Zobacz temat - [R75] Parktronic, wsteczny - instalacja
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Parktronic, wsteczny - instalacja

napek - Czw Gru 10, 2009 17:05
Temat postu: [R75] Parktronic, wsteczny - instalacja
Witam wszystkie tematy są o tym że padają czujniki wtecznegbo przy skrzyni biegów.U mnie natomiast problem jest bardziej skomplikowany.Gdy żarówki od wtecznego wykręce to czujniki parkowania działają gdy tylko jedną chociaz wkręce wsteczne czasami sie zapalają ale czujniki przestają działać:/ co to moze byc?gdzie coś sie może psuć?kostki przy światłach już czyściłem ale nic to nie dało.Gdzie może być przyczyna jakies pomysły?
dukat11 - Czw Gru 10, 2009 17:26

Przejrzyj złącza w obwodzie wstecznego biegu. Prawdopodobnie masz gdzieś zaśniedziały styk lub lekkie zwarcie
napek - Czw Gru 10, 2009 17:53

hmm no tak tylko którędy on idzie:) koło świateł w bagażniku wszytsko przejżałem więc zostaje chyba mi zobaczyć koło tego czujnika koło skrzyni biegów bo nie wiem gdzie on idzie jeszcze.
apples - Czw Gru 10, 2009 18:05

Od skrzyni wchodzi do góry za/pod akumulator, a następnie do puszki z kablami i bezpiecznikami obok webasto. Potem z całą wiązką do tyłu. Te kable przy czujniku są trochę kiepsko zaizolowane i może tam masz zwarcie. Poruszaj wtyczką. Dostęp do czujnika masz dosyć dobry przy skręconych kołach w prawo.
Sprawdź też ECU od parktronica. Jest w bagażniku obok nadkola z prawej strony. Może wilgoć się dostała i kable zaśniedziały.

napek - Czw Gru 10, 2009 19:40

oki super dzieki za odpowiedź jutro w dzień przejże całą instalke.a jak juz masz tak obcykany cały wteczny i parktronic to może powiesz mi dlaczego jak wrzucam wsteczny to mi czujnik pika cały czas a dopiero jak sie zblize do czegos to działa prawidłowo z natężeniem częstości pikania. kiedyś było dobrze pikneło raz i potem dopiero gdy sie zbliżałem teraz jest błędnie:/ czujniki wszystkie działają
apples - Czw Gru 10, 2009 20:08

Tak jak pisałem sprawdź ECU. Od niego idzie też sygnał na "brzęczek". Jest w takim miejscu że mogła dostać się wilgoć i dlatego on też wariuje. Miałeś wodę w bagażniku?
napek - Pią Gru 11, 2009 17:17

no rozumiem że te ECU to ta czarna puszka przyczepiona do nadkola z prawej strony to pustukałem tam popukałem ale nic tam sie nie dzieje są też dwie kostki to je wyciągałem ale dalej nic a wody w bagażniku nie miałem jeszcze.. dzis przestało działać wszytsko nie działa ani wteczny ani czujniki i mi sie czasami zapala kontrolka o przepalonych żarówkach wtecznego chociaż żarówki są dobre.czujnik przy skrzyni sie nie rusza siedzi twardo kable nie urwane.nie mam pojęcia chyba mnie czeka jakiś fachura
apples - Pią Gru 11, 2009 17:25

Odłącz kable od tej puszki, poruszaj, psiknij jakimś kontaktem i włóż z powrotem. Kable przy czujniku skrzyni siedzą mocno bo wtyczka jest na zatrzask, ale może nie mieć dobrego styku.

Czy robiłeś coś ostatnio w aucie? Może to mieć coś wspólnego.

napek - Pią Gru 11, 2009 19:43

aha no to bede musiał ściągnać koło zeby tam sie dobrze dostać bo mam krótkie łapki hehe no a w aucie nic nie robiłem właśnie dlatego nie podejżewam nic innego bo mi przestawały świecić raz na jakis czas pna jeden dzień i potem dalej dobrze no i teraz całkiem padły;/ oki porobie to i zobacze ale to po weekendzie bo człowiek musi teraz "odpocząć":)
apples - Pią Gru 11, 2009 19:51

Lub masz zwarcie na którejś czujce. Teraz może bezpiecznik się spalił.
To miłego weekendu :grin:

teskatlipoka - Pią Mar 05, 2010 17:51
Temat postu: czujniki parkowania, problemy z uruchomieniem
Witam serdecznie
Mam problem z uruchomieniem czujników parkowania, proszę pomóżcie :cry:

Temat był wielokrotnie opisany i opieram się na informacjach przeczytanych na tym forum, problem w tym że chyba coś źle robię albo czegoś nie robię a powinienem zrobić.

Więc po kolei:

Dostałem oryginalny zestaw z demontażu, w zestawie mam 4 sensory z gniazdami montażowymi, oryginalny głośniczek, oryginalna wiązka kabli oraz sterownik model: YWC105180.
Co zrobiolem:

- sprawdziłem stan kabli miernikiem, czy gdzieś nie ma przerw w połączeniach.
- wszystkie kostki wypryskałem Kontaktem 24
- podłączyłem czujniki i wpiąłem moduł do czarnej wtyczki wychodzącej z wiązki kabli od tylnej lampy. Mam taką oryginalną i wszystkie opisy wskazują że to właśnie jest ta wtyczka.
- głośniczka nie podłączałem bo nie znalazłem żadnej wtyczki pod głośnik, ani na boczkach ani pod tylną półką
Rozebrałem praktycznie cały bagażnik aby sprawdzić całą wiązkę czy gdzieś nie wychodzą kabelki na głośnik i nic nie ma.
Stwierdziłem, że być może system korzysta z głośnika przy kierownicy.
- włączyłem zapłon oraz wbiłem wsteczny bieg i .... kompletna cisza.

Pierwsze co pomyślałem to potrzebuję jednak podłączyć głośniczek i sprawdzić czy sensory cykają

- wszystkie sensory cykają.
- głośniczek podłączyłem do styków nr 2 i 8 zgodnie z podanymi przez forumowicza, oznaczeniami styków:
"1-auxiliary power suply, 2-speaker, 3-wolny ,4 -k-bus przewod bialo czerwony w zolte kropki ,5-wolny ,6-masa,7-wolny,8-speaker,9-wolny,10-wolny,11-wolny ,12-przewod zielono braz podlaczyc do lampy cofania do przewodu tez zielono braz Powodzenia"

Nadal cisza, absolutna cisza

- sprawdziłem miernikiem czy mam napięcie na pinie nr 1, oczywiście mam.

Przeszukując forum znalazłem informację, że jeden z forumowiczów posiada w Roverku zestaw sensorów z dwoma głośniczkami.
Pomyślałem że być może styki nr 2 i 8 są stykami dwóch głośniczków odpowiednio podłączanych: pin 2 i 6 to pierwszy głośnik a pin 8 i 6 to drugi głośnik, oczywiście pin 6 to masa czyli umowny "minus"

Na jednej parze styków znowu kompletna cisza a na drugim zestawie tak samo tylko dodatkowo z głośnika poszedł dym i w ten sposób spaliłem głośnik. :beczy:

Ale co tam nie poddaję się, głośnik znalazłem już na aukcji i planuję zmienić moduł na model: YWC107190 i od początku przerabiać temat.

Pytania:

- Czy istnieją różne schematy, opisy pinów czarnej wtyczki?
- Do których dokładnie pinów powinienem podłączyć głośniczek.
- Czy różne typy modułów YWC mogą różnić się zasadą działania i przez to inaczej należy podłączać piny?
- Jeśli auto nie było nigdy wcześniej wyposażone w sensory parkowania to czy po podłączeniu takiego zestawu konieczne jest zrobienie testbooka, bo inaczej zestaw nie będzie działał?
- Co źle zrobiłem i czego jeszcze nie zrobiłem a powinienem zrobić?

Proszę pomóżcie
Pozdrawiam Krzysztof

[ Dodano: Wto Mar 02, 2010 17:43 ]
Naprawdę nikt nie potrafi pomóc?

[ Dodano: Pią Mar 05, 2010 17:50 ]
Problem rozwiązałem :mrgreen:

dafit - Czw Lip 07, 2011 16:58

Możesz napisać jak rozwiązałeś problem? bo ja mam oryginalny parktronik nie dokładany, i tez jest cisza ,czujniki oprócz jednego wszystkie cykają, no ale pomimo to powinien być ten krótki sygnał że jest uszkodzony a tu cisza...
Korulek92 - Sob Gru 01, 2012 12:43
Temat postu: Brzęczyk Od Czujnika Cofania.
Witam.
Nie wiem czemu ale jak uruchamiam zapłon i wbijam bieg wsteczny w środku auta nie słychać "brzęczyka". Dopiero jak podejdę do zderzaka to słychać regularne nie zbyt głośne pikanie w prawym świetle cofania.
I oto moje pytanie: Czy on ma tak cicho pipać czy powinienem go słyszeć w aucie?
Z góry dzięki.

dafit - Nie Gru 02, 2012 19:07

głośniczek jest pod tylną półką lub w poliftach za zegarami, powinieneś słyszeć pikanie głośno i wyraźnie a co ci pika w światełku to musisz sprawdzić, są takie żarówki z brzęczykami może taka jest tam wczepiona ale to nie ma nic wspólnego z czujnikami poprostu załacza sie po wrzuceniu wstecznego, jeśli u ciebie nic nie słychać z okolic gdzie powinien być głosniczek to pewnie jest uszkodzony i trza wymienić :wink:
dukat11 - Nie Gru 02, 2012 20:57

dafit napisał/a:
głośniczek jest pod tylną półką lub w poliftach za zegarami, powinieneś słyszeć pikanie głośno i wyraźnie a co ci pika w światełku to musisz sprawdzić, są takie żarówki z brzęczykami może taka jest tam wczepiona ale to nie ma nic wspólnego z czujnikami poprostu załacza sie po wrzuceniu wstecznego, jeśli u ciebie nic nie słychać z okolic gdzie powinien być głosniczek to pewnie jest uszkodzony i trza wymienić


Nie za zegarami a w zegarach ten sam głośnik który brzęczy przy zapalonych światłach kierunkach itd. I jest on używany długo przed liftem. Ja mam 2002r i używa głośniczek w zegarach

dafit - Nie Gru 02, 2012 22:23

chodziło mi o ten subtelniejszy lift w 2001r
xROnx - Czw Lis 13, 2014 23:11

Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie samego głośniczka czy jest sprawny?
Zakupiłem cały zestaw: czujniki, wiązka, moduł. wtyczka do modułu oraz wtyczka do głośniczka była już w aucie.
Zamontowałem czujniki wszystko podłączyłem i... cisza :/
Sprawdziłem uchem czujniki: cykają wszystkie. Podłączyłem zwykły buzzer zakupiony w sklepie elektronicznym zamiast oryginalnego na początku pikał tak bardzo szybko ale auto stało w garażu i ok 40cm od zderzaka były drzwi garażowe więc może przez to...
Potem podłączyłem ponownie oryginalny głośnik i cisza. Potem znowu uniwersalny buzzer i już nie pikał. Było słychać jedynie lekkie bzzzz gdy przyłożyłem do ucha. Możliwe że się zjarał(?)

sknerko - Pią Lis 14, 2014 11:48

Zmierz multimetrem jakie napięcia są na tym głośniczku bo bardzo możliwe ze nowy się spalił. Przy okazji można by zmierzyć oryginalny głośniczek omomierzem bo powinien jakiś tam opór mieć (chyba) :mrgreen:
xROnx - Pią Lis 14, 2014 15:44

OK sprawdze (o ile mi się uda bo na mierniku to ja się słabo znam ;)
zastanawia mnie dlaczego ten nie oryginalny coś tam piszczał a oryginał milczał... :/

Sintram - Pią Lis 14, 2014 18:30

Ja też dokładałem i miałem tą samą sytuację z tą różnicą że głośniczek w polifcie jest w liczniku. Dzięki pomocy kolegi MaReK i komputera dało się to uruchomić.
xROnx - Sob Lis 15, 2014 11:18

hmmm.... może to jakiś trop bo ja moduł mam od R75 po lifcie....
ja mam białego koloru moduł. są też czarne. w poprzedniej 75 (rocznik 2000) miałem czarny moduł. Ma to jakieś znaczenie? Wie ktoś może?

dukat11 - Sob Lis 15, 2014 21:06

nie tylko polifcie są w liczniku ja mam z 2002 i też jest w liczniku. I taka mała uwaga że jak moduł podaje sygnał na licznik to miga kontrolka poduszki pasażera w starych licznikach której nie miały kontrolki halogenów
xROnx - Pią Lis 21, 2014 09:32

z tego co się dowiedziałem to żeby sprawdzić czy są sprawne głośniki wystarczy miernikiem sprawdzić przepływ prądu między jednym a drugim pinem(czy jak to tam nazwać). Sprawdziłem przepływ jest zarówno na głośniku oryginalnym jak i na tym kupionym w sklepie za 2pln/. To czemu nie piszczy mi?
Pozostaje jeszcze sprawdzić czy nie ma gdzieś przerwy między pinami w kostce przy module a kostką przy głośniku. Jeśli nie ma to już jestem bezradny. Może to wina modułu?

[ Dodano: Pią Lis 21, 2014 09:32 ]
Chyba wiem na czym problem polega:
Zakupując cały zestaw(z 75 polift) otrzymałem również kostkę i kawałek przewodów tych co są w samochodzie. i w tej kostce jest 5 przewodów. Natomiast w mojej kostce w aucie jest 6 przewodów i zgodnie z rozpiską na pinach w mojej kostce mam dwa przewody do głośników. Poszperałem trochę w RAVE i wg niego powinien iść jeden przewód do IPK. Nie ma tam rozpiski do głośniczka w tylnej półce. Chyba spróbuję podpiąć się bezpośrednio za kostką do przewodu który idzie do IPK i powinno zadziałać...
Trochę tropu pomógł mi wątek na UK forum:
http://www.75ztcommunity....etup-t7166.html

dzelo23 - Nie Lis 23, 2014 00:35

Up
xROnx - Sro Lis 26, 2014 23:19

No i pupa. dzisiaj posiedziałem troche przy kabelkach i tak:
mam w sumie 6 przewodów w kostce która jest oryginalnie w moim aucie:
zasilanie, masa, k-bus, dwa przewody idą pod półkę, i przewód do czujnika wstecznego - co jest w skrzyni.
Z tego co pisałem wcześniej w kostce którą otrzymałem jako gratis do całego zestawu jest 5 przewodów(nie ma drugiego do głośnika) - ale zestaw jest z polifta i moduł jest koloru białego i co za tym idzie inna końcówka numeru.
Pomacałem dzisiaj miernikiem kabelki i tak:
- dwa przewody które są pod półką idą do kostki w module PDC - nigdzie nie ma przerwy wszystko jest OK;
- po przekręceniu zapłonu na przewodzie od zasilania modułu PDC pojawia się prąd oraz tylko na jednym przewodzie do głośnika, na drugim nie ma
pomyślałem że ten drugi przewód od głośnika to masa... ale miernikiem sprawdziłem: masa to nie jest :/
Teraz już komplenie zgłupiałem i nie wiem o co chodzi... Jedyna myśl jaka mi przychodzi do głowy to wymiana samego modułu PDC na czarny(te z przed lifta). W poprzedniej 75(rocznik 2000) miałem czarny moduł i dźwięk wydawał się tylko zza tylnej półki.
Ktoś ma jakiś pomysł?

[ Dodano: Sro Lis 26, 2014 23:19 ]
No i niestety lipa po całości. Wymieniłem biały moduł na czarny moduł(z modeli przed liftem) i nadal nic. Nawet miałem niespodziankę w postaci dymu z modułu czarnego jak podłączyłem go do instalacji