Zobacz temat - [MG ZR & R25 1.4] Kapitalny remont silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR & R25 1.4] Kapitalny remont silnika

kaaaziuu - Sob Gru 05, 2009 15:13
Temat postu: [MG ZR & R25 1.4] Kapitalny remont silnika
Witam. Chcialby zapytac co potrzeba do zrobienia kapitalnego remontu silnika...mowie o czesciach. Jesli ktos moglby mi pomoc i napisac jakie czesci potrzba i ich ceny. Bede bardzo wdzieczny :) Pozdrawiam
oprawca_1978 - Sob Gru 05, 2009 15:32

Najpierw rozbierz stary silnik, pomierz czopy wału korbowego, oceń ich zużycie, sprawdź stan tłoków i cylindrów, sprawdź zawory, itd.. itp..

Ale muszę zmartwić - nie dostaniesz tłoków nadwymiarowych, można sobie poradzić jedynie wymieniając na nominalne razem z tulejami cylindrowymi.
To samo panewki - producent nie przewidział obróbki wału i nie dostarcza panewek podwymiarowych. Najwyżej wymiana na nominalne.

kaaaziuu - Nie Gru 06, 2009 12:58

oprawca_1978, A znasz moze orientacyjny koszt takiego remontu razem z czesciami??
oprawca_1978 - Nie Gru 06, 2009 14:49

Odpowiedź jest bardzo prosta - koszt będzie tak wielki, że bezsensowny.

Jedna tuleja cylindrowa chodzi coś około 400 PLN. Za tłok bez pierścieni pewnie ze 200 - 300 trzeba dać. Komplet pierścionków - a co najmniej 150, jeśli nie lepiej.
Komplet nominalnych panewek korbowodowych na Allegro widziałem za jakieś 80 PLN. Głównych nie widziałem. Do tego jeszcze robocizna, itd..
Wychodzą grube tysiączki.

marcinmarcin - Pon Gru 07, 2009 20:58

oprawca_1978 napisał/a:
Wychodzą grube tysiączki.
Co generalnie nie ma większego sensu. Goły silnik z anglika 1.4 z 2005 i przebiegiem 40k mil poszedł za 1000 lub 1100 (widziałem na własne oczy), więc bardziej się to opłaci....
PTE - Pon Gru 07, 2009 21:32

Tuleja cylindra wraz z tłokiem i pierścieniami to koszt ok. 500zł. Można sprawdzić na Tomateam. Taniej będzie kupić cały nowy silnik w Rimmerbros ;)
lopez86100 - Pon Gru 07, 2009 21:47

Panowieeeee.... bez przesady jakie 500 złotych za cylinder.
Nie wiem czy to dokładnie te ale zobaczcie orientacyjnie ebay

I teraz sprawa najważniejsza czy wałki są ok musisz je zmierzyć mikrometrem itd. Można je zregenerować lecz z tym różnie - jest wiele metod utwardzania materiału po napawaniu więc tutaj trzeba się rozjerzeć nad procesami technologicznymi i kosztami.

Natomiast co do samego "dołu" silnika to dochodzi do tego wysłanie bloku do firmy specjalizującej się w wymianie tego typu rzeczy a z tego co się orientują tutaj nie robią tego najgorzej auto szlif a tutaj cennik cennik


Lecz tak jak piszecie regeneracja tego silnika jest finalnie nieopłacalna gdyż tych silników jest sporo na rynku z małymi przebiegami i moze lepiej za takim się rozejrzeć a napewno wyjdzie o wiele taniej.