Zobacz temat - [R400 1.6 16V 99r.] Dwa problemy: Radio i twarde zawieszenie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 1.6 16V 99r.] Dwa problemy: Radio i twarde zawieszenie

Pawson - Sro Gru 02, 2009 19:41
Temat postu: [R400 1.6 16V 99r.] Dwa problemy: Radio i twarde zawieszenie
1.

Witam wczoraj stała się rzecz dziwna... przyjechałem samochodem zgasiłem radio poszedłem do domu za godzinkę wychodzę odpalam samochód patrze podświetlenie zegarka jest OK a nie wyświetla cyferek... radio też nie odpowiada... myślę pewnie bezpiecznik strzelił? patrze jest OK :shock: o dziwo zapalniczka grzeje (jest pod ten sam bezpiecznik co radio i zegar) nie wiem co może być przyczyną tego...? czyżby się kabelek przetarł? co radzicie? od czego zacząć poszukiwania?

2.

No właśnie denerwuje mnie już ta sztywność tego samochodu... chodzi mi o tylne zawieszenie jade po wybojach to tył skacze i tłucze zamiast płynnie się ugiąć? amortyzatory mierzone mają w granicach 70-75% sprężyny są całe nie popękane, tuleje metalowo gumowe wahacza są ponadrywane ale to chyba nie jest przyczyną... Dodam że samochód jest fabrycznie nisko zawieszony i na nisko-profilowych oponach, aacha ostatnio nawet zmniejszyłem ciśnienie z tyłu do 1.9 Bar


Przepraszam że piszę w jednym temacie po prostu nie chciałem śmiecić...

sTERYD - Sro Gru 02, 2009 23:40

ad 1 sprawdź jeszcze bezpieczniki pod maską ;)

ad 2... no to dziwne... moze masz z tyłu jakąś kombinację, z ZSa, albo z diesla przynajmniej, bo mój to z tyłu jest prawie tak miękki jak mesior 123 :) (ale tylko prawie)

flapjck1 - Sro Gru 02, 2009 23:52

generalnie seria 400 to tapczany
seria 45 juz wyraznie twardsza i bardziej sprezysta
zs to wreszcie fajnie prowadzaca sie limuzyna

Raffaele - Czw Gru 03, 2009 14:34

Mój 416Si jest twardy podobnie jak VW. Drażni mnie to bo czuję każdą dziurę i tylna półka z głośnikami mi lata (włoch zamontował).
Natomiast szwagra 400 2,0 SD 86KM z 98r jest bardzo miękki.
Nie mogę tego pojąć.

Xsara natomiast - to poezja, płynie nie jedzie.

Pawson - Czw Gru 03, 2009 14:50

hmm może się już sprężyny wyrobiły... nie mają już swojej sprawności...;/
Raffaele - Pią Gru 04, 2009 11:26

Stal z wiekiem nie traci na sprężystości.

Po części za twardość mojego R416Si odpowiedzialna jest skórzana tapicerka siedzeń.
Skóra jest twarda, czyściłem ją i impregnowałem preparatami do skóry, ale nowości i miękkości jej to nie przywróci.
Sztywne siedzenia bardziej przenoszą drgania na "siedzenie" kierowcy i pasażerów niż taka z tkaniny.

greg-si - Pią Gru 04, 2009 16:46

u mnie też jest jakoś dziwnie twardo
ale za to w zakrętach się nie kładzie i jak trzeba trzyma się bardzo dobrze :)

Pawson - Pią Gru 04, 2009 18:51

siedzenia mają coś do rzeczy? jak wytłumaczyć fakt ze podjeżdżam pod (naprawdę) niewielki krawężnik z prędkością 10km/h i słyszę łup! ??
Robert_ - Pią Gru 04, 2009 20:37

Był już wątek o testowaniu sprawności amortyzatorów.
Nie masz się tym co zbytnio sugerować, najlepiej zdjąć koła i sprawdzić organoleptycznie :razz: czy nie są mokre.
:idea: Jeśli są to przetrzyj do sucha i się przejedź i wtedy sprawdź.
Ten test odpada jeśli pada-i tak się zamoczą. :!:
Jaki masz rozmiar opon?
Dla przykładu, w felicji miałem na jednym zestawie profil 55 a na drugim 65 i różnica spora w komforcie podczas jazdy.

Pawson - Sob Gru 05, 2009 23:19

no ja mam z tyłu 205/50 R15 z przodu jest 195/50 R15 i jest lepiej
Kot - Sob Gru 05, 2009 23:23

Pawson, bo jak masz czury to opona sie nei miesci w dziurze albo koleinie i masz tez wrazenie jakby tył "uciekal" mam pobobnie na 195 a teraz na zime mam 175 i nie czuc .. :)
Pawson - Sob Gru 05, 2009 23:24

czury tzn? bo nie rozumiem...
Robert_ - Sob Gru 05, 2009 23:40

Przypuszczam, że koledze chodziło o szerokie opony.
Im szersze niż fabryczne tym większa różnica jest w prowadzeniu auta i jego zachowaniu.
205-ki fajnie wybierają delikatne nierówności, za to 185-ki swobodnie pomykają koleinami.Z tego co kojarze to seria u nas jest 185/55 R15 i 185/60 R14.
Jeżeli masz kogoś znajomego co użyczyłby na jeden dzień kół to przerzuć i będziesz wiedział OCB. :wink:

Pawson - Nie Gru 06, 2009 14:03

hmm z takim rozmiarem to nie bardzo, trzeba będzie poczekać aż przerzucę na zimówki nie pamiętam jaki maja rozmiar jakies 185/60 pewnie
greg-si - Nie Gru 06, 2009 16:47

Robert_ napisał/a:
185/55 R15

Mam takie u siebie na letnich i też tłucze

Pawson - Nie Gru 06, 2009 17:14

no to kapota... moze za duze cisnienie masz?
greg-si - Nie Gru 06, 2009 17:27

tu nie chodzi o ciśnienie. Jeździłem na różnych skrajnie od 1,5 do 2,5.
Mam uskok na podwórku jak zjeżdżam z kostki i zawsze wjeżdżam tam przodem a wyjeżdżam tyłem. Jak wyjeżdżam tyłem ewidentnie czuć że tył jest twardy.
zawieszenie jest tak skonstruowane i nie ma co się dziwić. Tył jest stosunkowo lekki i jak nie zmiękczyło się tego zawieszenia poprzez wożenie ciężkich gratów w bagażniku czy też ciąganie przyczepki to tak będzie.
Teraz mam 175/60/14 i różnica jest niewielka jeśli chodzi o wyjazd z garażu bo ogólnie jeździć jeździ się dużo bardziej komfortowo niż na 185/55/15

Kot - Nie Gru 06, 2009 17:53

zle napisalem :D dziury mialo byc :P
Pawson - Nie Gru 06, 2009 23:43

wychodzi na to że tak ma być... :mad: