Zobacz temat - [45 2,0 iTD 2001 r.] nierównomierna praca hamulców
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [45 2,0 iTD 2001 r.] nierównomierna praca hamulców

piasek - Sro Gru 23, 2009 10:24
Temat postu: [45 2,0 iTD 2001 r.] nierównomierna praca hamulców
Witam wszystkich,

byłem wczoraj w stacji diagnostycznej i okazało się, że przednie hamulce nie hamują równomiernie tzn. prawy jest o 29% słabszy od lewego. Niby siły hamowania mają w normie ale różnice pomiędzy lewą a prawą stroną są znaczące. Co może być tego przyczyną?
Jak tę usterkę usunąć. Będę wdzięczny za porady

arczi83 - Sro Gru 23, 2009 10:27

przesmaruj tłoczki, prowadnice i odpowietrz dobrze to powinno pomóc
SeniorA - Sro Gru 23, 2009 10:30

rozebrać zaciski i sprawdzić stan klocków i tarcz . Wyczyścić. Pewnie jedna tarcza jest zorana.
staf - Sro Gru 23, 2009 10:35

U mnie na przeglądzie pokazało minimalną róznice. Jednak podczas wymiany tulejek wahaczy okazało się że hamulce są do niczego. Kazałem wymienić, koszt niewielki a spokój święty :smile:
piasek - Sro Gru 23, 2009 11:32

Czyli sugestia taka żeby wymienić tarcze i klocki oraz przesmarować wszystko co ruchome a na koniec odpowietrzyć?
staf - Sro Gru 23, 2009 11:33

piasek, Ja bym tak zrobił :ok:
Brt - Sro Gru 23, 2009 11:46

piasek napisał/a:
a na koniec odpowietrzyć?

jak nie bedziesz rozbierał tłoczków, to nawet nie trzeba odpowietrzać :ok: :)

SeniorA - Sro Gru 23, 2009 11:48

piasek napisał/a:
Czyli sugestia taka żeby wymienić tarcze i klocki
bez ich oceny ?. Zdejmij koło i zobacz jaka jest grubość klocków i tarczy.
piasek - Sro Gru 23, 2009 12:23

klocków jest mniej niż połowa. Tarcz nie mogę zmierzyć bo mają taki zajebisty rant, że suwmiarka nie chce złapać - czyli raczej wymiana jeśli się dadzą odkręcić.
Zaciski chodzą bardzo swobodnie po wyjęciu klocków. Tłoczki wysuwają się i chowają też bez większego użycia siły (znaczy się kluczem francuskim je wciskam).

SeniorA - Sro Gru 23, 2009 12:36

piasek napisał/a:
Tarcz nie mogę zmierzyć bo mają taki bardzo fajny rant, że suwmiarka nie chce złapać
wkładasz po 2 złote po każdej stronie między tarczę i suwmiarkę i od wyniku odejmujesz grubość 2 x 2 zł.

[ Dodano: Sro Gru 23, 2009 12:36 ]
piasek napisał/a:
klocków jest mniej niż połowa.
to jeszcze conajmniej na 15-20 kkm.
blue827 - Sro Gru 23, 2009 13:07
Temat postu: Re: [45 2,0 iTD 2001 r.] nierównomierna praca hamulców
piasek napisał/a:
byłem wczoraj w stacji diagnostycznej i okazało się, że przednie hamulce nie hamują równomiernie tzn. prawy jest o 29% słabszy od lewego. Niby siły hamowania mają w normie [...]


Prawy hamulec znajduje się dalej od pompy hamulcowej, może ~2m dłuższa rurka. Więc naturalnie że przy lekkim hamowaniu prawy hamulec później będzie brał przez co siła na diagnostyce wyjdzie mniejsza jeśli diagnosta tylko lekko będzie hamował.
Natomiast przy mocnym wciśnięciu zaczynają już działać prawa fizyki o nieściśliwości cieczy i siła hamowania powinna być taka sama.

Właśnie ten chwyt wykorzystują diagności jak chcą wmówić klientowi że ma niesprawne hamulce, samochód hamuje prosto a oni wymyślają jakieś bzdury że prawy bierze później niż lewy, ale co z tego skoro już podczas hamowania oba hamują tak samo, przecież chodzi właśnie o to aby nie znosiło samochodu podczas hamowania.

Oczywiście wyczyszczenie i przesmarowanie zacisków jest jak najbardziej wskazane, klocki też warto trochę szczotką drucianą. Tak samo warto troszkę przepompować płynu bo stary płyn w zaciskach wchłania wodę, tworzą się pęcherzyki powietrza przy zagotowaniu więc stąd też mogą powstawać różnice w hamowaniu.

truten23 - Sro Gru 23, 2009 21:03

generalnie oba zaciski powinny zadziałać w tym samym czasie, właśnie dzięki tej nieściśliwości cieczy.