|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 1.4si 97r ] przerywa i duzo pali
adam8056 - Sob Gru 19, 2009 18:26 Temat postu: [R400 1.4si 97r ] przerywa i duzo pali Moj rower zacza przerywac i duzo palic 12l na 100 w trasie.Przerywa od1000obr do3000tys.obr
darek_wp - Sob Gru 19, 2009 19:06
Przydało by się troszkę więcej informacji z zakresu ile to jest dużo jeśli chodzi o spalanie i w temacie przerywa - jak się to objawia i kiedy - przy dodaniu gazu , na wolnych obrotach ..... -
czy auto jest z gazem czy jeżdzi tylko na pb, czy i kiedy były wymieniane filtry, kable zapłonowe, swiece. Czy zapala z trudem czy bez problemu?
adam8056 - Sob Gru 19, 2009 19:20
pali bez problemu wymienilem filtr powietrza i paliwa.Do tej pory palil 6-7l benzyny/100km a teraz 12 przy normalnej jezdzie [do110km/h]pzerywa gdy dodaje gazu od 100- do3500obr.odlaczalem sonde wtedy juz tak nie przerywa ale jeszcze wiecej pali.
hudy23_1985 - Sob Gru 19, 2009 19:27
u mnie kolego też tak było wymieniłem cewke i jest Ok
adam8056 - Sob Gru 19, 2009 20:05
PO podlaczeniu do komputera wyswietlil sie blad ''czjnik temperatury plynu chlodniczego''Ma on cos wspolnego ze spalaniem?
luki_pj - Sob Gru 19, 2009 21:40
adam8056 napisał/a: | pali bez problemu wymienilem filtr powietrza i paliwa.Do tej pory palil 6-7l benzyny/100km a teraz 12 przy normalnej jezdzie [do110km/h]pzerywa gdy dodaje gazu od 100- do3500obr.odlaczalem sonde wtedy juz tak nie przerywa ale jeszcze wiecej pali. |
Jak odłączysz sondę to sądzę że więcej wyrzucasz paliwa z rury niż spalasz.
Przez to zwiększyło Ci się spalanie, że masz nieprawidłową mieszankę powietrze/paliwo.
Zrób tak jak kolega hudy23_1985 radzi, i przy okazji sprawdź też Sondę, czy nie jest walnięta.
adam8056 - Nie Gru 20, 2009 20:16
Moim zdaniwm gdyby to byla cewka to by przerywal takrze na posoju po wcisnieciu gazu i mialbym problemy z odpalaniem.
hudy23_1985 - Nie Gru 20, 2009 20:58
jesli chodzi o mnie to szarpał do 3 tyś no i FAKT ciepły cieżko palił
[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 20:58 ]
adam8056 napisał/a: | PO podlaczeniu do komputera wyswietlil sie blad ''czjnik temperatury plynu chlodniczego''Ma on cos wspolnego ze spalaniem? |
moze autko ciągle chodzi na ssaniu
adam8056 - Nie Gru 20, 2009 21:37
Jesli by chodzil na ssaniu to mial by wyzsze obroty.Wszystko jest ok.Jak silnik sie troche rozgrzele obr.spadaja.Silnik pracuje rowno.
darek_wp - Pon Gru 21, 2009 10:21
Czujnik temp plynu podaje info do kompa o temp silnika i na podstawie tych danych ECU ustawia skład mieszanki sterując silnikiem krokowym. Sonda musi być podłączona bo z niej znowu komp dostaje info o jakości spalania i składzie mieszanki po zagrzaniu silnika. Warto przyjrzeć się świecom po chwili pracy silnika czy nie są okopcone lub mokre - będzie wiadomo jak przebiega spalanie i czy mieszanka nie jest za bogata albo niespalana jak również jak koledzy wcześniej zasugerowali cewce zapłonowej - może być ona przyczyną przerywania - objawia się to właśnie na wyższych obrotach i pod obciążeniem. Nie piszesz nic o sprawdzenia rozdzielacza zapłonu, kabli i świec - tym elementom warto również się przyjrzeć i ew wymienić.
adam8056 - Pon Gru 21, 2009 21:50
Jak prawidlowo sprawdza sie przewody zaplonowe?
[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 21:50 ]
Moze moglby mi ktos wyslac jakies zdjecie gdzie znajduje sie czujnik temp.plynu chlodzacego.Mechanicy po podlaczeniu do kompa stwierdzili ze jast nie sprawny ale nie wiedza ktory to jest.
darek_wp - Pon Gru 21, 2009 22:57
Stojąc przed samochodem i patrząc na silnik po prawej stronie do bloku przykręcony jest trójnik. Do niego wkręcone są 2 czujniki - 1 z boku 2 od spodu i podłączony wąż chłodnicy - ten pierwszy to od temp silnika drugi od wskaźnika w zegarach.
adam8056 - Pią Gru 25, 2009 22:45
Sam juz nie wiem gdyby byl to czujnik temp.to by mi nie odpalal na zimnym silniku.
[ Dodano: Sro Gru 23, 2009 11:02 ]
Odlaczylem czujnik temp.i odrazu wlaczyl sie wiatrak chociaz chlodnica nie byla jeszcze goraca wiec podlaczylem spowrotem.Gdy lepiej wsluchalem sie w prace silnika zauwazylem ze sos syczy a silnik delikatnie sie trzesie.Posprawdzalem wszystkie przewody,okazalo sie,ze jeden jest pekniety(przewod idacy do malej kostki z ktorej wychodzi jeszcze jeden i idzie prosto do kompa)zalozylem wiec nowy.Silnik byl juz mocno nagrzany.Problem z przerywaniem i szarpaniem znikna.Silnik juz sie nie "trzesie".Odczekam jeszcze 2-3 godziny i sprawdze na zimnym.Nie wiem czy problem ze spalaniem rozwiazany,mam zatankowane do pelna i nie szybko to wyjezdze.Ten przewod ma cos wspolnego ze spalaniem?
[ Dodano: Pią Gru 25, 2009 22:45 ]
Po prrzejechaniu 100km wskazowka wskaznika ilosci paliwa spadla tylko minimalnie(do tej pory o jakies 25-30%)wiec spalanie tez chyba wrocilo do normy.DZIEKUJE WSZYSTKIM ZA POMOC.Gdyby nie wy pewnie naderemnie powymienial bym wszystkie czujniki.POZDRAWIAM WSZYSTKICH.
|
|