Zobacz temat - [R 200 98r 1.4] Problem z ABS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200 98r 1.4] Problem z ABS

Gucjan - Pon Gru 14, 2009 22:57
Temat postu: [R 200 98r 1.4] Problem z ABS
Witam
Mam pytanie czy ABS działa przy każdej prędkości ? Bo u mnie włącza sie nawet przy 5 km/h. a przy mocnym nacisnieciu na hamulec strasznie chrobocze,i czasmi wcale nie zadziała. i jeszcze jedno czy tylne koła tez są wyposarzone w ABS

Pozdrawiam...

izeK - Wto Gru 15, 2009 00:27

No jasne że tylnie koła są... ABS włancza sie automatycznie wtedy, kiedy ma taką potrzebę tzn kiedy czuje poślizg.... a chrobotanie.. to właśnie działanie ABS-u ;) :mrgreen:
Gucjan - Wto Gru 15, 2009 13:08

w czoraj zaglądałem do ABS-u z przodu i ten pierścien z ząbkami co jest mam przerwany czy tak powinno byc ??
czapaja - Wto Gru 15, 2009 13:08

Gucjan,
jeśli nie świeci ci non stop kontrolka od ABS to wszystko jest ok. Powinna się ona zapalac tylko przy rozruchu silnika, a później gasnąć.
Pozdro

Paul - Wto Gru 15, 2009 13:31

Gucjan napisał/a:
ten pierścien z ząbkami co jest mam przerwany czy tak powinno byc
Jeżeli jest pęknięty, albo, jeszcze gorzej, brak kawałka, to ABS może świrować, albo w ogóle się wyłączyć (wtedy powinna zapalić kantrolka).
Przyuważ, czy kontrolka ABS zapala się i gaśnie samodzielnie, czy z jakąś inną (ładowanie/olej/SRS) ? Nie chcę krakać, ale możliwe, że masz coś kombinowane, bo to dziwne, że brak kawałka pierścienia, a błędu ABS nie wywala :roll:

czapaja - Wto Gru 15, 2009 13:39

Gucjan napisał/a:
w czoraj zaglądałem do ABS-u z przodu i ten pierścien z ząbkami co jest mam przerwany czy tak powinno byc

zdecydowanie nie powinno! pierscienie musza być całe, mieć wszystkie żeby i nie mogą być zapaprabe ziemia czy innym syfem

Gucjan - Wto Gru 15, 2009 13:54

kontrolka gasnie sama i jak pisałem wczesniej czasami przy małych predkosciach (10-20km/h) abs sie włącza a czasami nie , a z tym pierscieniem to jego samego mozna wymienić czy trzeba całą piaste i czy to jest wymienialne ?
czapaja - Wto Gru 15, 2009 14:08

trzeba całą piastę niestety
izeK - Wto Gru 15, 2009 17:57

racja wyżej... pierścien musi być nieprzerwany....

piasta abs-u, która jest razem z łożyskiem.. <koszt ok 500zl><1strona> dobrej firmy np FAG, dostaniesz taniej.. za 300zł Kagera ale to syf na krótką mete....


wymieniałem piasty z łożyskami jakiś tydzien temu... 1000pln razem z robotą za cały tył :(

Paul - Wto Gru 15, 2009 21:42

Ludzie... Jaka piasta ??
Z przodu pierścień ABS jest na przegubie zewnętrznym - z wymianą w 4 setkach MUSI się zamknąć (ale raczej taniej będzie) :)

leszek95b - Wto Gru 15, 2009 22:04

Paul napisał/a:
z wymianą w 4 setkach MUSI się zamknąć (ale raczej taniej będzie)

150zł za przegub z pierścieniem nówka na allegro, 10 minut roboty ze zmianą sameg przegubu + 4h roboty z odkręceniem śruby ze sworznia na wahaczu :mrgreen:

W warsztacie więcej niż 100zł za wymianę to zbrodnia w biały dzień.

[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 22:04 ]
izeK napisał/a:
1000pln razem z robotą za cały tył


1000zł za dwie piasty z robotą? piasty po 300zł a ta wymiana to 400zł :shock:
Trzeba było wpaść do mnie, byśmy przy piwku na parkingu wymienili ;P

Kot - Wto Gru 15, 2009 22:26

Ja mialem pekniety pierscien... udalo sie pospawac, tzn wystarczy ustawic go tak jak powinien byc i tylko delikatnie przylapac tak abynie ruuszal sie bna boki:) jezdze juz tak 4 miesiace i jest wsyzstko okej :)