mi sie krecic go wyzej ...
tomi78 - Wto Lis 03, 2009 09:07
Wiesz ja ostatnio kupowalem uniwersalna sade lambda tylko ze boscha i ona nie pasuje do Roverka 416si jest poprostu za gruba i za dluga ta oslona czujnika ktory wkreca sie w rure kolektora jest za gruba i za dluga tak mowili mi mechanicy dwaj , to raczej to jest prawda. A z tego co widzialem to te sondy Ngk maja podobne rozmiary wiec nie wiem czy beda pasowac . Wiec to nie jest prawda ze kazda sonda lambda jak ma 4 przewody bedzie pasowac . Mi mechanik zalozyl sonde od golfa chyba 4 wymienil wtyczke ta ktora sie podpina sonde i teraz mam wtyczke od golfa . Samochod sprawuje sie dobrze ,bo wczesniej mi nierowno chodzil na zimnym tzn. Jak odpalilem przez minute bylo ok po minucie zaczynal nierowno chodzic i tak z 3 minuty i potem zaskakiwal i bylo normalnie . Doszedlem do wniosku ze to grzalka w sondzie padla, wymienilem i jest dobrze.
Kot - Wto Lis 03, 2009 09:10
tomi78, a jak wygladalo spalanie?? co do sondy, kolega z bratem maja sklep i sprawdzali w katalogu, w razie problemow moglbym ja zwrocic bez zadnego klopotu...
PTE - Wto Lis 03, 2009 09:12
Vesper416 napisał/a: | Jeden plus ze NGK a nie Bosch. |
Oryginalne sondy MG Rover były dostarczane właśnie przez Boscha.
Vesper416 napisał/a: | No to fakt do wymiany tyle ze lambda nie ma nic do zimnego silnika. Działa dopiero jak sie rozgrzeje chyba ze ma grzałke ale w Roverkach chybą są bez grzałek |
Jak ma cztery przewody, to ma i grzałkę. U mnie przyczyną niesprawności zimnego silnika była właśnie padnięta grzałka.
tomi78 napisał/a: | Samochod sprawuje sie dobrze ,bo wczesniej mi nierowno chodzil na zimnym tzn. Jak odpalilem przez minute bylo ok po minucie zaczynal nierowno chodzic i tak z 3 minuty i potem zaskakiwal i bylo normalnie . Doszedlem do wniosku ze to grzalka w sondzie padla, wymienilem i jest dobrze. |
Miałem identyczne objawy w swoim aucie. Pomiar rezystancji na przewodach grzałki wskazał nieskończoność, czyli musiała być uszkodzona - sprawna posiada rezystancję w granicach kilku Ohmów. Nową sondę dobrałem wg katalogu Boscha.
Całą historię opisałem w tym wątku.
tomi78 - Wto Lis 03, 2009 09:29
Spalanie bylo w normie jakosc spalin tez wiec byla napewno padnieta grzalka . Gdy spaliny nagrzaly sonde zaczynala dzialac poprawnie i badanie spalin i zuzycie paliwa nie wskazywaly na sonde lambda . Jezdzilem dlugi czas z tym do mechanikow i kazdy kazal mi wymieniac co innego az sam doszedlem do tego ze to sonda lambda . Nie kazda uniwersalna sonda pasuje i nie sugeruj sie tym co mowia ci sprzedawcy trzeba poprostu dobrac odpowiednia sade uniwersalna do modelu samochodu , albo kupic orginalna do rovera ale koszt takiej jest o duzo wyzszy niz uniwersalnej.
greg-si - Wto Lis 03, 2009 16:19
Kot, mi też tyle pali
to jest specyfika naszego miasta że więcej się stoi niż jedzie.
Jak tylko łapałem trochę trasy a później miasto to wychodziło 8l.
Kot - Wto Lis 03, 2009 17:56
greg-si, ale mierzylem sonde ... wiesz wczesniej jak go deptalem palil 8 a teraz jak jezdze do 2.5 tysiaka to pali 12 -13 a wg mnie to za duzo ...
greg-si - Wto Lis 03, 2009 18:08
zgoda ale teraz masz zimę a to jest przy krótkich odcinkach jak w moim wypadku przyczyną takiego spalania.
sam będę musiał przebadać swoją może też mam coś z nią
Kot - Wto Lis 03, 2009 18:11
jak cos to chetnei pomoge najlepiej sie to robi w 2 osoby masz miernik
Vesper416 - Wto Lis 03, 2009 19:24
A ja uparcie twierdze że możesz mieć coś nie tak z czujnikiem Temperatury. W sumie jak on jest walniety to masz wyższe spalanie bo silnik na ssaniu chodzi cały czas albo przechodzi w tryb awaryjny. Mi tez palil 12l ale nawet nie wiedzialem ze jakis jelen poprzedni wlasciciel wyciagnal wtyczke od czujnika i caly czas chodzil w awaryjnym. NIe wiedzialem o tym bo samochod swietnie sie sprawowal tylko spalanie wydawało mi się większe.
Ale ogólnie jak możesz za te 80zł miec nową lambde to bierz i sie nie zastanawiaj nawet bo to sie przyda ba powiem wiecej załatw mi tez w tej cenie!
Wracajac do sprawy sprawdz chociaz czy kostka dobrze stuka na czujniku potem ja odlacz i zobacz jak silnik chodzi a jak bedzie Ci sie chcialo to sprawdz jakie wartosci podaje czujnik w technicznym faq jest dokładnie opisane co i jak!
Kot - Wto Lis 03, 2009 21:57
Vesper416, ja dzisiaj chcialem przeczyscic krokowca ale nie mialem tak malego torxa.... i dupa ale zrobie to niebawem silnik po nagrzaniu schodzi z ssania a mozesz powiedziec gdzie w roverku znajduje sie czujnik temp i jakie sa ew koszty jego usterki, zastanawiam sie czy nie zrobic analizy spalin ... zeby byc pewnym czy to sonda czy nie
[ Dodano: Wto Lis 03, 2009 21:57 ]
Vesper416, jesli z tym zalatwianiem mowisz serio... to nei ma problemu z ym ze wolalbym sprwdzic czy pasuje i dziala u mnie najpierw zeby Ci chłamu nie wyslac .... nie lubie wciskac ludziom badziewia ... pozniej by wyszly jakeis nieporozumienia, ale jesli wymienie i wsyzstko bedzie okej, napewno dam znac
Vesper416 - Wto Lis 03, 2009 22:28
Koszt takiego czujnika to okolo 60zl.
Stojac przodem do silnika to znajduje sie z prawej strony silnika jest chyba brązowy jesli dobrze pamietam. Zamontowany jest na takim kolanku połączonym z którąś rurą od cieczy chlodzącej. Sa tam dwa czujniki ten widoczny to jest właśnie od ECU ten o którym mówie a ten co jest pod spodem co ma tylko jeden kabelek to jest czujnik temperatury na deske rozdzielczą! Wartosci CI nie podam bo nie pamietam ale w dziale FAQ wszystko jest opisane.
Z tą sondą to mówie serio nie potrzebuje teraz bo moja jest sprawna ale nigdy nie wiadomo kiedy sie moze przydać. a jak mam dać 300zl a 80 to jest różnica także jesli mozesz i bedzie ok to ja poprosze
Kot - Sro Lis 11, 2009 18:25
Vesper416, niema problemu jesli moge pomoc to czmeu nie
[ Dodano: Sro Lis 11, 2009 18:25 ]
Odgrzeje temat... Mianowicie bede wkladal uniwersana sonde NTK-NGK i czy moze ktos z was jezdzi na uniwersalnej sondzie i powie jak to sie spisuje ... z gory dzieki za odpowiedzi ...
Wujek_Sherk - Pią Lis 20, 2009 20:35
Prawdopodobnie w moim roverku też padła sonda
(416 Si r 96)
To może ktoś podpowie gdzie załatwić taniej
Pozdrawiam
kasjopea - Pią Lis 20, 2009 20:37
Allegro?
Kot - Sob Lis 21, 2009 09:31
Wujek_Sherk, ja kupilem za 135 magneti marelli dzisiaj bedzie wymiana
Wujek_Sherk - Sob Lis 21, 2009 12:10
Ja kupiłem za 132 też dziś robię wymianę o 15
[ Dodano: Sob Lis 21, 2009 12:10 ]
Kot napisał/a: | Wujek_Sherk, ja kupilem za 135 magneti marelli dzisiaj bedzie wymiana |
ja za 132 zł
mala1988 - Pon Lis 23, 2009 23:20
sonda uniwersalna boscha nie pasuje, jest za gruba, za to uniwersalna NGK jest ok.
Czujnik temperatury pasuje od Opla - koszt 19 zl, sprawdzalam w motoryzacyjnym do rovera 60 zl
areek - Wto Lis 24, 2009 19:50
Wujek_Sherk napisał/a: | Prawdopodobnie w moim roverku też padła sonda
(416 Si r 96)
To może ktoś podpowie gdzie załatwić taniej
Pozdrawiam |
hi
jesli chcesz taniej to na np na gieldzie sa nowki ngk, bosch do seicento/ punto spi. sa to te same typszeregi sond , roznica jedynie we wtyczce.
|
|