Zobacz temat - [R620] Niskie sprzęgło
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Niskie sprzęgło

vck1000 - Sob Lis 14, 2009 19:40
Temat postu: [R620] Niskie sprzęgło
Witam, czytam forum i nikt nie ma tych samych objawów...

Sprzęgło łapie przy samym koncu ale nie ciągnie ani nie ślizga się biegi wchodzą bardzo łatwo bez zgrzytów. Płyn jest i go nie ubywa czy to już koniec sprzęgła? Pompka lub wysprzęglik?

wlodi1991 - Sob Lis 14, 2009 22:44

Jeśli to by byla pompa to by cie uciekł płyn ze zbiorniczka i biegi by cieżko wchodziły ze zgrzytaniem ja to przezyłem u siebie wiec pompę to ja bym wykluczyl jeszcze może zobaczy czy pompa jest mokra ale wątpie . Co do wysprzęglika nie miałem z nim problemow ale cos gdzies szłyszałem ze moga byc ku temu takie objawy
Pino - Sob Lis 14, 2009 22:45

Odpowietrz układ i zobacz czy jest poprawa,
vck1000 napisał/a:
Pompka lub wysprzęglik?
skoro płynu nie ubywa to na pewno nie to :wink:

[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 22:45 ]
wlodi1991, wyprzedziłeś mnie o parę sekund :grin:

Skiba - Nie Lis 15, 2009 10:00

U mnie też płyn nie ubywał, a niestety pomogła wymiana pompki jak i wysprzęglika. Co więcej za kilka tyś km wymieniłem też sprzęgło.
vck1000 - Nie Lis 15, 2009 10:06

odpowietrzyłem ale tylko za pierwszym wciśnięciem jest dobrze a potem dalej łapie jakieś 10 cm od podłogi;/ Wysprzęglik ma jakąś regulacje bo nie widać żadnego gwintu jest mokry ale płynu nie ubywa.
więc jaka diagnoza? wymiana sprzęgła? Mimo to że biegi wchodzą normalnie?

Skiba - Nie Lis 15, 2009 10:22

U mnie przy tej usterce biegi troszkę gorzej wchodziły, po wymianie pompy i regeneracji wysprzęglika wszystko wróciło do normy. + wymiana płynu.

a sprzęgło Ci się nie ślizga ? ile już na nim km zrobiłeś ? bo może faktycznie, już Ci się kończy tarcza.

vck1000 - Nie Lis 15, 2009 10:28

sprzęgło się nie ślizga nawet jak mocno puszczę i dam mu na obroty z każdego biegu po prostu łapie nisko jak szybko puszczę i dam dużo gazu to gumy "grają" a przy większych prędkościach nie ma żadnego problemu biegi wchodzą normalnie jak to w 620 stce :P
Pino - Nie Lis 15, 2009 12:51

Skoro wysprzęglik jest mokry to ja bym się nim zajął na sam początek a później to zobaczymy co będzie się działo... :wink:
vck1000 - Nie Lis 15, 2009 12:53

aha dodam ze plynu nie ubywa szybko tylko jak stal tak z 1,5 miesiaca to bylo sucho.
Skiba - Pon Lis 16, 2009 13:32

No to zacznij od reparaturki (lub wymiany) wysprzęglika + odpowietrzenie. Jak nie pomoże to wymiana pompy + odpowietrzenie. Potem już tylko sprzęgło ;)
filo - Wto Gru 01, 2009 06:08

Podepnę się pod temat.
Zauważyłem wczoraj, że jest spocony ten wysprzęglik na skrzyni begów a jak nacisnąłem tą gumkę to się trochę płynu wylało.
Pytanie.
Bawić się w reperaturkę czy kupić wysprzęglik?

Co do wysprzęglika to który lepszy?
Wysprzęglik od Tomiego
Wysprzęglik Allegro

Legion1349 - Wto Gru 01, 2009 09:27

w niektórych wysprzęglikach, jak guma jest wyrobiona/sparciała to cały wysprzęglik jest do wymiany, moim zdaniem lepiej wymienić cały wysprzęglik z pompką (nie jest jakoś szczególnie drogi) niż tracić czas na regenke która nie daje gwarancji jak długo on pożyje.
filo - Pon Gru 07, 2009 18:54

A więc nabyłem wysprzęglik.
Mam pytanie,a właściwie dwa.
1. Chce przy okazji zmienić płyn w układzie-jak to zrobić?
Spuścić cały?
Czy dolewając cały czas przepompować aż poleci nowy?

2.Jak odpowietrzyć układ, wysprzęglik i pompkę sprzęgła w razie czego?

NEOSSS - Wto Gru 08, 2009 00:21

filo, opisy odpowietrzenia sa na forum...
Odkrecasz odpowietrznik i pompujesz az wszystko wyleci, zakrecasz, nalewasz nowego plynu, pompujesz, trzymasz pedal, odkrecasz odpowietrznik, czekasz az poleci plyn, zakrecasz, pompujesz itd...

zuber84cool - Wto Gru 08, 2009 03:22

filo napisał/a:
A więc nabyłem wysprzęglik.
Mam pytanie,a właściwie dwa.
1. Chce przy okazji zmienić płyn w układzie-jak to zrobić?
Spuścić cały?
Czy dolewając cały czas przepompować aż poleci nowy?

2.Jak odpowietrzyć układ, wysprzęglik i pompkę sprzęgła w razie czego?


Taka sama procedura jak z odpowietrzaniem hamulców i najlepiej aby do tego zabiegu były 2 osoby,jedna pompuje pedał sprzęgła kilka-kilkanaście razy,ciśnienie w układzie będzie rosło i pedał będzie się lekko podnosić z oporem i dociska w dechę i tak trzyma a ty odpowietrzasz popuszczając odpowietrznik i kontrolujesz płyn w zbiorniczku co by ci nie uciekł poniżej min i żeby nie zapowietrzyć układu dolewasz co jakiś czas po trochę i tak najlepiej z kilkanaście razy aby dobrze i pewnie odpowietrzyć :wink: ,u mnie ostatnio taki zabieg trwał ok 30 min. :smile: także będzie dobrze

filo - Sro Gru 09, 2009 18:03

Wymieniłem ten wysprzęglik ale coś chyba za krótko odpowietrzałem bo jak naciskam pedał sprzęgła to najpierw jest takie dobre 3 cm luzu, potem idzie ciężej aż do podłogi.
Jak puszczam sprzęgło to już po około 1 cm zaczyna brać, jeszcze ze 2 cm pracuje i znowu luz ze 3 cm.

[ Dodano: Sro Gru 09, 2009 18:03 ]
A czy pompka sprzęgła ma swój odpowietrznik?
Na tej fotce to pod białym kapturkiem wygląda jak odpowietrznik.
U mnie w tym miejscu jest śruba na imbus wkręcona równo z powierzchnią pompki.