Zobacz temat - [R75] Problem z temperaturą
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z temperaturą

mkowals5 - Pią Lis 13, 2009 10:18
Temat postu: [R75] Problem z temperaturą
Ostatnio na dworze zrobiło się zimno... Zauważyłem dziwne zachowanie mojego Roverka. Chodzi o to, że:
-długo nagrzewa się silnik
-od strony pasażera leci zimne powietrze a z mojej normalnie ciepłe(układ chłodzenia odpowietrzony i delikatnie reaguje na zmianę temperatury na klimatroniku)
-podczas jazdy wskazówka temperatury faluje

Wydaje mi się, że jest to problem z termostatem, ale wczoraj stałem dość długo w korku i silnik zagrzał mi się do wartości 92 st C. Nie wiem jak jest wartość optymalna dla tego silnika wiec zapobiegawczo włączyłem klimę i za chwile temperatura spadła do 70 st. Sugerowałem się wskazaniami z komputera po wejściu w trym diagnostyczny a dokładniej z punktu 7.0, który pokazywał _ _ _ 070 (co według instrukcji powinno oznaczać 7,0 st, więc teraz podejrzewam jeszcze czujnik temperatury)

Pytania:
-jakie są temperatury otwarcia i zamknięcia termostatu?
-jaka jest optymalna temperatura silnika?
-przy jakiej temperaturze załącza się wentylator?

SeniorA - Pią Lis 13, 2009 11:04

mkowals5 napisał/a:
, który pokazywał _ _ _ 070 (co według instrukcji powinno oznaczać 7,0 st, więc teraz podejrzewam jeszcze czujnik temperatury)
070 tj. 70 st.C
mkowals5 napisał/a:
-jakie są temperatury otwarcia i zamknięcia termostatu?
otwarcia 88 +/- 2 st.C, a temp. zamknięcia nieokreślona
mkowals5 napisał/a:
jaka jest optymalna temperatura silnika?
90-100 st.C , ale za normalną przyjmuje sie 75-115 st.C.
mkowals5 napisał/a:
-przy jakiej temperaturze załącza się wentylator?
100 ST.C , a wyłącza po schłodzeniu do 98.
Colin1488 - Pią Lis 13, 2009 11:06

Układ chłodzenia;
ciśnienie 1.4 bar
otwarcie termostatu 88*C
Wentylator bez włączonej klimy:
Etap 1 100*C
Etap 2 106*C
Etap 3 112*C
Przy włączonej klimie działa cały czas.

mkowals5 - Pią Lis 13, 2009 11:23

Martwi mnie jeszcze jedna rzecz a mianowicie, po nagrzaniu do kolo 76 st wskazówka temperatury silnika stoi na połowie, mimo że temperatura rośnie nadal (przy 92 nadal pokazywała tyle samo). Tak czy inaczej do wymiany termostat
SeniorA - Pią Lis 13, 2009 11:24

Colin1488 napisał/a:
Przy włączonej klimie działa cały czas.
nie koniecznie , bo w sprawnym AC włączanie zależy od ciśnienia w układzie i temp. zewnętrznej.
Zukowaty - Pią Lis 13, 2009 21:57

Colin1488 napisał/a:
Wentylator bez włączonej klimy:
Etap 1 100*C
Etap 2 106*C
Etap 3 112*C
Przy włączonej klimie działa cały czas.


Markzo wlasnie kupowal 2.5 i jemu trzymało na postoju 94-95 i wlaczal sie wentylator. Wytłumaczy mi ktoś?

SeniorA - Pią Lis 13, 2009 23:06

a co z klimą ,była właczona ?.
Zukowaty - Pią Lis 13, 2009 23:10

Podobno nie. No i wentylator się właczał i wyłaczał a z klimą chodzi cały czas na postoju.

[ Dodano: Pią Lis 13, 2009 23:10 ]
U mnie działa jak powinien. Włącza się przy 100 a wyłącza przy 98. Z tym że mam przerobiony na 1 bieg z wymienionymi wszystkimi szczotkami. Mam od razu 3 bieg. Tak dla bezpieczeństwa bo przeczulony jestem.

SeniorA - Pią Lis 13, 2009 23:45

Zukowaty, a jaką skrzynię ma to auto . Bo jesli automat, to włączania wentylatora mogła sobie życzyć skrzynia biegów ( może mało oleju, albo do wymiany , oby).

[ Dodano: Pią Lis 13, 2009 23:45 ]
Zukowaty napisał/a:
z klimą chodzi cały czas na postoju.
zależy jak była ustawiona,albo coś nie tak z ciśnieniem w układzie AC.
Zukowaty - Sob Lis 14, 2009 14:08

Skrzynia automat. A czy chłodnica skrzyni nie ma swojego małego wentylatora przypadkiem?
SeniorA - Sob Lis 14, 2009 16:27

Zukowaty napisał/a:
A czy chłodnica skrzyni nie ma swojego małego wentylatora przypadkiem?
nie w kV6. Jest w CDT.
dukat11 - Sob Lis 14, 2009 22:51

SeniorA napisał/a:
nie w kV6. Jest w CDT


A czy we wszystkich CDT? Ja u mnie nie widzę ale przyznaję że nie specjalnie szukałem.

Zukowaty - Nie Lis 15, 2009 22:03

Czyli wychodzi na to że KV6 najlepsza opcja z automatem. Dodatkowe chłodzenie silnika :wink:
SeniorA - Nie Lis 15, 2009 23:04

To nie tak, bo w tym przypadku albo olej w skrzyni zagrzał się nadmiernie, albo co wg. mnie bardziej prawdopodobne , jest coś nie tak z czujnikiem temp. płynu chłodzącego.
Zukowaty - Nie Lis 15, 2009 23:23

Mnie by się w każdym razie podobalo gdyby silnik trzymał mi te 94st zamiast 100.
SeniorA - Nie Lis 15, 2009 23:44

Mnie przy temp. zewnętrznej 15 st.C , silnik trzyma 95-96 st , tylko, że jak robiłem rozrząd to wymieniłem '' po drodze " płyn, pompę , rurki i termostat.
Zukowaty - Pon Lis 16, 2009 00:05

Też to wszystko wymieniłem. Chodzi mi o trzymanie na postoju. Temperatura rośnie do 100 i włącza się wentylator. Rośnie jeszcze do 102 (niekiedy) a następnie baaaaaaaaardzo powoli spada. Suma sumarum wentylator jeśli sie nie przygazuje chodzi baaardzo długo a temperatura oscyluje w okolicach 98-100. Podczas jazdy mam 94-96. Myślałem kiedyś żeby zamontować dodatkową pompę wody taką jak wspomagająca w VW (elektryczna) i podłączyć ją przez przekaźnik do wentylatora. Jak by starował wentylator ruszała by również ta pompa i pomagała dużo szybciej wystudzić układ. Zdrowiej dla silnika i dla wentylatora.
SeniorA - Wto Lis 17, 2009 20:57

Zukowaty napisał/a:
Chodzi mi o trzymanie na postoju.
Dziś sprawdziłem dokładnie.Podczas jazdy 93-94 st.C, postój na światłach 95-96. Postój ponad 5 minut, temperatura rośnie do 98/99, włącza się wentylator,temperatura spada do 95/96 i wyłącza się wentylator ale temperatura dalej spada do 94 .Po chwili cykl się powtarza.
Zukowaty - Pią Lis 20, 2009 09:23

To u mnie temperatura rosnie do 100 i wlacza sie wentylator...tylko ze nie ma za bardzo szans zeby zbil mi do 95. Musze mu przygazowac i wtedy zejdzie.

[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 09:23 ]
Ale ja głupi jestem Ja mam przecież silnik na dotarciu i do tego dość ciasno spasowany.