|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4Si] Rower stracil moc
keraj83 - Sob Lis 14, 2009 22:16 Temat postu: [R200 1.4Si] Rower stracil moc Witam,
Moj roverek padl. Przy zmianie biegow zadymil na bialo i zgasl. Po paru probach odpalenia udalo sie i doturlalem sie do domu. Stracil calkowicie moc i przy niskich obrotach gasl.
Na parkingu jakos trzymal obroty na biegu jalowym ale dymil po odkreceniu nakretki na silniku.
Czy ktos pomoze mnie naprowadzic na przyczyne usterki ?
Z gory dziekuje.
Pozdrawiam.
Kot - Sob Lis 14, 2009 22:23
albo HGF albo rozrzad... Rozrzad byl robiony?? jesli nie proponuje sprawdzic czy pasek za mocno nie przeskoczyl.
keraj83 - Sob Lis 14, 2009 22:29
Byl robiony ok 2000 km wczesniej. Jak zagladalem pod maske to pasek sie krecil ale nie widac bylo za duzo. jest ciemno... Bylo tez slychac jakis szum
Kot - Sob Lis 14, 2009 22:33
keraj83, jutro zdejmij pokrywe i zobacz jak ustawiony jest rozrzad. jesli chcesz moglbym podeslac Ci odpowiedni rysunek z tym ze musialbys mi podac dokladne dane auta łacznie z rokiem produkcji
keraj83 - Sob Lis 14, 2009 22:41
Jakie dane konkretnie potrzebujesz ? 1.4Si, 1998 rok
Kot - Sob Lis 14, 2009 22:47
jaki masz napinacz rozrzadu?? reczny czy hydrauliczny
keraj83 - Sob Lis 14, 2009 22:53
Oj nie pamietam jaki kupywalem ale chyba jeszcze to byl reczny i do krotszego paska rozrzadu. Nie jestem w domu a tam zostawilem paragon i moglbym sie dowiedziec w poniedzialek co to dokladnie bylo.
Na co powinienem zwrocic uwage jak zdejme pokrywe rozrzadu ?
Kot - Sob Lis 14, 2009 23:03
Na odpowiednie ustawienie wałkow rozrzad a dokaldnei znakow na nich zaraz wstawie tutaj fotki jak to po winno wygladac
[ Dodano: Sob Lis 14, 2009 23:03 ]
keraj83 - Sob Lis 14, 2009 23:07
Dzieki za fotki. Slonce sie pokaze to zerkne. Jezeli to nie rozrzad to uszczelka pod glowica ?
Kot - Sob Lis 14, 2009 23:10
mozliwe chociaz innych mozliwosci wykluczyc nie mozna, jeszzce pozostanie Ci przeczyscic wtycznki od ECU czasami pomaga
Lechos - Sob Lis 14, 2009 23:47
Kot napisał/a: | jaki masz napinacz rozrzadu?? reczny czy hydrauliczny | cos Ci sie z ta hydraulika pokielbasilo
Kot - Nie Lis 15, 2009 11:25
Lechos, sa 2 rodzaje napinaczy
[ Dodano: Nie Lis 15, 2009 11:25 ]
Lechos, moj blad.... reczny i automatyczny, a nei hydrauliczny pomylilo mi sie
keraj83 - Nie Lis 15, 2009 12:26
Udalo mi sie zdjac gorna pokrywe od rozrzadu i na czerwono zaznaczylem jak to u mnie wyglada.
Kot - Nie Lis 15, 2009 12:29
keraj83, nie czaje dokladnei co zaznaczyles powinny byc jeszcze napisy takie jak na obrazku
Lechos - Nie Lis 15, 2009 13:09
Lechos napisał/a: | Udalo mi sie zdjac gorna pokrywe od rozrzadu | A co z dolem?
TUTAJ masz na fotkach jak powinny sie zgrywac znaki na rozrzadzie.
keraj83 - Nie Lis 15, 2009 13:35
Spojrzalem jeszcze raz i "Exhaust" jest skierowany w dol na obu kolach i tak samo z "In" skierowany w gore. Czyli to zle ustawiony rozrzad ?
Lechos - Nie Lis 15, 2009 14:08
Musisz nalozyc klucz na srobe od walu, ktora jest przykrecone kolo pasowe i male kolo rozrzadu i krecic ta srobe (na luzie) i patrzec az sie te znaki na kolach rozrzadu ustawia w poziomie i pokryja tworzac linie prosta a nastepnie skontrolowac czy znak na dole sie pokrywa.
paw79 - Nie Lis 15, 2009 15:29
cześć wszystkim mam problem z rozrządem mój mechanik twierdzi ze ma m wałki z hondy i nie pasuja na znaki co robić???????????
keraj83 - Nie Lis 15, 2009 18:40
Aby dostac sie do dolu trzeba sciagac kolo czy wszystko da sie ustawic od gory ?
Lechos - Nie Lis 15, 2009 19:12
od dolu
NEOSSS - Nie Lis 15, 2009 22:54
paw79, walki z Hondy? Nie pasuje na znaki? W jakim sensie? Jak wczesniej chodzil to mechanik dupa...
stasiax90 - Pon Lis 16, 2009 18:07
Zgadzam sie z kolegą 'kot', HGF, rozrzad, ale tez bym nie wykluczal zatarcia silnika. Dym, gasnie, to tez moglybyc objawy zatarcia. A czy silnik zmienil glos?
keraj83 - Czw Lis 26, 2009 19:55
Witam,
Auto trafilo do mechanika na sprawdzenie i okazalo sie ze to uszczelka
Obecnie jestem za granica i nie wybieram sie do Polski dlatego bede potrzebowal fachowych porady co dokladnie wymienic. Tutaj robota + czesci to koszt min 600 euro dlatego chce zamowic sobie czesci z Polski i zaplacic za sama usluge wymiany.
Moj Roverek to 200 1.4Si 16V z 98 roku.
Kolega na forum:
http://forum.roverki.eu/v...hlight=r200+hgf
podal co kupil. Czy te czesci bede potrzebowal, czy tez nie wszystkie ?
Auto do tej pory bralo ok 1 l. oleju na 15 tys km przy obecnym przebiegu 120 tys. Wydaje mi sie ze to w normie. Olej nie ciekl po silniku. Powinienem wymienic inne uszczelki przy okazji?
Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam.
azor77 - Czw Lis 26, 2009 20:30
keraj83 napisał/a: | Kolega na forum:
http://forum.roverki.eu/v...hlight=r200+hgf
podal co kupil. Czy te czesci bede potrzebowal, czy tez nie wszystkie ?
Auto do tej pory bralo ok 1 l. oleju na 15 tys km przy obecnym przebiegu 120 tys. Wydaje mi sie ze to w normie. Olej nie ciekl po silniku. Powinienem wymienic inne uszczelki przy okazji? |
Do kompletu dolicz jeszcze obowiązkowo uszczelniacze na zawory. Skoro piszesz że, brał olej
sTERYD - Czw Lis 26, 2009 23:02
azor77 napisał/a: | Do kompletu dolicz jeszcze obowiązkowo uszczelniacze na zawory. Skoro piszesz że, brał olej |
to można między innymi zostawić na później... (jeśli masz zamiar wrócić do kraju za pół roku np.)
bardziej bym się przyjrzał, czy pasek rozrządu nie ma już najechane tyle, że można go przy okazji
azor77 - Czw Lis 26, 2009 23:16
sTERYD, jaki jest sens zostawiania tego na później, skoro głowice i tak będzie miał zdjęta, a koszty tych uszczelniaczy są śmieszne.
A za pół roku jak wróci do kraju to będzie jeszcze raz pisał w stylu.." bierze mi 1,5l oleju co może być przyczyna, lub zostawiam za sobą chmurkę niebieskiego dymka.. ".
sTERYD - Czw Lis 26, 2009 23:20
koszty uszczelniaczy są śmieszne, ale koszty rozbierania głowicy są w niektórych wypadkach takie same jak wymiany uszczelki pod nią
azor77 - Czw Lis 26, 2009 23:33
A jakie to wypadki. Bo ja nie wyobrażam sobie wymiany uszczelki pod głowicą z nie sprawdzeniem szczelności zaworów.
A jak będzie widoczny ewidentnie olej w dolocie i wydechu tak jak w moim było to tym bardziej.
sTERYD - Czw Lis 26, 2009 23:44
takie wypadki to np. polmozbyt w szczecinie
sprawdzenie szczelnosci da sie zrobić bez zdejmowania wałków, a jeśli olej będzie widoczny, to można wymienić uszczelniacze po niewielkim czasie bez zdejmowania głowicy, przecież spalanie oleju się nie zwiększy przez remont uszczelki...
azor77 - Czw Lis 26, 2009 23:52
sTERYD napisał/a: | takie wypadki to np. polmozbyt w szczecinie |
No tak, jak korzysta się ze specjalistów A nie samemu się naprawia
|
|