Zobacz temat - [R200 214Si 97r] pierscienie,tłoki ?!?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 214Si 97r] pierscienie,tłoki ?!?

maverick - Czw Lis 12, 2009 18:47
Temat postu: [R200 214Si 97r] pierscienie,tłoki ?!?
witam,bylem dzis w serwisie z moim roverem gdyz nagle przestal odpalac .2 tyg temu wjechalem w kaluze dosc mocno i wtedy auto zamulilo i zaczelo przerywac ale ustapilo to przejechaniu paru kilometrow.Byl spokoj i niedawno auto zaczelo czasami sie dlawic ale to nie tak nagminnie,zdarzalo sie czasami jak byly male obroty i np 2 bieg. No i 2 dni temu dojechalem do domu, odstawilem auto i juz nie odpalilo.Dzis mi powiedziano ze jest za malo barow bo jest 5 a powinno 13 i podejrzewaja tloki czy pierscienie.WYCENA 2000 zl okolo,co o tym myslicie'???mozliwe ze przez noc zepsuly sie tloki czy pierscienie,?
Raffaele - Czw Lis 12, 2009 20:18

Cześć.

2000zł to sporo grosza. W Kaliszu (na Allegro) zajdziesz dziesiątki silników wymontowanych z anglików za 1200zł. Z transportem i montażem wyjdzie niemal tyle samo.
Teraz musisz się zastanowić co robić: naprawiać silnik czy wymienić na używany?

Wiadomo, że jak naprawisz to wiesz co masz, policz dokładnie koszt części korzystając z oferty Tomateam.
Minus zakupu silnika używanego to brak wiedzy o jego przeszłości. Do tego musisz zalać go nowymi płynami, wymienić od razu rozrząd i obserwować co się z nim dzieje przez te pierwsze kilka tyś km. Plusem jest, że będziesz miał drugą głowicę - z uszkodzonego silnika (jak pisałeś pierścienie i tłoki mogą być nawalone) + kilka innych części.

Trudna decyzja.

Vesper416 - Czw Lis 12, 2009 20:50

NA wszelki wypadek radzilbym sciagnac jeszcze elektryka jak po kaluzy to sie zaczelo dziac! Na moje cewka do wymkiany moze w ogole WN dostasło w d... a całkiem mozliwe ze serwis chce cie naciagnąć!
maverick - Czw Lis 12, 2009 20:59

no wlasnie cos mi tu nie pasuje, bo silnik jest w bdb stanie, nie bierze grama oleju, nic nie kopci, zero problemow mialem az nagle po prostu nie odpala. I stwierdzili ze cisnienie na jednym cylindrze jest 5,5 wiec to pierscienie a najprawdopodobniej to dlatego ze woda sie dostala i je uszkodzila jak wjechalem w ta kaluze. Jakie jeszcze moga byc przyczyny niskiego cisnienia?
Vesper416 - Czw Lis 12, 2009 21:02

siegnij opini innego mechanika a najlepiej sam najpierw sprawdz zaplon a potem uklad paliwowy
Lechos - Czw Lis 12, 2009 21:15

maverick napisał/a:
wiec to pierscienie a najprawdopodobniej to dlatego ze woda sie dostala i je uszkodzila jak wjechalem w ta kaluze.
:shock: ....... no co Ty :mrgreen:
azor77 - Czw Lis 12, 2009 21:20

maverick napisał/a:
no wlasnie cos mi tu nie pasuje, bo silnik jest w bdb stanie, nie bierze grama oleju, nic nie kopci, zero problemow mialem az nagle po prostu nie odpala. I stwierdzili ze cisnienie na jednym cylindrze jest 5,5 wiec to pierscienie a najprawdopodobniej to dlatego ze woda sie dostala i je uszkodzila jak wjechalem w ta kaluze. Jakie jeszcze moga byc przyczyny niskiego cisnienia?

maverick, najprawdopodobniej głowica jest do zrobienia, a dokładnie szczelność zaworów.
Przeczytaj to min. klik bo jakoś nie wierze w historie z pierścieniami.
A dodatkowo masz pewnie zalaną wodą cewkę zapłonową która jest w takim beznadziejnym miejscu, że często ja zalewa woda. Ja ją przeniosłem w inne miejsce i był spokój.

A na którym cylindrze stwierdzili 5.5 ?? ??

macikd - Czw Lis 12, 2009 21:25

Prawda jest taka że jakby coś od tej wody miało się stać z częsciami mechanicznymi to stało by się od razu choć i o to ciężko.Wiadomo,że przy mocno rozgrzanym silniku i jego podzespołach oblewając go zimną wodą może coś pęknąć bądź się odkształcić, ale zauważyłbyś to od razu i raczej po wystygnięciu już byś go nie ruszył. Choć i szansa na to właściwie żadna. Miałem poloneza z tym silniczkiem i to co przeszedł to nieporównywalnie więcej z dużą kalużą :wink: I nic się nie działo :cool: JA bym postawił na elektrykę. Sprawdź iskrę itd. Raczej innej opcji nie ma. Ciśnienie może być na jednym garze mniejsze ale to nie powó żeby nie zagadał.
R-200 - Czw Lis 12, 2009 21:29

Mogły się zapiec pierścienie i nie ma ciśnienia. Zalej na noc naftą i zobacz czy się poprawi. :roll: A nie przeskoczył na rozrządzie?
Kot - Czw Lis 12, 2009 21:37

to raczej nie pierscienie... prawda jest taka ze jak motor zassie wody to predzej poleci uszczelka pod glowica niz tloki czy pierscienie ... poprostu woda sie nei spala i po sprezeniu szuka ujscia a jak wiadomo najlatwiej uszczelka... takze proponbuje sprawdzic elektryke ...
maverick - Pią Lis 13, 2009 19:17

witam
dzis odebralem auto i odpala bez problemu,mechanik stwierdzil ze cewka,kopulka,swiece,pompa paliwa,palec sa ok i w zasadzie to mysli ze cos tylko nie wiem co nie trzyma oleju czy prepuszcza olej i moga byc do wymiany regulatory jakies tylko ze ja jestem zielony niestety i nie za bardzo wiem o co chodzi,w kazdym badz razie po odpaleniu teraz cisnienie w cylindrach jest ok a co bedzie potem to nie wiem , a usluga 50 zl na razie

NEOSSS - Pią Lis 13, 2009 19:41

maverick, a pisalem Ci na GG i pisze w dalszym ciagu ze mechanior dal zbyt wczesna makabryczna diagnoze :) sprawdzac olej co jakis czas i ogladac sie w lusterko czy nie dymi przez uszczelniacze...