Zobacz temat - [MG ZR 160 '02] brak mocy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160 '02] brak mocy

raducha - Pon Lis 16, 2009 17:58
Temat postu: [MG ZR 160 '02] brak mocy
witam wszystkich
Mam problem z moim MG, ktore powinno zmienic nazwe na ZR140, gdzyz gdzies mu ucieklo 20KM.
po tescie na hamowni, ku mojemu zaskoczeniu, na wykresie moc ledwie dosiegnela lini 140KM a max moment wyniosl 164Nm.
pan z hamowni powiedzial ze mam bardzo ladny wykres, bez rzadnych amlitud, rowno i gladko wprost do 140KM przy niecalych 7000. fachowcem nie jestem, jedynie przecietnym urzytkownikiem, ale wydawalo mi sie ze jakis (widoczny) wzrost mocy powinien sie pokazac przy zmianie fazy rozrzadu przy pewnych (jakich?) obrtotach. u mnie na wykresie nic takiego nie ma.

czy to awaria VVC? co moglo ja spowodowac? a moze to jednak cos innego?

troche posprawdzalem moje autko, profilaktycznie wymienilem filtr powietrza, olej, swiece tez sa nowe, sprawdzilem cisnienie sprezania na cylindrach - jest ok. dzis podlaczylem zerke pod komuter i tez nic powaznego tam nie bylo.

czy mial ktos z was podobny problem, co moze byc przyczyna zaginiecia moich ulubionych 20KM :beczy: . gdzie jeszcze szukac?

z góry dziekuje za wszystkie porady i sugestie :ok:

pozdrawiam

marcinmarcin - Pon Lis 16, 2009 21:04

raducha napisał/a:
wydawalo mi sie ze jakis (widoczny) wzrost mocy powinien sie pokazac przy zmianie fazy rozrzadu przy pewnych (jakich?) obrtotach. u mnie na wykresie nic takiego nie ma.

Nie będzie takiej zmiany - fazy zmieniają się płynnie od 3-5k mniej więcej. A co do mocy nie brakuje Ci 20 tylko 16 - tak naprawdę ZR powinien nazywać się 156 - i to na dodatek nie każdy opuszczający fabrykę ;) - możesz spróbować nagrać przyśpieszenie do 100 i porównamy z moim - link na dole. Jak nagrywałem, to jechaliśmy we dwójke - ok. 140kg, prawie pusty bak, ale ok 20kg audio.

Markzo - Pon Lis 16, 2009 23:17

a nie było czasem przekładki silnika? na ten z modelu 200Vi? bo ona ma 145KM seryjnie i to by się mogło zgadzać...
marcinmarcin - Pon Lis 16, 2009 23:24

Markzo napisał/a:
a nie było czasem przekładki silnika? na ten z modelu 200Vi? bo ona ma 145KM seryjnie i to by się mogło zgadzać...
raducha możesz pstryknąć zdjęcie komory i wrzucić, ale z tego co słyszałem VVC dość często nie trzymają mocy, zawsze możesz też PHJOWI odwiedzić jak będziesz koło Poznania (Nowe Miasto)
raducha - Wto Lis 17, 2009 11:25

wrzucam narazie wykres z hamowni. moze komus cos podpowie?

[ Dodano: Wto Lis 17, 2009 11:25 ]
moze ktos wrzuci albo poda link do takiego wykresu ze "zdrowego egzemplarza" ja troche szukalem, ale bez rezultatow :(

spider666 - Wto Lis 17, 2009 15:16

a poczules sam spadek mocy, albo jezdziles innym MG.
Bo to dosyc znaczace braki i raczej organoleptycznie tez sie da wyczuc.


Moze z hamownia cos nie tak jesli nie czujesz braku powera?

Markzo - Wto Lis 17, 2009 15:45

na którym biegu było hamowane auto?
raducha - Wto Lis 17, 2009 16:37

spider666 napisał/a:
a poczules sam spadek mocy, albo jezdziles innym MG.
Bo to dosyc znaczace braki i raczej organoleptycznie tez sie da wyczuc.
Moze z hamownia cos nie tak jesli nie czujesz braku powera?

nie jezdzilem innym MG, a wydaje mi sie ze braki sa zbyt duze jak na tzw ubytek z biegiem lat. ten MG to dosyc swierzy zakup, a na hamownie trafilem z ciekawości,


Markzo napisał/a:
na którym biegu było hamowane auto?

auto hamowalismy na 5biegu.

Markzo - Wto Lis 17, 2009 16:48

heh, zhamuj go na 4 biegu i zoabczysz prawdopodobnie te brakujące koniki ;) z tego co wiem, 5 bieg to tzw. nadbieg, natomiast 4 bieg ma taka własność, że prędkość obrotowa silnika i skrzyni jest taka sama, i to właśnie na 4 biegu powinno się hamować (nie bijcie jak sie myle, ale tka kiedys czytalem).
raducha - Wto Lis 17, 2009 17:16

Markzo napisał/a:
heh, zhamuj go na 4 biegu i zoabczysz prawdopodobnie te brakujące koniki z tego co wiem, 5 bieg to tzw. nadbieg, natomiast 4 bieg ma taka własność, że prędkość obrotowa silnika i skrzyni jest taka sama, i to właśnie na 4 biegu powinno się hamować

hmm no tego nikt mi jeszcze nie podpowiedzial, a przepytalem w miedzy czasie kilku znajomych, ktorzy mieli bardziej kosztowne teorie :wink: o ktorych jeszcze tu nie napisalem coby nie sugerowac waszych podpowiedzi. a teorie byly rozne, np:
spartaczona robota mechanika podczas wymiany rozrzadu, ktory mogl popsuc VVC, stad moje pytanie o obroty przy ktorych powinien sie zalaczyc
inne to np zdechly szczur w przepustnicy :razz: czy zapchany katalizator

postaram sie znalezc jutro lub pojutrze czas i zhamuje go na 4 biegu

pozdrawiam

Markzo - Wto Lis 17, 2009 17:25

wykres jest w miare równy i poprawny dla 1.8VVC więc teorie o uwalonym vvc bym chyba odpuścił, bo jakby faktycznie był uwalony to na wykresie powinna być dziura ;) najprościej - zmierz czas 0-100km/h, jak będzie porównywalne z tym co podaje producent to wiesz gdzie szukać winnego ;)
marcinmarcin - Wto Lis 17, 2009 19:33

A jaki masz kolektor dolotowy - czarny bez napisów, srebrny, czy czarny z napisem VVC? Dlatego pytałem o zdjęcie. A tak przy okazji twoja ZRka jest niebieska z przebiegiem ponad 130kkm?
raducha - Czw Lis 19, 2009 11:43

strzele fotke po pracy jak jeszcze bedzie w miare widno. a Zerka jest prawie czarna :wink: z przebiegiem ponad 160kkm

[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 11:43 ]
poniżej fotka silnika i okolic, trochę marna ale nie mam narazie możliwości zrobienia innej. rano ciemno, popołudniu ciemno a w ciągu dnia tymczasowo jeżdżę matrixem... :twisted: he.

marcinmarcin - Czw Lis 19, 2009 23:22

Kolektor, korek i pokrywki rozrządu wydają się ok (silnik z ZR160) natomiast masz upaćkany zbiorniczek płynu chłodniczego - co świadczy o HGF (uszczelka pod głowicą). Albo miało miejsce to kiedyś i zostało naprawione (może niefachowo co zaskutkowało przestawieniem rozrządu) albo nie zostało naprawione. Obydwa przypadki mogą powodować taki ubytek mocy i moim zdaniem powinieneś odwiedzić dobrego mechanika jak najszybciej - a autem jeżdzić jak najmniej, a już absolutnie nie przeciążać (hamownia)
raducha - Pią Lis 20, 2009 13:22

Markzo napisał/a:
zhamuj go na 4 biegu i zoabczysz prawdopodobnie te brakujące koniki z tego co wiem, 5 bieg to tzw. nadbieg, natomiast 4 bieg ma taka własność, że prędkość obrotowa silnika i skrzyni jest taka sama, i to właśnie na 4 biegu powinno się hamować

w miedzyczasie dzwonilem do 3 innych hamowni, tam panowie mowili ze nie powinno byc az takiej róznicy pomiaru miedzy IV a V biegiem, a dwóch z nich stwierdzilo, ze "moja" hamownia nie jest najlepsza i mozliwy jest blad pomiaru - jednak ponad 10% blad raczej odpada.

marcinmarcin napisał/a:
masz upaćkany zbiorniczek płynu chłodniczego - co świadczy o HGF (uszczelka pod głowicą).

sprawdzilem plyn chlodniczy i nie ma w nim śladu oleju, natomiast jest niski poziom samego plynu :neutral: oraz czego nie napisalem wczesniej Zerka troche dymi na bialo a pod korkiem jest cienka, maziasta warstwa bialego osadu :sad:

marcinmarcin - Pią Lis 20, 2009 20:28

raducha napisał/a:
sprawdzilem plyn chlodniczy i nie ma w nim śladu oleju, natomiast jest niski poziom samego plynu :neutral: oraz czego nie napisalem wczesniej Zerka troche dymi na bialo a pod korkiem jest cienka, maziasta warstwa bialego osadu :sad:
Dymieniem bym się nie przejmował - mój kopci na biało jak parowóz a przez półtora roku nie dolałem ani kropli płynu chłodzącego, oleju też nie bierze. Natomiast czy to białe co masz, to są jakieś resztki oleju (majonezu) po starym HGF, czy początki nowego nie wiem - najlepiej jakby się wypowiedział ktoś bardziej kompetentny - np. PHJOWI lub mariusz418. Na pewno musisz uważać i sprawdzać czy płynu nie ubywa, jeżeli ubywa to dolewać, wyczyść też korek, będziesz widział czy się będzie pojawiać ponownie. Znam niestety przypadek, że puszczała delikatnie uszczelka w 160 - nie została wymieniona, po czym po iluś tam tysiącach przy ostrzejszej jeździe puściła całkowicie - zamiast zwykłej wymiany skończyło się dodatkowo wymianą zalanej sondy lambda i kilkukrotnym płukaniem chłodnicy/silnika nowymi płynami i olejem - więc urosły niepotrzebne koszta. Na pewno jak zdecydujesz się poobserwować (na własne ryzyko) musisz bardzo uważać na delikatne obchodzenie z silnikiem - na zimno po emerycku i nie przeciążać - zdecydowanie odradzam do czasu wyjaśnienia tego hamownie.
NEOSSS - Pią Lis 20, 2009 23:44

Wyczyscic zbiorniczek, zalac plynu, odpowietrzyc, sprawdzic jaki je stan oleju oraz jak wyglada bagnet, wyczyscic korek i jezdzic... Przy pierwszym uruchomieniu mocno wali na bialo i szarpie, nie rowno pracuje?
raducha - Pon Lis 23, 2009 10:44

NEOSSS napisał/a:
Wyczyscic zbiorniczek, zalac plynu, odpowietrzyc, sprawdzic jaki je stan oleju oraz jak wyglada bagnet, wyczyscic korek i jezdzic... Przy pierwszym uruchomieniu mocno wali na bialo i szarpie, nie rowno pracuje?

o co chodzi z wygladem bagnetu? powinienem poszukac na nim czegos szczegolnego poza poziomem oleju?
jezeli chodzi o dymienie to przy pierwszym starcie napewno dymi bardziej niz po tym jak juz silnik sie rozgrzeje, ale dymi ciagle, moze nie jak parowoz marcinamarcina ale jednak :wink:
silnik chodzi naprawde rowno bez szarpniec itp, bez wzgledu na to czy jest zimny czy rozgrzany.

marcinmarcin - Pon Lis 23, 2009 19:19

raducha napisał/a:
o co chodzi z wygladem bagnetu? powinienem poszukac na nim czegos szczegolnego poza poziomem oleju?
czy nie ma takiego majonezu jak pod korkiem?
raducha napisał/a:
ezeli chodzi o dymienie to przy pierwszym starcie napewno dymi bardziej niz po tym jak juz silnik sie rozgrzeje, ale dymi ciagle, moze nie jak parowoz marcinamarcina ale jednak :wink:

może jak parowóz to przesadziłem ;) ale też cały czas jak jest zimno lub mokro widać parę wodną w spalinach :mrgreen:
raducha napisał/a:
silnik chodzi naprawde rowno bez szarpniec itp, bez wzgledu na to czy jest zimny czy rozgrzany.
i to już duży plus - przy HGF nierówno chodzi
raducha - Wto Gru 01, 2009 16:28

dalem mu troche czasu poczyscilem korki zbiorniczki, jezdzilem, obserwowalem i oto
co sie dzieje:
korek czysty bez "majonezu" bagnet tez
ale co kontrola to na bagnecie mniej oleju, wcina go i to sporo bo po 800km jest juz na poziomie min. poza tym ubywa tez plynu chlodniczego, no i do tego ciagle kopci na bialo ale obroty trzma rowno.
czeka mnie wymiana wszystkich uszczelek w silniku? plus pierscienie?

Mariusz418 - Wto Gru 01, 2009 16:57

WITAM


CO TU WIELE PISAĆ ZADAJ PYTANIE nik kurczk85 robiłem mu auto to ci powie co dokładnie było brał płyn nieruwna praca ectera



pozdrawiam

raducha - Pią Sty 15, 2010 16:08

mozecie polecic jakiegos dobrego mechanika w miare blisko Zielonej Góry ktory zajalby sie moim autem? do wymiany jest uszczelka pod glowica i uszczelniacze zaworow, to z rzeczy pewnych.
marcinmarcin - Pią Sty 15, 2010 20:09

Już Ci napisałem, jak w miarę blisko to PHJOWI. Zwróć uwagę na jedną rzecz - w tym aucie masz VVC które sie rozlezie przy wymianie uszczelki. Wiem na pewno, że VVC opanowane mają PHJOWI, mariusz418 i Paweł Midowicz z Krakowa. Zrobienie uszczelki w tym aucie u kogoś kto nie ma pojęcia o tym silniku praktycznie na 100% oznacza dalsze problemy z samochodem.
Firq - Sob Wrz 02, 2017 13:52

Siema Chciał bym odgrzebać kotleta :)
Mianowicie po dłuższym czasie kupiłem MG ZR 1.8 VVC 160 i wcześniej nie jeździłem VVC 160 więc nie miałem porównania i zakupiłem ZR z nieświadomie brakującymi 30 konikami :) dziś potwierdziła to hamownia u GOODHOPE-a. Może powiem co zauważyłem to to, że ZR ma nieoryginalny tłumik końcowy taki "wyjący jak subaru 130 konne" i poza tym tłumikiem i brakiem 30 koni nie widzę dodatkowych nieoryginalnych zmian ;] Podczas przyśpieszania nie czuje nigdzie żeby w jakimś momencie szedł lepiej i 190 km/h to baaaaaardzo wielki wyczyn ;/

Od czego zacząć ?
Ps. chciałem benzynę żeby nie dłubać wiecznie w idt jak to kiedyś a teraz muszę dłubać w vvc żeby odsyskać serie ;/ ironia losu

tuners - Sob Wrz 02, 2017 14:06

Firq raz to wydech ori vvc miało wydech z klapkami wewnątrz , dwa to sondy lambda ,trzy młynki vvc jak wszystko będzie igła to może dobije do 150km , na YouTube jest kanał gościa co dłubie vvc "Mg zr angielski wynalazek"
Firq - Sob Wrz 02, 2017 14:26

Wydech zamówiłem oryginalny z klapką, ale pytałem goodhope-a czy to może być wina wydechu to powiedział że jego zdaniem nie jest to wina tłumika...
A teraz mi powiedz kto mi to ogarnie te młynki i to wszystko albo jak to sprawdzić ;]

greg-si - Sob Wrz 02, 2017 14:38

Przy ilu obrotach masz odcinkę?
NoPE - Sob Wrz 02, 2017 15:15

Tłumik i 30KM w plecy? To chyba zaspawany musiał by być. Dobre.
VVC niesprawne.

tuners - Nie Wrz 03, 2017 15:15

NoPE napisał/a:
Tłumik i 30KM w plecy? To chyba zaspawany musiał by być. Dobre.
VVC niesprawne.

30koni przez 3 niesprawne elementy
1.tłumik
2.sondy lambda
3.młynki vvc

Mało osób to dobrze ogarnia a znając Ciebie Firq to po filmiku tego gościa z YouTube dasz radę to ogarnąć

Arkady56 - Pon Wrz 04, 2017 11:18

To prawda, nie kazdy to wie.
Firq - Pon Wrz 04, 2017 11:22

tłumik zamówiłem oryginalny, a Lambde jak sprawdzić ? miernikiem czy tylko t4 ?

greg-si, odcinka przy 7031 rmp

LilJohn - Pon Wrz 04, 2017 15:22

Możesz miernikiem a możesz jakimkolwiek komputerem typu ELM327 i aplikacją na telefon.
Markzo - Wto Wrz 05, 2017 16:31

Toaf ogarnia VVC :P btw odcinka ma byc 7250, olalbym tłumik - rozrząd do sprawdzenia i VVC.
Firq - Sro Wrz 06, 2017 08:00



tak wygląda mój wykres ;]

Toaf ?? nie jestem w temacie ??

Markzo - Sro Wrz 06, 2017 08:18

Toaf sluzy do diagnostyki roverow 75, jednak z racji podobnego sterownika laczy sie z vvc (moj rover 25Vi gada z toafem). Pokaze Ci ewentualne bledy :) sprawdz rozrzad bi straszna sieka na wykresie :/ dolot seria? Masz dolot do puszki filtra?
Firq - Sro Wrz 06, 2017 10:57

nie ma dolotu jest ori puszka ale bez dolotu
Markzo - Sro Wrz 06, 2017 11:00

To musisz go zalozyc. Katalizator jest?
Firq - Czw Wrz 07, 2017 07:24

jest tzn puszka jest napewno chyba że ktoś wydłubał... ale raczej oryginał wydech oprócz końcowego tłumika.

[ Dodano: Czw Wrz 07, 2017 08:24 ]
ten dolot ma aż tak znacząco wielki wpływ na charakterystykę ?

luke27 - Czw Wrz 07, 2017 07:25

To są "miękkie" sprężyny zaworowe. Typowa przypadłość vvc po jakimś czasie. Moment jest prawie ok, jak doprowadzisz wszystko do ładu może nawet seria będzie.
Firq - Czw Wrz 07, 2017 07:53

miękkie sprężyny zaworowe tzn do wymiany ??
luke27 - Czw Wrz 07, 2017 08:09

Jeśli chce Ci się w to bawić. Pierwsze poskładaj wszystko w oryginał. Jeśli z momentem dojdziesz do +/- serii to i koni z 10-15 przybędzie.
Firq - Czw Wrz 07, 2017 15:20

poskłądać w oryginał to co masz na mysli ?? ten dolot do filtra i tłumik ?? czy co ? momentu dużo do seri mi nie brakuje

[ Dodano: Czw Wrz 07, 2017 15:54 ]
Wymieniłem filtr powietrza i dorobiłem dolot do puszki od filtra i cciałem sprawdzić czujnik temperatury w kolektorze ssącym i znalazłem ten czujnik ale jest nie podpięty i niegdzie nie wiedzę kostki do niego ? czy to normalne ?

[ Dodano: Czw Wrz 07, 2017 16:20 ]
zmierzyłem sonde lambda na 2 białych przewodach i wyszło 10,4 ohm czy takie ma być ?

LilJohn - Czw Wrz 07, 2017 19:13

Zmierzyłeś właśnie opór obwodu grzania sondy lambda, wskazanie jest prawidłowe
Markzo - Czw Wrz 07, 2017 19:35

Podepnij sie pod ecu i sprawdz bledy :)
NoPE - Pią Wrz 08, 2017 20:56

Zamiast łajzić w koło problemu rozbierz i sprawdź czy tłok przełącza vvc, bo masz ewidentne tego objawy.
Felipe987 - Sob Wrz 09, 2017 10:13

Czy istnieje coś takiego jak utwardzane sprężyny zaworowe do 160? Mój ZR rzekomo coś takiego posiada, ale ile w tym prawdy to wiedzą tylko poprzedni właściciele.
NoPE - Sob Wrz 09, 2017 17:03

Czyli dali z K8 albo K16 non VVC? :mrgreen:

Valve springs
K8 engines
Load - valve closed: 255 ±12
Load - valve open: 535 ±20 N
K16 Non VVC engines
Load - valve closed: 250 ±12 N
Load - valve open: 450 ±18 N at 28.8 mm
K16 VVC engines
Load - valve closed: 210 ±13 N
Load - valve open: 440 ±22 N

Swoją drogą ciekawe czemu w K8 są silniejsze sprężyny.

Firq - Pon Wrz 11, 2017 10:42

NoPE, jak to sprawdzić bo to moje pierwsze VVC

[ Dodano: Pon Wrz 11, 2017 11:42 ]
Witam właśnie założyłem oryginalny tłumik końcowy z klapką i klapka jest sprawna ale zaworek sterujący klapką nie działa tzn podciśnienie dochodzi do zaworka ale nie idzie dalej do zaworu na tłumiku ewidentną przyczyną jest zaworek a podmieniałem już 2 sztuki inne z takimi samymi numerami, napięcie na kostce na zaworku ponad 12v trochę więc jest ale zawór na tłumiku cały czas otwarty, gdzie szukać przyczyny ?? przegazówki do odcinki bez żadnego efektu

Felipe987 - Pon Wrz 11, 2017 11:37

Przepustnica w wydechu otwiera sie przy obciążonym silniku, więc na postoju raczej marne szanse. A tak BTW gdzie i za ile kupiłeś ori tłumik?
Firq - Pon Wrz 11, 2017 13:19

Na olx gość wystawił mg zr 160 a czesci rozbitego i od niego kupiłem za 300 zł Felipe987, piszesz, że "Przepustnica w wydechu otwiera sie przy obciążonym silniku" ale u mnie jest otwarta cały czas bo podciśnienie dochodzi do zaworka ale zaworek "elektrozaworek" nie puszcza dale tego podciśnienia na zawór przy wydechu czyli cały czas jest otwarty.

[ Dodano: Pon Wrz 11, 2017 14:19 ]
Na olx gość wystawił mg zr 160 a czesci rozbitego i od niego kupiłem za 300 zł Felipe987, piszesz, że "Przepustnica w wydechu otwiera sie przy obciążonym silniku" ale u mnie jest otwarta cały czas bo podciśnienie dochodzi do zaworka ale zaworek "elektrozaworek" nie puszcza dale tego podciśnienia na zawór przy wydechu czyli cały czas jest otwarty.

NoPE - Pon Wrz 11, 2017 21:34

Firq napisał/a:
NoPE, jak to sprawdzić bo to moje pierwsze VVC

Niestety trzeba rozebrać na części, a przy tym zblokować rozrząd. RAVE mówi o jego całkowitym demontażu.
Na zagranicznym forum ktoś napisał, że jeśli nie ma uczucia popchania przy 4k rpm, to tłok nie przełącza mechanizmu (lub jego uszczelniacz przepuszcza) albo wałki nie są zsynchronizowane. Warto też sprawdzić cewki czy przełączają.

Markzo - Wto Wrz 12, 2017 04:54

Sprawdz ten rozrzad bo bez tego nie ma sensu nic robić :) to Ci pokaże czy sam w sobie jest ok i co z mechanizmami VVC.
Firq - Wto Wrz 12, 2017 09:24

NoPE, przy 4 tys nic nie czuć żadnej równicy oprócz hałasu. Wczoraj zamontowałem tłumik oryginalny z klapą od 160 i efekt jest taki, że auto jedzie jeszcze gorzej ;/ takie mam wrażenie
NoPE - Wto Wrz 12, 2017 16:58

Twoja decyzja co zrobisz. Ja z obecną wiedzą od razu rozebrałbym VVC. Jest to mnóstwo roboty, bo prace wykonywałbym zgodnie z instr. RAVE ale najczęstszą przyczynę spadku mocy w VVC od razu bym wyeliminował.
Chodzenie wokół problemu nie dość, że nastręcza wydatków to i nerwów, bo coś zrobione a efektu nie ma.