Zobacz temat - [R 214 Si 97'] Immobiliser?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 214 Si 97'] Immobiliser?

kv - Sro Lis 04, 2009 17:16
Temat postu: [R 214 Si 97'] Immobiliser?
Witam,
przeszukałem już wiele tematów na tym forum dotyczących podobnego problemu, ale nie odnalazłem dokładnie tego, o co chcę zapytać.

Sprawa wyglądała mniej więcej tak:

Wsiadłem do samochodu, próbowałem odpalić silnik, gdy nagle włączył się alarm, po chwili wyłączył się, wszystkie zamki kilkakrotnie zamknęły się i otworzyły. Gdy chciałem zamknąć samochód pilotem zamki dziwnie zaterkotały i nie zadziałały.

Gdy przekręcam kluczyk na drugą pozycję w stacyjce, świecą się wszystkie kontrolki na tablicy, a przy próbie odpalenia brak jest jakiejkolwiek reakcji, tylko piszczy zmienny dwutonowy dźwięk. Mam dwa piloty, żadnym nic nie można zrobić, nawet zamknąć samochodu. Gdy chcę zamknąć samochód kluczykiem, słuchać wcześniej wspomniane terkotanie wszystkich zamków (przekręcając w jedną czy drugą stronę).

Przy jednym komplecie kluczy wisi mała blaszka z wytłoczonym napisem (R i cztery cyfry), myślałem, że to może być kod awaryjny, ale jest tam jedno zero, więc pewnie to nie to. Poza tym i tak nie mógłbym użyć tego kodu , ponieważ zamki nie działają.

Czy ktoś wie w czym może tkwić problem?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

darek_wp - Sro Lis 04, 2009 18:18

piszczenie po załączeniu stacyjki wskazuje na nierozbrojone imo natomiast co do przyczyn terkotania zamków trzeba przyjrzeć się elektryce a szczególnie zwrócić uwagę na podłączenie masy od aku do nadwozia (m. in. przerwa lub brak styku dają takie objawy) i sprawdzić stan naładowania aku, oprócz tego warto odłączyć na kilkanaście minut aku i po ponownym podłączeniu spróbować zsynchronizować piloty - jeśli to nie pomoże będziemy szukać dalej
sTERYD - Sro Lis 04, 2009 18:21

kv napisał/a:
Przy jednym komplecie kluczy wisi mała blaszka z wytłoczonym napisem (R i cztery cyfry), myślałem, że to może być kod awaryjny, ale jest tam jedno zero, więc pewnie to nie to.

to jest numer wzoru kluczyka, który służy do dorobienia kluczyka bez drugiego na wzór.

coś mi się kojarzy że był podobny problem, ale nie mogę sobie przypomnieć kto i kiedy :/

na pewno nie zaszkodzi sprawdzić wiązkę tylnej klapy, i jeśli mnie pamięć nie myli, to luty na płytce od centralki alarmu lub MFU... :hm: