|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i 1.4 98r.]Czarny olej silnikowy
leszczu - Sob Gru 12, 2009 16:19 Temat postu: [R214i 1.4 98r.]Czarny olej silnikowy Witam
Dzisiaj zauważyłem że po przejechaniu 2700 km. olej silnikowy zrobił się czarny.Dodam jeszcze że samochód ma przejechane 157700 i olej jaki jest wlany to SHELL HELIX PLUS 10W40.Co jest przyczyną a może po-prostu tak ma być ale nie powinno chyba przecież to jest benzynka.
praktis - Sob Gru 12, 2009 16:22
2700 tys. czyli 2 700 000km no to ma prawo się zużyć
A tak na serio nie przejmuj się, lepiej że olej wypłukuje osady i nagar niż miałby ten cały syf zostać w silniku. Wymiana olej plus filtr co 10 tys. i gra gitara
oprawca_1978 - Sob Gru 12, 2009 16:29
Dziwne..
Ja moim poldoroverem przejechałem od lipca 2007 do maja 2009 na przestrzeni tych prawie dwóch lat dystans prawie 40 kkm - a spuszczony zeń olej wcale nie był czarny.
Ale jeździ on od lat już tylko na LPG. Może to jest różnica..
SeniorA - Sob Gru 12, 2009 16:43
leszczu19901, im lepszy olej, tym wcześnie robi się czarny, bo tak jak pisze praktis, lepiej spełnia jedno ze swoich zadań.
staf - Sob Gru 12, 2009 16:51
........własnie, dlatego że benzyna to mam wątpliwości, czy olej powinien być czarny po przejechaniu niespełna 3tyśkm. Jeśli byłby to diesel, to tak.
SeniorA - Sob Gru 12, 2009 17:00
Oleje SHELLA charakteryzują się wysoką liczbą TBN , czyli dużymi zdolnościami myjącymi i neutralizującymi kwaśne produkty spalania.
[ Dodano: Sob Gru 12, 2009 17:00 ]
staf napisał/a: | .własnie, dlatego że benzyna to mam wątpliwości, | to zależy też od tego na jakim oleju silnik wcześniej chodził i jak jest eksploatowany , czy tylko w mieście na krótkich odcinkach niedogrzany , czy w trasach .
leszczu - Sob Gru 12, 2009 17:07
SeniorA napisał/a: | czy tylko w mieście na krótkich odcinkach niedogrzany , czy w trasach . |
raczej częściej jeżdżę po mieście a w trasę rzadko się wybieram.
SeniorA - Sob Gru 12, 2009 18:28
leszczu19901 napisał/a: | aczej częściej jeżdżę po mieście | dlatego dobrze jest skrócić przebieg pomiędzy wymianami oleju o co najmniej 30% od zalecanego. Kolor oleju niewiele mówi o jego stanie , bo w dieslu szybko staje się czarny , co nie świadczy o jego zużyciu, a w LPG pozostaje długo przejrzysty, co nie dowodzi , że jest w dobrym stanie. Można zrobić test oleju dając jego kroplę na twardą bibułę. Jak po chwili środek plamy zrobi się czarny, a obwódka będzie jasna , czystsza , to znaczy , że w oleju są różne frakcje i zanieczyszczenia, a to nie jest dobrze.Orientacyjnie można sprawdzić stan oleju na niektórych stacjach Shell Autoserv , które mają odpowiednie testery.
|
|