|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Car-audio, nawigacje, radia CB - Wyciszanie wnętrza R600 - fotorelacja
Ziol3k - Sro Gru 16, 2009 21:27 Temat postu: Wyciszanie wnętrza R600 - fotorelacja Witam,
chcę Wam przedstawić kilka zdjęć z "procesu" wyciszania mojego R600.
Każdy posiadacz SDi'ka dobrze wie wyciszenie auta w porównaniu choćby do aut grupy VW z TDI wypada słabo. Mając wolne trzy popołudnia poprawiłem trochę seryjne wyciszenie samochodu.
Zakupy zrobiłem na allegro - dużo taniej niż w sklepach u mnie w mieście.
maty bitumiczne 25cmx50cm 30sztuk x 4,5zł = 135zł
mata filcowa 1mx2m 3sztuk x 23zł = 69zł
mata polietylenowa 4mm grubości 50cm x 100cm 5sztuk x 10zł = 50zł
mata aluminium do maski silnika 50cm x 100cm 1 sztuka x 23,5zł = 23,5zł
Razem:278zł
Na pierwszy ogień poszedł bagażnik, dokładnie odczyszczony benzyną został oklejony 15 matami bitumicznymi – opalarka jest w tym przypadku niezbędna – po dobrym rozgrzaniu maty i blachy pięknie się układa i przyjmuje kształt podłoża, a nie brakuje tam przetłoczeń. Skupiłem się bardziej na prawej stronie bagażnika gdyż tamtędy biegnie tłumik. Obydwa nadkola okleiłem matami bitumicznymi, następnie przykleiłem do nich taśmą klejącą dwustronna filc, a za pomocą kleju przykleiłem dwa prostokąty filcu w „boczki”
Po wyciagnięciu tylnej kanapy dostałem się do drugiej części nadkoli – tam poszła jedna warstwa maty bitumicznej i filc. Pod kanapę dałem filc. Przy składaniu wszystkiego nie napotkałem na problemy więc można by było zastosować jeszcze jedną warstwę filcu. Tak zakończyłem pierwszy dzień prac.
W drugi dzień zająłem się podłogą. Po odkręceniu siedzeń cała tapicerka poszła w górę. Tu skupiłem się na ścianie grodziowej – po dokładnym odtłuszczeniu zacząłem naklejać maty bitumiczne – pod pedałami w niektórych miejscach jest poczwórna warstwa, pojedyncza pod nogi na podłogę. Naklejałem tak aby nic nie blokowało pedałów. Od strony pasażera poszła jedna warstwa pod komputer. Cały tunel środkowy w miarę możliwości powyklejałem kawałkami maty. Tu poszło mi 15mat. Na koniec dodatkowo na cala podłogę położyłem filc. Tutaj widać że tapicerka już trochę inaczej się układa więc w jeszcze grubsze warstwy nie ma się co pchać.
W Trzeci dzień zająłem się drzwiami – jako że przednie drzwi miałem już wcześniej wygłuszane okleiłem je tylko mata polietylenowa grubości 4mm. Ten sam zabieg wykonany na tylnych drzwiach. Pod maskę zastosowałem matę grubości 1cm z warstwą aluminiową - ma być odporna na temperaturę.
Na tym zakończyłem wyciszanie Roverka.
Wrażenia?
Już przy samym odpaleniu silnika – dużo ciszej, na wolnych obrotach pracuje tak jakby bardziej miękko – filc pięknie tłumi dźwięk. Podczas jazdy po mieście „rzucił mi się w oczy”
ciszej pracujący wydech. Brak buczenia przy jeździe na niskich obrotach – IV bieg, prędkość 50km/h, a w środku zero buczenia – naprawdę duża różnica. Przy prędkościach powyżej 100km\h szumu od opon zrobiły się dużo cichsze - mniej szłyszalne. W środku podczas jazdy zrobiło się przytulniej –
Moim zdaniem R600 jako limuzyna zasługuje na trochę lepsze wygłuszanie, więc warto włożyć trochę pracy i pieniędzy.
Tomasz620 - Czw Gru 17, 2009 13:53
Ziol3k napisał/a: | maty bitumiczne 25cmx50cm 30sztuk x 4,5zł = 135zł
mata filcowa 1mx2m 3sztuk x 23zł = 69zł
mata polietylenowa 4mm grubości 50cm x 100cm 5sztuk x 10zł = 50zł
mata aluminium do maski silnika 50cm x 100cm 1 sztuka x 23,5zł = 23,5zł
Razem:278zł |
Kolego Ziol3k a nielepiej było kupic troszke coś lepszego za tą kase ? Dynamat Extreme czy STP w ostatecznosci dekarke ? niejestem zbyt przekonany do tego filcu.. (jakos mi sie niewidzi a dlaczego ? ponieważ wydaje mi sie ze będzie pił wode) ale to takie moje zdanie.. widziałem jakieś (chincze) "kabelki" nie KABLE tam z tyłu.. jaki sprzęt bedziesz montował ?
reszte zostawiam bardziej kumatym odemnie pozdr. i SUPER ROBOTA chodź gdybym Ja miał tak rozbierac auto jak Ty.. to wytłumił bym czymś lepszym ale teraz jest po ptokach !
POZDRAWIAM Tomasz.
Yog-Sothoth - Czw Gru 17, 2009 18:57
No roboty widzę trochę było także podziwiam chęci
Ja w swoim planuję tylko drzwi wygłuszyć i wiązki lepiej ułożyć, ale to dopiero jak cieplej będzie.
Ziol3k - Pią Gru 18, 2009 10:39
oczywiście brałem pod uwagę użycie lepszych mat do wygłuszenia, ale za Dynamat Extreme za 300zł miałbym coś około 1m2. Za taśmą dekarską jeździłem ale i tak wyszła by drożej od mat których użyłem (ale nie neguje tego że taśma jest lepsza od najtańszych mat bitumicznych)
Co do użycia filcu - po ściągnięciu tapicerki cała podłoga była suchutka więc nie mam obaw co do nasiąkania wodą filcu. Poza tym, na zdjęciach tego nie widać ale wygłusznie w roverze wygląda następująco:
1. blacha
2. oryginalne masa wytlumiająca (w niektórych miejscach)
3. guma z cienką gąbką (prawie cała podłoga)
4. wykładzina która jest prawie cała pokryta filcem od spodu.
Filc włożyłem pomiędzy gumę a tapicerkę - więc nie powinno być problemu z wilgocią (mam nadzieje)
Kabelek rca-rca to rzeczywiście zwykły "chińczyk", na zasilanie poszedł dobry kabel z tym że nie posiada ładnej czerwonej otuliny do takiej jak się przyzwyczailiśmy gdyż docelowo ma inne zastosowanie niż CA.
a co u mnie gra?
przód - ALPINE SPR-17S
tył - intertechnik MDS08 w budzie BR
zasilanie - Alpine V12
jednostka sterująca - ukradli
Pzdr
zuber84cool - Pią Gru 18, 2009 15:12
Kupa roboty i kupa pieniędzy bynajmniej efekt musi być zadowalający,gratki za wkład i za wykonaną robotę
Tomasz620 - Pią Gru 18, 2009 15:19
Ziol3k napisał/a: | tył - intertechnik MDS08 w budzie BR |
własnie zastanawia mnie jak to gra
Ziol3k napisał/a: | zasilanie - Alpine V12 |
na taki sprzęt co masz to SUPER zakup ! Alpine V12 to dobry wybór (uzywałem i wiem co potrafi)
ogólnie mówiac SUPER to zrobiłeś tylko minusem są kable.. szczególnie te RCA "chinche" no ale co jak co.. zrobiłeś kawał dobrej roboty.. a co do mat.. to mogłeś wybrac inne ale.. ja juz nic nie mowie heh..
Pozdrawiam. Tomasz
Mayson - Pią Gru 18, 2009 18:31
Ziol3k napisał/a: | Na tym zakończyłem wyciszanie Roverka. |
Ło matko... a ja myślałem, że wygłuszyłem swojego A Ty ze swojego robisz Mercedesa No szacun - nie chciałoby mi się ale efekt na pewno niesamowity w porównaniu do mojego Gratuluję!
filo - Sob Gru 19, 2009 05:59
Ziol3k napisał/a: | jednostka sterująca - ukradli |
Szyba "poszła"?
Ziol3k, a liczyłeś ile w sumie doszło kilogramów do wagi auta?
[ Dodano: Sob Gru 19, 2009 05:59 ]
Takimi matami wygłuszałem drzwi przednie ,półkę tylna i jej okolice.
Fajnie się to kładzie po podgrzaniu ale jak już ostygnie to lepiej nie ruszać bo pęka.
I te maty sporo ważą...
borsi - Nie Gru 27, 2009 12:50
dobra robota !
[ Dodano: Nie Gru 27, 2009 12:50 ]
u kogo się zaopatrywałeś w te maty
myśle nad app/boll
hvil - Nie Gru 27, 2009 13:09
ale ten filc kupiles grybo odporny i niehigroskopijny? bo inaczej bedziesz jezdzil amfibia wywrocona na lewa strone:-D woga w pojezdzie a nie wokol niego:-) ale pozatym to niezle narzezbiles sie:-) duuużo roboty podziw:-)
Ziol3k - Nie Gru 27, 2009 18:00
filo napisał/a: | Szyba "poszła"? |
filo napisał/a: | ...ile w sumie doszło kilogramów do wagi auta? |
Wybili prawą przednią szybę:/ a całość waży coś około 20kg więc wydaje mi się że nie tak dużo.
jakub333 napisał/a: | ...u kogo się zaopatrywałeś w te maty
myśle nad app/boll |
Maty kupiłem na allegro u "tradetec" Znalazłem również na jakimś forum wzmiankę na temat mat app i boll że jest to to samo, więc bierz tańsze. Ja wziąłem najtańsze na allegro firmy "DELTA-PANEL" i jak dla mnie w porownaniu do APP nie ma różnicy.
hvil napisał/a: | bo inaczej będziesz jezdzil amfibia |
Przypominam że takie filce sa stosowane przez producentów do wyciszania wnętrz, ale jak sie auto bedzie powoli zamieniało w amfibię to na pewno wyrzucę filc:)
borsi - Wto Gru 29, 2009 15:22
cholera amfibia właśnie mi się robi pod siedzeniem kierowcy
aartur0000 - Nie Wrz 11, 2011 16:26
I jak z tym braniem wody w końcu?? Sucha podłoga w zimę była??
boo12 - Sro Gru 21, 2011 19:43
jest jeszcze jeden fajny temat oklejania np drzwi które posiadają takie specjalne dziurki od spodu które odprowadzają wilgoć na zewnątrz za uszczelkę z doświadczenia wiem że pod klejone maty np w drzwiach włazi wilgoć np tłumiąc pod plastikami tylko oczywiście bo całą wentylacje sobie załatwiasz w ten sposób i roczek drzwi totalnie zerdzewiałe od wewnątrz moja rada blachę oklejacie tylko w okolicy głośnika żeby nie przenosił drgań rezonansowych a resztę tłumienia klejcie cieńsza matą na wewnętrzna stronę plastików
kolek - Czw Mar 08, 2012 12:55
dziś znalazłem u siebie w piwnicy maty z gąbki, 1cm i 1,5cm (zabezpieczone z jednej strony folią), nadaje się takie coś do wygłuszania? bo mam tego parę m2...
Adrian - Czw Mar 08, 2012 17:27
W gąbkę to woda chyba wsiąknie, nie uważasz? Zainwestuj w maty APP/Boll.
KRYS - Czw Maj 17, 2012 18:53
super robota
dzięki za fotorelacje
Mam pytanko do znawców
czym wygłuszyć bagażnik by auto jak najmniej "przytyło"
Co sadzicie o matach polietylenowych lub piankach z gumy butylowej
np http://allegro.pl/mata-ak...2332831745.html
http://allegro.pl/mata-pi...2347124914.html
pbskarpy - Sro Wrz 04, 2013 09:52
Kurde, ale lipa z tymi zdjęciami Fajny temat, ziom się postarał, dodał zdjęcia, a zdjęcia 1cmx1cm!! Masakra. Na bank wrzucał lepsze zdjęcia, dlaczego teraz są małe?
I tak jest w praktycznie każdym starszym temacie. Jak one mogą służyć w przyszłości?
Oraz chciałbym się zapytać o miejsca, które są najłatwiejsze do wygłuszenia. Nie chciałbym bawić się z tym pod kanapami i na podłodze. Czy drzwi bagażnik i klapa maski powinny wystarczyć?
karolj - Pią Wrz 20, 2013 23:24
Coś jest chyba rypnięte na forum, bo po kliknięciu w miniaturkę otwiera się też miniaturka. Zwykle w linku jest na końcu nazwy pliku literka "m" albo "th". Jak ją usuniesz, to masz normalne zdjęcie. (otwieraj obrazki na nowej zakładce)
Przykładowo:
http://images37.fotosik.p...fa95cb6000m.jpg
oraz poprawione:
http://images37.fotosik.p...dfa95cb6000.jpg
|
|