Zobacz temat - [R75] Drgania całego samochodu przy 90 km/h
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Drgania całego samochodu przy 90 km/h

Pawel84 - Wto Lis 24, 2009 20:49
Temat postu: [R75] Drgania całego samochodu przy 90 km/h
Witam Wszystkich! Panie i Panowie mam problem. Podczas jazdy z prędkością od 90 do 160 więcej nie jechałem pojawiają się silne wibracje które trzęsą całym samochodem, najbardziej odczuwalne jest to na przednich fotelach. Ciekawostką jest to iż wibracje całkowicie ustają gdy puszczam gaz, gdy go dodaje wszystko trzęsie się od nowa. Wymieniłem opony, wyważyłem felgi, byłem u diagnosty, amortyzatory, hamulce, drążki, tulejki wszystko oki. Mechanicy z serwisu rovera podnieśli go do góry, sprawdzili poduszki silnika, wszystko co może mieć z tym związek i mówią że jest dobrze, znaleźli że prawa przednia sprężyna amortyzatora jest pęknięta i że to przyczyna na 100% Kupiłem ją i niebawem wymienię tylko jakoś nie wierze że sprężyna ma z tym związek. Przeguby nie strzelają więc sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Może Wy mieliście podobne problemy. Proszę o sugestię oraz pomoc. Serdecznie pozdrawiam
P L

dyla_m - Wto Lis 24, 2009 21:55

Jeśli wymiana sprężyny nie pomoże to może masz problem z którąś z półosi, miałem taki przypadek w swoim Volvo że odważnik na półosi się przesunął i dokładnie ten sam objaw. Jeśli półoś jest gdzieś delikatnie skrzywiona (to może być nawet nie zauważalne) to będzie właśnie taki objaw. Niektóre warsztaty oponiarskie mają sprzęt do wywarzania kół "na samochodzie", bez demontażu kół niwelując w ten sposób odchylenia wynikające np drgań półosi.
apples - Wto Lis 24, 2009 21:59

Nie wymieniaj jednej. Sprężyny, amortyzatory, opony wymienia się parami. Prawdopodobnie w niedługim czasie wymienisz tą którą zostawiłeś (starą) i musisz liczyć się z tym, że samochód krzywo będzie stać.
Sprężyna może mieć duży związek, ponieważ tłumi drgania przenoszone z zawieszenia na karoserie. Jak pęknie lub jak jest wyeksploatowana (miękka) zmienia swoje właściwości i samochód drży. Zmienia się jej właściwość do przenoszenia drgań lub całkowicie je traci.
To tak samo jak w materacu ze sprężynami. Wygniecie się lub pęknie sprężyna to podczas siadania lub spania tyłek boli, a spróbuj skoczyć lub mocniej siąść to w ogóle. :grin:

W tym przypadku 100% wina sprężyny.

Zukowaty - Wto Lis 24, 2009 23:43

To któraś tuleja tylna na przednim wahaczu lub wyrobiony przegób wewnętrzny półosi. Nie bardzo widzę tu związku ze sprężyną.
apples - Sro Lis 25, 2009 10:46

Zukowaty a co tuleja ma wspólnego z trzęsieniem budą. Jakby była walnięta tuleja to auto by pływało po drodze, na dziurach waliło i zdzierało oponę. Pawel84 pisze o wibracjach. Efekt podobny do niewyważonych kół, ale to już sprawdził. Miałem walniętą też tą tuleje i nie miałem takich objawów.

Pawel84 daj znać po wymianie sprężyny czy dalej to samo.

Pawel84 - Sro Lis 25, 2009 12:07

Dzięki za porady Panowie, jeszcze się zastanawiam nad kielichami przegubów bo na forach o tym też jest mowa. Wymienię sprężynę to napisze czy coś to dało, a propos, zakładam sprężynę używaną więc powinno być oki z wysokością karoserii. Pozdrawiam
apples - Sro Lis 25, 2009 13:15

Nie koniecznie będzie OK. Pamiętaj że silnik diesla jest cięższy od benzyny i nie wiem czy czasami sprężyny nie muszą być twardsze.
Zukowaty - Sro Lis 25, 2009 14:58

Cytat:
Zukowaty a co tuleja ma wspólnego z trzęsieniem budą. Jakby była walnięta tuleja to auto by pływało po drodze, na dziurach waliło i zdzierało oponę. Pawel84 pisze o wibracjach.

To wyobraź sobie że jak walnie ta guma to właśnie karoseria wpada w drgania a nie pływa na drodze. Ona trzyma przedni wahacz od tyłu. Poza tym jest on mocowany do wózka i do zwrotnicy. Jak nie ma gumy to przy obciążeniu wpada on w drgania. Wymieniałem już te gumy 2 razy i w końcu założyłem pełne Delphi.

apples - Sro Lis 25, 2009 15:26

Zukowaty napisał/a:
Cytat:
Zukowaty a co tuleja ma wspólnego z trzęsieniem budą. Jakby była walnięta tuleja to auto by pływało po drodze, na dziurach waliło i zdzierało oponę. Pawel84 pisze o wibracjach.

To wyobraź sobie że jak walnie ta guma to właśnie karoseria wpada w drgania a nie pływa na drodze. Ona trzyma przedni wahacz od tyłu. Poza tym jest on mocowany do wózka i do zwrotnicy. Jak nie ma gumy to przy obciążeniu wpada on w drgania. Wymieniałem już te gumy 2 razy i w końcu założyłem pełne Delphi.


To jak i gdzie mocowana jest to bardzo dobrze wiem.
Co do drgań to nadal uważam że to jest wina sprężyny. Zobaczymy jak Pawel84 wymieni i co napisze.
Co do pełnych gum to robi takie również TEDGUM. http://www.tedgum.pl/pl/k...YLNA-WKLAD.html
U mnie jest złożona jedna Delphi i niestety nie jest pełna, może od niedawna robią pełne. Wymieniana była przez poprzedniego właściciela rok temu (faktura). Ta na zdjęciu wstawionym przez Ciebie również nie jest pełna.

Zukowaty - Sro Lis 25, 2009 17:00

Cytat:
Ta na zdjęciu wstawionym przez Ciebie również nie jest pełna.

Wiem że nie jest pełna bo wyszperałem przykładowe foto jak to wygląda. Pełne są wciskane (same tuleje)

Pawel84 - Czw Gru 03, 2009 17:14

Hej chłopaki wymieniłem sprężynę i jest jeszcze gorzej, trzepie jeszcze bardziej. Może teraz czas na półośki? Już Sam nie wiem co teraz może być uszkodzone...piszcie jak macie jakieś pomysły.
Zukowaty - Czw Gru 03, 2009 23:51

Drgania masz tylko na biegu czy na luzie też? Chodzi mi o to że jak wrzucisz na luz przy takiej prędkości jak Ci drży to się uspokaja? Jeśli tak to może rzeczywiście czas sprawdzić przeguby wewnętrzne.
Niech mechanik sprawdzi Ci jeszcze w zwrotnicy gniazdo sworznia bo potrafią się wyrobić (to samo mają fordy)
Pawel84 napisał/a:
Hej chłopaki wymieniłem sprężynę i jest jeszcze gorzej,

A była do wymiany? Była pęknięta?

Pawel84 - Pią Gru 04, 2009 06:30

Hej. Drgania są tylko przy dodawaniu gazu (przy przenoszeniu mocy na koła) dziś albo w poniedziałek sprawdzę poduszki silnika, może jakaś się wyrobiła, jak puszcze gaz to auto płynie, żadnych stuków wszystko dobrze, ale jak znowu dodam gazu to cała karoseria wibruje. Sprężynę wymieniłem bo była pęknięta. Zastanawiam się tylko gdzie z tym jechać, serwis rovera w kielcach (nic specjalnego) sprawdził i postawił na sprężynę a resztę ocenili na stan idealny, zobaczymy co teraz powiedzą.
apples - Pią Gru 04, 2009 10:01

Jak poduszka, to może być tylna poduszka silnika.
Tutaj masz zamiennik, sam wkład: http://www.tedgum.pl/pl/k...OLNA-WKLAD.html

Zukowaty - Pią Gru 04, 2009 20:32

Pawel84 napisał/a:
Hej. Drgania są tylko przy dodawaniu gazu (przy przenoszeniu mocy na koła) dziś albo w poniedziałek sprawdzę poduszki silnika, może jakaś się wyrobiła, jak puszcze gaz to auto płynie, żadnych stuków wszystko dobrze, ale jak znowu dodam gazu to cała karoseria wibruje

To już masz odpowiedź. Przegub wewnętrzny. Na której półosi to Ci nie powiem ale tylko on powoduje takie zachowanie auta.

apples napisał/a:
Tutaj masz zamiennik, sam wkład:

Ale to od diesla a kolega ma KV6. To to samo? W opisie stoi diesel.

[ Dodano: Pią Gru 04, 2009 20:32 ]
Pawel84 napisał/a:
... stuków...

Półoś nie stuka. Powinieneś czuć tylko wibracje. Powinny się one nasilać przy przyśpieszaniu, w zakrętach lub przy dociążonym tyle pojazdu. Również jak jedziesz na wprost wibracje powinny być większe na takich długich płynnych nierównościach gdy auto lekko przysiada. Jest to spowodowane tym że półoś traci osiowość w przegubie wewnętrznym i jak każdy element wirujący zaczyna bić. Samych przegubów nie wymienisz, trzeba całą półoś. Koszt jakieś 150-250zł plus wymiana.

dukat11 - Pią Gru 04, 2009 20:33

Zukowaty napisał/a:
Ale to od diesla a kolega ma KV6. To to samo? W opisie stoi diesel.


Diesel ma twardszą gumę.

Zukowaty - Pią Gru 04, 2009 20:48

dukat11 napisał/a:
Diesel ma twardszą gumę.

Tak ale czy poduszka jest taka sama. No i poza tym twardsza nie znaczy lepsza bo może przenosić więcej drgań w benzyniaku niż miększa lepiej amortyzująca.

dukat11 - Pią Gru 04, 2009 21:11

Zukowaty napisał/a:
Tak ale czy poduszka jest taka sama. No i poza tym twardsza nie znaczy lepsza bo może przenosić więcej drgań w benzyniaku niż miększa lepiej amortyzująca.


Poduszka jest taka sama co do efektów nie wiem. Z tego co mi kiedyś Tomi powiedział to dużo ludzi ma założoną w dieslu z benzyny (ja też) i daje radę

Zukowaty - Pią Gru 04, 2009 22:12

dukat11 napisał/a:
dużo ludzi ma założoną w dieslu z benzyny (ja też) i daje radę

No tak tylko że to odwrotna sytuacja. W IC mają na zamówienie same tuleje do benzyniaka bo ostatnio z ciekawości się zapytałem. Trzeba było czekać chyba 4 dni.

PHJOWI - Sob Gru 05, 2009 09:30
Temat postu: Re: [R75 2.0 KV6 99']
Pawel84 napisał/a:
Witam Wszystkich! Panie i Panowie mam problem. Podczas jazdy z prędkością od 90 do 160 więcej nie jechałem pojawiają się silne wibracje które trzęsą całym samochodem, najbardziej odczuwalne jest to na przednich fotelach. Ciekawostką jest to iż wibracje całkowicie ustają gdy puszczam gaz, gdy go dodaje wszystko trzęsie się od nowa. Wymieniłem opony, wyważyłem felgi, byłem u diagnosty, amortyzatory, hamulce, drążki, tulejki wszystko oki. Mechanicy z serwisu rovera podnieśli go do góry, sprawdzili poduszki silnika, wszystko co może mieć z tym związek i mówią że jest dobrze, znaleźli że prawa przednia sprężyna amortyzatora jest pęknięta i że to przyczyna na 100% Kupiłem ją i niebawem wymienię tylko jakoś nie wierze że sprężyna ma z tym związek. Przeguby nie strzelają więc sam już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Może Wy mieliście podobne problemy. Proszę o sugestię oraz pomoc. Serdecznie pozdrawiam
P L


A kolego czy czasami nie kupiłeś tego auta z blachami PSR ? od właściciela z chociczy ?

apples - Sob Gru 05, 2009 10:56

Numery katalogowe są inne . Benzyna 2500cc Petrol V6 i 2.0 KKH101383, 1800cc KKH101372, diesel KKH101402. Wszystkie wyglądają tak samo. Co do twardości gumy to "obawiam" się że mogą mieć taką samą lub podobną.
Pawel84 - Nie Gru 06, 2009 20:21

Hej tak właśnie, Chocicza, od Pana Mariana...mówił że to drobnostka, a jak jest naprawdę?
PHJOWI - Nie Gru 06, 2009 21:44

kupil odemnie łożysko przegubu , potem sprężynę którą nie wymienił i mi oddał , miał się umówić na wizytę bo wstępnie to wyglądało na koło dwumasowe sprzęgła , przy przenoszeniu większej mocy wyglądało jak gdyby koło wpadało w wibracje i rezonans szedeł na skrzynie i poduszkę skrzni, a co za tym idzie nadwozie.

[ Dodano: Nie Gru 06, 2009 21:44 ]
dodam jeszcze że raz tylko był u mnie na kompie i przebieg jest rzeczywisty.

Zukowaty - Pon Gru 07, 2009 00:36

PHJOWI napisał/a:
wstępnie to wyglądało na koło dwumasowe sprzęgła , przy przenoszeniu większej mocy wyglądało jak gdyby koło wpadało w wibracje i rezonans szedeł na skrzynie i poduszkę skrzni, a co za tym idzie nadwozie.

aż tak?

Pawel84 - Pon Gru 07, 2009 07:22

Super dzięki za dobre wieści :( ile może kosztować taka impreza? Czy jesteś pewien że to na pewno nie przeguby wewnętrzne?
PHJOWI - Pon Gru 07, 2009 08:17

NO na 100% nie jestem pewny bo nie było pełnej diagnozy u nas , ale.... gdyby to były przeguby niezależnie czy przyspieszamy czy też iedziemy na luzie by tak robiły , a tu tylko przy zwiększaniu mocy puścimy gaz i to ginie. Koła dwumasowe używki zaczynają się od 200zł
Pawel84 - Pon Gru 07, 2009 16:52

Wielkie dzięki za pomoc.

[ Dodano: Pon Gru 07, 2009 16:52 ]
Zastanawiam się nad tym kołem dwu masowym...wibracje pojawiają się przy 2tys obr na 5 biegu przy prędkości ok 90km/h przy dodawaniu gazu, pojawiają się również przy 4tys obr na 3 biegu przy prędkości ok 90km/h przy dodawaniu gazu. Na 4 biegu jest podobnie. Wnioskuję iż aby powstały wibracje prędkość pojazdu musi osiągnąć ok 90 km/h, przy mniejszych prędkościach jest spokój. Obroty silnika, a co za tym idzie skrzyni biegów wydają się nie mieć znaczenia. Czy koło dwu masowe nie powinno wibrować przy większych obrotach? Dodam że skręcając ostro w prawo i wciskając gaz czuć bardzo duże wibrację, skręcając w lewo, z tą samą prędkością i również wciskając gaz nic się nie dzieje. Właśnie to mnie zastanawia, tak jakby przegub szwankował. Może faktycznie to dwu masa tylko tak dziwnie się to przekłada jakby przegub. Nie jestem mechanikiem, mam blade pojęcie na temat podzespołów samochodowych ale takie są moje odczucia. Może ten kolejny opis pozwoli dokładniej zdiagnozować problem.

NEOSSS - Wto Gru 08, 2009 00:06

Pawel84, a moze gniazdo w skrzyni?
Pawel84 - Wto Gru 08, 2009 07:36

A co to i gdzie się znajduje? Tam gdzie pół osie wchodzą ?
NEOSSS - Wto Gru 08, 2009 09:00

Tak, gniazdo polosi, ukladu roznicowego moglo przemielic lozyska z tad to bicie i szum przy skrecie na biegu... Jezeli oczywiscie na luzie cisza.
Pawel84 - Czw Gru 10, 2009 20:17

Panowie dużo roboty z wyjęciem skrzyni biegów?
apples - Czw Gru 10, 2009 20:29

Wyjęcie włożenie ok 8h + osoba do wyciągnięcia i włożenia. Poszukaj o sprzęgłach i wymianie wysprzęglika. Ostatnio sporo pisaliśmy w tych wątkach jak wyjąć skrzynie.
Pawel84 - Pią Gru 11, 2009 17:46

Panowie opłaca się to kupić?
http://allegro.pl/item843...ik_sprzegl.html

apples - Pią Gru 11, 2009 18:07

Mam taki sam. Innego nie kupisz. To jest wysprzęglik firmy AP, która jako jedyna robi te wysprzęgliki. Oryginalnie masz taki sam (AP), tylko z przewodami plastykowymi, a tu są metalowe. LUK, Sachs pakują AP w swoje pudełka i wypuszczają pod własną nazwą. Sprzedawcę też polecam. 24h i miałem w domu.
Pawel84 - Wto Gru 29, 2009 09:31

Wielkie dzięki

[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 07:28 ]
Witam! Zdecydowałem się na regenerację dwumasy, tarczy sprzęgłowej i docisku. Wysprzęglik kupię nowy. Mam nadzieję że drgania ustąpią bo takiej naprawie.

[ Dodano: Wto Gru 29, 2009 09:13 ]
Problem rozwiązany. Kupiłem pół oś prawą i wymieniłem ją. Drgania ustały. Na szczęście nie jest to dwu masa. Wymienię jeszcze poduszkę dolną tylną bo jest naderwana i spokój. Dzięki Wszystkim za pomoc i porady. Pozdrawiam

pablo - Wto Lip 10, 2012 08:38

Mam dokładnie taki sam objaw , czyli drżenie całego samochodu podczas przyśpieszania pow. 90km/h . Jak przyśpieszam delikatnie to te drgania są prawie niewyczuwalne ale podczas szybszego przyśpieszania to już czuć drżenie całego auta. Wystarczy że puszczę nogę z gazu i jadę z tą samą prędkością i wibracje ustają. Koła wyważone , opony bez guzów, wymienione tuleje wahaczy przednich. Wiem że auto miało naprawiany błotnik od strony pasażera , więc pewnie miał jakąś stłuczkę. Tu nasuwa się pytanie czy nie będzie to wina prawej półosi ( może ucierpiała choć na "oko" wygląda normalnie).
Pawel84 - Czw Lip 12, 2012 20:04

Na oko to wiesz...może półoś może dwumasa...kup półoś używaną prawą wymień i będziesz wiedział. Jak pojechałem po dwumase to gość mówił weź półośkę jak wibrację nie ustaną wymienimy na dwumasę...z wymianą półośki idzie szybko max 2godziny.
Black_Eryk - Czw Lip 12, 2012 20:32

stawiam na przegub zewnętrzny jeśli drgania przestają występować gdy dasz na luz

[ Dodano: Czw Lip 12, 2012 21:32 ]
ja tak miałem że jak dawałem na luz to drgania znikały a były między prędkością 90 a 120 km/h potem wszystko znikało ... wymieniłem przegub zewnętrzny prawy i wszystko wróciło do normy.

pablo - Pią Lip 13, 2012 06:31

Wymienię kompletną półoś prawą ( używka) koszt niewielki a może tu jest przyczyna. Dam znać po wymianie czy pomogło. Dzięki za podpowiedzi.
Jeszcze pytanko , czy prawa półośka jest długa czy krótka i jak to się ma do wersji angielskich, żeby kupić odpowiednią.

Pieta - Pią Lip 13, 2012 07:04

Prawa jest długa
Nie ma różnicy w angielskich

pablo - Pon Lip 30, 2012 07:04

Jestem po wymianie kompletnej półośki prawej i powiem że jest ciut lepiej niż było ale problem pozostał i drgania są nadal. Mechanik mówił że mam jeszcze pękniętą sprężynę z tyłu i cienkie tarcze hamulcowe z przodu i że to pewnie wina tarcz. Czy ktoś to potwierdzi ?

[ Dodano: Pon Lip 30, 2012 08:04 ]
Sprężyny wymienione , komfort jazdy nieporównywanie lepszy ( nie dobija na nierównościach) ale nadal drży całe auto przy przyśpieszaniu. Jak się jeździ baaardzo spokojnie to nie czuć drgań ale jak się chce szybko wyprzedzić do trzepie ale nie kierownicą tylko budą. Przy gwałtownym hamowaniu też są drgania ( mniejsze ale są). Mam nadzieję że to nie dwumasa ale coś z zawieszeniem , może to tylko te tarcze hamulcowe ?