|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning wizualny - [R45 iDT 02'] Felgi niefabryczne - wygląd
PopaY - Pon Gru 21, 2009 21:38 Temat postu: [R45 iDT 02'] Felgi niefabryczne - wygląd Witam.
Jako, że nie mogę kupić felg oryginalnych w naprawdę bardzo dobrym stanie to postanowiłem, że zakręcę się troszkę i poszukam może jakiś niefabrycznych. Oczywiście, otwór centrujący będzie inny więc dojdzie to tego pierścień centrujący (czego właśnie nie lubię, ale wyjścia nie ma), ale tak musi być,do tego ET wynosić będzie 35. Wolałbym fabryczne, ale na allegro nie ma w czym wybierać jeśli chodzi o stan
Znalazłem takie oto felgi. Zastanawiam się jak one będą wyglądały na R45 ciemno-granatowym. Opony do tego będą na 60% 205R15/50 lub 195R15/55. Co o nich sądzicie?
http://allegro.pl/item846...t_z_rantem.html - ciemne
http://allegro.pl/item857...a_honda_vw.html - jasne (raczej te ze względu na mniejszą ilość ramion, no i ogólnie bardziej jakoś do mnie przemawiają)
Krzysi3k - Pon Gru 21, 2009 22:40
Nie kupuj tanich felg!
Ludzie nie kupujcie!
Po dwóch tygodniach będą okropnie krzywe...
Miałem podobne do tych drugich, piękne były ale przy 120 km/h już bić zaczynały, przy wyższych prędkościach było znacznie gorzej.
Były po prostu "zósemkowane"...
Dopłać i kup znanej firmy.
faecd - Pon Gru 21, 2009 23:25
PS PopaY, jak cos dorwiesz to prosze odezwij sie do mnie o pierscienie centrujace. Niepotrzebnie kupilem komplet pierscieni 70,4mm->56,1mm i tylko leza w garazu a dalem za nie 88zl!! Wiec jak cos odstapie po cenie
marcinZG - Wto Gru 22, 2009 00:16
1. Ja mam Aluteci Zero (a la szprychowe) i jak wczesniej bylem bardzo sceptycznie nastawiony do takiego wzornictwa w Roverze, to teraz tak mi sie spodobalo, ze marze o podobnych OZ-tach oczywiscie w nieco wiekszym rozmiarze Super pasuja do tego auta.
2. Duzo latwiej dostac i prawdopodobniej taniej wyjdzie Ci jak zdecydujesz sie na rozmiar 195/50, na ktorym jezdzi sie bardzo dobrze. Imho to optymalny kompromis pomiedzy wygladem (niskiem profilem), a wygoda i bezpieczenstwem felgi.
PopaY - Wto Gru 22, 2009 08:47
faecd, w zestawie z felgami są pierścienie centrujące.
marcinZG, 195/50 nie jest odpowiednim rozmiarem wg producenta. Wiem, że wyjdzie taniej, ale nie o to chodzi
Jak na razie mam tylko jedną odpowiedź co do felg - nie kupować Jakieś inne wypowiedzi w tym temacie?
[ Dodano: Wto Gru 22, 2009 08:47 ]
A co mi napiszecie o takich? Chodzi o sam wzór, bo o firmę się nie martwię. Miałem już Dezenty w Peugeocie i były super. W tym przypadku jest o tyle fajnie, że mogę mieć felgi z ET44 (wg aukcji do wyboru 38 lub 44). Fakt, droższe, ale chyba warto, jak sądzicie?
http://allegro.pl/item853...ne_na_zime.html
Krzysi3k - Wto Gru 22, 2009 08:49
Całe nic droższe, a naprawdę dobre. Tamte to chłam tak jak mówiłem.
I wzorek ładny
Nic tylko kupować.
One mają być na zimę? Jeśli tak to moim zdaniem szkoda felg.
Ja na zimę wstawiłem stare oryginalne 15", których mi nie szkoda.
Pływak - Wto Gru 22, 2009 08:51
PopaY napisał/a: | Jakieś inne wypowiedzi w tym temacie? |
Te same co wyżej... odpuść sobie. Lepiej poszukaj coś markowego używanego za te same pieniądze, oczywiście nie jest łatwo znaleźć markowe felgi w idealnym stanie za przyzwoite pieniądze ale nikt nie mówił, że będzie łatwo.
staf - Wto Gru 22, 2009 08:58
Jestem tego samego zdania co Pływak,
Też szukam felg 16" Nie podpalam się. W każdym razie nie wyobrażam sobie R na czymś co przedstawiasz na fotkach. Nasze autka mają ...jakby określony styl wyglądu. Bardzo łatwo wypaczyć wygląd zewnętrzny. Gdyby mi bardzo zależało na zmianie z zimówkami, załozył bym stalówe i już.
PopaY - Wto Gru 22, 2009 08:59
Krzysi3k5 napisał/a: | Całe nic droższe, a naprawdę dobre. Tamte to chłam tak jak mówiłem.
I wzorek ładny
Nic tylko kupować.
One mają być na zimę? Jeśli tak to moim zdaniem szkoda felg.
Ja na zimę wstawiłem stare oryginalne 15", których mi nie szkoda. |
Nie, one mają być na sezon letni. Na zimę mam alumki Roverowskie
A jak to w końcu jest z tym ET, bo generalnie z tego co mi wiadomo to optymalne ma wynosić 45, a tymczasem w wątku przyklejonym może przeczytać, że:
Rover 200 / 400, rok 90 > 99 :: 4x100, o56.1, ET 38
Rover 25 / 45, rok 99 > :: 4x100, o56.1, ET 38
To w końcu ET38 czy ET45??? A może zależy to od szerokości felgi? Roverowskie mam model Fission 9 Spoke i z tego co kojarzę to mają takie parametry 6J ET45.
Dezenty były by podobne: 6J ET38 lub 44... i właśnie teraz miałbym dylemat jakie ET wybrać.
dobryziom - Wto Gru 22, 2009 09:14
ET 45 jest w oryginale ale ET38 tez podejdzie felga pójdzie o "różnicę" na zewnątrz... ja mam u siebie właśnie ET38. Co do wyboru powtórzę kolegów albo coś markowego BBS, OZ, ATS, ENKEI itd... albo pancerne seryjne felgi
PopaY - Wto Gru 22, 2009 11:07
Sprzedawca tych Dezentów zaleca ET38 hehe. Jeśli się zdecyduję to raczej będzie to ET44 A tymczasem poszukam może jeszcze innego modelu i/lub zaczekam, bo może ktoś w końcu będzie sprzedawał felgi fabryczne w super stanie.
staf - Wto Gru 22, 2009 11:15
PopaY napisał/a: | lub zaczekam, bo może ktoś w końcu będzie sprzedawał felgi fabryczne w super stanie. |
Najrozsądniej będzie. Ja również przegladm ogłoszenia. W końcu trafie i kupie
Markzo - Wto Gru 22, 2009 17:38
jak potrzebujesz to daj foto auta, zrobie Ci przymiarke felg
PopaY - Wto Gru 22, 2009 19:06
Markzo, bez przesady, takie rzeczy to i ja umiem robić Chodzi o ocenę samego wzoru
[ Dodano: Wto Gru 22, 2009 19:06 ]
staf napisał/a: | PopaY napisał/a: | lub zaczekam, bo może ktoś w końcu będzie sprzedawał felgi fabryczne w super stanie. |
Najrozsądniej będzie. Ja również przegladm ogłoszenia. W końcu trafie i kupie |
Nie do końca, bo generalnie ze wszystkich wzorów fabrycznych felg podobają mi się może ze 2 I akurat te co mi się podobają to są ciężko dostępne w sprzedaży wtórnej
faecd - Sro Gru 23, 2009 15:15
ET44 wez, a sprzedawca sugeruje et 38 bo pewnie widzial ten nieprawidlowy wykaz
truten23 - Sob Gru 26, 2009 21:47
faecd napisał/a: | ET44 wez |
To zależy jaką szerokość PopaY, wybierze.
PopaY - Pon Gru 28, 2009 16:41
A co Panowie napiszecie nt. felg TSR? Bo spodobały mi się felgi tej firmy o nazwie "Pomona" http://www.alufelgi.pl/in...emart&Itemid=39
[ Dodano: Pon Gru 28, 2009 16:41 ]
No i te są szersze, bo mają 6,5J więc spokojnie będę mógł wrzucić na nie opony 205R15/50
Krzysi3k - Pon Gru 28, 2009 19:12
No no, jeśli chodzi o wygląd to piękne.
Co do jakości niestety się nie wypowiem, bo nie wiem.
truten23 - Pon Gru 28, 2009 20:40
Mnie osobiście podobają sie z czarnymi elementami, ale mogą być ok
Ja np. na lato mam takie:
Dałem za nie 800zł na allegro.
PopaY - Pon Gru 28, 2009 22:06
truten23, całkiem fajne, ale jednak nie dla mnie. Jakoś nie leży mi polerka na felgach Te Pomona spodobały mi się tylko szukam teraz jakiś opinii na ich temat. Ich parametry są następujące: ET40, 15", 6,5J. Chyba będą dobre? Nie będą wystawać poza auto z oponami 205R15/50?
truten23 - Pon Gru 28, 2009 22:21
Nie powinny wystawać.
A co powiesz na takie?
PopaY - Pon Gru 28, 2009 22:22
Ładne choć nie znam tej firmy.
truten23 - Pon Gru 28, 2009 22:34
Też już nie pamiętam z jakiej firmy ona jest, ale przymierzalem się do felg na wiosnę...
Ale moje to też nie jakieś renomowane, a są prościutkie i świetnie się na nich jeździ.
hvil - Pon Gru 28, 2009 22:37
a co powiecie na lato do 75, tylko chce chromowane:-D ale mam dylemat czy masywne 5 ramienne chromowane czy takie jak czesto w civicach czyli malutkie cienkie preciki:-) i ja niechce niskoprofila, 16 ew. o ile conajmniej 55 balon wejdzie to 17:-D
truten23 - Pon Gru 28, 2009 22:41
Chłopaki, ale ciekawe też były by felgi ze szprychami, ale te ze zwykłymi szprychami, takie felgi to byłoby coś
xROnx - Pon Gru 28, 2009 22:57
wg mnie generalnie zdecydowana większość felg niefabrycznych wogóle nie pasuje do żandego R. więc tylko fabryczne - takie moje zdanie.
A jak te by się prezentowały? hmmm ciężko powiedzieć. ale szału pewnie by nie robiło.
PopaY - Pon Gru 28, 2009 23:06
To ja może ponowię pytanko
Felga 15" 6,5J ET40
Opona 205R15/50
Czy takie opony na takich felgach będą wystawały poza obrys auta? Czy będzie to dobra konfiguracja dla R45?
truten23 - Pon Gru 28, 2009 23:13
xROnx napisał/a: | wg mnie generalnie zdecydowana większość felg niefabrycznych wogóle nie pasuje do żandego R. więc tylko fabryczne - takie moje zdanie. |
Nie wszystkie oryginalne felgi to cud stylistyki i nie tylko roverowskie
xROnx napisał/a: | A jak te by się prezentowały? hmmm ciężko powiedzieć. ale szału pewnie by nie robiło. |
Ale wiesz, do takich felg auto musi być duże, np. R 75, wyglądałoby to oldscool'owo
[ Dodano: Pon Gru 28, 2009 23:13 ]
PopaY napisał/a: | Czy takie opony na takich felgach będą wystawały poza obrys auta? Czy będzie to dobra konfiguracja dla R45? |
Powinny być bodajże 1 albo 1,5cm od nadkola w stronę środka
hvil - Pon Gru 28, 2009 23:28
ja uwazam ze fabryczne to strasznie przestarzale:-) na zimowki sie w sam raz nadaja;-P ale nie na latko:-D 75 powinna stac na chromie:-)
Markzo - Pon Gru 28, 2009 23:52
PopaY ja mam w coupe ET40, fela 7j i papucie 205 i jest idealnie równo z błotnikami, nic nie wystaje, więc 6,5 z takim ET jak podajesz powinno się zmieścić
PopaY - Pon Gru 28, 2009 23:54
Markzo napisał/a: | PopaY ja mam w coupe ET40, fela 7j i papucie 205 i jest idealnie równo z błotnikami, nic nie wystaje, więc 6,5 z takim ET jak podajesz powinno się zmieścić | No to Dzięki
Markzo - Pon Gru 28, 2009 23:59
zresztą ET 40 jest całkiem "bezpieczne" dla R, jakiej szerokości masz ori fele?? chyba 6j? jak tak to bankowo wejdą, bo ori fele roverkowskie dość sporo chowają się w nadkolach z tego co zauwazyłem
Krzysi3k - Wto Gru 29, 2009 02:36
truten23 napisał/a: | A co powiesz na takie? |
Ja właśnie miałem ATR
NIE
Chińszczyzna, zresztą jak reszta tanich marek.
Ja miałem ET 40 w nich właśnie.
Było ok, więc tym się nie przejmuj.
Jeszcze lepiej ET 40, bo mniejsze prawdopodobieństwo, że obcierać będą.
PopaY - Wto Gru 29, 2009 07:53
Panowie z niefabrycznymi felgami jak mniemam macie dodatkowe pierścienie centrujące? Jak się z tym jeździ? Bo przyznam szczerze, że we wszystkich autach miałem felgi z odpowiednim otworem centrującym i nigdy nie musiałem stosować dodatkowych pierścieni...
xROnx - Wto Gru 29, 2009 08:28
truten23 napisał/a: | Nie wszystkie oryginalne felgi to cud stylistyki i nie tylko roverowskie |
tak to prawda.
truten23 napisał/a: | Ale wiesz, do takich felg auto musi być duże, np. R 75, wyglądałoby to oldscool'owo |
hmmm akurat w tym wypadku do R75 wg mnie pasuja tylko i wylacznie alusy Roverowskie.
Krzysi3k - Wto Gru 29, 2009 09:14
PopaY napisał/a: | Jak się z tym jeździ? |
Normalnie, bez zmian
PopaY - Wto Gru 29, 2009 09:23
A ciężko się te pierścienie zakłada?
Krzysi3k - Wto Gru 29, 2009 09:36
Wkładasz w otwór w feldze i już
Siedzi.
Markzo - Wto Gru 29, 2009 09:38
ja nie kupowałem pierścieni, tylko znajmy fachman mi wytoczył z metalu, pasują dość ciasno i żadnej różnicy nie ma
truten23 - Wto Gru 29, 2009 09:45
Prawda jast taka, że te pierścienie cantrujące jakoś szczgólnie koła nie trzymają, przytwierdzają je na miejscu śruby.
Krzysi3k5 napisał/a: | Wkładasz w otwór w feldze i już
Siedzi. |
dobryziom - Wto Gru 29, 2009 16:37
już pisałem nie pakuj się w żadne chińskie felgi ani włoskie chyba ze OZ... albo fabryczne porządne felgi ( nie koniecznie od R) albo japońskie , ruskie lub niemieckie nawet te z tańszej półki... co do pierścieni chodzi głownie o to żeby naciągnąć równomiernie śruby, żeby felga idealnie przylegała z każdej strony... bez pierścienia jest to niemożliwe.
truten23 - Wto Gru 29, 2009 18:44
dobryziom napisał/a: | co do pierścieni chodzi głownie o to żeby naciągnąć równomiernie śruby, żeby felga idealnie przylegała z każdej strony... bez pierścienia jest to niemożliwe. |
A jak pierścień pomaga w diciąganiu felgi do piasty śrubami, bo nie łapię.
Chyba że masz na myśli jakieś dystanse, a nie centrujące...
greg-si - Wto Gru 29, 2009 18:52
truten23, na chłopski rozum to jak masz za małą dziurkę w feldze to felga będzie opierała się na pieście a co za tym idzie nie dokręcisz jej równo do piasty
ot i filozofia
hvil - Wto Gru 29, 2009 19:05
a jak za duzy, to kolo sie opiera tlyko na srubach a tak kolo opiera sie na perscieniu co rozklada masę dzialającą na sruby.
Pływak - Wto Gru 29, 2009 19:17
greg-si napisał/a: | truten23, na chłopski rozum to jak masz za małą dziurkę w feldze to felga będzie opierała się na pieście a co za tym idzie nie dokręcisz jej równo do piasty
ot i filozofia |
Że co, ze niby ktoś by miał zamiar założyć felgi z otworem mniejszym niż piasta? Chciałbym zobaczyć jak to wygląda i wręczyć właścicielowi takiego pojazdu nagrodę darwina
Konix - Wto Gru 29, 2009 19:27
Otwór centrujący ma za zadanie przenosić wzsystkie siły działające w pionie, prawidłowo śruby w tym kierunku są całkowicie nieobciążone. Śruby są obciążone jedynie poziomo, przy czym dużo większa jest siła dociskająca felgę do piasty, niż siła odciągająca (koła po zewnętrzej stronie zakrętu są bardziej obciążone i dociskają się). Niezastosowanie właściwej średnicy w otworze centrującym bardzo naraża na pęknięcie śrub.
truten23 - Wto Gru 29, 2009 19:28
hvil napisał/a: | to kolo sie opiera tlyko na srubach a tak kolo opiera sie na perscieniu co rozklada masę dzialającą na sruby. |
Kolego, zwróć uwagę, że to głównie śruby trzymają koło, nakretki masz stożkowe, otwory w feldze również sa stożkowe, co za tym idzie, felga jest centrowana i dociskana do płaszczyzny piasty, ta siła w zupełności wystarczy żeby koło Ci się nie przemieszczało
greg-si napisał/a: | truten23, na chłopski rozum to jak masz za małą dziurkę w feldze to felga będzie opierała się na pieście a co za tym idzie nie dokręcisz jej równo do piasty
ot i filozofia |
W takich wypadkach stosuje się pierścienie dystansowe, ale osoba kupująca felgę z mniejszym otworem centrującym, niż jest na pieście, byłaby conajmniej lekkomyślna
greg-si - Wto Gru 29, 2009 19:47
Pływak napisał/a: | Że co, ze niby ktoś by miał zamiar założyć felgi z otworem mniejszym niż piasta? Chciałbym zobaczyć jak to wygląda i wręczyć właścicielowi takiego pojazdu nagrodę darwina |
Widziałem taką akcję i to w wulkanizacji jak łepek naciągnął opony na nowe felgi zakłada na samochód a tu psikus bo nie chce się dokręcić równo koło
Dopiero kierownik tego całego burdelu mu powiedział o co chodzi
Zatem wiem że można
A ja musiałem czekać aż ktoś kompetentny wyda mi koła do samochodu znajomej.
truten23 - Wto Gru 29, 2009 21:01
Hehe, dobra akcja musiała być
PopaY - Wto Gru 29, 2009 22:13
Troszkę się dowiedziałem o tych felgach TSR. Generalnie są one sprowadzane z... Chin No i teraz mam dylemat. Niby jest to dosyć niezła firma i nikt a te felgi się nie skarży, ale jak czytam komentarze dobryzioma, to sam już nie wiem
Tak czy siak zmieniłem zdanie co do rozmiaru. Zamierzam zakupić felgi 16" i do tego opony 205R16/45.
Cały czas w grę wchodzą felgi TSR Pomona (paraketry 7Jx16" ET40) - 1 rok gwarancji
lub, bardzo znane, niemieckie, DOTZ Imola (parametry 6,5Jx16" ET40) - 3 lata gwarancji
lub, również niemieckie, DEZENT V (parametry 7Jx16" ET38) - 3 lata gwarancji
Chyba najlepsze pod względem parametrów były by felgi DOTZ Imola, ale ten wzór - niby ładny, ale strasznie oklepany i sam nie wiem... Jak myślicie? W sumie na "przymiarce" najlepiej wyglądają właśnie (moim zdaniem) Dotzy
truten23 - Wto Gru 29, 2009 22:20
PopaY napisał/a: | No i teraz mam dylemat. Niby jest to dosyć niezła firma i nikt a te felgi się nie skarży, ale jak czytam komentarze dobryzioma, to sam już nie wiem |
Wiesz, generalnie to najlepiej kierować się swoim przekonaniem
PopaY napisał/a: | niby ładny, ale strasznie oklepany i sam nie wiem... Jak myślicie? |
Ważne żebyś wychodzac z auta i po spojżeniu pomyślał: "taak, moja fura" To się liczy
PopaY - Wto Gru 29, 2009 22:38
Właśnie zwory na aucie obejrzała moja żona i stwierdziła, że właśnie Dotzy są najlepsze z uwagi na to, iż są najmniej wyzywające, a co za tym idzie najbardziej pasują wg niej do "R". W sumie jest w tym trochę racji hehe. 1200zł będą mnie kosztowały Dotzy 16" więc cena jest dobra jak na niemieckie wykonanie, a wiem, że akurat ten model, dokładnie ten, jest wytrzymały, bo mój kolega ma identyczne na Vectrze już trzeci sezon i nadal wyglądają jak nowe (a przynajmniej wyglądały w lato).
Markzo - Wto Gru 29, 2009 23:29
ja bym tam szprychy jakieś ładne zapodał
truten23 - Wto Gru 29, 2009 23:43
PopaY napisał/a: | Dotzy są najlepsze z uwagi na to, iż są najmniej wyzywające, a co za tym idzie najbardziej pasują wg niej do "R". |
Moim skromnym zdaniem, jak się roverek wkręci ponad 4tys obrotów, to jest jak najbardziej wyzywający
Konix - Sro Gru 30, 2009 01:42
PopaY przymierzałeś do zdjęć model na 5 śrub, a felgi 5 ramienne z 4 śrubami wcale ładnie nie wyglądają. Spróbuj poszukać może felg ze śrubami przykrytymi dekielkiem, będzie wyglądać to dużo lepiej.
Krzysi3k - Sro Gru 30, 2009 07:46
Konix napisał/a: | PopaY przymierzałeś do zdjęć model na 5 śrub, a felgi 5 ramienne z 4 śrubami wcale ładnie nie wyglądają. Spróbuj poszukać może felg ze śrubami przykrytymi dekielkiem, będzie wyglądać to dużo lepiej. |
Ee... głupoty gadasz, fajnie wyglądają.
dobryziom - Sro Gru 30, 2009 08:56
truten23 napisał/a: | PopaY napisał/a: | No i teraz mam dylemat. Niby jest to dosyć niezła firma i nikt a te felgi się nie skarży, ale jak czytam komentarze dobryzioma, to sam już nie wiem |
Wiesz, generalnie to najlepiej kierować się swoim przekonaniem
PopaY napisał/a: | niby ładny, ale strasznie oklepany i sam nie wiem... Jak myślicie? |
|
oczywiście jeśli chodzi jedynie o kwestie podobania się czy nie felgi bo to ty będziesz na nie codziennie patrzył ale jeżeli chce kupić chińczyki które maja 1 rok gwarancji wiadomo czemu i na dobra sprawę nie wiadomo kto jest dystrybutorem i nie ma jak tego reklamować to warto się posłuchać rady
odnośnie pierścieni widzę ze ci koledzy rozświetlili temat
Krzysi3k - Sro Gru 30, 2009 10:07
One mają gwarancję na lakier tylko.
Jeśli się pokrzywią to nic nie zrobisz.
PopaY - Sro Gru 30, 2009 10:37
Panowie jestem zdecydowany na 99% na felgi 16"6,5J Dotz IMOLA i do tego opony Yokohama S.drive 205R16/45 w zajebistej cenie 300zł za sztukę - oczywiście nówki! Pozostaje tylko kwestia czy felga 16" wejdzie do mojego "R" pod względem hamulców i tu właśnie stworzę za chwilkę nowy temat
Krzysi3k - Sro Gru 30, 2009 10:39
Skąd za tyle?
Markzo - Sro Gru 30, 2009 10:42
hamulców?? przecież nie masz jakiś zmodowanych Brembo, że musisz 17 czy 18cali zakładac nie?
PopaY - Sro Gru 30, 2009 10:49
Markzo, nie o to chodzi. Ja się na tym bardzo nie znam, ale po prostu chcę się upewnić. Niektóre auta np. nie pozwalają na założenie większych felg. Mój oponiarz nie wie jak to jest z "R" dlatego pytam
[ Dodano: Sro Gru 30, 2009 10:49 ]
Krzysi3k5, koleś przywiózł z Austrii (oczywiście sprowadzone z Japonii), wyprodukowane 32 tydzień 2009r
Konix - Sro Gru 30, 2009 10:58
Z założeniem większych felg nie ma problemu, no chyba że seryjnie jest profil 15.
Markzo - Sro Gru 30, 2009 10:59
skoro ZS śmiga na 17 z palcem w nosie to i 16 wejdą hample są malutkie więc looozik powinno grać
PopaY - Sro Gru 30, 2009 11:02
Konix napisał/a: | Z założeniem większych felg nie ma problemu, no chyba że seryjnie jest profil 15. |
Seryjnie jest 14, 15, 16 i 17 wg danych na stronie klubowej i nie profil, a wielkość.
Konix - Sro Gru 30, 2009 11:06
Chodziło mi o profil, jak masz seryjnie 295/15R20, to już felg 21" nie dasz rady wsadzić
Markzo - Sro Gru 30, 2009 11:08
owinie felge dywanikiem i będzie sie toczył jak wóz drabiniasty
Krzysi3k - Sro Gru 30, 2009 11:42
PopaY napisał/a: |
Krzysi3k5, koleś przywiózł z Austrii (oczywiście sprowadzone z Japonii), wyprodukowane 32 tydzień 2009r |
A nie przywiózł może jeszcze 195/45/16 ?
Pływak - Sro Gru 30, 2009 11:47
Krzysi3k5 napisał/a: |
A nie przywiózł może jeszcze 195/45/16 ? |
Zapytaj tego gościa http://allegro.pl/item861..._45r16_87w.html może ma w tym rozmiarze bo cena naprawdę dobra
PopaY - Sro Gru 30, 2009 14:05
Pływak, właśnie od tego gościa kupuję
[ Dodano: Sro Gru 30, 2009 12:07 ]
Panowie, nie ma odwrotu Felgi Dotz IMOLA i oponki Yokohama zakupione
[ Dodano: Sro Gru 30, 2009 14:05 ]
Słuchajcie, szybkie pytanie:
Jakie będą lepsze parametry?
4x100 6,5x16" ET40 czy 4x100 6,5x16" ET45? Proszę o szybką odpowiedź, bo Dotzy mogę zamienić na Dezenty RE właśnie z ET45!
Markzo - Sro Gru 30, 2009 14:58
im ET blizsze seryjnego tym lepiej chyba, musisz założyć koła na auto, roznica 40 a 45 to juz ciutek jest generalnie oba powinny pasowac, 40 będzie bliżej lub na rowno z nadkolem
PopaY - Sro Gru 30, 2009 15:13
Heh, wysłałem maila z zapytaniem o zamianę Dotzów na Dezenty (ET45), cena taka sama więc liczę, że sprzedający się zgodzi A jak nie no to nie
Krzysi3k - Sro Gru 30, 2009 15:48
Lepiej moim zdaniem ET 40. Będzie w sam raz. Nie wystaje, a jest te 5 mm dalej od nadkola.
PopaY - Sro Gru 30, 2009 16:51
Jedyne czego się obawiam (czy to z Et40 czy z ET45) to czy czasami opona nie będzie mi się tarła gdzie niegdzie, w końcu to sporo szersza opona niż 185/60R15 (zimówki)...
Krzysi3k - Sro Gru 30, 2009 16:56
Przy ET40 mniejsze prawdopodobieństwo
PopaY - Sro Gru 30, 2009 17:00
Hmm, sugerujesz, że takowe istnieje? Myślałem, że napiszesz, że nie będzie obcierało wcale
Krzysi3k - Sro Gru 30, 2009 18:01
Bo nie powinno.
Ale nie widziałem Twojego samochodu.
Czasem można dostać w koło i mieć przesuniętą w jedną stronę całą półoś... Niby pare mm, a już może obcierać z jednej strony.
PopaY - Sro Gru 30, 2009 19:50
Znacie może jakąś stronę gdzie jest wyliczarka średnicy koła w mm? Np. chcę poznać średnicę koła 195/55R15, 185/60R15 i 205/45R16 - znacie taką stronę? Ciekaw jestem jak bardzo i czy w ogóle średnica się zmieni...
Pływak - Sro Gru 30, 2009 19:58
Nie wiem czy już było wspominane o śrubach ale dezdent, dotz, aez itp mają otwory stożkowe pamiętaj aby czasem sferycznymi nie przykręcić Co do strony z wyliczeniami wpisz w google kalkulator rozmiaru opon/felg itp wyskoczy dość sporo stronek
PopaY - Sro Gru 30, 2009 20:08
Pływak, nie chodzi mi o kalkulator, bo takich to ja mam kilka w zakładkach Chodzi mi o program, kóry mi poda średnicę koła Kalkulatory mi wyliczają jakie koła mogą być zamienne itp. A co do śrub, to mam dostać w komplecie śruby. A generalnie to felgi Dotza czy Dezenta można przykręcić śrubami od felg fabrycznych "R"?
Pływak - Sro Gru 30, 2009 20:16
A spróbowałeś chociaż wpisać w google? http://www.oponyshop.com/calculator.php
Co do nakrętek to można przykręcić sferycznymi ale nakrętka/śruba nie przylega cała powierzchnią i może się luzować. Chociaż jak stop będzie słabej jakości to po dokręceniu może się dopasować felga do śruby
PopaY - Sro Gru 30, 2009 20:31
Dzięki za stronę, ale chyba trochę nieprawdę podaje Wg tej strony koło 205/45R16 w każdej płaszczyźnie jest mniejsze niż 195/55R15, nawet pod względem szerokości choć zdjęcie pokazuje prawidłowo, że to 195 jest mniejsze o kilka mm
Pływak - Sro Gru 30, 2009 20:38
Oj mało tego na necie jest?
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp < na dole podaje średnice
http://www.renaultsafrane.pl/kalkulator.htm
http://www.opony-sportowe.pl/?d=faq
PopaY - Sro Gru 30, 2009 20:41
Pierwszy link jest idealny A szukać jakoś mi się nie chce teraz, bo w pracy jeszcze siedzę i klientów obsługuję Dla Ciebie punkcik
greg-si - Sro Gru 30, 2009 22:39
a nie można policzyć ręcznie?
15 cali zamienić na mm to raczej nie problem
stosunek szerokości do wysokości opony to profil
zatem
szerokość 195mm *0,55 (profil 55)=107,25mm wysokość opony
Zatem wysokość/średnica koła 195/55R15 to 595,5mm
Ot i cała matematyka
PopaY - Pon Sty 04, 2010 19:48
Dziś przyjechały oponki Profil malutki się wydaje, a guma szeroka Tak czy siak Yokohamki już są, teraz czekam na felgi, powinny być jutro lub pojutrze (jednak Dotzy z ET40).
Markzo - Pon Sty 04, 2010 19:52
a jaki rozmiar kapciów? to kiedy jakieś relacje z testów? ciekawią mnie te laczki
PopaY - Pon Sty 04, 2010 19:58
No rozmiar taki, o którym pisałem 205/45R16 A co do relacji to trzeba poczekać minimum do marca
Markzo - Pon Sty 04, 2010 20:17
jak swoje 205/40/17 zobaczyłem bez felg to mnie lekko zatakło fajnie wygladają oby się dobrze sprawowały
PopaY - Wto Sty 05, 2010 12:54
Oby przede wszystkim podpasiły do R45 szerokością
[ Dodano: Wto Sty 05, 2010 12:54 ]
Właśnie przyjechały felgi
Jednak zaistniała we mnie pewna niewiadoma. Wraz z kompletem przyjechały śruby, a w zasadzie nakrętki (!!!). Czy tak powinno być? Nie wiem tak na prawdę jakie śruby powinny iść do "R45", dlatego proszę by ktoś mnie oświecił. W załączniku nakrętki jakie przyjechały (przepraszam za jakość, zdjęcia robione PDA w piwnicy).
Krzysi3k - Wto Sty 05, 2010 12:59
To tylko się cieszyć, że z nakrętkami
Powinny pasować, nie wiem czemu panikujesz z tymi nakrętkami, przykręcasz na swoje, albo na te
PopaY - Wto Sty 05, 2010 13:03
Nie panikuję tylko pytam hehe. Po prostu nie wiem czy mam szpilki czy "dziurki". W Peugeocie miałem śruby i wkręcałem je. Widać w "R" są szpilki i dlatego tylko nakrętki są potrzebne Po prostu nie wiedziałem i chciałem się upewnić
Ciekawe czy te oryginalne od felg fabrycznych będą pasować...
Krzysi3k - Wto Sty 05, 2010 13:07
Nigdy kół nie zdejmowałeś jeszcze?
PopaY - Wto Sty 05, 2010 13:22
Nie R45 mam od sierpnia. Jak zmieniałem na zimowe to po prostu odstawiłem auto do serwisu do kumpla i SE poszedłem Jak przyszedłem odebrać to już zimówki były na aucie (na tych samych felgach)...
leszczu - Wto Sty 05, 2010 14:15
mam takie same nakrętki i pasują idealnie
PopaY - Wto Sty 05, 2010 15:13
No to teraz się zastanawiam czy pod felgi Dotz'a podpasują oryginalne nakrętki czy jednak będę musiał użyć tych
Pływak - Wto Sty 05, 2010 15:23
PopaY napisał/a: | No to teraz się zastanawiam czy pod felgi Dotz'a podpasują oryginalne nakrętki czy jednak będę musiał użyć tych |
Do dotz'a z tego co wiem są stożkowe więc jeśli w R masz oryginalne czyli sferyczne to nie nie będą pasować tzn. przykręcić przykręcisz ale nie radze...
BayHarborButche - Sro Sty 13, 2010 12:06
jeżeli szukasz oryginalnych felg to mogę pomóc w Ciechanowie koleś ma na handel kilka kompletów od Rovera i MG na 4 i 5 śrub , tylko bez opon (jak byś zagadał to może jakieś by docucił) od 350 zł za komplet w takim sobie stanie do ok 1000 za ładne nie zniszczone. tel do nich 507-087-877 i 505-774-642
PopaY - Sro Sty 13, 2010 15:29
Jak byś przeczytał wątek to byś wiedział, że już nie szukam
faecd - Sro Sty 13, 2010 15:43
PopaY, i co nakretki pasuja? bo jedynie babola mogliz robic dobierajac skok gwiny, powinno byc 1,5 mogli dac np 1,25.
A w R45 masz szpilki na bank
PopaY - Sob Kwi 10, 2010 18:52
faecd, nie wiem czy pasują - przecież za oknem mróz i śnieg, a nie wiosna
[ Dodano: Sob Kwi 10, 2010 19:52 ]
Koła założone. Nakrętki do Dotzów jednak musiały pójść te z zestawu - od fabrycznych felg nie pasują. Dla przyszłych pokoleń felga 16", 6,5J z ET40 nie wystaje poza obrys auta, bardzo dobrze to wygląda zarówno od wewnatrz jak i od zewnątrz więc w takim rozmiarze ET40 jest jak najbardziej dobrze dobrane
|
|