Zobacz temat - [r214 '97] jakim momentem skrecic głowice ????
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214 '97] jakim momentem skrecic głowice ????

papaj747 - Pon Gru 21, 2009 10:43
Temat postu: [r214 '97] jakim momentem skrecic głowice ????
witam mam pytanie jakim momentem skrecic głowice tzn wałki rozrzadu

nieiwiem jak to wytłumaczyc ale chodzi mi o skrecenie tego metalu co trzyma wałki rozrzadu zeby za mocno nie skrecic poniewaz wtedy niechca sie obracac ........ Własnie jade po specjalny klej do tego poniewaz zrobiłem to na islikonie i leje ;/ ale to byl ryzyk izyk

Lechos - Pon Gru 21, 2009 11:09

10 Nm
polofix - Pon Gru 21, 2009 11:25

wazna jest tez kolejnosc dokrecania tych srub.to ze skleiles na silikon to nie jest zly sposob.tylko musisz to zrobic bardzo starannie i nie za grubo posmarowac.sa tam kanaliki olejowe i latwo je przytkac.wszystkie sruby dokreca sie z czuciem.jak znajde momenty dokrecania i kolejnosc to dodam.a ze walki nie chca sie obracac to pierwsze slysze.ciezko to musza,bo przeciez krzywki walkow wypychaja zawory jak krecisz
sTERYD - Pon Gru 21, 2009 11:30

przede wszystkim posmaruj wszystkie czopy wałków delikatnie olejem zanim je złożysz, bo jakbyś nie skręcił to nie będą chciały się obracać ;)
papaj747 - Pon Gru 21, 2009 11:50
Temat postu: ...
Własnie kupiłem paste wiem o kanalikach ale dzieki za informacje ok lece w garaz dokrece momentem 10 jak kolega napisał + posmaruje sruby pastą
polofix - Pon Gru 21, 2009 12:20
Temat postu: Re: ...
kolega ma racje przy skladaniu daj po kropelce na miejsca gdzie walki sa podparte. a co do momentow to pokrywe ta dokreca sie 9Nm a pokrywe zaworow ta czarna 4Nm.
z reszta tutaj jest wszystko opisane w rozdziale 14
http://www.ii-lo.tarnow.pl/~marcij/polonez.pdf

papaj747 - Pon Gru 21, 2009 14:13

jak dam 9m na pokrywe wałków 9 tj to co wałki trzyma to wogole nie moge jej obrucic 9 a kropelke dałem oleju
polofix - Pon Gru 21, 2009 15:16

a ty czasami nie splanowales tej pokrywy?nie jest nizsza? jesli tego nie zrobiles to musi byc dobrze.napewno nie bedzie ciasniej niz w nowym silniku.dodam,ze do obrocenia trzeba uzyc sily. a to ze nie mozesz obrocic to moze zawor dotyka tloka.a glowice masz na wierzchu?
papaj747 - Pon Gru 21, 2009 16:49

głowica załozona jest normalnie wczesniej czyscicilem popychacze zaworów kiedys jak to robiłem teraz nie , moze przez to nie pali ; / ?? ????
polofix - Pon Gru 21, 2009 17:40

musi chodzic,chyba ze zle rozrzad zalozyles.a tak wogole to co robiles to ja juz nie wiem.skrecasz wszystko i musi smigac.
papaj747 - Pon Gru 21, 2009 20:33

pokrywe wałków bardzo lekko zkreciłem na specjalnym kleju + sruby tez na kleju połozyłem wałki chodzą dobrze , rozrzad jeszcze raz zozyłem (ale był wczesnej dobry tylko roboty sobie dodałem ) auto pracuje ładnie .

Mam jeszcze jedno pytanie mierzyłem kompresje na garaah i wyszła 9 w tym silniku to dobrze czy juz nie ?? ??

polofix - Pon Gru 21, 2009 20:47

ja w swoim 1,6 16v mialem po 11,5 awiec toche wiecej.
papaj747 - Pon Gru 21, 2009 20:58

to słabo z moim ;/ nic i tak sprzedaje go dzieki za pomoc ;)
polofix - Pon Gru 21, 2009 21:06

ja w swoim 1,6 16v mialem po 11,5 awiec toche wiecej.