|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR & R25 1.4] Kapitalny remont silnika
kaaaziuu - Sob Gru 05, 2009 15:13 Temat postu: [MG ZR & R25 1.4] Kapitalny remont silnika Witam. Chcialby zapytac co potrzeba do zrobienia kapitalnego remontu silnika...mowie o czesciach. Jesli ktos moglby mi pomoc i napisac jakie czesci potrzba i ich ceny. Bede bardzo wdzieczny Pozdrawiam
oprawca_1978 - Sob Gru 05, 2009 15:32
Najpierw rozbierz stary silnik, pomierz czopy wału korbowego, oceń ich zużycie, sprawdź stan tłoków i cylindrów, sprawdź zawory, itd.. itp..
Ale muszę zmartwić - nie dostaniesz tłoków nadwymiarowych, można sobie poradzić jedynie wymieniając na nominalne razem z tulejami cylindrowymi.
To samo panewki - producent nie przewidział obróbki wału i nie dostarcza panewek podwymiarowych. Najwyżej wymiana na nominalne.
kaaaziuu - Nie Gru 06, 2009 12:58
oprawca_1978, A znasz moze orientacyjny koszt takiego remontu razem z czesciami??
oprawca_1978 - Nie Gru 06, 2009 14:49
Odpowiedź jest bardzo prosta - koszt będzie tak wielki, że bezsensowny.
Jedna tuleja cylindrowa chodzi coś około 400 PLN. Za tłok bez pierścieni pewnie ze 200 - 300 trzeba dać. Komplet pierścionków - a co najmniej 150, jeśli nie lepiej.
Komplet nominalnych panewek korbowodowych na Allegro widziałem za jakieś 80 PLN. Głównych nie widziałem. Do tego jeszcze robocizna, itd..
Wychodzą grube tysiączki.
marcinmarcin - Pon Gru 07, 2009 20:58
oprawca_1978 napisał/a: | Wychodzą grube tysiączki. | Co generalnie nie ma większego sensu. Goły silnik z anglika 1.4 z 2005 i przebiegiem 40k mil poszedł za 1000 lub 1100 (widziałem na własne oczy), więc bardziej się to opłaci....
PTE - Pon Gru 07, 2009 21:32
Tuleja cylindra wraz z tłokiem i pierścieniami to koszt ok. 500zł. Można sprawdzić na Tomateam. Taniej będzie kupić cały nowy silnik w Rimmerbros
lopez86100 - Pon Gru 07, 2009 21:47
Panowieeeee.... bez przesady jakie 500 złotych za cylinder.
Nie wiem czy to dokładnie te ale zobaczcie orientacyjnie ebay
I teraz sprawa najważniejsza czy wałki są ok musisz je zmierzyć mikrometrem itd. Można je zregenerować lecz z tym różnie - jest wiele metod utwardzania materiału po napawaniu więc tutaj trzeba się rozjerzeć nad procesami technologicznymi i kosztami.
Natomiast co do samego "dołu" silnika to dochodzi do tego wysłanie bloku do firmy specjalizującej się w wymianie tego typu rzeczy a z tego co się orientują tutaj nie robią tego najgorzej auto szlif a tutaj cennik cennik
Lecz tak jak piszecie regeneracja tego silnika jest finalnie nieopłacalna gdyż tych silników jest sporo na rynku z małymi przebiegami i moze lepiej za takim się rozejrzeć a napewno wyjdzie o wiele taniej.
|
|