Zobacz temat - [Rover 416 98']Problem po HGF!!!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 416 98']Problem po HGF!!!

dulis1 - Sob Gru 05, 2009 13:45
Temat postu: [Rover 416 98']Problem po HGF!!!
Czy ktoś może mi coś doradzić?Miałem wymiane uszczelki pod głowicą.głowica po regeneracji,nowa uszczelka,nowe śróby.Po montażu układ chłodzenia nie otwiera się na duży obieg.Wymiana termostatu i dalej to samo.Mechanik mówi,że kompresja idzie do układu,wybija wodę.Nie ma już pomysłów na przyczynę.Może ktoś doradzi,podsunie jakiś pomysł?Może ktoś miał podobną sytuacje?
Kot - Sob Gru 05, 2009 14:08

Moze zle załozyl uszczelke ?? i przytkal jakis kanal w glowicy i bloku ??
dulis1 - Sob Gru 05, 2009 15:00

Pokrywe wałków rozrządu zakładał na silikonie może silikon coś przytkał.Jest taka możliwość?
oprawca_1978 - Sob Gru 05, 2009 15:13

Kontroluj poziom cieczy chłodzącej oraz oleju - no i ich wygląd. Jakby były przedmuchy ze sprężania, to ze spalania tym bardziej będą, i ciecz chłodząca zaraz się zasyfi spalinami, co widać będzie po wnętrzu zbiorniczka wyrównawczego, a pod korkiem oleju będzie się odkładał "majonez".
Cieczy chłodzącej nie ma prawa przy sprawnej naprawie HGF'a ubywać zupełnie. Ja w swoim Poldoroverze naprawiłem to osobiście trzy lata temu i cieczy do dziś nie ubywa, wszystko jest w należytym porządku.

dulis1 - Sob Gru 05, 2009 15:16

Jeszcze jedno-czy winowajcą może być korek zbiornika wyrównawczego?

[ Dodano: Sob Gru 05, 2009 15:16 ]
Samochód jest jeszcze na warsztacie i chodzi o to że nie otwiera się układ na duży obieg?

oprawca_1978 - Sob Gru 05, 2009 15:18

O otwieraniu dużego obiegu decyduje termostat. Może został założony odwrotnie?
dulis1 - Sob Gru 05, 2009 15:18

Cieczy nie ubywa tylko wywala przez korek!
oprawca_1978 - Sob Gru 05, 2009 15:29

Na wyłączonym silniku pouciskaj gumowe przewody układu chłodzenia. Jak przy korku zbiorniczka będzie świszczeć, a uginany wąż nie będzie za mocno stawiał oporu, znaczy się, że korek jest nieszczelny i trzeba go zmienić.
Podczas normalnej pracy układu panuje w nim nadciśnienie, około 1 bar, czyli 100 kPa. Gdy odkręci się korek, to naturalnym efektem jest wywalanie cieczy przez korek, woda po prostu traci swe ciśnienie. Trzeba z tym uważać, bo można sobie zafundować niezłe poparzenia.

dulis1 - Nie Gru 06, 2009 12:05

Już wszystko jest OK,układ nie był do końca odpowietrzony.