Zobacz temat - polepszenie osiągów R25
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - polepszenie osiągów R25

jarros - Sob Gru 12, 2009 17:17
Temat postu: polepszenie osiągów R25
Witam!
jestem nowy, było kilka podobnych tematów związanych z poprawą mocy ale chciałbym się dowiedziec co doradzilibyście żeby wykrzesac z tego autka lepsze osiągi tzn interesuje mnie niska 9 do 100km/h :smile:

http://www.youtube.com/watch?v=a01mErGUL10
tak radzi sobie teraz (seria 1.4 103hp) :razz:

Pływak - Sob Gru 12, 2009 18:41
Temat postu: Re: polepszenie osiągów R25
jarros napisał/a:
Witam!
jestem nowy, było kilka podobnych tematów związanych z poprawą mocy


Skoro było to po co zakładasz kolejny? Nie można było zapytać w istniejącym?

Heju - Sob Gru 12, 2009 18:46

Jakimś w mirę sensownym kosztem to pewnie ciężko będzie, można zrobić wydmuszkę z auta, to polepszysz wszystkie paramerty nie wydając za dużo kasy, i jeszcze nikt Cię nie będzie męczył żeby go gdzieś zawieźć, ale podejrzewam że to odpada raczej. Tak więc jak już jesteśmy przy YT to zobacz sobie to http://www.youtube.com/wa...feature=channel
Nie wiem kto to jest, tak znalazłem, teoretycznie w 1.6 dało to 125 kucy, także fajnie co ??

rodi_ - Sob Gru 12, 2009 22:34
Temat postu: Re: polepszenie osiągów R25
jarros napisał/a:
interesuje mnie niska 9 do 100km/h


Zmien silnik na 1,8 bedzie prawdopodobnie najtaniej. Zeby zejsc do 9s/100 to trzeba troche kasy wlozyc. Ja u siebie po zalozeniu calego wydechu i dolotu plus przepustnica od 160(nie wiadomo czy to cos daje) mialem 8,9 - 9,1 na 100. Koszt :wink: ~1ke

jarros - Nie Gru 13, 2009 15:48
Temat postu: Re: polepszenie osiągów R25
Pływak napisał/a:
jarros napisał/a:
Witam!
jestem nowy, było kilka podobnych tematów związanych z poprawą mocy


Skoro było to po co zakładasz kolejny? Nie można było zapytać w istniejącym?


były podobne tzn podniesienie mocy a mi chodzi o dokładne uzyskanie efektu...

Heju ciekawe rozwiązanie ale to rzeczywiście odpada :smile:

Rodi_ właśnie myślałem nad zmiana całego wydechu, dolotu i świec (robią one jakąś robote?) ale nie wiedziałem czy takie modyfikacje dadzą pożądany efekt... także dzieki :smile:

kosztowna zabawa ale właśnie o to chodzi za to jaka później satysfakcja i zdziwienie większości na światłach :mrgreen:

rodi_ - Nie Gru 13, 2009 16:05
Temat postu: Re: polepszenie osiągów R25
jarros napisał/a:
kosztowna zabawa ale właśnie o to chodzi za to jaka później satysfakcja i zdziwienie większości na światłach :mrgreen:


To prawda, tylko nie mysl ze na tym skonczysz :wink: Tak to sie tylko mowi, a pozniej koszta sa juz tylko wyzsze. Tez myslalem ze mi starczy wydech, dolot, lepsze zawieszenie. A teraz czekam na walki Pipera(maja obecnie promocje do 1,4) :mrgreen:

jarros - Nie Gru 13, 2009 17:38

Później będę myślał na takim cudem http://otomoto.pl/mg-zr-160-C10270543.html :grin:
Jak mówią apetyt rośnie w miarę jedzenia :mrgreen:

zouza - Nie Gru 13, 2009 18:44
Temat postu: Re: polepszenie osiągów R25
rodi_ napisał/a:
przepustnica od 160(nie wiadomo czy to cos daje)


Też mam, wg mnie nic nie daje oprócz wyższego spalania.

rodi_ - Nie Gru 13, 2009 20:22

Troche poczytalem i przepustnica daje efekt, ale tylko w przypadku polerowania i portingu glowicy. Bez tego efekt jest zaden. Porting :roll: moze kiedys
Roj - Pon Gru 14, 2009 00:12

w podpisie ani w temacie nawet nie ma czy masz silnik diesel czy benzyna. (wyszło w trakcie, że 1,4 jak rozumiem)

zdziwienie z pod świateł może i jest jak zdłubiesz 1,4 zamiast zakładać 1,8 ale pytanie czy na światłach najpierw ktoś Ci zagląda pod maskę sprawdzając czy to 1,4 czy 1,8 a potem go zawstydzisz (jak turbodymomen)

Botanix - Pon Gru 14, 2009 10:08

Cytat:
kosztowna zabawa ale właśnie o to chodzi za to jaka później satysfakcja i zdziwienie większości na światłach :mrgreen:


Niskie 9 sek ma zadziwiać większość na światłach :) ? Chyba, że wszyscy będą wiedzieli, że masz 1.4. Trochę to moim zdaniem naciągane poza tym, żeby zejść do niskiej 9 sek potrzebujesz dużo zrobić i jeszcze więcej wydać. Lepiej jest chyba kupić diesla + chip/ remap albo dozbierać do tego mgzr ale on już nie będzie dziwił bo wygląda na dość szybki. Najbardziej moim zdaniem dziwi diesel, zwłaszcza na 2-ce :)

Na jakich kołach masz ten filmik robiony? Ja już miałem 3 różne komplety i dopiero teraz prędkość licznikowa jest identyczna z GPS-ową. Mam 205/17/45, jeżeli masz mniejsze to raczej 100 na liczniku oznacza 90 parę.

sknerko - Pon Gru 14, 2009 10:22

195/60/15 i masz prędkość na liczniku idealnie jak na GPS
Botanix - Pon Gru 14, 2009 10:37

Co nie zmienia faktu, że napisałem poprawnie ;) . Różnica między 195/60/15 a 205/45/17 to tylko pół milimetra w promieniu.... Można więc przyjąć, że wszystko co mniejsze niż 30.8cm w promieniu zawyży prędkość. Ciekawe czy to tyczy się wszystkich R200/R25?
DawidNB - Pon Gru 14, 2009 15:40

rodi_ napisał/a:
Troche poczytalem i przepustnica daje efekt, ale tylko w przypadku polerowania i portingu glowicy. Bez tego efekt jest zaden. Porting :roll: moze kiedys


nic nie daje
dostaje trochę lepsza górę ale dołu to nie ma wcale.

dlaczego nic nie daje
bo po pierwsze i najważniejsze dusi go układ wydechowy z katalizatorem na czele.
a po drugie zeby coś dało to musiał by być napisany program pod taką kombinację.

jarros - Pon Gru 14, 2009 15:54

Botanix napisał/a:
Na jakich kołach masz ten filmik robiony?

185/55 R15

Botanix napisał/a:
Niskie 9 sek ma zadziwiać większość na światłach :) ? Chyba, że wszyscy będą wiedzieli, że masz 1.4.

kogoś takiego jak ty to nie zadziwi, znasz się na tym...proste...
ale taki cwaniak w bmw 150km dziwi się a jak jeszcze spyta o pojemnośc to już całkiem... :smile:

zouza - Pon Gru 14, 2009 15:56

Wg mnie osiągi ok. 9-10 sek. do setki są conajwyżej średnie, powiedzmy, że dość sprawne i tyle, bez zachwytów.
Roj - Pon Gru 14, 2009 16:14

jarros napisał/a:
ale taki cwaniak w bmw 150km dziwi się a jak jeszcze spyta o pojemnośc to już całkiem...

jak kogoś zrobisz ze świateł to potem idziecie na piwo i pogawędkę? :mrgreen:

jarros - Pon Gru 14, 2009 17:04

a czego nie? :mrgreen: zawsze można dowiedziec czegoś nowego,ciekawego co mogło by się przydac na przyszłośc :smile:
dudus87 - Pon Gru 14, 2009 20:11

pytanie tylko czy te "cwaniak" wiedział że sie scigal? to raz

rodi_ nie uwierzę w 8.9s po zmianie wydechu i dolotu, jakieś wykresy z hamowni masz? czy stoper

rodi_ - Pon Gru 14, 2009 21:45

Jesli mam zapisane w Gtech-u to zrobie fotke tego pomiaru. Nie mam narazie kabla zeby go podlaczyc i przerzucic wykres na laptop
jarros - Pon Gru 14, 2009 22:28

dudus87 napisał/a:
pytanie tylko czy te "cwaniak" wiedział że sie scigal? to raz


gdybym nie wyszedł z założeniem że on nie wie to bym musiał byc trochę przyglupi a nie trzeba sie scigac z jakimś pierwszym lepszym można np. z którymś ze znajomych

DawidNB - Wto Gru 15, 2009 07:09

g tech liczy do 60 mp/h czyli do 96km/h to nie jest 100.
a pyzatym idzie go oszukać jadac np lekko z górki lub pod

rodi_ - Wto Gru 15, 2009 10:47

Oczywiscie ze da sie oszukac, ale po co mialbym to robic?
Jesli chodzi o pomiar od 0-60 mil to masz racje, ale wystarczy ze zmienimy w ustawieniach jednostki miar na metryczne to liczy juz od 0-100km/h.
Pomiary zawsze robie na tym samym odcinku drogi, po to by wlasnie wyeliminowac roznice. Nie zwracasz jeszcze uwagi na short shifter, to naprawde przyspiesza zmiane biegow. Na wykresach dokladnie widac w ktorym momencie rozpoczynasz zmiane biegow i w ktorym konczysz(0,3-0,4s szybciej niz seria).
Wedlug mnie pomiar z gtecha i tak bedzie bardziej dokladny niz np. GPS lub stoper

DawidNB - Wto Gru 15, 2009 13:23

to się zgadza z w gps i stoper nie wierzę.
ale najlepsze i najdokładniejsze wyniki daje fotokomórka, z jakieś imprezy na lotnisku.

Foczes - Czw Gru 17, 2009 00:07

Kolego Jarros...mnie w silniku 1,6 16V (111KM i 145NM) udało się uzyskać 133KM i 158NM bez kosztowniejszych i większych przeróbek ;) gdyby coś zapraszam na gg i pw :wink:

a co do fotokomórki...fakt nic jej nie zastąpi...ale Gtechem można mierzyć amatorsko....i doliczyć te 0,5s chociaż :razz:

rodi_ - Czw Gru 17, 2009 00:21

Foczes nie badz taki, mow co zrobiles zeby dodac 20KM :razz:
sobrus - Czw Gru 17, 2009 09:02

no właśnie ;)
Heju - Czw Gru 17, 2009 10:09

Też mnie to Ciekawi :P Pozdrawiam
Speedy - Czw Gru 17, 2009 11:28

Foczes, no właśnie czekamy chyba to nie jest tajemnica :razz:
piotrekcrash - Czw Gru 17, 2009 12:08

JA również mam 1.6 16V i chętnie dodałbym kilka koni skoro nie wymaga to zbyt dużego nakładu finansowego. A więc przyłączam się do prośby :wink:
Foczes - Czw Gru 17, 2009 12:09

ee tam tajemnica ;) Może źle to troszkę ująłem 'niskim kosztem' ..mnie wyniosło to naprawdę mało..ale pewnie bez okazji i pomocy znajomych koszt trochę wzrośnie :/ . Może opisze to tak jak ja mam..niestety nie wiem co po kolei ile dało..bo nie byłem tyle razy na hamowni...ale ostateczny wynik wyszedł ciekawy.

1.Silnik z niskim przebiegiem..chodzący jak pszczółka . :razz:
2.Planowanie głowicy -nie za dużo,nie za mało..w sam raz :wink: szlifowane zawory, polerowane szklanki i coś tam jeszcze.
3.Gąbkowy-Stożkowy filtr powietrza, dobrze osłonięty od ciepła z poprowadzony dolotem zimnego powietrza
4.Przelotowy wydech/tłumiki - u mnie tylko tylny tłumik przelot firmy Powerflow, kat i tł.środkowy jak na razie seria. (Gdzieś na angielskiej stronie znalazłem info że po wycięciu Kat'a w silniku 16K4FK88 przyrost wynosi 5-6KM*co do NM nie pamiętam.)
5.Remap komputera. W Roverach dość ciężko ten zabieg przeprowadzić bo komputer jest nie programowalny,ale zapewne dla dobrego szpeca do opanowania..polecam www.goodhope.pl Ja miałem tyle szczęścia że komputer został stary od 1,4i i tryska bardzo bogatą dawkę paliwa :wink: co skutkuje przy ciężkiej nodze dużym spalaniem :/

Teraz sprawy eksploatacyjne :razz: Trzymające całość :razz:
6.Olej Motul Synergie 6100+
7.Świece i Kable NGK Japanskie :razz:
oraz wymieniony cały rozrząd na oryginalnych częściach.
8. Nie wiem jak w waszym przypadku ale kolektor wydechowy 4-2-1 miałem seryjnie,więc odeszło mi na razie kupowanie innego.
Fotka komory.Bez osłony filtra od ciepła.

No i fotka wykresu

+ filmik http://www.youtube.com/watch?v=M9DG2aIILlk.

Heju - Pią Gru 18, 2009 10:35

Wyniku pogratulować tylko można, ciekawi mnie punkt 2 przede wszystkim, oraz 5 :]
Robiłeś Reamp w kompie z 1.4, czy zostawiłeś i się dostosował ??

rodi_ - Nie Gru 20, 2009 11:20

Foczes ten filmik z Youtuba nie idzie

A u mnie po dlugiej i mroznej nocy powstalo to :wink:

Pływak - Nie Gru 20, 2009 11:47

rodi_ napisał/a:
Foczes ten filmik z Youtuba nie idzie


Usuń kropkę z końca :mrgreen:

Foczes - Nie Gru 20, 2009 12:10

No no ładnie rodi_. Chciało Ci się to robić w taką Piz$#%^wice ? Też nad tym myślałem i na pewno będzie ale dopiero na nowy sezon :wink: Dużo czasu zajął Ci ten zabieg ? ściągnięcie i opatolenie ?

Tak jak napisał Pływak...link bez kropki :razz: http://www.youtube.com/watch?v=M9DG2aIILlk

Heju - Nie Gru 20, 2009 13:30

rodi_, dobra sprawa, też planuję to zrobić, zwłaszcza że wymiana dwurórki mi się szykuje, i przy okazji chyba kat poleci. Tak jak Foczes, pisał warto się głowicą pobawić, co do planowania to nie jestem pewien, ale sama obróbka kanałów też powinna dać całkiem niezłe efekty. Forczes mówił, że kompa ma od 1.4 8v i jakoś daje radę, ja mam od 1.4 16v i myślałem potraktować go delikatnie ecumasterem. W tym temacie jeden kolega coś próbował namodzić, trochę informacji przydatnych też się przewinęło http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=0. Powinno coś z tego być.
Pozdrawiam

rodi_ - Nie Gru 20, 2009 15:19

Foczes napisał/a:
Dużo czasu zajął Ci ten zabieg ? ściągnięcie i opatolenie ?


W sumie zdjecie to bylo jakies pol godzinki, owijanie to gdzies z 1,5h w domu. Gorzej bylo z zalozeniem, bo jedna sruba nie bardzo chciala wejsc. Strasznie malo miejsca sie zrobilo w przerwach miedzy rurkami.

Heju napisał/a:
warto się głowicą pobawić


No wlasnie to bedzie zabawa pewnie na II dzien swiat, walki pipera juz sa tylko czekam na kompletny rozrzad

Heju - Nie Gru 20, 2009 17:02

rodi_, ile dałeś za wałki, mówiłeś coś o promocji ;]
rodi_ - Nie Gru 20, 2009 17:35

Same walki kosztuja 190£, do tego jeszcze komplet uszczelek 35£, i specjalna koncowka na walek ssacy do sterowania zaplonem 35£. Razem z przesylka wyszlo 300euro. Komplet rozrzadu plus pompa wody 75e
dobryziom - Pon Gru 21, 2009 19:51

gratuluje wyniku tylko jedno ale nie wiem czy ktoś zauważył jaka jest temp na wykresie? 6,5C... przy tej temp z moich 230km mierzonych przy 26C będzie ze 250km :)
Heju - Wto Gru 22, 2009 09:34

No to pieczemy ciasto, najpierw obróbka głowicy, myślę, że filim z YT jaki wrzucałem trochę pokazuje, przy delikatnym planowaniu głowicy i reampie kompa można ten wynik delikatnie podnieść, ok. Druga rzecz to delikatna modyfikacja układu dolotowego poprzez obwinięcie bandażem, ewentualne wyrzucić też można kat'a. Na koniec jak komuś za tanio to wałeczki z UK, choć chyba na to samo wyjdzie u Świątka razem ze strojeniem (jak kto woli).
Na koniec hamować przy temperaturze 26 st.C, przyprawić wisienką i podać wyniki na forum.
Ciekawi mnie jak by to wyszło szukając głowicy z VVC co ma większe kanały i zawory, tyle, że trzeba by wywalić ten cały V V Control. :je: