Zobacz temat - [Prawo gospodarcze] Odliczenie VAT od auta ciezarowego.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Prawo i ubezpieczenia - [Prawo gospodarcze] Odliczenie VAT od auta ciezarowego.

Perez - Pon Lis 09, 2009 20:00
Temat postu: [Prawo gospodarcze] Odliczenie VAT od auta ciezarowego.
Panie i Panowie.

Posiadam samochod Suzuki Swift.
Chcialym zaczac odliczac Vat od paliwa tankowanego na to auto.

Bylem dzisiaj w stacji kontroli pojazdow (nie okregowej) i diagnosta powiedzial, ze nie moge kupic kratki i jej sobie samemu zamontowac, tylko powinna zrobic to firma, ktora sie tym zajmuje (czyli taka, ktora wystawi fakture na taka usluge)

Pytania:

Czy to prawda? Czy moge jednak sam wyrzucic siedzenia i pojechac do Okregowej Stacji Diagnostycznej po badanie?

Czy jezeli to prawda to gdzie znalezc taka firme, bo internet nie potrafi mi udzielic takiej informacji?

Czy jezeli mam wpisane w dzialalnosci takie uslugi to czy moge sobie taka kratke sam zamontowac i wydac jakas opinie (bo przeciez faktury sam na siebie niewystawie)???

Please help, bo juz mam dosyc tego, ze nie moge odliczyc Vat-u od pojazdu, ktory naprawde pracuje. Moga mi zostac w aucie dwa siedzenia. Nie potrzebuje kratki za tylnymi zaglowkami (Diagnosta mowil, ze sa dwa rodzaje aut, ciezarowe i osobowe z homologacja na ciezarowe), ja jestem gotow na zrobienie Swifta Vana (na wzor Seicento)

Pavel - Wto Lis 10, 2009 12:36

Kod:
Bylem dzisiaj w stacji kontroli pojazdow (nie okregowej) i diagnosta powiedzial, ze nie moge kupic kratki i jej sobie samemu zamontowac, tylko powinna zrobic to firma, ktora sie tym zajmuje (czyli taka, ktora wystawi fakture na taka usluge)


Nie wydaje mi się, aby miała tego dokonać firma i raczej nie ma takich firm, które się w tym specjalizują(przynajmniej ja nie słyszałem).Raczej wydaje mi się, że można wykonać to na własną rękę, byle by było to zgodne z jakimiś wymogami i przeszło w stacji diagnostycznej, spróbuj w innej.

Brt - Wto Lis 10, 2009 12:42

No raczej jednak musi być to firma a i tak nie wiem czy to przejdzie :/ o ile kojarzę to pojazd powinien być homologowany na "cieżarowy", a to sie wiąże z całą procedura i to dość drogą.
maciej - Wto Lis 10, 2009 13:31

Odpowiedzi na pytania poniżej, ale wstrzymaj się jakieś 3-4 tygodnie, bo:
http://www.rmf.fm/fakty,1...skich,drog.html
ale zaraz potem:
http://www.autocentrum.pl..._26988.html?t=1
więc jak zwykle w Polsce - na 7 tygodni przed końcem roku podatkowego NIC NIE WIADOMO.

Moim zdaniem poczekaj, bo inaczej teraz wydasz kasę na przeróbkę i przerejestrowanie (co najmniej 400 zł - przeróbka, przegląd, rejestracja), a za 7 tygodni może okazać się, że i tak VATu nie odliczysz.


Sam śledzę temat, bo chcę auto na działalność wziąć, więc jestem w miarę na bieżąco. ;)
Pavel napisał/a:
Nie wydaje mi się, aby miała tego dokonać firma i raczej nie ma takich firm, które się w tym specjalizują(przynajmniej ja nie słyszałem).Raczej wydaje mi się, że można wykonać to na własną rękę, byle by było to zgodne z jakimiś wymogami i przeszło w stacji diagnostycznej, spróbuj w innej.

Nie prawda. Własnie to musi być firma uprawniona (nie wiem przez kogo - chyba starostę) do modyfikacji nadwozi samochodowych.

Ja w Wawie kojarzę, że takie uprawnienia ma (miał) np. warsztat w bazie Poczty Polskiej między Wolską, a Jana Kazimierza za Redutową po lewej, co jest o tyle praktyczne, że mają też na miejscu SKP, więc sami sobie stemplują przeglądy. ;)
Brt napisał/a:
o ile kojarzę to pojazd powinien być homologowany na "cieżarowy", a to sie wiąże z całą procedura i to dość drogą.

Homologacja chyba tak, ale to trzeba dokładnie sprawdzić w ustawie o VAT.

Na pewno auto musi mieć dopuszczalną ładowność powyżej 500 kg i nie wiem, czy Swift to spełni bez modyfikacji zawieszenia. Sama kratka może nie wystarczyć.
Cytat:
Bylem dzisiaj w stacji kontroli pojazdow (nie okregowej) i diagnosta powiedzial, ze nie moge kupic kratki i jej sobie samemu zamontowac, tylko powinna zrobic to firma, ktora sie tym zajmuje (czyli taka, ktora wystawi fakture na taka usluge)

Pytania:

Czy to prawda? Czy moge jednak sam wyrzucic siedzenia i pojechac do Okregowej Stacji Diagnostycznej po badanie?

Tak, miał rację.
Cytat:
Czy jezeli to prawda to gdzie znalezc taka firme, bo internet nie potrafi mi udzielic takiej informacji?

http://forum.gazeta.pl/fo...zawie_.html?v=2
Wał Miedzeszyński 572, tel.6739099.

Skoro mają uprawnienia do demontażu, to mają tez do montażu, bo uprawnienia sa na "modyfikację nadwozi".
Perez napisał/a:
Czy jezeli mam wpisane w dzialalnosci takie uslugi to czy moge sobie taka kratke sam zamontowac i wydac jakas opinie (bo przeciez faktury sam na siebie niewystawie)???

Usługi modyfikacji nadwozi samochodowych?
Chyba nie masz. ;)
Perez napisał/a:
Please help, bo juz mam dosyc tego, ze nie moge odliczyc Vat-u od pojazdu, ktory naprawde pracuje. Moga mi zostac w aucie dwa siedzenia. Nie potrzebuje kratki za tylnymi zaglowkami (Diagnosta mowil, ze sa dwa rodzaje aut, ciezarowe i osobowe z homologacja na ciezarowe), ja jestem gotow na zrobienie Swifta Vana (na wzor Seicento)

A diagnosta Ci nie powiedział jak jest z homologacją?

Czy wystarczy jego podpis, żeby przerejestrować na "ciężarowy", czy trzeba mieć homologację?

Wczoraj kolega, który robi CC do KJSów pisał mi, że w UK potrafią się czepiać 2 osobowych CC, które nie są VANami, "bo w homologacji jest 5 osób"...

michone - Wto Lis 10, 2009 13:37

ostatni znajomy chcial przerobic freelandera na dostawczy... nieporozumienie... po kilku misiacach prób, telefonów, kombinacji sobie odpuscil... sprzedal LR'a i kupil audi z homologacja.

Co do wymogów to na 1000% :
- długość bagaznika ma byc 1/3 całego środka pojazdu ( interpretacje czy chodzi o miejsce umocowania kratki )
- auto musi byc maksymalnie na 4 osoby. (trzeba przerobic na 4 osobowe lub mniej)
- musisz pisać do producenta o wydanie zaświadczenia że występowały takie auta w wersji homologowanej na ciezarowe

Są dwie opcje :
1. znaleźć firme któa zamontuje Ci kratke i wystawi homologacje + OSD który to sprawdzi i wpisze ze auto jest dostawcze.
2. zmodyfikować auto i zarejstrować jako auto marki SAM :)

maciej - Wto Lis 10, 2009 13:41

Cytat:
- auto musi byc maksymalnie na 4 osoby. (trzeba przerobic na 4 osobowe lub mniej)

To nieprawda - wymóg na ilość osób wynika z dopuszczalnej ładowności - powyżej 500kg - w tej chwili w sprzedaży jest kilka modeli 5-osobowych z homologacją ciężarową - Octavia II, Mitsubishi Outlander, a najciekawsza jest Honda CRV, która ma homologację na 5 osób, ale gdy chce się mieć hak holowniczy, to homologacja jest już tylko na 4 osoby, a dealer w miejscu 5 siedzenia montuje na stałe obleśny skajowy podłokietnik.

michone - Wto Lis 10, 2009 14:24

maciej napisał/a:
Cytat:
- auto musi byc maksymalnie na 4 osoby. (trzeba przerobic na 4 osobowe lub mniej)

To nieprawda - wymóg na ilość osób wynika z dopuszczalnej ładowności - powyżej 500kg - w tej chwili w sprzedaży jest kilka modeli 5-osobowych z homologacją ciężarową - Octavia II, Mitsubishi Outlander, a najciekawsza jest Honda CRV, która ma homologację na 5 osób, ale gdy chce się mieć hak holowniczy, to homologacja jest już tylko na 4 osoby, a dealer w miejscu 5 siedzenia montuje na stałe obleśny skajowy podłokietnik.


Ja mówie to co slyszeliśmy w Legnicy i okolicach i we Wrocławiu. Słyszałem także, że urząd skarbowy może nie uznać tak przerobionego auta.

maciej - Wto Lis 10, 2009 14:30

Jeśli auto ma fabryczną homologację "ciężarową" na 5 osób, to Urząd Skarbowy raczej nie może tego nie uznać - wszystko jest zgodne z prawem, bo nigdzie nie jest zapisane, że ciężarówka nie może przewozić 5 osób - busik z przedziałem osobowym - choćby VW w wersji DoKa. :)
michone - Wto Lis 10, 2009 16:27

widzisz niby wszedzie takie same prawo :) ale próby zarejstrowania LR Freelander'a się nie powiodły niestety :/
maciej - Wto Lis 10, 2009 16:55

michone napisał/a:
ale próby zarejstrowania LR Freelander'a się nie powiodły niestety :/

Ale LR FR miał taką homologację w roku produkcji tego egzemplarza?
Bo to może od tego zależeć.

Perez - Wto Lis 10, 2009 19:22

maciej napisał/a:
Usługi modyfikacji nadwozi samochodowych?
Chyba nie masz.


Mam produkcje nadwozi samochodowych i pare rzeczy z tym zwiazanych wpisane.

Jak dojade do domu to odpisze na reszte...

michone - Wto Lis 10, 2009 20:11

maciej napisał/a:
michone napisał/a:
ale próby zarejstrowania LR Freelander'a się nie powiodły niestety :/

Ale LR FR miał taką homologację w roku produkcji tego egzemplarza?
Bo to może od tego zależeć.


A suzuki mial ?? :) no wlasnie o to chodzi... bo jak dealer sprzedawal auta z homologacja to nie ma problemu. Dostosowujemy, pismo do dealera i bez problemu rejstrujemy.

Perez - Sro Lis 11, 2009 14:42

Stwierdzilem, ze lepiej pozbyc sie Swifta i kupic Felicje Pick-up, albo Polonez trucka.
maciej - Czw Lis 12, 2009 11:15

Chyba tak.
Albo Nubirę 1.6SX/2.0 CDX combi - tanie jak barsz, jeździ sprawnie, a części też nie drogie. :)

Perez - Czw Lis 12, 2009 11:58

Ale pick-up bedzie ciezarowy tak czy siak, a jak zmienia sie przepisy to Nubira przestanie tankowac netto
maciej - Czw Lis 12, 2009 12:16

Perez napisał/a:
Ale pick-up bedzie ciezarowy tak czy siak,

Tego na razie nie wie nikt.

Tak jak napisałem - lepiej poczekać do nowego rozporządzenia.

Perez - Sob Lis 14, 2009 19:41

Pogadamy na spocie o tym, ale wydaje mi sie,ze pick-up 2 osoby+paka to ciezarowka tak czy siak.
maciej - Nie Lis 15, 2009 12:08

Perez napisał/a:
wydaje mi sie,ze pick-up 2 osoby+paka to ciezarowka tak czy siak.

Bo w normalnych warunkach tak jest, ale w Polsce nic nie jest oczywiste, jeśli chodzi o podatki. :P