Zobacz temat - [R75] Nierówna praca silnika - pomocy!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nierówna praca silnika - pomocy!

barthezzz - Sob Lis 14, 2009 16:39
Temat postu: [R75] Nierówna praca silnika - pomocy!
Witam Was ! Jestem nowy na forum. Od tygodnia jestem wlascicielm rover 75 cdt z 2002 roku. Wszystko na pierwszy rzut wydawalo sie ok ale po paru dniach : silnik nie chodzi rowno , obroty faluja w przedziale od 600 do 1000 rpm az cale auto przez to drzy :-( . Spaliny przy wydechu wylatuja jak by impulsyjnie(badz moje zludzenie) a nie jednym ciagiem i spaliny maja bardzo dziwny zapach tak jak stare autobusy. Auto jak kupilem zlalem cala stara benzyne(myslalem ze to problem) i zakupilem nowa na renomowanej stacji benzynowej ale zapach ciagle jest i jest dosc intensywny. Odpiolem przeplywomierz - roznica jest ale w mocy ale jesli chodzi do pracy silnika to nie. Auto 72tys mil przebieg caly czas bylo servisowane u delera w angli i ja teraz tez zrobilem caly kompletny servis ale niestety nic mu nie pomoglo. Co sie dzieje z moim roverkiem ??
staf - Sob Lis 14, 2009 16:48

To nie jest dieselek? Coś piszesz na temat benzyny.
barthezzz - Sob Lis 14, 2009 17:12

to jest diesel . 2.0 cdt z 2002r. jesli cos napisalem zle przez pomylke to przepraszam

[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 17:12 ]
a napisalem ze zlalem stara benzyne - chodzilo mi o rope - przepraszam ://

Rowan - Sob Lis 14, 2009 17:51

barthezzz, problem z utzyamniem wysokiego ciśnienia. Trzeba długo kręcić, żeby zapalił? Do sprawdzenia zawór, jeśli nic nie pomoże, to wtryski do sprawdzenia.
barthezzz - Sob Lis 14, 2009 18:11

nie musze go dlugo krecic. przy zgaszeniu silnika strasznie nim trzesie jak by szarpnelo cos...jak sprawdzic ten zawor od cisnienia i jak mozna sprawdzic wtryski ?? idzie to na oko zobaczyc ?

[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 18:11 ]
raz mi zgasl na swiatlach jak chcialem ruszyc i pojawil mi sie komunikat na komputerze " Low Oil Pressure" - slabe cisnieni oleju ... alemialem tak tylko raz i od tamtej pory nic mi takiego nie wyskakiwalo

emthommas - Sob Lis 14, 2009 18:12

Ja mam R620Ti i jak stoję w korku to cały czas poszarpuje samochodem, silnik pracuje nie równo. Ale obroty nie falują i nie mam innych problemów. Wybieram się na czyszczenie wtrysków (może uda mi się w tym tygodniu) - opiszę jaki będzie efekt.
Rowan - Sob Lis 14, 2009 18:55

barthezzz, poszukaj na forum jest opisane ze zdjęciami. A wtryski to trzeba już buteleczki z rurkami albo na komputerze.
barthezzz - Sob Lis 14, 2009 19:16

dzieki Rowan... pojade w przyszlym tygodniu na komputer zobacze co mi pokaze. Powedzcie mi cos panowie a wtryski z 75 mozna wyczyscic czy raczej to trudna robota i nie przynosi efektow ?? dzieki za wszystkie odpowiedzi chlopaki ...
Rowan - Sob Lis 14, 2009 19:22

barthezzz, wtryski czyści się w benzynach, tu w CR wtryski mogą być po prostu uszkodzone, bo w CR ciśnienie wtryskiwanego paliwa jest tak wysokie, że mozna metal ciąć.
barthezzz - Sob Lis 14, 2009 19:36

yyyy ... ok dzieki ... pojade na komputer moze nawt jutro jak mi starczy czasu i zobacze co komp pokaze .Rowan myslisz ze czyszczenie zaworu EGR i wysokiego cisnienia moze cos pomoc w tym ?

[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 19:36 ]
czy jesli sie nie pali zadna kontrolka w aucie typu CHECK ENGINE to komputer pokaze co jest z autem nie tak ?? dzieki ... Rowan odwdzieczylem Ci sie tam za wszystkie odpowiedzi ...pozdrawiam

Rowan - Sob Lis 14, 2009 20:02

barthezzz, EGR nie ma nic wspólnego z tym.
barthezzz - Nie Lis 15, 2009 15:16

bylem teraz autem w sklepie i zauwazylem ze jak jest silnik zimny to pracuje bardziej stabilnie i nie smierdzi z wydechu a jak temperatura wzrosnie po jezdzie z 20 minut zaczynaja bardziej obroty falowac na biegu jalowym i zaczyna smierdziec z wydechu jakby bylo niewlsciwe spalanie ropy albo cos nie wiem dokladnie jak okreslic ten zapach ale nie jest normalny. auto nie kopci . troche dymi ale jasnym dymem ale to trzeba ma naprawde w podloge pedal na postoju wcisnac ... rece mi powoli zaczynaja opadac bo bardzo chcialbym go sobie zostawic ... :beczy:

[ Dodano: Nie Lis 15, 2009 11:01 ]
co to moze byc panowie z tym zapachem z wydechu i to ze na cieplym jest gorzej niz na zimnym ...?

[ Dodano: Nie Lis 15, 2009 15:16 ]
Witam! Bylem dzisiaj na komputerze diagnostycznym i nic nie wykazal zadnych bledow ... co moze byc z moim autkiem ?!

apples - Sro Gru 09, 2009 18:32

Dziwny zapach najczęściej jest od katalizatora. Może masz rozwalony. Auto może być słabe.
barthezzz - Nie Gru 13, 2009 13:38

tez tak wlasnie sie zastanawialem czy to nie kat. ... auto jest troche oslabione . Auto ma tak: Czasami chodzi wszystko dobrze i idzie jak burza bardzo dobrze reaguje na wszystko a czasami jak zaczna mu obroty skakac to wtedy caly sie trzesie ,silnik jest oslabiony, mulowaty, z wydechu spaliny wylatuja nie rowno i wylatuje dziwny zapach i wtedy jak go przytrzymam na wysokich obrotach na postoju na biegu jalowym to wylatuje dym ale bialy natomiast gdy chodzi normalnie to nawet dymka nie posci... rece opadaja ...

[ Dodano: Nie Gru 13, 2009 13:35 ]
do tego wszystkiego auto bardzo duzo pali miedzy 9 a 11 l troche duzo :-( ....

[ Dodano: Nie Gru 13, 2009 13:38 ]
kolejna sprawa co zauwazylem w aucie : jak lece sobie wieksza predkoscia i wychamowuje do zera to w aucie obroty spadaj prawie do zera i zaczyna sie trzasc jak by mial zgasnac zaraz ale dodaje gazu i wyruwnuje sie wszystko ale obroty daelj faluja...

PHJOWI - Nie Gru 13, 2009 15:08

jak nic któryś wtryskiwacz pada , trzeba wykonać test przelewów i sprawdzić poziom oleju silnikowego.
barthezzz - Nie Gru 13, 2009 15:46

nawet jesli nigdy nie zakopcil ciemnym dymem ?? ? sprawa wyglada tak ze jak zle chodzi i zaczyna sie problem z obrotami i z drganiem silnika to iluminacja podswietlenia zegarow tez faluje ... czasami potrafi byc bardzo dobrze... 2 razy odkad go kupilem pojawil mi sie komunikat na komputerze LOW OIL PRESSURE i zgasl ale zaraz odpalil i wszystko ok ...auto jeszcze ani razu ciemnego dymu nie poscilo. nie wiem jak u was w aucie ale u mnie auto max do 3.100 rpm sie kreci a poznij to juz nic tylko wycie i nic nie idzie . przeplywomierz chyba to nie bedzie bo auto jako tako do tch 160 i weicej idzie ... burza to nie jest ale sie rozpedza :rotfl: ... jest tak jak by cos w nim nie laczylo czasami .... raz spaliny wylatuja rownomiernie a jak cos mu sie powali to pulsacyjnie i wtedy maja dziwny zapach ...
Rowan - Nie Gru 13, 2009 20:34

barthezzz, odpiąć przepływki nie zaszkodzi i sprawdzić. Ale za radą PHJOWI, zrobiłbym test przelewów, bo wygląda, że nie trzyma ciśnienia. To, że nie puszcza dymku to normalne, bo paliwo nie idzie do komory tylko na przelew. Ale swoją drogą ciekaw jestem czemu nie gaśnie... :???:
tomeq222 - Sob Cze 09, 2012 11:55

Witam, mam podobny problem. Silnik faluje na obrotach, nierowne cisnienie na listwie CR (20-40bar). Poza tym zadnych blędów na komputerze. Bylem u mechanika, stwierdzil uszkodzony regulator pompy wysokiego cisnienia. Mial silnik na czesci wiec mi podmienil. Auto chodzilo rowno do wieczora pozniej znow zaczelo lekko falowac. Ponownie oddalem do mechanika, wszystko posprawdzal, podmienil jeszcze jeden regulator i nadal to samo. Zaraz po zalozeniu jest o.k. a po chwili faluje. Wyjmowal przeczyszczal i ponoc po wlozeniu przez moment jest o.k. i zaraz faluje. Wszystkie filtry nowe, wlacznie z filtrem odmy. Auto pali bez problemu, jezdzi normalnie tylko faluje n a wolnych obrotach. Zimą zaraz po odpalenie silnik bardzo stukowo spalal paliwo dopoki sie nie rozgrazal, pozniej chodzil nierowno ale stabilnie. Nie wiem juz gdzie jeszcze szukac. Dodam, ze mialem kiedys taka sytuacje, ze zmielilo mi filtr paliwa w srodku. Papier na wylocie z filtra w strone ukladu zatkal przelot paliwa. jest mozliwe, ze jakis paproch poszedl na uklad, ale problem zaczal sie duzo pozniej po tej sytuacji z filtrem. Wtryski sprawdzane , nie leja. Prosze doradzcue cos.
bareq - Sob Cze 09, 2012 14:17

barthezz a lejesz white diesel czy tanszy wariant? jesli poprzedni wlasciciel lal cos czego nie powinien to poznasz od razu po kolorze filtra paliwa
fliku - Sro Sie 21, 2013 20:10

Witam serdecznie,

czy temat umarł ? Panowie co zrobiliście ze swoimi dieselkami ? coś podobnego zauważyłem u siebie w roverze tydzień po zakupie (jestem świeżak, od 3 tyg posiadacz) - falowanie na rozgrzanym silniku, nie ma problemów z odpalaniem, smogiem z rury czy dziwnym zapachem. Dostałem info o możliwym filtrze odmy na wykończeniu, czy któryś z kolegów poradził sobie z problemem ?

szpynior - Sro Sie 21, 2013 21:43

fliku, zebrać wszystko razem :)
- sprawdzić wtryski - u mnie ostatnio jak jeden puszczał na ciepłmy działy się cuda min : falowanie i dziwna nierówna praca silnika
- wyczyścić czujnik wysokiego ciśnienia
- przy okazji wyczyścić EGR
- a najlepiej podpiąć pod kompa

kokusia_cz - Sob Sie 24, 2013 21:13

Miałam to samo, wężyk od podciśnienia był pęknięty
Pingiel - Sob Sie 24, 2013 21:30

Mi właśnie strzelił wtrysk ale jedyne objawy to wieksze drgania silnika i przyśpieszenie zanim turbina się załączy to normalnie maluchem by mnie ktoś mógł obskoczyć. Apropo wtryski można sprawdzić rozłączając je kolejno jeśli będzie zmiana to wtrysk działa jeśli nie będzie to wtrysk walnięty. Bynajmniej u mnie tak sprawdzałem i potwierdził to komputer.
Rowan - Wto Sie 27, 2013 11:59

Nierówna praca może być spowodowana również nieprawidłową pracą czujnika na końcu akumulatora paliwa.
prebenny - Pią Lip 24, 2015 13:08

To i ja się podłącze.

Tak jak u kolegów wcześniej po rozgrzaniu silnika CZASAMI zaczyna chodzić nierówno jak traktor. Normalnie pomyślałbym, że to wtryski, ale korekty na 2 są -0.5 i na pozostałych 2 po 0.5 więc są praktycznie idealne.

Zastanawiam się czy tak jak Rowan napisał może to być wina zaworu wysokiego ciśnienia? Ewentualnie co innego może powodować nierówną pracę?

longer86 - Pią Lip 24, 2015 13:22

prebenny, jak napisał Rowan, czujnik owy jest na listwie wtryskowej i u Ciebie dobrze odczytuje ciśnienie w INPA, natomiast zawór wysokiego ciśnienia odpowiada za regulacje cisnienia na listwie i jest przykręcony do pompy CR od strony rozrusznika, mniej więcej pod króćcem wody który urwałeś