Zobacz temat - [R75] Problem z kolektorem ssącym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z kolektorem ssącym

Fitus - Wto Lis 24, 2009 07:56
Temat postu: [R75] Problem z kolektorem ssącym
Witam

Panowie i Panie oczywiscie :)Mam takie problem.
Wymienilem wczoraj kolektor ssący ponieważ w starym cos pukało.Lecz problem jest taki ze po wymianie samoch nie chce wchodzic na obroty dochodzi do 3 tys i sie dławi.na wolnych obrotach jest normalnie wciskajac gaz normalnie dochodzi do konca obrotów.
Prosze o pilna i szybka pomoc ponieważ samochd służy mi do pracy.

Pozdrawiam

PS.Drodzy administratorzy jezeli popełniłem jakiś błąd w poście to proszę o nie usuwanie go bo jest to dla mnie bardzo ważne.

Zukowaty - Wto Lis 24, 2009 09:10

Po pierwsze nie Rover75 KV6 2.0 16v tylko 24v.
Po drugie masz nieszczelność na kolektorze- oringi na osadzeniu lub na silniczkach VIS.
Lub po trzecie nie otwiera Ci się pierwszy VIS przy 2700 obrotach.

To klepiące w kolektorze to właśnie klapki VIS otwierające się przy 2700. Może już wcześniej silniczek Ci nie chodził ale z racji wyłamanych przepustnic był odpowiedni przepływ powietrza. Gdy załozyłeś dobry kolektor przepustnice są zamknięte i przepływ jest zaburzony. Tak to widzę. Te okolice 3tys obrotów nie podpowiadają mi nic innego jak uszkodzony (nie podłączony) 1 VIS.

Aragorn - Wto Lis 24, 2009 09:59

Też mi to wygląda na padnięty silniczek i uszkodzony znajduje się w pozycji blokującej przepływ powietrza, sprawdzić go można najprościej odpinając a następnie wpinając ponownie bez przykręcania do kolektora, po przekręceniu stacyjki w pozycję drugą powinien się "zresetować" zrobić obrót do pozycji wyjściowej (oznaczało by to że żyje)
Zukowaty - Wto Lis 24, 2009 10:05

Aragorn napisał/a:
(oznaczało by to że żyje)

Pewnie nie żyje bo oberwały się krańcówki lub wszystko tapla się w oleju. Rozwiązaniem będzie rozebranie, polutowanie krańcówek i wyczyszczenie z oleju jakimś lekkim rozpuszczalnikiem typu benzyna ekstrakcyjna.

Aragorn - Wto Lis 24, 2009 10:12

W najgorszym przypadku skończył się sam silniczek sprawdzić go można podpinając zwyczajnie pod 12V u mnie było tak że się konczył i raz chodził raz nie (zawieszał się) a wykończony był przez zbyt długą "kąpiel w oleju" ;-)
Fitus - Pon Lis 30, 2009 15:30

1 Vis działa , wyczyszcony na glanc z oleju i dalej nie wiem o co chodzi.
Czy po wymianie kolektora trzeba jechac na jakies ustawiane komputera??
Bo zrobilem wszystko o czym napisaliscie ,ale dalej jest to samo silnik sie nie wkreca powyżej 3 tys obrotów.

Prosze o szybka pomoc bo jak juz wspominalem samochod potrzebny mi da pracy


Z góry dziękuje wszystkim

Aragorn - Wto Gru 01, 2009 00:18

u mnie po wymianie kolektora wszystko się samo zaadoptowało bez problemów, może silnik zasysa "lewe" powietrze przy uszczelce kolektora? (uszkodzona przy wymianie?) dziwi mnie to co napisałeś że "na wolnych obrotach jest normalnie wciskajac gaz normalnie dochodzi do konca obrotów" jeśli był by to problem silniczków nie działały by ani na wolnych ani z obciążeniem (w czasie jazdy) wydaje mi się że najszybszym rozwiązaniem będzie podpięcie auta pod komputer
Zukowaty - Wto Gru 01, 2009 00:40

Nic nie trzeba adoptować. Wymieniasz i jeździsz.Proponuję posprawdzać czy wszystko jest podłączone. Może przegapiłeś jakieś podciśnienie czy kostkę. Zacznij od rzeczy najprostszych. Możliwa jest też jakaś nieszczelność.
Fitus - Wto Gru 01, 2009 10:13

Dziękuję Panowie za pomoc sprawdzam wszystkie wasze sugestie.i na bieżąco będę info o przebiegu sprawy.
hvil - Wto Gru 01, 2009 11:07

jeśli bez obciążenia na biegu jałowym się wkręca ja bym obstawiał lewe powietrze:-) taki objaw u mnie znaczył pęknięty dolot do kolektora ssacego.
nervoos - Wto Gru 01, 2009 22:33

Proponuje podpiąć pod komputer.Ja miałem problem ze wszystkimi urządzeniami i balace i power valve klekot też był,ale dużego spadku mocy nie było .Wymieniłem kolektor na używkę i troszke lepiej było ale żeby mieć pewność że jest ok sprawdziłem kompem i okazało się że balance jest ciągle otwarty wymieniłem tylko balance valve z innego kolektora i teraz jest ok.Moja rada zawsze po wymianie kolektora na używany podpiąć pod kompa!!!!!!!!!!I jak już wyciągniesz kolektor wymień świece jeżeli nie wymieniałeś. :wink:

[ Dodano: Wto Gru 01, 2009 22:33 ]
Inna sugestia jeżeli wymieniałś kolektor razem z przepustnicą to w automacie są dwie przepustnice a w manualu jedna :!:

Zukowaty - Wto Gru 01, 2009 22:42

Cytat:
jak już wyciągniesz kolektor wymień świece jeżeli nie wymieniałeś. :wink:

A po co? Przecież jest bardzo ładny dostęp jak na V6 i bez wyciągania kolektora. Zarówno do przedniej jak i tylnej głowicy.

hvil napisał/a:
taki objaw u mnie znaczył pęknięty dolot do kolektora ssacego.

Ale to jest KV6. Nie wiem jak w 18K4 (patrząc po avatarze taki właśnie masz) ale w KV6 nie ma to większego znaczenia. Możesz w ogóle wyjąć dolot a auto i tak będzie normalnie jechało.

hvil - Sro Gru 02, 2009 00:08

ja mowie na podstawie wiedzy o silniku 2.5 v6 w mazdzie xedos.
Fitus - Sro Gru 02, 2009 10:25

No mam nadzieje ,że podpięcie pod komputer coś da.Jak do tej pory wyczyściłem kolektor z oleju sprawdziłem 1 Vis i działa.drugiego nie sprawdzałem ale on przecież się włącza przy 4 tys obrotów.?Nie wiem co jeszcze mogę zrobić :(
Zukowaty - Sro Gru 02, 2009 10:36

Cytat:
wyczyściłem kolektor z oleju

Ten olej ma tam być i broń Cie Panie Boże montować separator. Ja tak wykończyłem swój kolektor. Ta konstrukcja jest plastikowo plastikowa i musi być smarowana dość dobrze.

SeniorA - Czw Gru 03, 2009 11:41

do smarowania mechanizmu klapek, wystarcza to co nie osiądzie w separatorze , a w kolektorze nie powinno być oleju, bo od tego tylko krok do utopienia w oleju silniczków VIS. Dodatkowy separator tylko poprawia skuteczność fabrycznego.

[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 11:41 ]
Procedura zakładania kolektora , w pierwszym punkcie podaje , że należy wyczyścić go z zewnątrz , następnie komorę kolektora i przewody rurowe.

nervoos - Sob Gru 05, 2009 17:29

Jaki tam jest dostęp aby wymienić świece? jak masz może 2 cm od kolektora do otworu w którym jest świeca nawet klocza nie wsadzisz a świeca jest usadowiona około 9cm od otworu.
Zukowaty napisał/a:
A po co? Przecież jest bardzo ładny dostęp jak na V6 i bez wyciągania kolektora. Zarówno do przedniej jak i tylnej głowicy.


[ Dodano: Sob Gru 05, 2009 17:29 ]
Od przodu samochodu 3 świece można wymienić ale w drugiej głowicy to nie możliwe bez zdjęcia kolektora.

Fitus - Sob Gru 05, 2009 18:42

Panowie poprawka na wolnych obrotach tez sie nie wkreca.Przepraszam ze bład ale samochod jest ojca a on jest w niemczech i wiem tyle co mi powie.

Jeszcze mam takie pytanie czy gdy silnik jest wylączony to przepustnice powinny byc otwarte czy zamkniete i kiedy powinny sie otworzyc dopiero po dodaniu gazu czy wystarczy wlaczyc silnik??

nervoos - Nie Gru 06, 2009 09:59

Zukowaty napisał/a:



Nic nie trzeba adoptować
to prawda adaptacja jest nie potrzebna ,ale błąd zostaje w kompie i trzeba go usunąć.A używany kolektor też może być nie sprawny(Uczciwość handlujących częściami).Dlatego warto podpiąć kompa.

[ Dodano: Nie Gru 06, 2009 09:50 ]
Ja miałem taki przypadek,że po odkręceniu pierwszego vis w drugim używanym kolektorze wysypała się garść opiłków metalu zlepiona olejem.Pracownik firmy oznajmia mi ,że to jest kolektor od rowerka,w którym zmielony został tłok i tyle.Dobrze że nie kupiłem tego kolektora bo już byłoby po silniku.

[ Dodano: Nie Gru 06, 2009 09:59 ]
Może dać tylko tyle,że wyświetli błędy .Aby sprawdzić nieszczelność wystarczy popatrzeć na obromierz.Jeżeli będą lekko falować to można to sprawdzić za pomocą zwykłego dezodorantu.Pryska ci ktoś dezodorantem w okolice kolektora a ty obserwujesz czy obroty się wyrównują lub czy zmieniają się wachania wskazówki obrotomierza.Jeżeli tak jest to masz nieszczelność na kolektorze
Fitus napisał/a:
No mam nadzieje ,że podpięcie pod komputer coś da.Jak do tej pory wyczyściłem kolektor z oleju sprawdziłem 1 Vis i działa.drugiego nie sprawdzałem ale on przecież się włącza przy 4 tys obrotów.?Nie wiem co jeszcze mogę zrobić

Fitus - Sob Gru 12, 2009 14:45

Panowie jeszcze mam takie pytanie.ktory to czwarty cylinder stojac przed samochodem??
SeniorA - Sob Gru 12, 2009 15:18

Cytat:
ktory to czwarty cylinder stojac przed samochodem??
w pierwszym bloku od strony paska rozrządu ( lewa strona ) 1 , w środku 3 i po prawej 5. Tylne cylindry są ponumerowane od lewej 2, 4, 6 . Czyli 4, to środkowy z tyłu. Na bloku jest numeracja.
Fitus - Pią Gru 18, 2009 11:17

Dzieki bardzo

[ Dodano: Pią Gru 18, 2009 11:15 ]
Mam kolejne pytanie do forumowiczów:D

Chciałbym sprawdzić wszystkie silniczki krokowe,napisaliscie ze trzeba ja podłaczyć podstacyjke.Ale nie wiem w jakim sa położeniu i co sie dzieje po przekreceniu stacyjki co znaczy pozycja wyjściowa??Zamkniety czy otwarty??I czy jest jeszcze jakis inny sposob zeby sprawdzic te silniczki.Zrobilem wszystko co jest napisane w tym temacie,a on dalej nie chce sie wkrecac na obroty tylko do 3 tys.Jak może być tego jeszcze inna przyczyna.

Prosze o szybka pomoc ,ponieważ mój ojciec nie ma czym przyjechać na święta do domu ;/

Z góry wszystkim dziękuje

[ Dodano: Pią Gru 18, 2009 11:17 ]
Mam kolejne pytanie do forumowiczów:D

Chciałbym sprawdzić wszystkie silniczki krokowe,napisaliscie ze trzeba ja podłaczyć podstacyjke.Ale nie wiem w jakim sa położeniu i co sie dzieje po przekreceniu stacyjki co znaczy pozycja wyjściowa??Zamkniety czy otwarty??I czy jest jeszcze jakis inny sposob zeby sprawdzic te silniczki.Zrobilem wszystko co jest napisane w tym temacie,a on dalej nie chce sie wkrecac na obroty tylko do 3 tys.Jak może być tego jeszcze inna przyczyna.

Prosze o szybka pomoc ,ponieważ mój ojciec nie ma czym przyjechać na święta do domu ;/

Z góry wszystkim dziękuje

leonscania2 - Pią Gru 06, 2013 21:50

Zukowaty, Witam, posiadamy Rover 75 2.0 V6 2001 mamy problem z klepiącymi przepustnicami w kolektorze dolotowym. Jak można go otworzyć i naprawić stukające elementy? Obecnie auto jest w UK ale jestem z Łodzi i czy jest jakiś bezpośredni kontakt z Tobą?
rafalmis1 - Pią Gru 06, 2013 21:53

Wymiana na używany. Sam na pewno nie naprswisz
SeniorA - Pią Gru 06, 2013 23:22

leonscania2 napisał/a:
Jak można go otworzyć i naprawić stukające elementy?
wykorzystaj ten temat http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=74504
zedziczek - Sob Gru 07, 2013 01:03

w UK jest firma zajmująca się regeneracją mają także oddział w PL

http://www.bba-reman.com/...anifold_failing

z góry mówie, że nie wiem na czym polega naprawa i jak się spisuje taki naprawiony, warto też nadmienić, dają gwarancje dożywotnią

Aragorn - Sob Gru 07, 2013 09:56

zedziczek napisał/a:
w UK jest firma zajmująca się regeneracją mają także oddział w PL

http://www.bba-reman.com/...anifold_failing

z góry mówie, że nie wiem na czym polega naprawa i jak się spisuje taki naprawiony, warto też nadmienić, dają gwarancje dożywotnią


...z tego co widzę to nie dożywotnią a tylko dwuletnią, ale i to sporo jak na gwarancję ...kwestia tylko tego jaki jest koszt naprawy, czy wymieniają "bebechy" kolektora czy tylko naprawiają uszkodzone elementy

zedziczek - Sob Gru 07, 2013 11:11

Aragorn napisał/a:

...z tego co widzę to nie dożywotnią a tylko dwuletnią, ale i to sporo jak na gwarancję ...kwestia tylko tego jaki jest koszt naprawy, czy wymieniają "bebechy" kolektora czy tylko naprawiają uszkodzone elementy


masz racje :) nie doczytałem tego zasugerowałem się informacją na głównej stronie :)
z tego co poczytałem właśnie, to nie za bardzo się opłaci, chca połowe ceny nowego a z nowym dostaje się nowe visy

Zarek - Sob Gru 14, 2013 11:10

Zukowaty napisał/a:
Po pierwsze nie Rover75 KV6 2.0 16v tylko 24v.
Po drugie masz nieszczelność na kolektorze- oringi na osadzeniu lub na silniczkach VIS.
Lub po trzecie nie otwiera Ci się pierwszy VIS przy 2700 obrotach.

To klepiące w kolektorze to właśnie klapki VIS otwierające się przy 2700. Może już wcześniej silniczek Ci nie chodził ale z racji wyłamanych przepustnic był odpowiedni przepływ powietrza. Gdy załozyłeś dobry kolektor przepustnice są zamknięte i przepływ jest zaburzony. Tak to widzę. Te okolice 3tys obrotów nie podpowiadają mi nic innego jak uszkodzony (nie podłączony) 1 VIS.



Z tego co Czytałem to przy 2700 obrotów otwiera się jedna klapka "zawór równoważący" a kolega już w kilku tematach wprowadza forumowiczów w błąd. Jednak co do klepania to racja klepią i to głośno klapki ( zawory mocy) które otwierają sie przy 4000 obrotów. Jednak wcale nie muszą być uszkodzone. Zobacz czy dobrze wsadziłeś ten moduł tak aby ten cypelek wszedł w pręt od klapek. Ja czekając na części żeby naprawić VIS zostawiłem go w pozycji otwartej a klapki w pozycji zamkniętej tzn. bolec nie był wsadzony w pręt i ładnie klepało ale po naprawie wszystko jest ok. Co do dolotu to też się nie zgodzę bo teraz miałem taką sytuację że mechanik nie zauważył i źle założył gumę od filtra na przepustnice,podwinęła się od spodu. Auto zrobiło się mułowate a pedał gazu miękki jak diabli.

automechanik - Nie Gru 15, 2013 09:59

Panowie ciągle powtarzacie ten sam błąd, twierdząc, że zawór balance otwiera się przy obrotach 2700 , a zawór power powyżej 3700.
Prawda jest taka że otwarcie zaworów jest zależne nie tylko obrotów, ale i od stopnia uchylenia przepustnicy.

scareface - Wto Paź 13, 2015 21:00

Cześć :)
Ja już raz wymieniałem kolektor ssący ale ostatnio znowu mi padł więc kupiłem inny używany za 250 zł. Pojeździłem 2 mies. i znowu zaczął klekotać. Przed wyjazdem do Belgii kupiłem kolejny używany za 270 zł ale po założeniu okazało się że jest w jeszcze gorszym stanie niż mój już klekoczący więc go założyłem ponownie i pojechałem w drogę. Około 700 km od miejsca docelowego zaczął się świst jak z czajnika na wodę i strata mocy, chwilami okazała się ona tak duża że nie szło się rozpędzić do 3 tys/obr. nawet z wciśniętym pedałem w podłogę. Obecnie nie wiem co się stało ale samochód powoli się rozpędza ale tak jak by miał z 70 koni. Załączam FILM :)
Obecnie kupiłem używkę po 13 tys przebiegu za 1100 zł już kompletny :)

adam_26 - Sro Paź 14, 2015 21:35

masz tyle kolektorów że jak byś je naprawił to byś był bogaty ;) nie palił ci więcej na uszkodzonych klapkach czy nie zaważyłeś ?? mam myśli te uszkodzone mniej ekstremalnie.
scareface - Sro Paź 14, 2015 21:55

No i niestety ten gwizd to nie wina kolektora :/ Dzisiaj go wymieniłem i gwizd ten sam i brak mocy, auto w warsztacie, zobaczymy co powiedzą jutro. Rover na uszkodzonych klapkach palił tyle samo :)
Robert75 - Sob Paź 17, 2015 12:03

Mi gwizdała pompa wspomagania wraz ze wzrostem obrotów. To w końcu jak to jest z Vis? Z tego co naczytałem się to przy powolnym ruszaniu, przepustnica lekko otwarta to Balance zamknięte- Power zamknięty. Po 2700. Balance closed- Power open. Po 4k oba open? A przy otwartej przepustnicy na "szybki start" balance open- Power closed, po 2,7k balance closed- Power open. I dalej dwa otwarte.? Jak ruszam delikatnie to normalnie rusza, lecz gdy "szybki start"'to zamula do 2,7k a później skok mocy. Wiadomo, otwarta przepustnica, kolektor jak dla mnie w pełni otwarty, 100% powietrza do silnika, relatywnie więcej paliwa, w teorii 100% Nm momentu obrotowego. Tak to działa czy o czymś nie wiem? Rozkręciłem Power, wajcha ssącego nie miała jakiś luzów, chodziła ok. Potem Balance, trochę oleju wszędzie. Klapka była w pozycji open. Wyjąłem i ogólnie ciężko chodziła. Tak ma być? Mam zamiar pojeździć później wgl bez tejże klapki, czego mogę się spodziewać, czy coś może się stać?

Zabawne, chyba naprawiłem sobie Balance, upalona ścieżka do silniczka, zrobiłem obejście, śmiga. Wydaje się jakby żwawsza była, zbiera się od dołu, ale i tak słychać klepanie ssacego ;/ pogazowałem trochę, a spalanie koło 10-11, wcześniej to minimum 12 w mieście.

scareface - Pon Paź 19, 2015 20:13

No i po wizycie u mechanika się mocno zdziwiłem, okazało się że rura wydechowa na łączeniu miała mikro dziurkę przez którą wydobywało się powietrze w efekcie dając dźwięk gwizdka. Co do braku mocy okazało się że 1 katalizator się praktycznie całkowicie wykruszył i latał sobie luźno w obudowie , chwilami blokując drożność przez co silnik się dusił spalinami a sonda lambda dawała złe odczyty co wyszło później na błędach. Teraz zamówiłem wszystko nowe tylko czekam na części zanim do mnie dojdą :)
Alex_Tom - Wto Paź 20, 2015 13:18

scareface napisał/a:
Teraz zamówiłem wszystko nowe tylko czekam na części zanim do mnie dojdą :)

W sensie, że zamówiłeś katalizator? Nówka czy używka?

scareface - Wto Paź 20, 2015 22:35

kolektor z katalizatorem po znikomym przebiegu czyli używany, lecz nowy porównując do mojego obecnego :)